- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- iPhone topik
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
it 1 százalékot tud spórolni az Onsemi, de ez is elég lehet ahhoz, hogy 1 millió háztartást 1 évig ellássanak árammal.
-
Ismét láthatjuk hogy fest az Enotria: The Last Song
gp A korábbi halasztások után szeptember közepén elviekben végre megkapjuk a teljes kiadást.
-
Computex 2024: Látogatóban a Chieftecnél
ph Mélynyomót formázó microATX ház, egy ígéretes üvegtorony és vízhűtések is előkerültek a standon.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Calogero
addikt
Direkt nem tapos a fékre, ha egy autós bevág elé.
[link] -
nemcso
senior tag
Csak az a probléma (bár megérdemelnék egypáran az ilyen büntetést), hogy hogyan bizonyítod, hogy ő volt a hibás, akibe hátulról mentek bele ?
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
nemcso
senior tag
Aha, értem, szóval kamera lenne minden kocsiban, vagy lenne "bevágó büntető" jármű, ami erre specializálódott. A legtöbbnél látszik, hogy féktávon belül mentek elé, de az első esetnél nem igazán ez jön le nekem.
Én is el szoktam képzelni, hogy egy tankkal el lehetne igazítani a szabálytalankodókat, de az igazi megoldást pl. a motoros rendőrök számának drasztikus emelése lehetne az utakon.
[ Szerkesztve ]
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
brd
nagyúr
válasz nemcso #31209 üzenetére
Persze, az meg majd pont látja, amint bevágnak egy busz elé... Nálunk amúgy is, simán felkoncolhatsz valakit az utcán, ha 10 perc alatt végzel, mert a kutya nem fog "odaérni". Legfeljebb, ha úgy jelentik be, hogy c/zs-t versz éppen.
The only real valuable thing is intuition.
-
nemcso
senior tag
-
brd
nagyúr
válasz nemcso #31213 üzenetére
Más : amint látom, ama új kresz beírás, hogy hogyan kell bedugult sztrádán elhelyezkedni, senki, sehol nem tartja be. Mi a csudának akkor ?
Ebből nekem úgy tűnt, csodálkozol, minek egy szabály, amit várhatóan a többség ugyanúgy le fog *rni, mint a többi hasonlót. Ha félreértettem, és csak azért csodálkozol, minek hoztak ilyen szabályt, akkor elnézést.
The only real valuable thing is intuition.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
biga
senior tag
válasz philoxenia #31215 üzenetére
A módszert elfogadhatónak tartom, de - helyismeret hiányában - elképzelésem nincs, miért nem lehet ott jobbra kanyarodni. Vagy az egyirányú út? Vagy mi? Mert akkor érthető lenne az egész számomra. De ha nem, akkor hogy lett pont a jobbra kanyarodás a balesetveszélyes?
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz nemcso #31216 üzenetére
Gondolom arra a szabályra gondolsz, aminek az lenne a célja, hogy a megkülönbeztető jelzésű járműveket könyebben előreengedje. Erre a leállósáv csak korlátozottan alkalmas és mellé veszélyesebb is (ha félreállnak, akko aktívan részt vesznek az előreengedésében, tehát tudnak róla, figyelemmel követik, mellé nagyobb szabad helyet lehet hagyni, míg ha a leállóban megy, lehet észre sem veszik a közeledő mentőt pl.). Jó szabály, csak be kell tartatni. Egy-egy kamera e mentő/tűzoltó/rendőr elejére és pár bünti kiosztása után valami alapszintű tanulási folyamat a legprimitívebb életformánál is beindul...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
nemcso
senior tag
Ha normálisan közlekednek, akkor a szirénázva közeledő járművet a leállóban is észreveszik. (De a tapasztalatom az, hogy közúti forgalomban sem mindíg húzodnak le az út szélére, ha meghallják, meglátják a megkülönböztető jelzést használókat. )
[ Szerkesztve ]
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
Sotho
őstag
válasz philoxenia #31215 üzenetére
Na igen roppant kultúrált, jobbra kanyarodást tiltó tábla szerinten kint sincs csak a menny egyenesen . És 50 rongy, millió felett a bevétel naponta ügyes.
nemcso: igen és?
[ Szerkesztve ]
-
plömplöm
őstag
"A József körút forgalma a Baross utcánál a villamos megálló miatt csak két szűk forgalmi sávban haladhat, a jobbra kis ívben történő kanyarodás pedig komoly torlódásokat okoz, mivel a kereszteződés Baross utca részén áthaladó gyalogosoknak elsőbbséget kell adnia a jobbra kanyarodó jármű vezetőjének. A nagy gyalogos forgalom miatt a jobbra kis ívű kanyarodás gyakran lebénítja a Nagykörút külső sávját, és balesetveszélyt is jelent a gyalogosokra nézve."
valóban balesetveszélyes, hidd el nekem. és van még ilyen kereszteződés, pld a király utcai, észak felé, ott is kint van a kötelező haladási irány, és vannak durva meglepetések, amikor valaki satuzik a külső sávban jobbraforduláshoz. keskenyek a sávok, nincs menekülő útvonal. biciklisek a külső sáv szélén. balesetveszélyes, hidd el. az 50ezer talán túlzás, lehetne 30ezer, mondjuk. egyébként, ha módomban állna, ha az én döntésem lenne, érted, végigkameráztam volna már rég az egész nagykörutat.
#31225: akinek kellene még egy tábla a kintlévő mellé, attól a jogsi is ugrik, 'sztán kész. ez a tábla az a tábla IS, amit hiányolsz. sorompó ne legyen?
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
az egy másik kérdés, hogy miért ilyen keskenyek a sávok, tökéletes a felvetés, őrült jó úgy haladni ott, hogy az embernek fogalma sincs, hogy a félátfedésben előtte haladó vajon be tudja-e préselni a gépkocsiját a saját sávjába, vagy halad a szerinte ideális íven. kicsit összeszedem magam anyagilag és bevásárolok mindkét autóba valami fedélzeti kamerást, az tuti.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Sotho
őstag
válasz plömplöm #31227 üzenetére
Nem vitatom, hogy van még balesetveszélyes kereszteződés. Azt mondom hogy ez tiszta lehúzás ami nem szolgálja(ta) a gyalogosok érdekeit azonnal, hiszen "50 felvétel készül naponta átlagosan", Az utólagos büntitől nem támad fel az akit elcsaptak, ha ugrik a jogsi attól sem, ha külön felhívjuk ott helyban a figyelmet nyomatékosítva a helyzetet az sokkal többet ér emberéletben szerintem ,de pénzben nyilván kevesebbet.
-
Sotho
őstag
válasz plömplöm #31227 üzenetére
akinek kellene még egy tábla a kintlévő mellé, attól a jogsi is ugrik, 'sztán kész. ez a tábla az a tábla IS, amit hiányolsz. sorompó ne legyen?
Erre egyszerűen nem tudok mit írni ne haragudjál, pedig próbáltam megfogalmazni valamit. De benne van hogy értelmetlen érdemben reagálni rá. Talán annyit hogy nyugat európában nem ritka egy veszélyes helyzetre kereszteződésre vonatkozó többszörös felhívás, tiltás. -
biga
senior tag
válasz plömplöm #31227 üzenetére
Tehát ha jól értem, csak a jobbra kis ívben való behajtás van tiltva? Más módon lehet oda menni egyébként? (tehát szemből egyenesen vagy szemből balra nagy ívben). Azok nem veszélyesek? És ha a gyalogosok miatt van a tiltás, nem lenne egyszerűbb lámpával szabályozni ott a dolgot? (vagy van lámpával, csak túl nagy a forgalom és nem fér bele egy plusz ütem?)
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz jerry311 #31233 üzenetére
Azt nem értem, hogy a leírásotod szerint tehát ide nem is lehet behajtani ide ebből az irányból? Akkor miért nincs lezárva egyszerűen?
Mint mondtam, nincs helyismeretem, nem tudtam, hogy az alapműveltség része minden problémásabb bp-i kereszteződés ismerete. Van egy felvetés: a körútról jobbra kanyarodni ide tilos. A te leírásod szerint más irányokból is ez a helyzet (az egyenesen bele menő útra is értetted? Vagy ilyen nincs? ) Természetesen felmerül bennem a kérdés: nem hajthatok be ide jobbra kis ívben, gondolom balra nagy ívben sem, hisz ugyan ezen logika alapján akkor az sem biztonságos (balra mindig veszélyesebb a gyalogosokra nézve). Az egyenesenről nem tudok. Akkor hogy lehet ide behajtani? És ha itt sehogy, akkor miért nincs itt egyszerűen 2 karó, ami lezárja itt a behajtást? Vagy egyszerűen egy behajtani tilos tábla? Miért pont a jobbra bekanyarodás a veszélyes, ami egyébként tipikusan a legveszélytelenebb dolog talán.Azt értem én tehát, hogy tiltva van, csak azt nem, hogy miért?
A cicababázást meg pláne nem értem...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
jerry311
nagyúr
Szembol, egyenesen.
A kepen balrol jobbra.
A lentrol felfele kozlekedo, tilosban jobbra kanyarodo idiotakrol van szo.
A jobbra kanyarodas meg azert tilos, mert tul sok a gyalogos es gyakorlatilag 1 zoldon kb. 1 auto kepes bekanyarodn, theat tulsagosan megfogja a forgalmat. Elotte vagy utana 1 haztombbel kellene kanyarodni, csak hat a sok hujenek az tul nagy kerulo. -
biga
senior tag
válasz jerry311 #31235 üzenetére
Ok, értem. Tehát a probléma egy lekanyarodó (vagy egyenesen haladó) sáv hiányában keresendő, ami az általad belinkelt térkép szerint akár a villamosmegálló áthelyezésével megoldható lehetne (már ha jól látom, hogy az járdasziget ott alul).
Mindenesetre fura megoldás, hogy pont a jobbra kanyarodás van tiltva (a kamerás büntivel nincs bajom, ha tiltva van hát büntessen.)[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
MaciG
addikt
Aki nem ismeri a kötelező haladási irány táblát, ami elég alapvető, az inkább ne közlekedjen...
Vagy akkor sebességkorlátozásnál is mindig duplán kellene kitenni? Egyébként meg benne van a videóba az öreg aki azért is kanyarodott be mert sietett...(#31217) biga: Én sem ismerem a helyet, de a videóban elmondják, hogy évente több tucat baleset van ott, és halálos áldozat is volt. Egyébként az is látszik a videóban, hogy két sáv van.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
biga
senior tag
Igazad van, de ezeket nem is kérdőjeleztem. De a jobbra kanyarodás gyakorlatilag a - gyalogosra nézve - legbiztonságosabb lehetőség. Ennél az egyenesen haladás és a balra nagy ívű kanyarodás általában veszélyesebb a gyalogosokra. Ezért voltam értetlen a dologban. És ha jól értettem a hsz-okat, a valóságban nem is a gyalogosok "védelméről" van csak szó, hanem arról, hogy megfogja a sok kanyarodó a körút forgalmát - a két sáv ellenére. Tehát ha lenne külön kanyarodósáv, akkor a gyalogosok másodlagosak lennének (az én olvasatomban, hisz pl az egyenesen jövő irány nincs korlátozva).
A szabályt nem kérdőjeleztem meg, csak az okát nem értettem! Abban nincs vita sztem, hogy ha ott kötelező haladási irány tábla van, az elég és azt be is kell tartani (és ha nem tartják, lehet büntetni)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
félisten
Bocs, de nem tudok elmenni ekkora hulyeseg felett. Az autopalya jelzotabla melle/ala/fole akkor meg tegyuk ki, hogy min sebesseg 60km/h, megallni tilos, megfordulni tilos
ezen kivul irjuk ki nagy betukkel:
Tilos előzni az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton - 6 és 22 óra között - a 7500 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsival, vontatóval, valamint e járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel.
A (6) bekezdésben meghatározott előzési tilalom esetén a tilalom hatálya alá tartozó járműveknek olyan követési távolságot kell tartaniuk, hogy közéjük legalább egy - az abban meghatározott előzési tilalom hatálya alá tartozó - járműszerelvény biztonságosan besorolhasson.
Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
(3) Tilos
a) autópályára és autóútra út menti ingatlanról, valamint útnak nem minősülő más területről ráhajtani, illetőleg oda behajtani;
b) autópályán és autóúton hátramenetet végezni, megfordulni és az úttesteket elválasztó sávra ráhajtani.
Aki csak a latottakat tudja ertelmezni es a mogotte levo szabalyokat nem, annak reszeltek amugy is.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz plömplöm #31229 üzenetére
annyira sokat ne sporolj. autos tolto+tarto+androidos mobil. vannak appok, amelyek veszik az utat (biztos iphonera is). ha beulsz a kocsiba bekapcsolod es kesz, ujraindulaskor magatol torli a korabbi fajlt. ertelemszeruen ha gebasz van, akkor lemented telorol
btw a vilimegallok talan lehettek volna valoban fel-fel meterrel keskenyebbek.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Sotho
őstag
Hát én kb leszarom hogy mi mellet nem tudsz elmenni, attól az ember még ember marad és hibázik. A tiltó tábla figyelemfelkeltő a kötelező haladási irány tábla meg nem, azt könnyebb benézni. Én ész érvekkel nyilvánítok véleményt, te meg közvetve de lehülyézel. Szevasz.
Debilon : nem vagy hűtlen a nicked jelentéséhez csak így tovább akár ph kedvencke is lehetsz (de nem az enyém)
[ Szerkesztve ]
-
biga
senior tag
válasz jerry311 #31243 üzenetére
Próbáld ki: menj 40-el a pályán, aztán majd a rendőröknek (mentősöknek ) mondd azt (ha túléled), hogy a kocsi képes ennél gyorsabban is menni önerejéből, te mentél csak ennyivel
Sotho: benézés szemszögből mindegy, melyiket nézed be
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
félisten
A hulye vagy meg a hulyeseget beszelsz nem ugyanaz.
Az elmeleted szerint akkor ha kiteszik, hogy legnagyobb sebesseg otven, azt benezik sokan. Ha kiteszik, hogy tilos otven felett menni, azt meg nem?
biga
Ebbol a mondatbol:
Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.
eleve az kovetkezik, hogy a minimalis sebesseg 60km/h.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs