MG5 menetpróba

Elektromos, kombi és most már elég jó áron van, de nem egy friss konstrukció. Vajon megéri?

Kívül-belül

Erősen egyértelmű, hogy az MG5-öt nem ma tervezték meg, egy-két generációval korábbi Corolla, vagy Kia Ceed juthat róla az eszünkbe, noha főleg az első lámpák kapcsán próbáltak valamivel modernebb látványt kreálni. A képeken talán nem jön át, de valahogyan az arányai is mások, mint az európai középkategóriás kombiknál megszokottak: az MG5 valamivel keskenyebb és magasabb a konkurenseknél. A kerek 4,6 méteres hosszúságú autó 1543 mm magas, ami jó 5-8 centivel több, mint bármi hasonló, ez egyébként vezetve is érződik. Nem abból, hogy dülöngélne, hanem inkább abból, hogy valamivel magasabban is ülünk, egy csomó autó felett át lehet látni.


[+]

Rendes kombiként kapott tetősínt, lehajtható üléseket (bár sajnos ezek nem dönthetők teljesen síkba), meglepően nagyvonalú hátsó lábteret és egy különösebb formatervi trükköket nélkülöző, jól belátható karosszériát. Egyedül az orr kialakítása tűnik modernnek, a hullámzó oldalsó övvonal már ugyanolyan régimódinak hat, mint a kerekded hátsó lámpák párosa, de az MG5-öt nem divatozni veszik a népek, hanem közlekedni. Ebben a Comfort felszereltségben a 16 inches kerekek is aprónak tűnnek, ez még jobban kiemeli oldalnézetből is az autó átlagnál nagyobb magasságát.


[+]

Az oldalsó ajtók tágasra nyílnak, láthatóan figyeltek arra, hogy a csukáshang minőségérzete egy kategóriával fentebbi szintet idézzen. Ezzel szemben a csomagtérajtó — bár jó magasra nyílik elektromotor nélkül — nem sikerült tökéletesre, előfordult többször is, hogy nem csukódott le rendesen, hanem félig ugyan megfogta a zár, de ilyenkor újra ki kellett nyitni és rendesen lecsapni. A töltőnyílás az autó orrán van a két lámpa között, ez talán a leginkább praktikus hely, ha töltőoszlophoz kell állni.


[+]

Ahogyan az várható volt, relatív magasra ül be a vezető és a hátsó utasok is. A kilátás korrekt, holttérfigyelő viszont nincs és nem is rendelhető. A vezető előtti műszeregységnek igazából a középső része tekinthető tényleges kijelzőnek, a két oldalsó ív fix piktorgramokkal és szegmenses LCD-t használó számokkal operál, de ezzel nincs baj, mert az összkép mégis koherens. A központi kijelző alatt megint találunk fix gombokat, amelyekkel a hangerőt lehet állítani, vagy éppen a klímát… de nem a hőmérsékletet, hanem van egy on/off gomb az egész szellőztetéshez és egy külön gomb, ami megnyitja a kijelzőn a manuális klíma menüjét, hogy aztán tapicskolással variáljunk, ez a lehető legrosszabb megoldás, rettentő sok időt vesz el az útra való koncentrálásból.


[+]

A két ülés közötti polcon van az a tárcsa, ami az összes elektromos MG-ben adott: R-N-D irányokba forgatható, ha benyomjuk, akkor kerül P állásba. Előtte két billenőkapcsoló van, az egyikkel a menetmód választható (eco, comfort, sport), ez leginkább a gázpedál reakcióját változtatja. A másik kapcsolóra azt írták, hogy KERS, haha, ez ugyebár a visszatáplálás szintjét állítja három fokozatban, de még a legerősebb is kevés az egypedálos vezetéshez. És az autó nem jegyzi meg a beállítást, minden alkalommal a 2-es szinten indul. Miért? Az MG4-nél már elhagyták a külön start/stop gombot, ott evidens volt, hogy a júzer beül, rálép a fékre, választ egy irányt a tekerővel, akkor menni óhajt, itt még előbb életre kell kelteni a rendszert és kiszállás előtt le is kell azt állítani.


[+]

A kormány küllőin normális, fizikai gombok vannak, használatuk teljesen egyértelmű. A bal küllőn kapcsoljuk a médiát (hangerő, léptetés) és a telefont, a másikon pedig az orrunk előtt levő kijelzőn megjelenő adatokat változtathatjuk, alapvetően a vezetéstámogató kijelző és a fogyasztási információk között váltva. Ez utóbbinál lefelé is léptethetünk, hogy több út adatai után az akku feszültségét és a keréknyomást is megnézhessük. A kormánytól balra két bajuszkapcsoló is adódik, a felső az index és a lámpa működtetésére szolgál. A lámpának négy állása van: off, automata, menetfény és tompított. Ha az utóbbi kettőt használjuk, akkor kiszállásnál sípol a verda, hogy leszünk szívesek lekapcsolni, az automata viszont fixen felrakja a menetfényt és sötétben mellékapcsolja a tompítottat, városon kívül viszont hátul nem világít semm nappal, ezt jellemzően csak a Kia oldja meg. Az alsó bajuszkapcsoló a tempomatért felel, tök egyszerű a használata. A végét benyomva aktiváljuk az aktuális sebességen, előre-hátra húzva a kart ki és bekapcsolhatjuk, fel-le irányba pöcögtetve a tempót állítjuk be. Nálam nyert egy jó pontot az MG azzal, hogy az indexkar végén levő kék gombbal a sávtartás kiiktatható.


[+]

Az ülések manuálisan állíthatók, gerinctámasz nincs, de ülésfűtés van (ez ugye az MG4-ből Comfort felszereltség mellett hiányzott). Nekem kényelmi problémáim nem voltak, de a 13 ezer kilométert futott tesztautóban úgy nyikorgott a vezetőülés, mint egy 70 éves kanapé, ami felvet bizonyos kérdéseket. Az első az, hogy ebben ült-e esetleg előttem egy elefánt, ami nyilván minden ülést megviselne, a második viszont az, hogy ha feltételezzük, hogy nem ült, akkor ez mitől nyikorog és levonhatok-e érdemi következtetést az autó általános minősége kapcsán úgy, hogy egyébként minden más minőséginek és stabilnak tűnt. Semmi nem nyekereg, nem zörög, így még jobban előtérbe kerül az összes úthibán megnyekkenő ülés.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • MG4 menetpróba

    Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.

  • MG ZS EV menetpróba

    A konstrukció nem friss, viszont méretéhez képest kedvező áron érhető el az egykoron brit, mára kínai márka városi crossovere, de bizonyos dolgokban érezhetően nem tudták az európai szintre hozni a gépet.

Hirdetés