- Hetedik generációs Gorilla Glass készült a középkategóriának
- Filléres Redmi érkezett
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
- Azonnali mobilos kérdések órája
Hirdetés
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
Új hozzászólás Aktív témák
-
amol
addikt
válasz uborka3 #12902 üzenetére
A sebességet ugyanúgy kell ellenőrizni mint minden mást és a sebességkorlátozásokat ugyanúgy be kellene tartani mint a többi szabályt amit szintén nem tartanak be. A sebesség az egyik legkönnyebben mérhető dolog, és mivel a legtöbb sírt amiatt ássák (nem, nem csak arra fogják), egyértelmű hogy azt a legszükségesebb ellenőrizni. Nem arról van szó hogy mire lehet ráfogni, szabálytalan parkolásba még kevesen haltak bele.
Itt konkrétan gyorshajtásról volt szó, nem másról és arra valóban megoldás lenne ha az utcai autók eleve nem mennének olyan gyorsan. A többihez más módszerek kellenek.
Te milyen megoldást keresnél? Meg egyáltalán mire? Hogy hogyan lehetne biztonságosan menni százzal városban? -
dabadab
titán
"és mivel a legtöbb sírt amiatt ássák"
Bar konkret statisztikai adattal nem tudom alatamasztani, csak a sajat tapasztalataimmal, de erzesem szerint a legtobb balesetert (a sulyosakert is) a figyelmetlenseg a felelos, minden mas csak sokkal ezutan kovetkezhet.
DRM is theft
-
-
jerry311
nagyúr
válasz dabadab #12904 üzenetére
A figyelmetlenség sokadik a sorban. Legtöbbször azt látja, olvassa az ember, hogy itt-ott emberek leesnek az útról vagy átcsúsznak a szembejövő sávba. Aztán jön a ráfutásos baleset, lehet a városi dugóban elég a 2 m-es követési távolság, a Váci úton 70-nél már nem. Valahol jó sokár ajön a figyelmetlenség a fáradtsággal párban. Ha egy autó, teherautó aránylag egyenes úton balesetezik, akkor jó eséllyel elaludt valamelyik sofőr.
A sebességkorlátozó táblák nem véletlen vannak kirakva. Általában olyan sebességet írnak rá, ami illeszkedik a belátható útszakasz hosszához. Tehát, aki betartja az valószínűleg biztonságosan meg tud állni egy váratlanul felbukkanó akadály esetén. Aki meg nem...
-
Calogero
addikt
Két idős féfi gyalogolt az út közepén, amikor egy Ford Focus, Miskolc irányából közlekedve elütötte őket.
Az egyik férfi olyan súlyosan sérült meg a fején, hogy a helyszínen életét vesztette, a másik gyalogost a mentők kórházba szállították súlyos, életveszélyes sérülésekkel.
Az utat teljes szélességében le kellett zárni a helyszínelés idejére, a forgalmat kerülő útra terelni.
A Fordban a szélvédő az ütközéskor egy az egyben beszakadt. A tragédia körülményeit a rendőrség, igazságügyi szakértő bevonásával vizsgálja.
-
parandroid
nagyúr
válasz dabadab #12904 üzenetére
Miél nagyobb a sebesség, annál súlyosabbak az esetleges baleset következményei.
Nem mellesleg a sebességhatárok betartásával jó eséllyel korrigálható a figyelmetlenség, azokat túllépve erre az esély exponenciálisan csökken:
a) 50-nél még észreveheted az eléd lépő gyalaogost, és meg is tudsz állni, 70-nél már nem biztos;
b) 90-nél még meg tudod fogni az autót a kanyarban, ha megcsúszik, 120-nál erre jóval kevesebb esélyed van.Persze mindez sofőrfüggő is, de a szabályokat úgy kell megállapítani, hogy a gyengébb képességű (nem rossz, csak kevésbé rutinos, vagy esetleg fáradt, vagy egyszerűen csak rossz napja van) sofőrök legyenek az alapjai. Azért az a ritkább, amikor valaki évnte többszázezer km-t vezet, és valóban érzi az autót, bár tapasztalataim szerint ők azok, akik alapból úgyis betartják a szabályokat. Ráadásul nekik is lehet rossz napjuk, nagy sebességnél igazán nem kell nagyot hibázni, hogy pillanatokon belül ellentétes irányú mozgást végző súlyos tonnák feszüljenek egymásnak.
Másrészt pedig, a videókra visszatérve éppen az lenne a cél, hogy a közlekedésben réstz vevők magabiztosságát letörjük egy kicsit. Rohamosan nőnek az utakon a relatíve nagy teljesítményű autókat (már a 20 évvel ezelőtti Trabihoz és Wareszhez képest) vezető hétköznapi sofőrök, akik csak azért, mert 'új' és 'erős' autójuk van, mindjárt elszállnak, hogy márpedig ők az atyaúristenek. Hagyjuk még a friss jogsis pszichopata hullajelölteket is, azt kellene belátni, hogy 100e levezetett km sem tesz senkit autóversenyzővé. Ezt tapasztalatnak hívhatjuk, de életbiztosításnak nem, márpedig az emberek jó része hajlamos kialakítani magában egy olyan tévképzetet, hogy mivel már tíz-húsz éve vezet évi 10-20e km-t, akkor ő most már jó sofőr. Nem az. Legfeljebb átlagos, és még rengeteg olyan helyzet van, ami meglepetést tud okozni neki, de késő lesz akkor visszavenni a túlzott magabízásból, amikor már megtörténik a baj.
Igen, mostanában én is évi ~20e km-t vezetek, 13 éve van jogosítványom, mostanra olyan összesen 100e km körül járok. És nem gondolom azt, hogy jól vezetek, azt viszont tudom, hogy ha hibázok, akkor milyen kárt okozok (akár másban, akár magamban) a 1,5 tonnás autómmal. Várnak itthon, úgyhogy inkább betartom a sebességkorlátozásokat, és elveszem a lábam a gázról, ha nem vagyok 100% biztos a körülményekben, emellett inkább defenzíven vezetek, és próbálom kivédeni mások hülyeségeit is az utakon. Ezért cserébe néha tötymörgős, betoji papperként levillognak lakott területen belül, amikor lassítok a zebra előtt. Túlélem, elbírja az önérzetem.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz jerry311 #12909 üzenetére
Nagyapai nagybátyám is így ütött el egy illuminált állapotban az úton ténfergő alakot. Kétoldalt tántorogtak az út két szélén, amíg a jobboldalira figyelt, a baloldali elélépett, és beesett a szélvédőn, pedig elég komolyan lelassított. Eléggé megviselte az ügy, pedig pár törött bordával megúszta az ürge, és még a rendőrségi vizsgálat alapján is felmentették. Nem tudom, hogy ez a sofőr hogyan fogja feldolgozni, ami történt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
dragonfx
veterán
válasz parandroid #12910 üzenetére
egyszerűen ugy hogy nem ő volt a hibás, kemény világban élünk, fel kell tudni dolgozni idővel......út közepén sétáltak??mit kerestek ott??
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
uborka3
tag
Amit irsz abban igazad van.Én csupán arról beszéltem, hogy ez papolós gyorshajtás, gyorshajtás már egy kicsit unalmas. A valós okok / rossz forgalomszabályozás stb. / senkit nem érdekel.
A városi forgalom gyorsitására már nincs lehetőség, és nem is szabad. Lakott területen kivül azért lehetne sok esetben.
# 12908 A videokat aki akarja nézze tőlem a nap 24 órájában. Én nem kérek belőle.
A határozottságot pedig a vezetőkben tovább kellene növelni, nem pedig letőrni.
A veszélyekre és az abból adodó következményekre nem ilyen módon kell felhivni a figyelmet.[ Szerkesztve ]
-
parandroid
nagyúr
válasz uborka3 #12912 üzenetére
"A veszélyekre és az abból adodó következményekre nem ilyen módon kell felhivni a figyelmet."
Más ötlet?
"A határozottságot pedig a vezetőkben tovább kellene növelni, nem pedig letőrni."
A határozottság egy dolog, az akár együtt is létezhet a kölcsönös tisztelettel, a gond az, hogy a vezetők nagy része olyan mértékben egoista, és szarik bele a közlekedés többi résztvevőjének biztonságába, vagy érdekeibe, ami már eleve jelentős szerepet kap abban, hogy olyan a közlekedési morálunk, amilyen. A következmények és a felelősség pedig nagyon keveseket érdekelnek. Ezeket kellene először tudatosítani az emberekben, és amikor mindenki felelősségteljesen és a másikat tisztelve, másokra is vigyázva képes az úton közlekedni, akkor jöhetnek az enyhítések.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
dragonfx
veterán
válasz parandroid #12913 üzenetére
bácsi bácsi nee...jó leszek.....29nél fékezek 30as táblába...de akkor pályán mehetek 5.kben 6000es fordulattal?
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
AMD Power
titán
válasz parandroid #12910 üzenetére
Nagyon nehezen. Pár embernek egy sérűlés nélküli "ütközés-baleset" is nagy lelki sokk.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Josh
tag
Én ezt nem tartom jó ötletnek teljesen, hogy leszabályozzuk a kocsik teljesítményét. Olyan helyen lakom, ahol sok külföldi megfordul (rajtunk keresztül mennek a jugók Ausztriába), és itt nem egyszer van olyan, hogy 1-1 sávos úton, kocsisor előz, kocsisort. Tehát elöl megy 5 autó lassan, mögötte 5 autó gyorsan, és a hátsó 5 megelőzi az első 5-öt, és nem egyesével, hanem a sor hátsó része, egyben indul meg. Ilyenkor 2 eset lehetséges. Vagy bekapcsolódsz te is a gyorsabb sorba, és túl léped a sebesség határokat nem kevéssel (90-es úton kb. 130-140-el mész) vagy pedig maradsz a lassabb részben, amit visszafognak simán 90-ről 60-70-re.Nos ha belátható az útszakasz, én is beállok a gyorsabb sorba, csakhogy haladjunk. Persze életmódomból fakad, hogy én mindig sietek.
Egy-egy jelentősebb sebességtúllépés életet menthet. A számítógép nem ismeri fel, hogy mikor van veszély, és mikor lenne szükség nagyobb sebességre.
Még mindig fenntartom a véleményem, hogy az emberek fejében kellene rendet rakni, nem pedig az autók teljesítményét visszafogni.
De szeritnem különbséget kellene tenni a több száz lóerős tuning kocsik, és a robogós kamikaze-k között, mert bár mindkettejük közös jellemzője, hogy hajt mint az állat, de ezen kívül semmi másban nem hasonlítanak, és ez a többi dolog, bizony nagyon eltérő eseteket eredményezhet.
A kocsival nagyobb távot teszünk meg, így ott nagyobb eséllyel ütünk el gyalogost olyan városban, ahol még soha nem voltunk. A robogós általában városon belül mozog (városok közötti utazgatásokra már nem teljesen alkalmas az 50-es robi), ahol jobban ismeri a várost, hogy hol szoktak a felelőtlen gyalogosok átszaladni az úton, és azért húzza neki a gázt ilyen magabiztosan, mert ismeri a várost, hogy hol tud elmenekülni a rendőrök elől, de ezt csak példaként mondom.
Szóval a vezetői fejmosás vs. autóleszabályozásban, az én véleményem: 1.0.
Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.
-
Josh
tag
válasz AMD Power #12917 üzenetére
Az emberek (főleg drága országunk lakosai) megszállottan keresik a kiskapukat. Ha épül egy iparág (pl. leszabályozott biztonságos autók piaca), akkor arra egyből épül egy elleniparág (leszabályozást kiütő autószerelők), vagy drog árusítás - leszoktató intézmény. A kocsik leszabályzása csak egy újabb indok a kiskapu keresésre.
Rendet kellene rakni a fejekben, bár mondjuk azt én sem tudom, hogy hogyan lehetne arra engem rászoktatni, hogy betartom a szabályokat, ehelyett 2-3 órával később érek haza, és 2-3 órával kevesebbet tudok aludni, vagy a barátaimmal tölteni. Én is úgyanúgy húzom a gázt, és nyomom a padlót, mint a többi hülyegyerek, de ha robival megyek, akkor a sisakot mindig becsatolom, vagv az övet mindig bekötöm, mert tudom, hogy hogyan vezetek, és ha találkozok egy hozzám hasonló hülyével, akkor csak a bátortalanságunk dönti el, hogy ki marad életben.
A takarékos és környezetkímélő autók koncepciója meg nem ennek a topiknak a témája, mindamellett jó felvetés.
Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.
-
AMD Power
titán
-
Josh
tag
válasz AMD Power #12921 üzenetére
Eu-s országokban a 130 és 160 az elterjedt sebességhatár. A legtöbb luxuslimuzin pedig 250-nél leszabályoz.
2-3-400 lóerős autókat azért gyártanak, mert fizetőképes kereslet van rá. A szegény és a gazdag ember is lehet hülye, szóval fejmosás a megoldás. Én is megtehetném, hogy 40-el megyek a robival, de nem teszem, mert haladni akarok.
Szerintem erre ne is keressük a választ, hogy miért nyomjuk. Csak nyomjuk és kész.
[ Szerkesztve ]
Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.
-
dragonfx
veterán
-
AMD Power
titán
válasz dragonfx #12923 üzenetére
Pedig az emberek nem fognak megváltozni. Főleg ameddig lesznek ilyen állat autók addig tolni is fogják nekik. Nem azért vesz az ember egy 20 milkás kocsit ,hogy 130-al menjen vele. Én csak magamból indulok ki. Persze nem nyomnám neki állandóan de elég ha 1x kicsit Lewis Hamiltonnak érzem magamat...
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
jerry311
nagyúr
Nem sietni kell, hanem időben elindulni.
Nem kocsironak kell(ene) előzni a kocsisort, hanem olyan követési távolságot tartani, hogy lehessen szépen egyesével előzni. Emberek oylan követési távolságokat tartanak autópálya tempónál, amiről akkor sem tudnának ütközés nélkül lassítani, ha nulla lenne a reakciódijeük. Az a baj, hogy a sok önjelölt Schumacher bele sem gondol, hogy kit és mit veszélyeztet.
Nyilván nem lesz minden ilyen helyzetből baleset, de a lehetőség mindig ott van és akkor nem baleset lesz, hanem tömegbaleset. -
amol
addikt
válasz dabadab #12904 üzenetére
erzesem szerint a legtobb balesetert (a sulyosakert is) a figyelmetlenseg a felelos, minden mas csak sokkal ezutan kovetkezhet
Lehetsz bármilyen figyelmes ha valaki féktávon belül lép le eléd, ami nagyobb sebességnél hosszabb. A figyelmességhez a sebesség megfelelő megválasztása is hozzátartozik, amit a legtöbb ember nem érez pontosan, ezért vannak táblák mankónakmod: látom már megelőztek
[ Szerkesztve ]
-
amol
addikt
válasz uborka3 #12912 üzenetére
A rossz forgalomszabályozás egyértelműen jelen van, de miért lenne az a valós ok? Nem amiatt megy mindenki úgy mint egy állat.
Igen, egy csomó helyen lehetne nagyobb sebességet engedélyezni de azt hogy pontosan mekkorát azt nem a sofőrökre kell bízni, vannak rá szakemberek akik - ha nem is vagyunk velük megelégedve - biztosan jobban értenek hozzá mint a hétköznapi énközpontú sofőrök. -
amol
addikt
Asszem már írtam de nem a teljesítményt, hanem a végsebességet szabályoznám le. Az általad felvázolt esetre is van megoldás, ugyanis az elektronika engedélyezhetné a rövid ideig tartó gyorshajtást, csupán a programozáson múlik.
Más kérdés hogy 90-es úton akkor sem mehetnél 140-nel ha a fene fenét eszik, erre nincs kifogás.Lehetne valamilyen jeladós megoldás is ami az úton van elhelyezve és az autó érzékeli hogy az adott szakaszon mi a max...
[ Szerkesztve ]
-
amol
addikt
Ezért sem értem minek gyártanak 200-300-400 lovas autókat, ne mondják, hogy egy biztonságos előzéshez kell
Nem csak a lóerőt kell nézni hanem a tömeget is. Az én autóm is 200 ló körül van, mégsem versenyautó. Ehhez a tömeghez és automata váltóhoz kell ez a teljesítmény a biztonságos előzéshez. -
parandroid
nagyúr
Minden autó forgalomba helyezésekor a rendszámhoz automatikusan GPS-t telepíteni bele? Lopás esetén könnyen követhető lenne, cserbenhagyásos gázolásokat el lehetne felejteni, és a gyorshajtás is idejétmúlttá válna. Persze - ahogy te is említetted - vészhelyzet esetére engedélyezni lehetne mondjuk 0,5-1 perces intervallumot, amíg még nem jelez a rendszer. Gonosz dolog lenne, de rohamosan javulnának a közlekedésbiztonságio mutatók.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
amol
addikt
válasz parandroid #12934 üzenetére
Gondoltam erre is, csak ehhez az kell hogy teljesen naprakész infokat kapjunk az út pillanatnyi állapotáról. Nem jó móka belerohanni egy túrásba százzal.
Na, építünk iparágat köré? Már csak szabadalmaztatni kell
Az a baj hogy mindkét megoldás kikerülhető / kikapcsolható, tehát vagy feltörhetetlen rendszert kell kiépíteni vagy rá kell nevelni a népet.
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
válasz parandroid #12934 üzenetére
Volt munkatársam A6os Audijában volt GPSes helymeghatározás. Havi x ezer forintot fizetett azért, hogy bármikor meg tudja mondani az Audi, hogy hol a kocsija. Hát bizony ellopták, és az Audi meg csak pislogott. Azóta is pereskednek. Ezt is ki lehet játszani.
<tRucKdriFteR>
-
uborka3
tag
válasz parandroid #12934 üzenetére
Minden autóhoz GPS telepiteni?
Hát komolyan mondon te megelőzted a korod. -
dragonfx
veterán
még milyne jó uj autom sosem lesz... a hazsnáltból meg már most jelentkezeka cégetekhez kiütetésre.... ...gpst mér nem egyből teljesen belső wireless kamererendszert.....még b....i se lehessena kocsiban
T1>>1.3as suzi kellett volna chippelve....
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
-
dragonfx
veterán
jajjja jajjjj ajjjjj.....kell a pofon vagy felébredsz magadtól az álomból....neked is az 54 után...neked is meglenne a több mint3xos LE ugrás..szerintme egyikünk se bánná...
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Hetedik generációs Gorilla Glass készült a középkategóriának
- Hardcore café
- Microsoft Excel topic
- EAFC 24
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Nikon DSLR topik
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- SAMSUNG ODYSSEY OLED G8 S34BG850SU
- AMD Ryzen 7 5800x3D Aqua Garancia 2026.10.16
- HP ENVY 16-h1002nl - ÚJ - 16" 2.8k TOUCH OLED notebook - Core i9-13900H, 32GB, RTX 4060 6GB
- HP ENVY 16-h1003nl - ÚJ - 16" IPS notebook - Core i7-13700H, 16GB, RTX 4060 6GB
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen