- Filléres Redmi érkezett
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Hetedik generációs Gorilla Glass készült a középkategóriának
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
Hirdetés
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Integra
titán
-
Integra
titán
semmi képpen se passát mellé parkolj, ez a típus nem tartozik még véletlen sem a méregdrága és vigyázni való autók közé
illetve olyan mellé kell parkolni aki betolatott és nem orral állt be, az ilyen nem tud parkolniramius, persze, mindenbe bele lehet kötni, de azért ennek mo-n még elég kicsi az esélye...
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Mr X
veterán
Csak egy kis kötekedés:
Miért lenne jobb sofőr egy motoros. Azért, mert tud motorozni (ami itt annyit jelent, hogy nem taknyol el vele egy sima fékezés közben), egyáltalán nem biztos, hogy autót is rendesen tud vezetni. Miért függne össze a kettő. Kicsit itt azt érzem, hogy a "motoros felsőbbrendűség" szólt belőled.
Ugyanez vonatkozik a KRESZ ismeretre is. Miért ismerné jobban? Azért, mert a nagymotorosnak van mellé egy B-s jogsija is? Ez nem jelent semmit. Továbbá a KRESZ-t nem ismerni kell, hanem alkalmazni.
Az a 10% saját hibás motoros-baleset meg sokkal nagyobb százalék is lehetne, sok esetben az autós menti meg a motorost a balesettől, ami miatta következett volna be.
Lehet itt tiltakozni az általánosítások ellen, de tény, hogy a sportmotorosok jelentős része nem tud-nem akar normálisan közlekedni (a jelen levők kivételek, mint mindig).
-
Khelben
nagyúr
"Érdekesség képpen: a statisztikák szerint (egy jogvédő szervezetnél dolgozótól hallottam) a motoros balesetek kevesebb, mint 10%-a történik a motoros hibájábó"
Ez nem igaz. Én nem hallottam, hanem kiszámoltam a KSH weboldalán található adatokból. Figyelembe véve a forgalomban lévő motorok és autók számát valamint a személyi sérüléses baleseteket az okozó szerint, egy motoros háromszor nagyobb valószínűséggel okoz balesetet, mint egy autós. És ebben nincs benne, hogy a motorokat csak jó időben használják, az autókat meg télen-nyáron.
"a KRESZ-t a motorosok döntő többsége megintcsak kategóriákkal jobban tudja, mint a "csak" autós társai."
És miért nem tartják be? Nyáron naponta több 10 motorossal találkozom, a sebességkorlátozás mindegyiknek csak dísz. És ne jöjjön senki azzal, hogy sportmotorral nem lehet lassan menni, mert lehet. Az én autómnak is 240 a végsebessége, mégis be bírom tartani a sebességhatárokat.
-
frame>24
addikt
Nincs ezzel semmi gond, vártam is, hogy valaki jelentkezik már a "mocis" társaságból.
Nekem is vannak sportmotoros barátaim, sőt, tesóm is motorozott, vittek is erősebb példányokon, stb. megértem az érzés erejét, a növekvő fordulatszám muzsikáját.
Az hsz napján nyilván azon a "szűk réteg" (remélem tényleg oly kevesen vannak) képviselőitől lettem ideges, akik úgy cikáznak kanyarokon át a saját sávomban is szemből, hogy a figyelmemnek és a reakcióidőmnek nem sok hatása van, ha el találják rontani az ívet!▏▎▍▋▊▉ "I would never go bungee jumping. A broken rubber brought me into this world, it sure as hell isn't gonna take me out."(DanielDFizzle) // LOAD "*",8,1
-
mezis
nagyúr
Üdv.!
Motort csak kiskorúként vezettem, jogsi nélkül...autót meg bő harminc év óta folyamatosan.
Elgondolkoztatás céljából írom: az autósok (köztük én is) hajlamosabbak nem észrevenni egy védett úton közlekedő motorost, biciklis. Kisebb felület, ami általában jobban beleolvad a környezetébe.
Autósoknak: miután meggyőződött arról, hogy nem jön keresztben autó, kamion, stb, tessék még tovább keresni, nincs biciklis, motoros ?
Motorosoknak: Legyen annyira feltűnő, amennyire csak lehet ! (Tompított fényszóró, sárga mellény.)mezis
-
Mr X
veterán
Valóban nem motorozom. Valahogy engem nem vonzott soha. Nem jött át a feeling.
Nagyon sok motoros van, aki azt hiszi, hogy tudja kezelni a gépet, aztán az első váratlan eseménynél derül ki, hogy túlértékelte a képességeit.
Az, hogy valaki kezelni tud egy motort, egyáltalán nem hozza magával azt, hogy autót is ugyanilyen biztonságosan irányít. Egy szélsőséges példa: letette a jogsit 10 éve, vezetett 300km-t, aztán 5 éve letette a nagymotor jogsit, és végigmotorozta az öszes szezont. Én nem fogadnék rá, hogy ura az autójának.
Persze, hogy gyakrabban sodor el autós motorost, mint fordítva, már csak a súlyarányok miatt is. A motoros által "elsodort" autó esetek következményei csak letört tükrök, megkarcolt ajtók, ami ugye nem hír az újságoknak.
Az, hogy az autós nem veszi észre a motorost, nem elhanyagolható százalékban a motorosnak is köszönhető. Iszonyatos, milyen helyekről tudnak felbukkanni például városban a robogósok.
Nem ítélem meg az összes motorost, de annyira azért nem elhanyagolható a renitensek aránya.
-
Mr X
veterán
Ne haragudj, ha én értettelek félre, de én úgy olvastam a hsz-ed, hogy a BMW-seket, Audisokat nem fikázza senki. Erre írtam azt, amit.
#16014: Nem vitatom, hogy nem mindegyik motoros állatkodik. Sőt, sokkal több idióta autóssal találkozom. De ez az arányok miatt van. Mindenesetre, én kiemelten figyelek a motorosokra, kerékpárosokra, már csak a saját önző érdekemben is. Ami egy autó-autó koccnál egy nyakrándulás, az motorosnál könnyen lehet halál. Én pedig nem akarok sem a saját, sem más hibája miatt börtönbe kerülni.
Minden tiszteletem azoké a motorosoké, akik az alattuk morgó erőgép ellenére is kulturáltan képesek közlekedni.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
Tedd a szívedre a kezed: Te mindig betartod a 90km/h-t? Miért van olyan, autód, ami 240km/h-val megy?
Lehet, hogy néha megyek 90es megengedett mellett 110zel. De ez nem ugyanaz, mint ha 250nel mennék, ahogy a motorosok mennek.
És tényleg azért van ilyen autóm, mert nagy és kényelmes, akár hiszed, akár nem, autópályákon se megyek 140nél gyorsabban. -
Snoop-y
veterán
Én a lehetőségekhez képest figyelek rájuk lévén én magam is motoroztam.
Ha sorban állok elengedem nem húzom rájuk a kormányt. Apró figyelmességek és általában meg is szokták köszönni. Valamint imádok velük játszadozni is. Persze sok esélyem nincs de ha már kicsit kanyargós az út akkor nem maradok le
Egy dolgot utálok viszont. Ha lámpánál első vagyok és beáll elém egy motoros aztán zöldre vált a lámpa és nem megy csak tötymörög. Ha elém mászik akkor minimum induljon el rendesen. Finom gázfröccsel szoktam őket biztatni. Általában veszik a lapot ( gondolom tetszik nekik a kocsi hangja )New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Khelben
nagyúr
optimális útviszonyok esetén a motorral lényegesen rövidebb a fékút és ezt be is kell kalkuláni egy motorosnak, ha megy mögötte valaki. Amúgy megkérdezhetem, miért kérdezted?
Pont ezért, mert te sem tudod. A sportmotorok tudnak profi motorossal, profi fékezéssel 36-38 métert 100-ról. Ugyanennyit tud bármelyik alsóközepes autó (golf, focus, stb) gyakorlatlan sofőrrel, hisz csak a pedált kell taposni. Jóval nehezebb motorral ugyanazt a fékutat kihozni, mint autóval. A legtöbb motoros mégis meg van róla győződve, hogy motorral lényegesen hamarabb meg lehet állni, mint autóval. Csak tudnám, miért.
-
P4czy
csendes tag
Nem erre a postodra írok, hanem arra amiben még írtad,h a motorosok 99% jobb sofőr mint csak az autósoké. Ezzel valamennyire egyetértek, de nem azért mert annyival jobban megtanulnád a tapadást motorozás közben, hanem inkább azért mert B kategóriás jogsit fűnek-fának adnak. Ugyanigy moped jogsit is, azért is van az, h náluk fokozottan kell figyelni. Egy mopedes jogsihoz még egyensúly-érzék sem igazán kell, hisz 8m-t kell megtenned 8 mp alatt egy egyenesben, meg pár szlalom, de mindegyik pofonegyszerű feladat. Sajnos autónál is így van, semmit nem kell felmutatnod, h jogsit kapj, kb az elég, h semmi nagy bakit ne csinálj. Nagymotorra meg általában már azok mennek akik szeretnek motorozni és ugye akik szeretnek valamit csinálni azok valamennyire általában értenek is hozzá (persze vannak kivételek), meg persze a feltételek is nehezebbek kicsit. Nem tökéletes példa erre, de szerintem kicsit hasonló, hogy ha elmész egy gokart-pályára és ott kapod ki a sofőröket vszínű jobbak lesznek mint az átlag.
-
Khelben
nagyúr
Azért kérdeztem, mert már több motoros is megbukott ezen a teszten, jöttek mindenféle "feleannyi, mint az autónak" megoldásokkal. Én nem teszteltem motor fékutat, megelégedtem a gyártók által megadott adatokkal. Pedig azokról ugye tudható, hogy ideális körülményeket vesznek figyelembe, nem a magyar utakat és a motor jóval érzékenyebb az úthibákra, mint az autó.
-
P4czy
csendes tag
Inkább az a gond, h Mo.-n mindenki az árakat nézi. Mennyi egy jogsi 100k, mennyi lenne ha mindenkinek kötelező vezetéstechnikai, stb. Sztem max 250k. Az autók nagy része 3 millió fölötti értékű és lehet, hogy 95% hitelből vett, de akkor se ezen sírjunk már. Igenis megérné azt a pluszpénzt, maximum nem lenne minden fiatalnak jogsija (és ezzel most részben magam ellen is bezsélek), de akkor is. Akinek nem telik rá annak ott a bkv, régen senkinek sem volt autója mégis túlélték valahogy. Az a gond, hogy nálunk mindenki a lehető legolcsóbban (ingyen) akar mindent, és senki nem hajlandó belátni, hogy nem biztos, hogy azzal járunk a legjobban..
-
P4czy
csendes tag
Igaziból szerintem nagyon sok hiba van a magyar szabályokban, de egy részük a közlekedés-kúltúra színvonala miatt sem törölhető el. Megint szélsőséges példa, de közúton a 80 éves papa a trabijával ugyanúgy 90-l mehet mint egy f1-s versenyző egy komoly sportautóban. Persze egyikből sincsen sok, de ha mindenki fel tudná becsülni, hogy neki az adott útszakaszon mennyi épp a biztonságos ( a közlekedés többi résztvevőjét is figyelembe véve) akkor nem kéne a sok sebességkorlátozás, de azzal egyetértek, hogy ez lehetetlen. Szerintem ha a rendőrség bejelentené, hogy egy nap sehol nem mérnek akkor kb 2x annyi baleset lenne a sok wannabe-racer miatt, akik ész nélkül tépnek. De sajnos nem csak ők tépnek ész nélkül. Kb 2-3 hete mentem haza és egy haveromhoz mentem ki egy kis faluba. A házunk környékén iszonyúan csúszott az út , mentem kb 40-l és az autók sorra húztak el mellettem mert 60-70l mentek. 10 km-rel odébb már csak nedves volt az út, tapadt jól meg minden, ott meg én értem utol mindenkit mert ott is 60-70l mentek. Abszolút nem tudták felbecsülni, hogy hol mennyire csúszik. Lehet, hogy én vagyok a hülye meg a tapasztalatlan, de sajnos erre sokkal kevesebb esélyt adok mint a másik felére (elég sokat vezettem ausztriai havas hegyekben...) akkor viszont az összkép nagyon elkeserítő , mert az autósok tényleg csak egy kis része tudja, hogy hóban mégis hogyan kéne menni, de sajnos ez száraz körülmények közt is igaz, csak ott nem jön ki annyira, mert ott mindenkinek tapad elég jól. (persze vannak virsligumis kivételek)
-
Sipi16
senior tag
Ja még egy érdekes dolog. Ha itt megszerzed a jogosítványt és az nem hivatásos akkor életed végiég vezethetsz vele. Semmi orvosi vizsgálat utána... Vannak öregek akik 10 percig parkolnak...
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
Snoop-y
veterán
Mert fogalmuk nincs róla, hogy egy 600-as sportgép is kb 3-4mp alatt 100-on van és felette sem fogy el túl hamar. Ha siet egy speed gép mögöttem alap, hogy elengedem versenyezni nagyon nem lehet vele. Legalábbis egyenes szakaszon biztos nem. Az én autómban pályára való futómű van szóval szeretem a kanyargós utakat ahol fékezni és gyorsítgatni kell. Várom már nagyon a jó időt.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Okos Otthon / Smart Home
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Filléres Redmi érkezett
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Medence topik
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Milyen házat vegyek?
- További aktív témák...
- HP ProBook 440 G6 (FHD 14"/i5-8265U/8GB DDR4/250GB SSD) olcsón,csak a hétvégén!
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- SAMSUNG ODYSSEY OLED G8 S34BG850SU
- AMD Ryzen 7 5800x3D Aqua Garancia 2026.10.16
- HP ENVY 16-h1002nl - ÚJ - 16" 2.8k TOUCH OLED notebook - Core i9-13900H, 32GB, RTX 4060 6GB
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs