- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Xiaomi 13 Ultra - can't touch this
- Mobil flották
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
Hirdetés
-
Nem lesz idén Nothing Phone (3)
ma És az AI tehet róla.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
it Az NVIDIA piaci értéke átlépte a 3 billió dollárt, így már a világ második legértékesebb cége, megelőzve az Apple-t. A Wall Streetet pár nagy cég húzza előre, Tajvanon pedig tombol a Huang Zsen-hszün-kultusz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
IreN!CuS
őstag
válasz Khelben #31501 üzenetére
Igazából bármi lett volna egy bizonyos réteg ugyan úgy nyomta volna az eszetlen hisztit....."Ha van sapkád, az a baj…" effektus
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
mezis
nagyúr
Üdv.!
Korábban poénkodtam az autóbuszok, kamionok "4 évszakos" gumijain. Akkor megkaptam a magyarázatot, miszerint a nyomás akkora, hogy a hó vízzé válik,.....
Most akkor miért van stop a nehezebb járművekre ? Azt gondolnám, hogy jót tenne az utaknak ha letapossaák a havat.
mezis
-
MaciG
addikt
-
lorcsi
veterán
viccesek az összegek, nem ?
ha meg valaki véletlen átcsusszan a piroson, mert nem akarja hogy a mögötte lévő beletolja magát a seggébe 100k...
egy iylen autópályán száguldozó picit több életet veszélyeztet, nem ? -
nemcso
senior tag
-
biga
senior tag
válasz nemcso #31509 üzenetére
Ha jól értem 48 km-en keresztül üldözték, tehát a sebesség nem volt akadály a rendőröknek (ami valószínű is). De azon kívül, hogy szirénázva, villogva, integetve mennek utána, mit kellene tenniük? Leszorítani, mint az amerikai filmekben? Az erre - jogosan - nem divat. Felteszem végül valaki előtte leintette.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
mezis
nagyúr
válasz nemcso #31511 üzenetére
Az a helyzet, hogy 200 fölött már nem olyan egyszerű elé menni. ÓTÓ is kell ahhoz.
A "hangosan rádióztam" újabb büntetési tétel: bizonyára volt néhány előzése (sáv váltása), amikor is kötelező a visszapillantó tükör használata.
Az összegek tényleg nevetségesek. Lemaradt a végükről egy nulla.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
brd
nagyúr
válasz lorcsi #31508 üzenetére
Nem a száguldozással van a baj, hanem azzal, hogy a rádióhallgatásra hivatkozik, és "nem lövik fejbe" emiatt a helyszínen. Vagy ennyire pofátlan, vagy ennyire nem érdekli a többi közlekedő (akik ráadásul rendőrök), nem is tudom, a kettő közül melyik a rosszabb.
The only real valuable thing is intuition.
-
Zozzant
addikt
Ideje lenne bevezetni egy szorzót. Ahány KM-en keresztül gyorshajt annyiszor a büntetési tétel. A rádió hallgatások száma drasztikusan esne.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
lorcsi
veterán
nem tudom elképzelni az a helyzetet, hogy 200-al suhan egy nyílt autópályán és nem veszélyeztet emberéletet
még akkor sem ha olyan kaliberű, mint Michael Schumacher vagy Michelisz Norbert (mellesleg ők tuti nem nyomják ennyire nyílt terepen)
menjen zárt pályára vagy németbe és ott nyomja ennyivelaz összegek meg egyértelműen nevetségesek..főleg ha a többi bírsághoz és buzerálási okhoz hasonlítjuk
meg azért gondoljuk már el azt a helyzetet, ha egy hétköznapi ember villantást követően 1-2 soroknál nem állna meg mi történne..ráhívnák még a TEK-et is..a nyakamat rá, hogy itt is az az eset állt fenn, hogy a megállított illető valakinek a valakije..1-2 telefon és máris csökkent minden, jogsit szépen visszaadták..befizetett egy a veszélyes manőverhez és autó árához képest csekély összeget, holnap meg ugyanezt végigcsinálja mondjuk az M6-on
-
nemcso
senior tag
A rend őrei elcsalták a sebességmérést : jé, ilyen is van ? Ki gondolta volna.
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
qdak
addikt
azert a sok mergelodo tegye a szivere a kezet es mondja h nem ment soose tobbel esetleg 200 al, sosem probalta ki a kocsit...
200 mer lenne eletveszelyes?
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Khelben
nagyúr
válasz nemcso #31522 üzenetére
Nem igazán értettem ezt a cikket. Ugye az, hogy elcsalták, nekem azt jelentette volna, hogy mentem 50-nel és megbüntetnek 70-ért. Vagy megyek 70-nel és azt mondják, hogy ott csak 50-nel lehet. A cikk meg arról szól, hogy rosszul volt dokumentálva a mérés (aminek semmi köze a büntetéshez, hiszen a kamera és a büntetés kiküldése zárt rendszerben történik), illetve ellopott tábla miatt 50-esnek nyilvánítottak korábban 70-es szakaszt (ami meg jogos, hiszen az autósnak a meglévő táblák alapján kell közlekednie, nem az ellopottak alapján). Szóval egy adminisztrációs lazaság miatt ilyen címmel cikket írni elég rágalmazásgyanús.
-
Khelben
nagyúr
Ha én is jól értem, akkor azért mértek 50-et, mert ellopták a 70-es táblát. Márpedig akkor jogos az 50, hiszen ellopott táblára nem lehet hivatkozni, hogy "tegnap még 70 volt itt". Aki tegnap nem járt arra, az honnan tudná? Mindig aszerint kell közlekedni, ami ki van táblázva, nem aszerint, ami tegnap ki volt táblázva.
-
biga
senior tag
Szívemre tettem, és most sem rémlik, hogy akár egyszer is tudatosan, előre megfontolt szándékkal átléptem volna a megengedett sebességet, pedig jó sok 100e km-t mentem már az elmúlt majd' 30 év alatt, mióta jogsim van. És valóban mentem már 200 körül (de inkább 190-el, ha figyelembe veszem az óra csalását is), de nem közúton.
A 200 meg azért életveszélyes közúton, mert a többi közlekedő nem számít ekkora sebességkülönbségre (minimum 70 ugyebár), nem is tud (és nem is kell neki) felkészüéni rá. Kb pont azért, mint amiért sok, zsúfoltabb sétálóutcán sem szabad kerékpározni, pedig senki emberfia nem állítja, hogy a 30km/h veszélyes lenne.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
nemcso
senior tag
válasz Khelben #31525 üzenetére
Egy : szabálysértési bírság kiszabásánál sem(!) lehet olyan lazaság, hogy minden feljelentett ugyanazzal a sebességgel legyen beírva, mert ez csalás + szó volt a rendszámok rögzítésének hiányáról is.
Kettő : érdekes módon a rendőri felső vezetésnek is gyanús lehetett a gyorshajtási büntetések kiszabásának mikéntje az országban, ha felhívták a fegyelmet az előzetes "terepszemle" fontosságára.
Három : az ombudsmani jelentésben szereplő, gyorsforgalmi útra hivatkozás valószínüleg törvényi háttérrel történhetett, a rendőrség az ilyen esetek elkerülésére (ami a napi sajtóban megjelenő ilyen tárgyú lakossági bejelentések alapján nem ritka), az adott útszakaszra történő kitelepülés előtt miért nem tud egyeztetni az út fenntartójával, hogy ott milyen sebességhatárok vannak ténylegesen.
Például kíváncsi lennék, hogy pl. sztrádán, autóuton, ha elvinnének egy két autóút típusát jelölő táblát, bárki is lecsökkentené a sebességét.Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
qdak
addikt
válasz nemcso #31529 üzenetére
oke, de nem hiszem h napi 2x mesz 1 uton esetleg tobbszor, akkor mindenaron a tablakat figyuzod h megvannak e hanem mesz rutinbol, masreszt bizonyitsa be h nem volt ott (ebbol ne nyisunk vitat mert ertelmetlen)
ok ebben teleg van vmi h nem szamitanak ra, meg van eleg nagy sebeseg kulonbseg, mondjuk az van a 60-130 meg fouton 90 meg a 20 vansszorgo aligpislakolo traki kozt is, biciklirol ne is beszeljek.
amugy nem tudom miert nagy hir ez ugy irjak mintha sose ment volna meg senki ennyivel.(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Khelben
nagyúr
válasz nemcso #31529 üzenetére
szabálysértési bírság kiszabásánál sem(!) lehet olyan lazaság
A bírság kiszabása egy független, zárt rendszerben történik. Az írott naplónak semmi köze hozzá, az csak egy belső dokumentációja a rendőrségnek. Persze nem szép dolog meghamisítani meg hülyeséget beleírni, de semmi köze a bírsághoz.
Például kíváncsi lennék, hogy pl. sztrádán, autóuton, ha elvinnének egy két autóút típusát jelölő táblát, bárki is lecsökkentené a sebességét.
Nem. De ettől még szabálytalanok lennének.
-
MaciG
addikt
BANZAII
-
DeFranco
nagyúr
válasz Khelben #31527 üzenetére
Ez tévedés. Annyi a sebességhatár, amennyi az út kezelőjének nyilvántartásában szerepel. Táblától függetlenül. Volt ebből balhé fordítva is, amikor sebesség korlátozó tábla hiányzott, és ott is ez volt a büntetés indoklása, hogy az a mérvadó, hogy mi van a nyilvántartásban (térképen, ha úgy tetszik), nem az, hogy milyen tábla van vagy nincs.
Magyarul ha egy útról lelopják a 70-es táblát, az 70-es marad, és hiába viszed el a téged zavaró ottfelejtett 40-eset a lakott területen kívüli útról, attól nem mehetsz 90-nel.
@MaciG: hülye szabály, de ez van, én így tudom, ezt olvastam. Kérdezzük ki a rendőr topic véleményét?
[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz DeFranco #31534 üzenetére
Azért egy kint nem levő, de az adott útra érvényben levő 30-as tábla miatt megbüntetni valakit, az felvonna egypár szemöldököt. Pl aki sosem járt arra, honnan a pélóból tudná, hogy ott mennyivel szabad menni, Ő csak a táblák alapján tud mihez tartani. Az ominózus esetben fordított a helyzet, ott a szokásos 50-nél nagyobb volt a megengedett, de tábla híján gondolom csak a helyismerettel rendelkezők mennek 70-el.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
DeFranco
nagyúr
válasz deicide #31537 üzenetére
Nézd, én annyit tudok, hogy ebből volt több gond, megkérdeztek érdekvédőket meg a hivatalos szervet, és akkor az volt a konklúzió, hogy ez a szabály. Hogy mennyire etikus vagy mennyire szokás emígen büntetni az egy másik kérdés, de én ezt a választ olvastam.
Feltéve, hogy jól emlékszem, és feltéve, hogy nem változott időközben a szabály. Bár nem hiszem, mert akkor gyorsan kopnának a sebességkorlátozó táblák... meg kell kérdezni egy illetékest.
Én ezért szeretek GPS-sel menni, az sem 100% biztonság, de legalább szól, ha ott kellene lennie egy sebességkorlátozó táblának szerinte.
[ Szerkesztve ]
-
Csak h ide is rondítsak:
Fogadjunk h teli lesz a a lakott terület mindenhol "lehet h gyerek" táblával
Ennek fényében mindenki állat lesz, mert ugye 30-cal menni tartósan nem egy idegeket kímélő dolog.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
válasz Khelben #31543 üzenetére
Nagyon helytelen!
Először mindenkinek már az óvodától kellene oktatni hogy álló jármű takarásából nem lépünk ki!
Másodszor, meg jó lenne végre nem csak az autóst felelőssé tenni mindenért.
Harmadszor meg azért mert Magyarországon ismeretlen fogalom a felül- és aluljáró illetve az elkerülő út, ( a bármilyen közlekedési kultúrát is idevéve-minden oldalról), helyes az ha az autók lassítása és gyorsítása miatti környezeti terhelés növekedés mérgezze az gyerekeket v bárkit?Azzal egyet értek hogy száraz gumibottal hátulról bárkit aki felelőtlen, de az ész nélküli, többlet költséggel (autósoknak is és az egészségügyi terhelést elviselők orvosi kiadásait) járó megoldásokat azért ne vezessünk már be. A következő mi lesz? Létrehozzuk Graz példájára a 30 km/s városokat? Esetleg napi km jegyet osztunk, hogy csökkentsük a forgalmat?
Ne érts félre, kérlek! Én még pályán is 110-120 tempomattal megyek, és 96 óta nem volt balesetem önhibából.
Csak kicsit ki vagyok mint autótulaj, (akinek ez a napi megélhetési eszköze) hogy mindig minden ránk van foga, a mi hibánk és a mi felelősségünk.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Khelben
nagyúr
válasz bitpork #31545 üzenetére
Csak egy kérdés: gyereked van?
Aztán a többi: tudod, mi a különbség, ha 30-cal vagy ha 50-nel ütnek el? Elárulom: az életben maradás.
Aztán még egy: 1500 fős faluban aluljáró? Felüljáró? Elkerülő út? Ne vicceljünk már.Az autóst felelőssé tenni? Mikor a 40-es tábla mellett 60-70-nel mennek el úgy, hogy egy csapat gyerek vár átkelésre a zebránál(!)? És ha intek neki, hogy talán meg kellene állni, akkor vagy nem érti, mi bajom, vagy még neki áll feljebb? Szóval maradjunk annyiban, hogy ez egy nagyon jó szabály lesz, főleg fix traffipax-szal kombinálva.
Ui.: nekem még sosem volt sajáthibás balesetem és pályán 150-re állítom a tempomatot. A németeknél meg 200-ra. De ennek mi köze bármihez is?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz bitpork #31542 üzenetére
Arra tokeletes lesz, hogy ujabb traffipaxozo helyek fognak letesulni.
Khelben Mikor a 40-es tábla mellett 60-70-nel mennek el úgy, hogy egy csapat gyerek vár átkelésre a zebránál(!)? És ha intek neki, hogy talán meg kellene állni, akkor vagy nem érti, mi bajom, vagy még neki áll feljebb?
az ilyen autos ezentul is ugyan ugy fog menni. Az ilyeneken ez nem fog valtoztatni.
[ Szerkesztve ]
-
nemcso
senior tag
Vezessék be, aztán meglátjuk.
Fehérváron van egy-két olyan hely, ahol már most is kint van a 30-as tábla iskolák előtt úgy, hogy van rendőrlámpa is mellette, de az, ha nem nyomják meg a gombot, sárgán villog. (Zárójelben jegyzem meg, hogy van egy-két másik olyan hely, például Berény úti 2x2 sáv, ahol szintén rendőrlámpa védi a zebrát, de kíváncsi leszek, hogy az oda biztosan kihelyezett kiegészítős 30-as táblát mennyire fogják figyelembe venni - véletlenül sem az autósokat védelmében írva ezt.)Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
bobsys
addikt
válasz bitpork #31542 üzenetére
Mashol meg konkretan meg kell alnod a busz mogott es nem elozheted meg/kerulheted ki. En meg mindig annak latnam az ertelmet eme szabaly mellett, hogy lennenek ezek az iskolaovezetek de a sebesseg korlatozas csak abban az idoben lenne ervenyes amikor tenyleg gyerekek is lehetnek a kornyeken, mert vasarnap delutan sok ertelme nincs a korlatozasnak.
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
Na erről van szó.
(#31546) Khelben : nevelek gyereket, bármilyen hihetetlen, mert...no de ez nem ide való. És hidd el tudom mi a különbség a balesetnél a kisebb és nagyobb sebesség között. Én Lengyelben meg Svédben szereztem friss jogsival rutint. Nem mellesleg kórházban is dolgoztam, ahol a családom többi tagja is ( és a szövettan is a család profiljában van), a legtovább 26 éven keresztül. De ennek semmi köze a tényhez, hogy megint az autósokat vegzálják.
Mint említettem, defenzív sofőr vagyok. Teljes mellszélességgel kiállok a hülyék büntethetősége mellett. Sőt ha lehetne én magam nyomnám fel a hülyéket, mert nem csak a gyalogosokat (esetedben a gyerekeket) veszélyeztetik, de bárkit aki a forgalomban részt vesz. Pölö én igen is bevezetném a car-cam-okat itthon. Meg azt is hogy nem, büntipont meg miazmás, hanem kocsi elkobzás, vagyoni felelősségvállalás ( a biztosításon felül) és teljes jogsi bevonás. Mint Németben pölö lehet menni 200-zal, de balesetnél 140 felett lesheted a biztosítást. Vagy mint Belgiumban, ahol a kocsi lefoglalásával kezdik ha pölö biciklist ütsz el.
De könyörgöm, ne pénzvadászat miatt legyen már megint az autósoknak rosszabb.
Elkerülő és alul- felül járó: természetesen nem mindenhol lehet. A minden nagyobb (50000 fő +) városban kötelezővé tenném. Nem olcsó, de lehet számolni hogy mi jön ki többe. a sok baleset táppénz, dugó vagy ezek kiépítése.(#31549) bobsys: és még ez a megoldás is jobb, és elfogadhatóbb mint az ész nélküli korlátozás.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs