- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- iPhone topik
- Android szakmai topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Hetedik generációs Gorilla Glass készült a középkategóriának
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
Hirdetés
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
ph A vállalat sok portékájának közös vonása, hogy a csatlakozóikat túlsó felükre száműző alaplapokat és az óriásira hízott VGA-kat is tárt karokkal várják.
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gebriel
veterán
válasz TazLeacher #28002 üzenetére
Behajtottam, kihúzódtam, elment, én meg áthajtottam.
-
Gebriel
veterán
válasz TazLeacher #28015 üzenetére
Hallod azért nem vagyok pesti mert a város felé nekem nem egyértelmű kifejezés az ő megfogalmazásában????
Ne viccelj már.
21 évig laktam Ujpeten egyébként
És ezért is írtam, hogy oda bármilyen irányból érkezve tudja használni a síneket a rendőr.Szerk: hogy ki mennyire pesti abból a keresztezodesbol nem lehet palota fel fordulni, tovább egyenest munkasotthon balra első utca balra és úgy rá az Árpád útra.
[ Szerkesztve ]
-
Gebriel
veterán
válasz TazLeacher #28019 üzenetére
Igaz.
-
Drenadar
veterán
válasz TazLeacher #28019 üzenetére
Köszike. Ezek szerint nem vagyok egyedül
Gabriel: Értsd meg nem mindig használhatják a síneket a rendőrök meg a mentősök. Igen ott lett volna a lehetősége és még sem azt választotta. Most lehet mondani, hogy akkor egyáltalán minek ment arra? Meg különben is... de nem ez a lényeg. Ott volt, és minden esetben biztosítani kell az elhaladását! Nem minden esetben tudsz előrelátó lenni és lehúzódni. De kötözködjél csak. Durva, hogy a hatalmas rutinoddal nem tudsz elképzelni egy ilyen esetet. Főleg, hogy nemrég még egy videó illusztráció is volt.
És még egyszer elmondom. Az alap téma az volt, hogy felülbírálható-e a közlekedési lámpa? És igen ilyen esetben a KRESZ megengedi.
-
nagyúr
válasz TazLeacher #28213 üzenetére
Kevesebb szabálysértőt tudnak elkapni vele, mint a régi rendszerrel.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz TazLeacher #28215 üzenetére
Kérlek, erre hadd ne reagáljak. (topic cím)
(#28216) Khelben: nappal 100 méterről tud bemérni, sokkal előbb észreveszi a gyorshajtó.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Khelben
nagyúr
válasz TazLeacher #28218 üzenetére
Nem is tudom, neked higgyek vagy a tényeknek?
-
Khelben
nagyúr
válasz TazLeacher #28220 üzenetére
Ha tudnád, hol a traffi, csak ott lassítanál. Jobb ez így, a meglepetés erejével. A legtöbb embert visszafogja, hogy belefuthat bárhol egy 30k-s büntetésbe. Látszik a statisztikákon.
-
félisten
válasz TazLeacher #28220 üzenetére
Es azt is latni, hogy a trafi elott lassitanak, utana meg hasit tovabb ezerrel. Azon a szakaszon van csak ennek visszatarto ereje, mashol nincs. Ez olyan, mint mikor kint all a rendor a sarkon. Ha latod, hogy ott van, biztos megallsz a stoptablanal, ha nincs ott mar nem biztos.
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz TazLeacher #28224 üzenetére
Mondtam már másnak is ki kell b@szni velük, rajtad ne keressenek egy fillért se, menj annyival amennyivel lehet. Sokaknak bevált már.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
nagyúr
válasz TazLeacher #28230 üzenetére
Az elkerülőn 70-nel "száguldozókra" gondolsz?
Már nem idegeskedek rajtuk."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
MaciG
addikt
válasz TazLeacher #28218 üzenetére
Ha letrafiznak és te fizetsz, akkor lehet elgondolkodsz azon, hogy legközelebb ne száguldozz. Ha látható helyen vannak, ott lassítasz, aztán száguldasz tovább (annyi meg nincs ,hogy minden egyes kilóméter kőnél legyen egy). Akinek meg még a bőre alatt is pénz van annak meg teljesen mind1, hol trafiznak... Ez nem trafipax, de amerre én rendszeresen járok, munkanapokon szinte majdnem mindig ugyanabban az időben, egy vendéglátó egység előtt (ahol mindkét oldalt megállni tilos van) egy új 7-es bmw ott áll elakadás jelzővel... Biztos minden m unkanap lerobban egy 10-20 percere...
Mai "vicc": Megyek egy 1x1 sávos úton és látom két suzuki swift egymás mellett ott centizget, hogy elférjen. Az oké, hogy a hó miatt kicsit leszűkült az úttest, de ugyanott aztán 2 busz , ha nem is kényelmesen, de elfért egymás mellett...
BANZAII
-
Rick4
félisten
válasz TazLeacher #28235 üzenetére
Én 96 óta vezetek, nem mondanám hog ykeveset, és eddig 3 büntit kaptam, a legutóbbi egy 30-as utcában 46-os, még 2002 szeptemberben volt, 8 ezrembe került. És nem mondom szerencsésnek magam, egyszerűen csak tudom, hogy mennyivel lehet menni, meg mit nem szabad csinálni, attól függetlenül, hogy látja-e rendőr vagy sem. Így is odaérek mindenhova, pedig vagy hogy napi 7-800km-t megyek 6-8 úticéllal, és sosincs gond, mindig elindulok időben.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz TazLeacher #28241 üzenetére
Ha valóban indokolt a 30, lehet veszélyes is.... A gond inkább az, hogy sok problémánál a sebességkorlátozó tábla a "megoldás" mert az a legolcsóbb... Szolnokon például van egy gyalogátkelőhely, ahol történt egy halálos baleset, erre kitettek egy harmincas táblát...
A zebra ritkán használt /relatíve/ , gyalogosnak a legtöbbször se híre se hamva, /bár ez itt kicsit morbid szólás / mindenki ötven-hatvannal megy... Sajnos azok, akik valóban veszélyesen közlekednek, simán rádelőznek itt, sokszor a szembejövőkkel sem igazán törődve.. Az útszakasz tipikusan bevezető-kivezető jellegű, a hetven lenne a leginkább indokolt a zebrát kivéve. Így marad a lassítással előidézett veszélyhelyzet, ha hirtelen harmincra csökkented a sebességed, vagy szabályt szegsz tudatosan és ötven körül mész...
A gyalogost, ha figyelsz, még ötvennél is időben észreveheted, igazából nem veszélyes ebből a szempontból, mert jól belátható és jól megvilágított szakaszról van szó. Egy sima villogó lámpa is értelmesebb megoldás lett volna, persze az is jóval drágább....
A pénzhiány a felszerelt biztonsági berendezések karbantartására is vonatkozik sajnos, felénk ezek hamar tönkrementek, /ledes, napelemes stb. villogók/ és ma mementóként árválkodnak az út mellett, csekély eredménnyel...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Rick4
félisten
válasz TazLeacher #28241 üzenetére
Nem az a kérdés, hogy életveszélyes-e, többel mentem mint amennyivel lehetett. Szerintem nem vitáztam, hogy ezért jár-e bünti, kifizettem, és 10 éve annyival megyek amennyivel lehet. Aki többel megy, kapjon csekket.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz TazLeacher #28245 üzenetére
azt én értem, én is szívese3n mennék 100-zal a városban, csak ugye ott az a tábla... És mivel nincsen ráhatásom a bemérésre, nem ismerem fel a mérős kocsikat minden városban, így jobb híján annyival megyek amennyivel lehet és nincsen meglepi, ugyanis nem szeretem az ilyesfajta meglepetéseket. Ehhez is kellene némi ész, vagy akinek van pénze, az nyomja a trafi előtt 100 méterrel is.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
MasterMark
titán
-
Khelben
nagyúr
válasz TazLeacher #28306 üzenetére
Külön bekezdést szenteltem az autók életkorának, annál érthetőbben nem tudom elmondani.
-
tkazmer
addikt
válasz TazLeacher #28306 üzenetére
Khelben úr arról beszél, hogy a 2008-as, korábbinál jelentősebb csökkenés tudható be az objektív felelősségnek. a grafikonon látható törést magyarázza ezzel.
nyilván nem vitatja, hogy a technika fejlődött 1997 és 2012 között (euroncap töréstesztek), ugyanakkor arra utal, hogy ennek egyenletesen csökkenő grafikont kellene eredményeznie, nem pedig csökkenő - meredeken csökkenő - ismét csak kevésbé csökkenőt.úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
Khelben
nagyúr
válasz TazLeacher #28312 üzenetére
tkazmer úr mindent leírt, amit a témához hozzá tudnék tenni. Vagy érti valaki, vagy nem.
Szerk: nem tartozik ide, de a mobilok esetén pont így történt, egyenletesen emelkedve érték el az okostelefonok a jelenlegi piaci részesedést. De ez rossz példa amúgy is, mert árban jóval alacsonyabb termékek, több mindenkinek elérhető egy mobilcsere, mint egy autócsere.
[ Szerkesztve ]
-
TazLeacher
nagyúr
válasz TazLeacher #28310 üzenetére
Ez meg elírtam... jobb első sárvédőn és a motorháztetőn kívül minden elem sérült...
-
félisten
válasz TazLeacher #28312 üzenetére
Az autok biztonsaganak javulasaval, ha semmi mas nem valtozik, egy fokozatosan csokkeno statisztikanak kellene latszani. Itt viszont meredek, nagymerteku csokkenes lepett fel attol az idoszaktol kezdve es ez pontosan egybevag a mar emlitett rendelkezesek bevezetesevel. Ez nem lehet veletlen.
[ Szerkesztve ]
-
tkazmer
addikt
válasz TazLeacher #28312 üzenetére
vááá, ez tényleg hihetetlen.
senki nem vitatja, hogy a technika fejlődik, és emiatt folyamatosan egyre kevesebb ember hal meg az utakon. mint ahogy a te baleseted is szerencsésen végződött. ebben remélem egyetértünknamost. a kulcsszó a "folyamatosan". olyan módon, ami teszem azt leírható egy regresszióval. ha csak a technikai fejlődést vesszük, akkor mondjuk azt, hogy az elmúlt 20 év adataiból összeállított regresszió segítségével igen nagy bizonyossággal még azt is meg tudjuk mondani, hogy mondjuk jövőre vagy 2014-ben hányan halnak meg majd az utakon.
viszont! mivel 2008ban bejött az objektív felelősség, meg az eszelős bírságok, hirtelen kiestünk a trendből. törés keletkezett a grafikonon. ezt tényleg nem lehet másképp elmagyarázni, és mivel cáfolat még nem érkezett, egyre inkább azt kell hinnem, hogy leginkább nem értitek miről beszélünk.
próbáljuk meg tehát fordítva: mivel magyarázod az eltérést a trendtől? mivel magyarázod a törést a grafikonon? egy lehetséges és valószínű magyarázat az objektív felelősség. milyen ötleted van még? a technikai fejlődés biztosan nincs ott, hiszen az egy folyamat, nem egy sokk, tehát azt már tartalmazza a trend. van más ötleted mint az objektív felelősség?
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
Khelben
nagyúr
válasz TazLeacher #28321 üzenetére
2000. és 2010. között a halálos balesetek száma ismét a felére csökkent...
Helyesen: 2000 és 2007 között stagnált (sőt, volt, amikor emelkedett), majd 2008-tól 2 év alatt a felére csökkent. Ezt mutatja a grafikonod. Legalább a saját adataidnak higgy.
-
Khelben
nagyúr
válasz TazLeacher #28323 üzenetére
2008-ban már volt objektív felelősség. A 2007-es adatot nézd. 1232 -> 739 2 év alatt úgy, hogy előtte 12(!) évig, 1996-tól folyamatosan 1300 körül mozgott.
(#28324) deicide: 2008 az 2008. 2008. április 1-től van objektív felelősség. Ha a teljes hatását vizsgáljuk, akkor a 2007-es adatot kell összehasonlítani a 2009-essel, az első olyan évvel, amikor teljes évben volt objektív felelősség. De mivel a 2008-as év is jelentős javulást mutat, ezért tökmindegy melyikkel hasonlítjuk, egyértelmű.
[ Szerkesztve ]
-
FF23
senior tag
válasz TazLeacher #28326 üzenetére
érdemes összevetni akár a 1993. és mondjuk a 2008-as adatot,
'93-ban változott városban 60-ról 50km/h-ra. Sokan a mai napig nem tudtak átállni...Még kell egy kis idő
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
Khelben
nagyúr
válasz TazLeacher #28326 üzenetére
Az összes grafikonon, amit belinkeltél, egyértelműen látszik a törés 2008-nál. Nincs miről beszélni.
-
Khelben
nagyúr
válasz TazLeacher #28330 üzenetére
Mi köze 92-nek vagy 2000-nek 2008-hoz? Annak is biztos megvolt az oka, de nem függ össze a kettő.
-
kételkedem
addikt
válasz TazLeacher #28429 üzenetére
Ahol nem nemzeti sport az adócsalás és az adóhivatal ismeri az elkövető vagyoni helyzetét, ott működőképes a jövedelem szerinti büntetés.
Egyébként visszatérve a konkrét témára, vagyis, hogy egy tervezet szerint megemelnék az egyes büntetési tételeket, illetve fix tarifát alkalmaznának: Európa nyugati részén brutális büntetéseket lehet összeszedni, tehát tulajdonképpen csak igazodunk a többi európai állam gyakorlatához.
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
-
Khelben
nagyúr
válasz TazLeacher #28429 üzenetére
Igazad lenne, ha mondjuk uszodabelépőről vagy autópálya matricáról lenne szó.
De egyrészt a büntetést el lehet kerülni azzal, hogy nem sértesz szabályt, másrészt a büntetés célja a további szabálysértéstől való elrettentés. Nyilván ez működik a trabi-50ezer ft esetében, de nem fog működni a 20millásbmw-50ezer ft esetén. Tehát igenis van ráció a vagyoni helyzet alapján emelkedő büntetési tarifákban, nem véletlenül alkalmazzák sok helyen. -
nagyúr
válasz TazLeacher #28432 üzenetére
Vagy nagyon keveset keresel, vagy brutális büntetést kaptál.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Khelben
nagyúr
válasz TazLeacher #28434 üzenetére
Az elkövetés és a büntetés két külön dolog. Elkerülni mindenkinek lehetősége van, ott nem kell különbséget tenni. HA elkövette, akkor már elő lehet venni a vagyoni helyzetet és az alapján büntetni.
Akkor ne legyen maximum?
Ahol a vagyonarányos büntetést használják, ott nincs maximum. Ha a vagyonának arányában 10millió eurot kell fizetnie valakinek egy gyorshajtás miatt, akkor 10millióra fogják büntetni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Már elérhető a Star Wars: Hunters
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Milyen légkondit a lakásba?
- Politika
- iPhone topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs