MG5 menetpróba

Elektromos, kombi és most már elég jó áron van, de nem egy friss konstrukció. Vajon megéri?

Akku, hatótáv

Az MG5 kétféle akkuval kapható. Standard Range néven fut az 50,3 kWh-s LFP akkuval szerelt olcsóbb modell, a gyártó itt 320 kilométeres hatótávot ad meg, a nálunk járt Long Range 61,1 kWh-s NMC akkut kapott, itt papíron 400 kilométerre jutunk el töltés nélkül. És ez simán meg is van, persze konkrétan e-autós szempontból ideális időben, 20 fok körüli hőmérsékletben autókáztunk vidéki főútvonalakon, így a 430 kilométer is összejött, autópálya tempóval viszont inkább csak a 250-280 kilométerrel lehet számolni, de nincs kellemetlen meglepetés, a fedélzeti rendszer is kifejezetten pontosan kalkulál. Ebben a tavaszi időben nekem 15,6 kWh-s átlag jött össze, amiben 25% autópálya volt 130 km/h körül, 65%-ban főút 90-110 km/h-s sebességgel, a maradék pedig lakott terület. És ment a klíma.


[+]

Papíron amúgy a kisebb akkus modell erősebb (177 lóerő), a drágább gép “csak” 156 lóerőt tud, de ezzel is megvan a 7,7 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulás, ami bőven elég egy ilyen kombi kapcsán. A rugózás inkább puha, mint feszes, nem lesz egy kifejezett kanyarvadász az MG5, de még földúton sem dobált az autó, hanem inkább ringatott, miközben egyáltalán nem dől ijesztően tempósabb kanyaroknál sem. A zajszigetelés is korrekt, viszont 80 km/h feletti tempó esetén megérkezik a szélzaj a tükrök felől.


[+]

Az MG4-nél nagyon haragudtam a vezetéstámogató rendszerekre, az MG5 jóval kedvesebb autó, nem akar például okvetlenül megölni. A sávtartót be lehet úgy állítani, hogy enyhe kormányrezgéssel figyelmeztessen, ha letérünk a helyes irányról, ez nekem bőven elég, az adaptív tempomat pedig hellyel-közzel az elvártaknak megfelelően működik. Azért nem teljesen, mert emelkedőn és lejtőn néhány km/h-val lefelé és felfelé eltér a beállított értéktől (azért ezt mostanra már rég meg tudja ugrani amúgy az iparág) és kissé darabosnak érződik a lassítás-gyorsítás művelete is, ha másik autót követünk. Érdekes módon a vészfékezési figyelmeztetés is jóval barátságosabb, noha nem ezen múlt, hogy egy takarásból a főútra kiszaladó kutyát nem lapítottam ki, hanem azon, hogy egy Trabant után mentem 40-nel és tényleg állóra lehetett fékezni az MG5 1562 kilogrammos tömegét a hatékony fékekkel.


[+]

Tölteni AC-n 11 kWh-val lehet, konnektorról nyilván lassabban, de ehhez leszünk szívesek venni egy ESVE kábelt, mert azt nem kapunk az autóhoz. DC-n papíron 87 kW-os a maximális etetési tempó, ezt amúgy hozza is elég hosszan, 50%-nál már kicsit csökken, de 80%-ig ott is megvan a 60-70 kW. Ha tudjuk, hogy a töltőhöz érkezünk, akkor be lehet kapcsolni a menüben az akkumulátor temperálását, ezzel némileg gyorsítandó az ügymenetet.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • MG4 menetpróba

    Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.

  • MG ZS EV menetpróba

    A konstrukció nem friss, viszont méretéhez képest kedvező áron érhető el az egykoron brit, mára kínai márka városi crossovere, de bizonyos dolgokban érezhetően nem tudták az európai szintre hozni a gépet.

Hirdetés