- MG5 menetpróba
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
- Máris megvan az Oppo Reno12 Pro 5G európai ára
- Így nézhet ki a tömzsi Xperia 1 VI
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Máris megvan az Oppo Reno12 Pro 5G európai ára
ma A specifikáció viszont nem teljesen egyezik meg a kínai modellével.
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
ph A gyártó belekóstól a folyadékhűtések világába, de a PC-s energiaforrásainak tárháza is szépen kibővül, amik közt akadnak Seasonic belsős darabok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FF23
senior tag
válasz parandroid #22452 üzenetére
A GPS is kikapcsolható, elromolhat. Vagy anélkül tilos lenne közlekedni? Ha elromlik akkor sehova, csak trélerrel szervizbe?
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
-
parandroid
nagyúr
Vagy ha baja történik, vagy rosszul lesz, és mentő kell neki, vagy eltéved, vagy bent szorul egy égő házban, akkor azonnal jelez a tűzoltóknak, hogy hol van, milyen állapotban és merre.
Ugyanígy gyakorlatilag megszűnnének az autólopások, közlekedési szabálysértések, nem lenne több vitás baleset (vagy csak alig pár), gyorsabban reagálhatnának a mentők/tűzoltók, stb.
Ezekkel igazából mindig csak akkor van baj, ha illetéktelenek kezébe kerül az információ, a leghangosabb ellenzők általában mégis azok, akik tilosban járnak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
félisten
válasz parandroid #22458 üzenetére
Te atyavilag, milyen cuccot szivsz?
-
lujó55
őstag
válasz Khelben #22450 üzenetére
Ja, a közlekedési szabályok. Szerinted tényleg jók?
- Kerülgetnem kell a bicajost aki a kocsik között szlalomozik, mert joga van, pedig 3 m-re van tőle kijelölt kerékpársáv, de nem túl rég óta simán megteheti, hogy feltart.
- Miért kell max 50km/h seb.korl. lakott területen belül? Régebben 60 volt és nem volt annyi baleset, pedig a mai kocsik féke sokkal jobb, ráadásul már téli gumi is létezik. Ezzel csak feleslegesen stresszelik a sofőröket és így lesz a baleset.
- Minek oda közlekedési lámpa, ahol elfér egy 100 m átmérőjű körforgalom. Ezzel csak felesleges megállásra-elindulásra kényszerítenek.
- Miért kell lámpát kapcsolni lakott területen kívül? A németeknél miért nem?
- A buszsáv az micsoda? Ki találta ki? Régen nem volt ilyen sem. Aki kocsival jár az azért fizeti a rengeteg adót és járulékot, hogy oda érjen időben, nem azért, mert hülye és ki akarja dobni a pénzét. Ellenben a hajléktalanok a buszon csak melegedni akarnak.
- Mi az, hogy forgalom elöl elzárt terület? Miért? Mégis kié?
- Jobbra zöld kiegészítő lámpa. Ha visszavált de pont akkor esel be a kanyarba az már tilosban való áthajtás? Mert ugye ott nincs sárga.
- stb... -
rien
senior tag
Ha pont előzés közben belefutok egy trafipaxba az számít?
Konkrétan lakott területről van szó, 40-el döcögött előttem valaki én meg leelőztem. Nyilván nem 50-el tettem ezt hanem tempósan. Ilyenkor mi van ezt tudja valaki?----------------------------------------- <<<<< Trust no 1 >>>>> ----------------------------------------
-
rien
senior tag
válasz Winner_hun #22462 üzenetére
Ez tuti? 100%?
----------------------------------------- <<<<< Trust no 1 >>>>> ----------------------------------------
-
dovitt
csendes tag
válasz Winner_hun #22462 üzenetére
Mit számít,ha előz és miért kellene lámpa?
-
rien
senior tag
válasz Winner_hun #22466 üzenetére
Hát ez f@sza ha így van.
----------------------------------------- <<<<< Trust no 1 >>>>> ----------------------------------------
-
rien
senior tag
válasz Winner_hun #22469 üzenetére
Nem tudom, egyáltalán nem szoktam előzés közben nézni mennyivel megyek, de nem 55 volt az is biztos.
----------------------------------------- <<<<< Trust no 1 >>>>> ----------------------------------------
-
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22460 üzenetére
1., a biciklis nem mehet az úttesten, ha van párhuzamos kerékpárút. Nem a szabállyal van baj, hanem a betar(ta)tásával.
2., 1990-ben 2millió személygépkocsira 2400 halálos közlekedési baleset jutott, 2009-ben 3millió személygépkocsira 822 halálos áldozat. Ezt nem mondanám romlásnak, sőt.
3., Ennek semmi köze a kreszhez. Forgalomszervezési dolgokkal keresd az önkormányzatot vagy a közútkezelőt.
4., Én nagyon örülök, hogy lámpát kell kapcsolni, sokkal jobban látható a szembejövő, sok balesetet meg lehet előzni.
5., A buszon 50-100 ember utazik, te a kocsiban egyedül vagy, de max 5-en. Ha ebből nem fogod fel, hogy mire kell a buszsáv, akkor nem tudok segíteni.
6., Ezt nem is kommentálnám, már 10 évesen illik felfogni, mire jó a forgalom elől elzárt terület.
7., Ez sem a szabályok hibája, hanem a megvalósításé, Ausztriában villogó zöld van, itt is úgy kéne.
-
lujó55
őstag
válasz Khelben #22472 üzenetére
Bocs, nem akarok sem vitázni, sem meggyőzni, de tényleg...
1.) Rosszul tudod! Eddig úgy volt, ha van kijelölt kerékpárút vagy sáv akkor ott lehet csak bicajozni. Idén nyár óta ez nem így van. Mindenki ott bicajozik ahol akar (mondjuk az autópályán lehet, hogy még nem, de a levegőcsoport majd azt is elintézi)
2.) Ne a halálos balesetek számát nézd már, hanem az összes balaset számát. Régen nem volt hátul biztonsági öv, a hátsó fejtámla meg csak a felső kategóriás gépek kiváltsága volt. De ha egy hülye kilépett a busz mögül, te megálltál és levertél neki egy taslit, mert miatta kellett satufékezned is kiborult a madártej az ülésre. Kiérkezett a rendőr és ők is jól megverték. Ma meg mindenki rohangál az ombudsmanhoz, mert nem tud átérni a zebrán a két botjával 5 perc alatt.
3.) Na oda aztán mehetek! Én magyarázzam el a bürokratáknak, hogy hülyék?
4.) Ebben igazad lehet... De hogy számoljam el a plusz 1 deci benzint, hogy te jobban lássál engemet?
5.) Ha veszek egy buszt magamnak és minden ülésre ültetek egy nyitott szájú guminőt, hogy 100-an legyenek, akkor döngethetek végig a buszsávon? Szerintem meg ha dugó van, akkor szopjon mindenki! A tökös milliomos hülyegyerek a bömössel a belső sávban és a panelproli a BKV-n a buszsávban.
6.) Ezt nem tudom, de tényleg. Pedig törtem rajta a fejemet. Esetleg azért, hogy ha véletlenül egy mentő arra keveredik akkor előre tudjon jutni? Nem, mert ez a terület csak szakaszosan létezik. Esetleg az ablakmosók-újságot árulók-kéjelgők részére elkülönített? Mert, hogy felesleges az biztos!
7.) Na ebben egyetértünk. -
lujó55
őstag
Hidd el, ha túl léped a megengedettet, akkor az már kaki. Miért ne számítana az előzés? Akkor én mindíg előznék folyamatosan, reggel, délben, este.
Egy esetet elmesélek: Megyek Hajdúböszörmény belterületén a 35-ös úton, biz'Isten 50-el. Egyszer csak pont elém kifordul egy lovasszaekér megrakva szénával és mellé kötve egy csikó. Nem tudtam megállni, de szemböl már láttam egy Kamazt. Reakció: gyors gáz, kielőz és vissza. Megvolt, bár meleg helyzet volt! (Ja, út mellett árok kb. 5 méter mély). És mi látszik a bokorból? Látszik egy tüskés hát! Amikor reagáltam már fékeztem, de 100m-re lemeszeltek. 63km/h. Mivel megállítottak nem tudtam mást csinálni, elismertem a gyorshajtás tényét. Hiába indokoltam a lovaskocsit aki akkor hajtott el mellettünk amikor ott magyarázkodtam, nem érdekelte őket sem az, hogy a kollégájuk látta, hogy szabálytalanul hajtott ki elém (elsőbbség meg nem adása), sem az, hogy az egész úton tilos állati erővel, mezőgaz. vontatóval és kerékpárral felhajtani, sem az a tény, hogy a bakon a cig..y csávó feküdt olyan részeg volt.Ez akkor mi? Ez kérem pénzbeszedés és nem rendteremtés. Még gyorsan megátkoztam a családjukat (az ugye rosszabb nekik) és fizettem. -
lujó55
őstag
Egyébként tudja valaki, hogy működik a traffipax? Mennyi ideig kell a mérést végezni (vagyis meddig kell a kocsira irányítani a készüléket) hogy a mérés hiteles legyen? Nem tudom milyen gyors a mai készülékek dopplere és képfeldolgozója. Régen 10-15 sec volt. Annyi idő elég is, hogy lelassíts ha már látod sebajtóbiást az út mellett...
Hogy most miként működik azt nem tudom, én biztos ami biztos alapon egy olyan rendszámmal járok ami véletlenszerűen generálja a számokat a három betű után. Pont úgy néz ki, mintha fém lap lenne, de csak egy nagy felbontású LCD panel.Be ne vegyétek már, csak kamuztam
-
mezis
nagyúr
válasz lujó55 #22460 üzenetére
"- Miért kell max 50km/h seb.korl. lakott területen belül? Régebben 60 volt és nem volt annyi baleset,"
Anno, amikor 50-re csökkent a max, a következő évben a baleseti statisztika csökkenést mutatott mennyiségben is és súlyosságban is. Én legalábbis erre emlékszem.
mezis
-
MaciG
addikt
válasz lujó55 #22476 üzenetére
1.) A kerékpárosnak a biciklisávon kell menni, ha van ez szinte 100% ,de ha nem hiszed el még most sem, akkor előtúrom neked az erre érvényes jogszabályt.
2.) A 60km/h-va én is jobban egyetértek mint az 50-en, de ez van...
3.) A körforgalom jó ötlet, bár mióta rendszeresen vezetek nagyon megutáltam őket, mert felénk elég sok van.
4.) A lámpának mi köze a fogyasztáshoz? (Ez nem dinamó. )
5.) Nem döngethetsz végig, mert a buszsáv csak a menetrend szerinti haladó autóbuszra vonatkozik.
6.) Valszeg azért, hogy pl. egy kereszteződés jobban átlátható legyen és rendezettebb sorokban lehessen haladni, vagy hogy a kamionok is tudják tartani az íveketBANZAII
-
Winner_hun
félisten
4.) A lámpának mi köze a fogyasztáshoz? (Ez nem dinamó. )
Van, mert a generátort terheli a plusz fogasztás, a generátort meg a motor hajtja. Hogy mennyivel növeli a fogasztást azt nem tudom de nem hiszem hogy egetverően magas szám lenne. + ha a lámpa spórolásra visszavezetett oka miatt történik baleset (ne történjen) akkor a megtakarított benzinköltség sokszorosa megy el...
Buszsávban taxik is mehetnek. És ha jól rémlik akkor csak a menetrend szerint közlekedő buszok. Meg pár éve mintha a rendőrök és / vagy mentők is valahogy a buszsávos ügybe keveredtek volna, de ez már végkép passz, annyira nem érdekel, egyikkel se közlekedek...
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
tomcsi23
veterán
válasz Winner_hun #22481 üzenetére
Akkor ezért nem használnak sokan indexet, mert spórolnak a benzinnel?! Ó a sok csóri luxusjárgányos.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
runner 125
nagyúr
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
brd
nagyúr
válasz runner 125 #22484 üzenetére
Ha jól emlékszem, te vagy a harmadik, aki linkeli.
The only real valuable thing is intuition.
-
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22476 üzenetére
1., KRESZ 54. §. A kerékpáros a legvégső esetben mehet csak az úttesten, amikor se kerékpárút, se kerékpározásra alkalmas padka nincs.
2., Összes közlekedési baleset száma 1990: 27801 db, 2009: 17864 db. Egyéb kérdés?
4., Egyrészt nincs 1 deci a plusz fogyasztás, másrészt meg aki erre sajnálja, az járjon busszal. Németországban nem tudom, hogy van, de pl a skandináv országokban a 80as évek óta csak olyan autót lehet eladni, ami motorindításkor automatikusan felkapcsolja a tompítottat.
5., Buszsávot nem magyarázom, még sosem találkoztam olyannal, aki nem értette.
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
Winner_hun
félisten
válasz runner 125 #22484 üzenetére
És mit számít az hogy cigány vezette? Nem cigány is ugyan így csinál ugyan ilyen, vagy akár súlyosabb balesetet...
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
Winner_hun
félisten
válasz philoxenia #22489 üzenetére
Szeritnem messzebre is tud fotózni, csak értelme nincs mert nem lesz olvasható a rendszám.
Arról volt szó hogy be tud mérni. Olyan messziről nem feltétlen azonosítja be, de a sebessége meglesz mert a lézer sugara minél messzebb van annál nagyobb átmérőjű.► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
MaciG
addikt
válasz Winner_hun #22481 üzenetére
Igazad van, ezt el is felejtettem, de akkor se ettől fog valaki csődbe menni.
Taxi is csak akkor mehet ha utast szállít.
BANZAII
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #22489 üzenetére
A fénykép is nyugdíjba ment a radarral együtt. Videofelvétel készül, amin az összes autó azonosítható, követhető, még akkor is, ha a traffi mellett már csak 20szal megy.
zoo8800: én meg azt kérem karácsonyra, hogy újra tiltsák be és keményebben büntessék a blokkolókat, mint a gyorshajtást... Akinek kevés a megengedett sebesség (meg az elég nagy ráhagyás, lásd 50 helyett 69), az menjen a Hungaroringre ökörködni, ahol csak magát tudja kinyírni.
[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
válasz Khelben #22497 üzenetére
Onnan közelítsd meg a kérdést, hogy szeretek vezetni, és élvezem, ha megyek. A vezetés nekem több, mint helyváltoztatás. És nem szeretek egy rohadt tábla miatt feleslegesen lassan menni.
Milyen plusz balesetveszély? 3 sávos autópályán a 130 neked veszélyes?
Egyébként csak Budaörsig megyek, nem végig...rip and tear, until it is done
-
Khelben
nagyúr
válasz zoo8800 #22498 üzenetére
Pont ezt mondom, ha élvezni akarsz, azt olyan helyen tedd, ahol másokat nem veszélyeztetsz. Főleg, ha a sebesség neked az élvezet.
Nem a sávok száma a lényeg hanem az, hogy a forgalom mennyivel megy. Ha 15 sávban mennek 100-zal az autók, akkor is veszélyes vagy 130-cal. Főleg, hogy a forgalom többi résztvevője arra számít, hogy a többiek is 100-zal mennek.
Új hozzászólás Aktív témák
- MG5 menetpróba
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Formula-1
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen légkondit a lakásba?
- OLED TV topic
- Marvel Snap
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs