Akku, hatótáv
Az MG5 kétféle akkuval kapható. Standard Range néven fut az 50,3 kWh-s LFP akkuval szerelt olcsóbb modell, a gyártó itt 320 kilométeres hatótávot ad meg, a nálunk járt Long Range 61,1 kWh-s NMC akkut kapott, itt papíron 400 kilométerre jutunk el töltés nélkül. És ez simán meg is van, persze konkrétan e-autós szempontból ideális időben, 20 fok körüli hőmérsékletben autókáztunk vidéki főútvonalakon, így a 430 kilométer is összejött, autópálya tempóval viszont inkább csak a 250-280 kilométerrel lehet számolni, de nincs kellemetlen meglepetés, a fedélzeti rendszer is kifejezetten pontosan kalkulál. Ebben a tavaszi időben nekem 15,6 kWh-s átlag jött össze, amiben 25% autópálya volt 130 km/h körül, 65%-ban főút 90-110 km/h-s sebességgel, a maradék pedig lakott terület. És ment a klíma.
Papíron amúgy a kisebb akkus modell erősebb (177 lóerő), a drágább gép “csak” 156 lóerőt tud, de ezzel is megvan a 7,7 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulás, ami bőven elég egy ilyen kombi kapcsán. A rugózás inkább puha, mint feszes, nem lesz egy kifejezett kanyarvadász az MG5, de még földúton sem dobált az autó, hanem inkább ringatott, miközben egyáltalán nem dől ijesztően tempósabb kanyaroknál sem. A zajszigetelés is korrekt, viszont 80 km/h feletti tempó esetén megérkezik a szélzaj a tükrök felől.
Az MG4-nél nagyon haragudtam a vezetéstámogató rendszerekre, az MG5 jóval kedvesebb autó, nem akar például okvetlenül megölni. A sávtartót be lehet úgy állítani, hogy enyhe kormányrezgéssel figyelmeztessen, ha letérünk a helyes irányról, ez nekem bőven elég, az adaptív tempomat pedig hellyel-közzel az elvártaknak megfelelően működik. Azért nem teljesen, mert emelkedőn és lejtőn néhány km/h-val lefelé és felfelé eltér a beállított értéktől (azért ezt mostanra már rég meg tudja ugrani amúgy az iparág) és kissé darabosnak érződik a lassítás-gyorsítás művelete is, ha másik autót követünk. Érdekes módon a vészfékezési figyelmeztetés is jóval barátságosabb, noha nem ezen múlt, hogy egy takarásból a főútra kiszaladó kutyát nem lapítottam ki, hanem azon, hogy egy Trabant után mentem 40-nel és tényleg állóra lehetett fékezni az MG5 1562 kilogrammos tömegét a hatékony fékekkel.
Tölteni AC-n 11 kWh-val lehet, konnektorról nyilván lassabban, de ehhez leszünk szívesek venni egy ESVE kábelt, mert azt nem kapunk az autóhoz. DC-n papíron 87 kW-os a maximális etetési tempó, ezt amúgy hozza is elég hosszan, 50%-nál már kicsit csökken, de 80%-ig ott is megvan a 60-70 kW. Ha tudjuk, hogy a töltőhöz érkezünk, akkor be lehet kapcsolni a menüben az akkumulátor temperálását, ezzel némileg gyorsítandó az ügymenetet.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!