- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
ph Az Assassin IV széria legújabb verziója egy vapor chamber talpat kapott, így már 300 wattig használható.
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
SGF24 - Hivatalos, hogy konzolokra tart a Valorant
gp Hamarosan PlayStation 5-ön és Xbox Series X/S-en is elérhető lesz a játék.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nesa
veterán
válasz fullextra #10536 üzenetére
Nemtudom mire alapozod hogy futomu ugyileg rendben levo 15 eves kocsival tobb ido megalni mint 1 uj kocsival, ha az ABS-re hajazol akkor nagyon nagy tevedesbe vagy mert az ABS noveli a fekut hosszat a legnagyobb hatranya hoban jon elo az ABS nek meg laza talajon itt akar 2x -3x -4x hosszab lehet a fekut mint 1 sima autonak .
1 elonye van csak hogy minden helyzetben iranyithato marad +nemlesz kockas a gumi mas minden hatrany. -
-
Eagl3
veterán
-
lsc
nagyúr
Amennyiben nem kormányoz a "vészfékező" , akkor szinte mindegy , hogy blokkoló vagy "blokkolgató" kerekekkel és elkerekedett szemekkel száll bele a másik kocsiba .
A vészfékasszisztensnek én több értelmét látom , igaz van olyan helyzet ahol az abs jól jöhet , amennyiben a sofőr tud vele élni .Az élet kegyetlen .
-
ABE
őstag
Jól látom, hogy itt mindenki olyan ügyes, hogy ABS nélküli autóban vészfékezés esetén gördüléshatáron tudja tartani folyamatosan a kerekeket?
-
Eagl3
veterán
-
nesa
veterán
válasz Khelben #10553 üzenetére
Tevedesbe vagy de nagyon.
Eagl3!
Aki nemtud fekezni az mire kapta a jogsit a vezetes nem a gazpedal lenyomasabol al, bar egyes embereknek saja itt kimerul a tudomanya.
En veszfekeztem mar le ugy 160 rol hogy a jocskan mogottem levo fabianak att kellet kormanyozni a masik savba mert kulonben leturt volna.
Ja hozzateszem 22 eves mazdam van.[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Tesztek alapján két azonos autó esetén száraz úton, egyenes vonalú vészfékezésnél az ABS-es autó kicsit hosszabb úton áll meg (általában). Hiába nagyobb a tapadási együttható, mint a csúszási, az ABS-es autó kereke is "blokkol": megcsúszik-gördül-megcsúszik-gördül... Az ilyen folyamatos fékerő csökkentés miatt képzelhető el, hogy egy állóra fékezett kerekű autó hamarabb megáll.
Na de erről nem szabad beszélnem, meg lett mondva.
[ Szerkesztve ]
-
I_Am
veterán
A Bosch által 1978-tól világszerte elsőként gyártott rendszer megakadályozta a kerekek blokkolását – a jármű fékezéskor stabil maradt, a vezető pedig ki tudta kerülni az akadályt. Kiegészítésképpen az esetek többségében a fékút csökkenésére is számíani lehetett. Az egyre nagyobb számban beépített ABS tehát fokozott biztonságot jelentett a közutakon.
Forrás: [link]
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
A kormány és a fékrendszer integrációja
A kormány- és a fékrendszer-alapú beavatkozás további lehetőségeket kínál. Az ABS - blokkolásgátló - rendszer tervezése egy sor kompromisszumot tartalmaz. Ilyen például az egyenetlen tapadású felületen való fékezés, amikor az egyik oldali kerekek alatti tapadás lényegesen különbözik a másik oldalitól. A két követelmény, amit ki kell elégíteni, nevezetesen a fékút és a vezető kormányzási korrekciója, egymással ellentétben áll. Ha csökkenteni akarjuk az utóbbit, az ún. select low stratégiát kellene alkalmaznunk, azaz mindkét oldalt a kisebb tapadású helyen elérhető fékerővel fékezzük. Ez esetben ugyan nem keletkezik nyomaték, azaz a vezetőnek nem kell azt kompenzálnia, de a fékút hosszabb lesz, mivel nem használjuk ki maximálisan a nagyobb tapadású oldalon elérhető fékerőt. A másik lehetőség, hogy a járművet a nagyobb tapadású oldalon elérhető fékerővel fékezzük. Ekkor természetesen a fékút csökken, a vezetőnek jelentősen azonban többet kell kompenzálnia - ha tud egyáltalán.
Az ABS e két követelmény közötti kompromisszumos helyzetet eredményezi. Amennyiben azonban a fenti helyzetben az elektronikus kormányon való beavatkozással már a fékezés kezdeti szakaszában tudjuk a folyamatot befolyásolni, a fellépő kitérítő nyomaték lényegesen kisebb lesz, és nagyobb fékerő-különbséget engedhetünk meg. Az elektronikus kormánnyal való beavatkozással a harmadára csökken a vezetőtől kívánt kormányzási beavatkozás, miközben a kormányzott kerekek természetesen a korábbihoz hasonló nagyságrendben kormányzódnak, mialatt a fékerő-különbség nagyobb lehet, s ez a fékút csökkenését eredményezi. Az elektronikus kormánnyal való beavatkozás amellett, hogy majdnem harmadára csökkenti a vezető beavatkozását, közel 10%-os fékútcsökkenést eredményez. Ez nagyon jelentős, mivel a forgalom biztonságára kiemelkedő hatással van. Az elektronikus rendszerek alkalmas integrálásával növelhető az egyes szerkezetek hatásossága, és egy első hallásra veszélyesnek tűnő rendszer, mint az elektronikus kormány növelni tudja a közlekedés biztonságát.
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
nesa
veterán
Ez a maszlag amit a parasztnak olvasni kell.
Nem 1 ilyen teszt volt mar ahol 1 hozzaerto sofor verte az ABS kocsit, Gondolom mindanyian nagyobb biztonsagba vagyunk ha a legtobb veszetni nemtudo kocsiaba van ABS de ez nem azt jeleni hog yelobb megfog alni kulonossen nem hoba es laza talajon.Ez az elektonikus kormany szerintem az autok 0,1% erinti hazankaban ugyhogy nemjo pelda.
[ Szerkesztve ]
-
dragonfx
veterán
az abs kezdő vezetőnek kell aki vezetett már pár évet pár 10e km-t az érzi mikor hogy merre kell fékezni..aki ennyi alatt nem szerez ennyi gyakorlatot...go to rendőrkapitányságés jogsiját adja le.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
I_Am
veterán
Nem azt írtam, hogy minden esetben. Sőt azt sem, hogy az összes abs.
De gondolkozz picit, több féle abs rendszer van. Ez egy.
Kettő, mivel esp is általában mellékelt hozzájuk ez már kettő.
Három: A legfontosabb, hogy nem mindegy milyen helyzetben használod az abs-t. Nem csak a talaj és a surlódási együttható, hanem a fékezni kívánt jármű tömege, a gumiabroncs minősége, a kerékátmérő, a sebesség, mind befolyásoló tényező.Ha engem is a parasztok közé veszel, akik olvasnak is, akkor mérges leszek. Fogd vissza magad.
Elektronikus kormány? Szervo kormány. 0.1%?
dragon:
Azért megnézném mit csinálsz, mikor 2x1 sávos országúton mész éjjel 100-al, aztán látod, hogy a szembejövőt féktávon belül elkezdik előzni. Ilyenkor abs nélkül meghalsz. Mert 10% esélyt sem adok, hogy két kerékkel a kavicson ki tudd fékezni és kormányozni a kocsit a borulásból.
[ Szerkesztve ]
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
nesa
veterán
Teljesen azonos auto azonos gumik ABS vs abs nelkuli amirol szo van .
Persze lehet ezt fokozni csillio billio elektromos szarsaggal ami a kocsi 6-10 eves korara fele mukoudeskeptelen lesz, de lehetne elektronikus sofor is ami mindig a viszonyoknak megfeleloen vezet es 20 as tablanal nem 22 vel megy hanem 20-al...
Nemis gyartanak mar igazi autokat ezek mind unalmas szarok amik ma vannak...szinte vezetni se kell....Hmm nekem az elektonikus kormany nem = a szervoval.
Lattal te mar elektronikus kormanyt ,mert amit en lattam abban nemvolt osszekoto rud...
Amugy a szervo nemhiszem hogy barmibe is segitene...a parkolason kivul sot nagy sebesegnel meg hatrany is mert olyan mintha koze nemlenne a kocsihoz mint a fos olyan lesz az egesz....[ Szerkesztve ]
-
dokar
addikt
-
I_Am
veterán
Én is szeretek 2107-el csapatni, de sokkal jobban szeretem az elektronikával televágott audimat kormányozgatni. És lehet ezzel is csapatni, sőt a vezetési élmény és kényelem sem utolsó.
szervo és full elektronikus kormány tényleg nem ugyanaz, de sokat számít szerintem a szervo is. Azt meg hogy köze nincs a kocsihoz, nem tudom értelmezni. Lehet eddig nem jó autókat vezettem. (vagy túl lassan közlekedem)
(amugy nekem az abs-el csökken a fékutam, de csak azért mert quattrom van Nem vita tárgya utána lehet nézni, de ha kell személyesen is be tudom mutatni bárkinek.)
[ Szerkesztve ]
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
nesa
veterán
Izlesek es pofonok kulonboznek ,elhiszem hogy szereted az audidat de PL szamomra a mai autok nem adnak megfelelo vezetesi elmenyt unalmasak mar a 22 eves mazdam is dog unalom.
Khelben!
Nincs ladam soha nemis volt csak anno szuleimnek KB 20 eve.
Viszont gyakran vezetek jobb kocsikat is tetszik 10 perc vigyor aztan elgondolkodok es kesz.... anyamek 1 eves Octaviaja is unalom szamora lehet jobban meg de nem ezen mullik a dolog.[ Szerkesztve ]
-
dragonfx
veterán
-
dragonfx
veterán
hát nem tom hogy az e30ba volt e digitklíma mint kérhető extra...most megfogtál....
e36ba tuti nincs fékerőelosztó..max. az utcsó szériafrisített 6hengeresekbe azokba minden van ....#10589>>enyémbe 2 fékpedál van...egyik az üzemi fék másikon ott vana felirat Warning!only DFX mod
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
KisBundi
őstag
Hát ha valakit érdekel valakit én is imádom tekergetni a zsiguli kormányát. Kicsiny falumban gyereknapot tartottak és a polgármester úgy döntött jó lenne egy kis bemutató így részt vettem rajta én is. Hogy a témától ne szakadjunk el annyira itt úgy ahogy kiélhettem magam. Na jó mivel kicsi gyerekek is beülhettek mellém azért annyira nem siettem és próbáltam biztonságos határokon belül autózni. Jó tudom úgy is belém fognak páran kötni a vezetési tudásom miatt...
Bemutató[ Szerkesztve ]
-
amol
addikt
válasz fullextra #10545 üzenetére
Nem egy Alfa Romeo-ról írtam ,hanem egy Volvóról, nem hinném ,hogy bárkinek is gondot okozna a váltót ,,D'' fokozatba rakni és élvezni a vezetést, a parkolásban meg segít a tolatóradar, tájékozódásban meg a beépített GPS, motoros memóriás bőrülések tovább fokozzák az élvezetet, csak ,mert egy új swift árából ilyen felszereltségú S60-at kapsz használtan.
Ilyenből 6-7 éveset kapsz százezer feletti futással ami valószínűleg külföldi. Ettől még jó de nem sok köze van egy új autóhoz. Nem mindenki szereti hanyattvágni magát a Volvo szervíz számlájától, van aki inkább évekig nem költ a garanciális autójára aminek tudja az előéletét.
Mindenkinek más az értékrendje. Én is Volvot szerettem volna mert tetszik aztán felvilágosítottak róla hogy mennyire szervizigényes, főleg dízelben.Csípj meg ,hogyha a 2.4-es Turbódízel sokat fogyasztana!
Városban akár 10 felett, 330Ft/L és emelkedik. -
dokar
addikt
válasz KisBundi #10593 üzenetére
Please enter all letters having a MACSKA below.
Four letters with a MACSKA.
6 betűs a catpcha aztán csak 4-et enged beírni és nem fogadja el.
ezt nem tudom letölteni. miért nem rakod fel egy magyar ftp tárhelyre vagy még jobb lenne, egy videobomb vagy videa feltöltés.[ Szerkesztve ]
extra - SEXRay
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓZVA! Lenovo ThinkBook 13s Fémházas Profi Ultrabook -60% i5-10210U 8GB 256GB SSD FHD IPS WIN10
- HP Elitebook 850 G3 i5 / 15.6" Full HD / 8Gb / 512Gb ssd / USB Type C / Win10
- TP-Link TL-SG1016D 16 portos gigabites Switch, első magánszemély tulajtól
- Dell Latitude 5590 / i5 8350u / IPS FHD 15,6" / 16GB DDR4 / 256Gb SSD / Win11
- Bomba ár! Acer Travelmate P215 - i3-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Call Of Duty Modern Warfare III (2023) Cross-gen / Vault edition XBOX ONE / SERIES X Letöltőkód
- GIGABYTE GeForce RTX 4070 Super Windforce OC
- Alan Wake 2 Standard / Deluxe Xbox Series letöltőkód
- Dell S2721 DGFA 27" 2K 165hz HDR400 G-Sync/Freesync Premium Pro monitor újszerű garanciális
- Xbox Series S Garanciális
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen