Hirdetés
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Nézzük együtt a ma esti Summer Game Fest 2024-et!
gp A show késő este kezdődik, de utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
Új hozzászólás Aktív témák
-
TazLeacher
nagyúr
válasz neduddki #21698 üzenetére
Kedves roman rendszami Carina kombis minek kell nyomni a dudat balahanl ha a keresztezodesben lehet csak meglani???
Azért mert az ilyen F!-októl van dugó az egész városban, akik nem tudják megérteni, hogy a kereszteződés közepe az nem parkolóhely és ha nem tud átmenni, akkor ne álljon be középre? Vagy csak szimplán azért, mert tiltja a KRESZ? Hívhatjuk gyökérségnek, vagy szabálytalanságnak, ami jobban tetszik.
-
TazLeacher
nagyúr
Bocsánat, hogy belepo*ázok, de én már mentem át így piroson, mert muszáj volt. És nem haltam meg. Benéztem, láttam, hogy keresztbe mindenki vette az adást, megálltak. Így nyomtam egy kövéret, és elindultam. Tehettem volna azt is, hogy behajtok a kereszteződésbe, elengedem a villogót, majd visszatolatok a helyemre, de lett volna értelme?Behajtottam, kihúzódtam, elment, én meg áthajtottam. Senki nem dudált, anyázott, és nem akartak elgázolni kamionnal sem. Valószínűleg, ha 120-al jönnek keresztbe az autók, akkor nem hajtok be...arról vitatkozni, hogy mennyire veszélyes átmenni...mennyire. Annyira, mint egy főúton. Ugyan az van. Megállsz, benézel, ha jön valaki nem mész, ha nem jön, akkor elindulsz...ehhez nem kel túl sok ész. Attól, hogy ott lámpa van, és látod, hogy megálltak az autók, nem fog valaki Hammer-el átszáguldani a megállt kocsisoron, csak hogy oldalról meléd jöhessen. Az, aki egy ilyen szituációban nem tudja megállapítani biztosan, hogy mehet-e, avagy sem, az inkább ne vezessen, van már így belőlük elég Budapesten.
[ Szerkesztve ]
-
TazLeacher
nagyúr
Mondok konkrétat. Kora reggel, Bajcsy-Andrássy kereszteződés. A nyugati felöl mész a Deák felé Középső sáv, mögötted a mentő. A többséget be tudták engedni jobbra balra, Te vagy az első, így döntened kell. A lámpa piros. Jobbra nem tudsz lefordulni/félrehúzódni a József Attila u. felé, mert szokás szerint dugó van, és a kocsisor belóg a kereszteződésbe. Balra nem tudsz menni mert a szembe jövők is rendszeresen, neccesen férnek át. Mi teszel? Jobbra autó melletted, balra autó melletted, ahhoz, hogy félre tudj húzódni be kell hajtanod a kereszteződésbe, ahol már áll a forgalom....
-
TazLeacher
nagyúr
válasz Gebriel #28013 üzenetére
Bocs, ez nem bántás, de látszik, hogy nem pesti vagy. Egyből tudtam, hogy mire gondol, és hogy mit jelent az, hogy "város felé". Sőt tudom, hogy melyik az a lámpa, és a helyes kis narancssárga korlátokra is emlékszem. A város felé "pestiül" annyit tesz: a belváros felé. Abból a kerszteződésből 4 irányba lehet menni. A város felé, a városból kifelé, a Duna fel, és Palota felé...
-
TazLeacher
nagyúr
válasz Gebriel #28018 üzenetére
Hallod azért nem vagyok pesti mert a város felé nekem nem egyértelmű kifejezés az ő megfogalmazásában????
Nem tudom, érdekes. Ez teljesen bevett "irány", hogy a "városba" vagy "város felé".
Nem azt mondtam, hogy merre lehet fordulni, hanem azt, hogy merre lehet menni... Egyébként arra is lehet fordulni, csak nem abból az irányból.
-
TazLeacher
nagyúr
válasz Khelben #28216 üzenetére
Ha az lenne a cél, hogy csökkenjenek a balesetek, akkor nem bokor mélyéről rejtőzve trafiznának...meg nem városba a 30-as tábláknál...stb. Ez csak a pénzszerzésről szól, semmi másról.
Attól, hogy letrafiznak, és 2 hónap múlva kapok egy csekket attól az, akit elütöttem, ugyan úgy belehal...megjegyezném, hogy ennyi erővel a benzinár emelkedése meg jó dolog. Hiszen kevesebben járnak az úton -> csökken a halálos balesetek száma.
-
TazLeacher
nagyúr
válasz Khelben #28219 üzenetére
Már bocs, de objektív felelősségnek mi köze ahhoz, hogy milyen módon trafipaxolnak? Vagy az új típusú trafival megszűnik az is?
Mi történik most? Megyek 120-al letrafiznak, kapok egy csekket. Biztonságosabb lett a közlekedés? Talán...100-ból 10 ember lehet visszafogja magát.
Mi lenne, ha jól látható módon lenne kirakva a trafipax, vagy ki lenne írva, hogy trafi lesz? A 100-ból 90 ember amint meglátja a táblát/trafit, lassítana? Biztonságosabb lenne a közlekedés? Valószínű. Az még senkinek nem mentette meg az életét, hogy befizettem egy büntetést, az viszont, hogy lassabban ment valaki, az már igen. Csak akkor nem lehetne lehúzni az embereket...
Ja, és a dolog működik: ahogy jössz be a városba az M7-esen, ott a fix trafi...mindenki tudja már, hogy ott van, és mindenki 100-al, max 110-el megy....ennyit a tényekről.
[ Szerkesztve ]
-
TazLeacher
nagyúr
válasz Khelben #28222 üzenetére
Ezért nem lehet közlekedni a városban. Mert olyan helyeken megfogják a közlekedést, ahol tök fölösleges (rakparton aztán nagyon fontos az 50-es tábla), vagy a városból M7/M1 kivezető 60-as kb. 300 m-re, a helyett, hogy engednék ki a forgalmat. Az ilyen helyekre állnak rendszerint a trafikkal. Nem az a lényeg, hogy kevesebb legyen a baleset, hanem az, hogy jól le tudjanak húzni...(a híres vasúti átjárós trafik, ahol ugye 50-el áthajtani már életveszélyes.... )
Lauda: a túlnyomó többség onnan már nem megy sokkal többel...visszaveszik a tempót. Napi szinten járok ott, tudom. Ez pont jó arra, amire kell. "Figyelmeztet", hogy figyelj barom, 100-as tábla van...
[ Szerkesztve ]
-
TazLeacher
nagyúr
Kicsit fordítva ültél a lóra...Ha azt látom, hogy senki nem dobja el a szemetet, csak én, valószínűleg én sem fogom...ha azt látom, hogy rajtam kívül senki sem lop, akkor valószínűleg én sem fogok....ha azt látom, hogy mindenki megáll a stoptáblánál, akkor én is meg fogok...
Duluinet:
Az a baj, hogy mindenki így tesz. A gyorshajtások nem azért vannak - véleményem szerint - mert a másik ember annyira nem bírna magával...hanem azért, mert ott rohadsz meg a hülyék miatt a dugóban, és amikor valahol egy kicsit lehet menni, mindenkinek megszalad a lába, mert nem tudni, hogy meddig lehet még, lehet a következő sarok után megint áll a sor. Tehát az én álláspontom szerint - nem az autópályás - gyorshajtásért a béna sofőrök a felelősek. Ugyanis ott, ahol lehetne menni, ott sem mennek, 70-es táblánál 40-el egymás mellett két "kalapos"...ha mindenhol annyival lehetne menni, amennyi ki van írva, fölösleges lenne a gyorshajtás....ez az én véleményem.És ugyan úgy meg kellene büntetni azokat, akik feltartják a forgalmat...aki 40-el feltartja a sort, az semmivel sem jobb, mint azok, akik a külső sávban parkolnak. Mindketten úgy gondolják, hogy rajtuk kívül senki más nincs az úton.
-
TazLeacher
nagyúr
válasz kételkedem #28229 üzenetére
Mondjuk alap lenne, hogy legalább azok az emberek betartsák a szabályokat, akik rá akarnak minket kényszeríteni ennek a betartására. Értem itt: rendőrség és a politikai réteg: (mindenféle politika nélkül) mindegyikben ott a lézerdetektor...
-
-
TazLeacher
nagyúr
Ha letrafiznak és te fizetsz, akkor lehet elgondolkodsz azon, hogy legközelebb ne száguldozz.
Vagy megpróbálok figyelmesebb lenni, hogy időben kiszúrjam a trafit...eddig egész jól bejött. A be nem látható szakaszokra, nem ismert területekre vigyázni kell...ha ki lenne írva, hogy trafipax lesz, akkor lassítanak az emberek. Nem kéne sok trafipax, csak 3x annyi fals tábla, mint amennyi trafi...ennyi.
-
TazLeacher
nagyúr
válasz philoxenia #28242 üzenetére
Igen, nagyjából ez a lényeg...a hamvas rész viszont megmosolyogtatott akármennyire is morbid.
-
TazLeacher
nagyúr
Itt nem az a kérdés, hogy törvényes-e, hanem az, hogy értelmes-e, és hogy sokszor ebből adódik hogy lényegében lesz@rják az emberek a szabályokat. Ha a szabályok fele baromság, arra elég gyorsan rájönnek az emberek, de ilyenkor elkezdik nem tisztelni az értelmesebb szabályokat sem.
-
TazLeacher
nagyúr
válasz Khelben #28289 üzenetére
A gépjárműállomány átlagéletkora semmit nem változott, ugyanúgy 11 év, mint 2001-ben.
De azzal azért tisztában vagy ugye, hogy 2001-ben egy 11 éves "átlagautó" 1990-es gyártmányú volt:
Míg ma egy 11 éves autó:
Egy kicsit kevered a szezont a fazonnal. Nem azt írta, hogy fiatalabbak lettek az autók, hanem azt, hogy 10 év alatt jóval több biztonsági berendezés, és egyéb biztonságtechnikai kütyü került az autókba...vagy szerinted a fenti 2 autó pontosan ugyan annyira biztonságos?
-
TazLeacher
nagyúr
válasz MasterMark #28308 üzenetére
És? Szerinted az az autó, ami így néz ki, az egy helyben megállt, és csak a háta tört össze? a jobb első sárvédőn és a motorháztetőn kívül minden elem ép...
-
TazLeacher
nagyúr
válasz Khelben #28309 üzenetére
Külön leírtam, hogy nem az életkor számít...ebben az autóban 10 év múlva is benne lesz a 8 légzsák, az ABS...stb...stb...ahogy lentebb is írtam, egy mai 11 éves autóban ezek már benne vannak, míg egy 10 évvel ez előtti 11 éves autóban még nem voltak. Ha nem érted meg, hogy mi a különbség a kocsi kora és a biztonsági felszereltsége között, akkor sajnálom...
Csak hogy értsd: ez egy 4 éves autó.
1995-ben egy 4 éves punto-ból ugyan ilyen baleset esetén nem szálltam volna ki. De valószínűleg az akkori alsó-közép kategória egyik autójából sem...
A 2000-es évek előtt azok a biztonságtechnikai megoldások, amik ma már alapok - mint pl.: a Viszlát által említett légzsák - jóval ritkábban ill. költségesebben voltak elérhetőek. Nagyjából a 2000-es évek elejétől indult, hogy már a közép és alsóbb kategóriákban is szériafelszereltség lett, illetve mondjuk a korább 1 pár helyett további légzsákok kerültek be.
Mindenesetre az a tény, hogy az autók száma folyamatosan növekszik (most a válság idején gondolom nem, de előtte mindenképpen), a balesetek száma növekszik, de ezek halálozási aránya csökken, elég nagy részben ennek köszönhető...
tkazmer:
Már hogy lehetne egyenletesen csökkennie? Valami "olcsó" lesz, elterjed, több ember éli túl...mennyi idő alatt váltotta le szinte totális mobilpiacot az érintőkijelzős széria? Ez sem folyamatosan történt...nem az volt, hogy 10 éven keresztül egyre több, és több, és több érintős telefon lett, míg eljutottunk a mai szintre...hanem egy robbanásszerű gyors folyamat volt.[ Szerkesztve ]
-
TazLeacher
nagyúr
válasz TazLeacher #28310 üzenetére
Ez meg elírtam... jobb első sárvédőn és a motorháztetőn kívül minden elem sérült...
-
TazLeacher
nagyúr
Elég folyamatos a csökkenés...
1990. és 2000. között a halálos balesetek száma a felére csökkent...mindez annak tudatában, hogy az autók száma ezen időszakban rohamosan emelkedett, a baleseti statisztika mégis folyamatosan javult, konkrétan, mint említettem kb. a felére.
2000. és 2010. között a halálos balesetek száma ismét a felére csökkent...
A KSH szerint:
2010. december 31-én a közúti gépjárművek állománya 3,6 millió volt, ebből kevesebb, mint 3 millió személygépkocsi. 2010. során a hazánkban forgalomban lévő személygépjárművek száma tovább csökkent, visszaesett a 2007 előtti szintre, a többi gépjármű száma az előző év azonos, év végi időpontjához képest lényegében stagnált. Továbbra is magas a gépjárművek átlagos életkora, a személygépkocsiké 11, az autóbuszoké 13 év.
Tehát 1990 és 2000 között folyamatosan növekvő gépjárműparkkal a felére sikerült leszorítani azt a halálos balesetek számát, ezzel egyetemben 2010-re, csökkenő járműpark és fejlettem biztonságtechnikai megoldások mellett szintén...
Egy statisztika esetében nem 1 vagy 2 évet kell figyelembe venni. A 2002-es nagy emelkedést speciel nem tudom, hogy mi okozta...bizonyára ennek is meg vannak az okai.
[ Szerkesztve ]
-
TazLeacher
nagyúr
válasz Khelben #28325 üzenetére
Akkor számoljunk a Te számaiddal, ahogy Te szeretnéd: 40%-os csökkenés, mindezt 3 év alatt, és amint írtam, 2010-ben kb. ugyan annyi autó volt, mint 2007-ben.
1990 és 1993 között ez az arány növekvő géppark mellett 36%...
Összegezve: növekvő személyautó szám mellett 3 év altt 36%-os halálos baleseti statisztika csökkenést lehetett elérni, míg csökkenő gépjármű szám mellett ugyan ez a szám 40% volt...ezt azért nem nevezném a spanyol viasz feltalálásának...
De van egy érdekesebb adat, mindezzel összvetve:
Érdekes módon az általad említett időszakban a balesetek száma viszont csak 21%-al csökkent...
Tehát a balesetek száma mindössze 21%-al csökken, a halálosaké viszont 40%-al...lehet ennek valami köze ahhoz, amit előtte írtam, hogy folyamatosan növekszik a biztonság?
Ugyanakkor érdemes összevetni akár a 1993. és mondjuk a 2008-as adatot, ahol a balesetek száma szinte megegyezik, azonban a halálos kimenetele viszont 40%-al csökkent, mindenféle zero tolerancia nélkül...ebből tökéletesen kimutatható, hogy pusztán a halálos balesetek számából következtetést levonni elég nagy badarság lenne.
[ Szerkesztve ]
-
-
TazLeacher
nagyúr
válasz Khelben #28331 üzenetére
A 2008-as törést rá tudod húzni egy "véletlen egybeesésre", abban reménykedtem, hogy mondasz valami értelmeset a '92-re és a 2002-re is...tehát az nyilvánvaló, hogy a 2008-as csökkenés a törvény hatására indult el, de az csak véletlen, hogy'92-ben és 2002-ben hasonló, vagy még nagyobb mértékben módosultak ugyan ezen számok?
Tehát igen, véleményem szerint a 2008-as törésnek kb. annyi köze van a törvényhez, mint a 2002-es emelkedésnek...ha megnézed bármelyik grafikon, tisztán látható, hogy a csökkenés nem 2008-ban kezdődött, hanem már 2007-ben is kevesebb (halálos) baleset volt...tehát a törés az nem 2008-nál látszik, hanem már 2007-ben. Tehát igen, 2007 januárjában már be voltak sz@rva az emberek a 2008-ban hatályba lépő törvény miatt, és addigi növekedési statisztika ezért változott csökkenőre...és most azzal fogsz jönni, hogy igen, de 2008-ban X-el lett kevesebb, mint 2007-ben. Erre én: igen, de a '90-es évek elején ennek a többszörösével...és?
1. Nem történt olyan változás, ami előtte ne történt volna, ugyanis a csökkenés nem ebben az időszakban kezdődött.
2. Nem történt olyan mértékű változás, ami előtte ne történt volna, hiszen jól látható, hogy volt már ennél drasztikusabb csökkenés is.
3. Tehát semmi olyan nem történt, ami előtte ne lett volna, mindezt mégis a törvénynek köszönhetjük.
4. A spanyolok 1964 óta nem nyeretek EB-t, de 2008-ban ismét...ez sem lehet véletlen. -
TazLeacher
nagyúr
válasz kételkedem #28427 üzenetére
Alapvetően az eddigiekben egyet értettem veled, ebben viszont nem:
szociális különbségeket is, mert nem mindegy, hogy egy rokkantnyugdíjas utolsó 50 ezrét veszem el, vagy egy gazdag ficsúr napi zsebpénzét.
Tehát valakinek azért kellene több büntetést fizetnie, mert jobb állása van/többet dolgozik..stb, mint a másik, aki meg otthon lógatja a lábát. És tudom, hogy most szemét dolog lesz, de: nagyon sok tisztességesen dolgozó ismerősöm nem engedhet meg magának egy autót, mert egyszerűen nem bírja fenntartani. Ugyanakkor vannak rokkantnyugdíjasok, akik igen...a haverom dolgozik, amiből levonják az adót (amiből ugye rokkantnyugdíjat fizetnek), amiből a rokkantnyugdíjas autót vesz, de a haverom meg nem tud...azért cudar egy világban élünk, ahol olyan kaphat segélyt, aki jobban él, mint az, aki dolgozik. Tehát ebben nem értek egyet. Szociális alapon büntetést osztani...
Viszont az való igaz, hogy ugyan azon cselekedet bizonyos szituációkban más és más súllyal bírhat, így nem lehetne egalizálni a büntetéseket.MaciG: csatlakoznék az álláspontodhoz, tehát szerintem igen, a jobbkéz itt a mérvadó.
[ Szerkesztve ]
-
TazLeacher
nagyúr
válasz kételkedem #28430 üzenetére
Ahol nem nemzeti sport az adócsalás és az adóhivatal ismeri az elkövető vagyoni helyzetét, ott működőképes a jövedelem szerinti büntetés.
Itthon is működik:
30-al meglöktem egy motorost, aki elesett. Soha előtte nem voltam büntetve, nem csináltam semmit, ez gyönyörű szépen oda le volt írva, hogy tekintettel arra, hogy tök tiszta az eddigi előéletem, hogy van egy házam, amin ennyi, meg ennyi hitel van - és még ott volt az autóm is, mint hitel, bár az már lassan 1 éve nincs - és mindig törvénytisztelő állampolgár voltam...és bla...bla...bal...3,5 havi keresetemre bűntettek. Mi lett volna, ha már csináltam volna valamit? Elveszik a házam?
-
TazLeacher
nagyúr
válasz Khelben #28431 üzenetére
De egyrészt a büntetést el lehet kerülni azzal, hogy nem sértesz szabályt, másrészt a büntetés célja a további szabálysértéstől való elrettentés.
A gondolkodásmódod elég kettős...tehát a büntetést le lehet kerülni? Akkor meg miért kéne figyelembe venni, hogy ki mennyit keres, vagy miből él? A Trabantosnak ugyan úgy van lehetősége "nem elkövetni" valamit, mint a BMW-snek. Másrészről meg azt mondod, hogy elrettentés..ez meg úgy hülyeség, ahogy van, ugyanis mindig lesz egy réteg, akit még a maximum sem rettent el. Akkor ne legyen maximum? Vagy mi? Vagy mi szerint döntik el, hogy ki az, akit még el kell rettenteni, és ki az, akinek már mind1? Az, hoyg 30-50-80.000 a büntetés, az csak egy rétegnek "számít" (persze mindenkinek számít, csak kevésbé fáj). Ha nagyot akarunk durrantani, akkor legyen mondjuk 1.000.000 a maximum helyszíni, és akkor mondjuk egy vagyonost is elrettent...
Dluinet: mennyi az a nagyon kevés kereset, amire ez még elfogadható? Mert ha 30K-s lenne a keresetem, akkor sem tartanék normálisnak - főleg a tiszta előéletemre és az anyagi helyzetemre való hivatkozással - egy 100K-s büntetést elsőre...de nem 30K-t keresek.
[ Szerkesztve ]
-
TazLeacher
nagyúr
Itt a legcélravezetőbb büntetés(ha azt nézzük, hogy az a cél, hogy legközelebb ne kövessen el szabályszegést) a közmunka lenne, amit nem lehetne pénzzel kiváltani, vagy a bőrtőn, és akkor a pénzes ficsúrok is kétszer meggondolnák mikor száguldoznak. Mert a mai világba ha pénzed van, azt csinálsz amit akarsz.
Szerintem a halálbüntetés véglegesen megoldaná a dolgot. 50-es táblánál 75 rendőr kiszáll, és a helyszínen fejbe lő és akkor a pénzes ficsúrok is kétszer meggondolnák mikor száguldoznak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung LCD és LED TV-k
- PlayStation 5
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Nintendo Switch
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Honda topik
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
- ACER NITRO 17" 120Hz iPS, i5, RTX3060-6, 32/1024 SSD, több zónás RGB bill, erős akku szla +garancia
- HP ProBook 440 G6 (FHD 14"/i5-8265U/8GB DDR4/250GB SSD) olcsón,csak a hétvégén!
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- SAMSUNG ODYSSEY OLED G8 S34BG850SU
- AMD Ryzen 7 5800x3D Aqua Garancia 2026.10.16
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i5-G7 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- ZOTAC ZBOX ECM53060C BE i5-10400 + 3060RTX + 32GB RAM + 1TB SSD garis csemege szuper konfig eladó
- Crysis Trilogy PS4
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i5-G6 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Playstation Portable BeszámítOK!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs