- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Magisk
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
Hirdetés
-
Kedvező árú Huawei tablet érkezett
ma Konkrét árcédula mondjuk még nincs a Huawei MatePad SE 11-hez.
-
Acer M511: kompakt projektort próbáltunk ki
ph Megvizsgáltuk az akár 7 méteres képet is vetítő, okos szolgáltatásokkal felvértezett projektort.
-
Read Only Memories: Neurodiver teszt
gp A 2064 folytatása négy teljes évet csúszott a legelső tervekhez képest – a jövő transzhumanista világa még mindig roppant érdekes, a történet azonban már nem robotok, hanem agybúvárok körül forog.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
b.vr
őstag
válasz Stauffenberg #599 üzenetére
"Hirtelen így a tájfotó és a sport ötvözete jut eszembe, mint amilyen a hegymászás (talán a Fujifilm marketingesei sem véletlenül ezt tették a promó anyagba)"
Ugyanmár
Egyrészt ismétcsak csodáltam a türelmedet amivel képes voltál higgadtan végigmenni egy olyan tökéletesen nonszensz szálon hogy a gfx100 az tömegtermék lesz... Na az kb ehhez fogható dolog lenne hogy a gfx100 majd pont a hegymászásban nyeri el az értelmét... Kb. fél éve jött ki Elia Locardi új dvd-je, immár végig gfx50nel (ez most USA nemzeti parkok és Patagónia), végig látszott hogy böszme nagy dög de a végén volt olyan rész amikor párhuzamosan használta a nikon d850-nel (amin tilt shift obi volt) úgy még jobban kijött hogy egy FF-hez képest is mekkora jószág ez. És ez a gfx50, a gfx100 még ennél is nagyobb! És ez még nem hegymászás plusz megy együtt egy egész stáb (és szponzorált dvd-t forgatnak), miközben az egyik gyaloglós (de még mindig nem hegymászós) BTS jellegű részben el is mondja hogy amúgy már egy ilyen túrához _sem_ ajánlana egy ekkora gépet... Szóval speciális helyzetben biztos lesznek akik ilyet visznek majd (kb akik eddig is valamilyen speciális célból KF gépet vittek)
Én ezt alapvetően egy műtermi gépként látom (külső helyszínen meg ami néhány száz méteren belül van a parkolóhoz képest ), és attól mert stúdiós attól még sokszor előny hogy állvány nélkül is megállja a helyét, Még régebben linkeltem a Fuji topicba Damien Lovegrove-ot aki a gfx50 + 110/2-nél mivel abban nincs stabi, kénytelen volt visszatérni a macerás állványról portrézáshoz... (amit ki is emelt a 120/4 macro-nál hogy abban viszont van stabi) Ettől persze még igazad van hogy általánosságban akik ilyen 100mp-es magasságokban értelmesen fotóznak, ott általában azt állványról is megtehetik, de van amikor jobb ha nem kell. (persze "racionálisabb" (már amikor iylen esetben egyáltalán van ennek értelme) lesz várni egy "kistesóra", a gfx50 utódjára, ibis-szel meg azokkal a tech fejlesztésekkel amik a mostani csúcsmodellbe bekerültek)
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
hibavissza
veterán
válasz Stauffenberg #592 üzenetére
A "tömegterméket" azért ne mobiltelefonos szinten próbáld értelmezni. Rajzolj fel egy egyenest az egyik pontján a Sony a3-mal a másik végén a Leica Hermessel. Ebben a dimenzióban tömegtermék lesz, főleg a korábbi KF vázak használhatóságát figyelembe véve. Aki ezt a vázat műterminek gondolja az igen messze áll a fotózástól. Sem a mérete, sem a funkciói nem determinálják, hogy mire használod. Abszolút univerzális gép. Nem véletlenül. Sokat (relatív) akarnak belőle eladni. Abban bárkivel fogadok, hogy több megy el belőle, mint az Olympus regnáló "csúcs" vázából.
-
b.vr
őstag
válasz hibavissza #603 üzenetére
"Aki ezt a vázat műterminek gondolja az igen messze áll a fotózástól"
mivel ezt egyenesen te írod ez bizony igen sokat jelent és egészen bizonyosan úgy is van
valamint további sok sikert a "tömegtermék" privátnyelvi definiálgatásához is
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #599 üzenetére
A 100 megapixel csak egy dolog, a GFX100 lényege az, hogy először van igazán modern szenzor egy GFX-ben, először tud olyan autofókuszt, ami odarakható bármelyik gép mellé, először lesz normális 4K videó középformátumban, először raknak IBIS-t ekkora szenzor mellé.
Az 50S meg az 50R drága gépek voltak ezer kompromisszummal (stúdiósok nem is szerették, mert lassúak, mint a dög), a 100-as is drága, de már szinte minden kompromisszum megszűnt, szinte mindenben a csúcsot tudja.
[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
Tényleg, milyen pici!
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #603 üzenetére
Most komolyan azt tekintjük tömegterméknek, amiből többet eladnak, mint egy eleve 3-5% körül mozgó gyártó egyik high-end típusából?
Ó hát jó. Úgy mondjuk könnyű vitatkozni, hogy saját szabályokat állítunk fel a tömegtermék definiálására.
Én nem neveztem a GFX 100-at műtermi gépnek, azt mondtam hova szoktak 100+ megapixelt szánni és ezen területek többsége gyakran elég keveset profitál a GFX 100 fejlesztéseiből. Ahova meg ez a G-mercis, masszív outdoor felépítés kell, ott meg sokszor éppen a 100 megapixelre nincs igény. Ha az igények mégis találkoznak, az meg hát egy akkora népességű tábor a világon, hogy a szavaiddal élve rögtön tömegtermékké teszik.
(#605) madgie: Ahogy leírtam, nem vitatom el tőle, hogy remek gép, több szempontból ipari mérföldkő. Csak valahogy az az érzésem, hogy nem ez, hanem az 50S/50R folytatásai fognak igazából karriert befutni a maguk kis piaci szegmensében, amint oda is lecsorog a PDAF, IBIS és a többiek.
[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
nem a "miért" számít most, hanem a tény maga. Eleve ott van ugye a _fixen_beépített_portrémarkolat_. Az egészet azért hoztam (amire eredetileg válaszoltam is) hogy az biztos hogy a mérete már a gfx50-et sem tette a legkevésbé sem ideális hegymászós géppé, na a gfx100 még annyira sem az.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #609 üzenetére
Mindkettőtöknek bólogatni fogok
"Csak valahogy az az érzésem, hogy nem ez, hanem az 50S/50R folytatásai fognak igazából karriert befutni a maguk kis piaci szegmensében, amint oda is lecsorog a PDAF, IBIS és a többiek."
Az lesz a FF gyilkos opció, de most le kell gombolni azokat, akik hajlandóak megfizetni a következő gép fejlesztését
b.vr: "az biztos hogy a mérete már a gfx50-et sem tette a legkevésbé sem ideális hegymászós géppé, na a gfx100 még annyira sem az."
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Az 50-es és a 85-ös is f/2.8-on majdnem ugyanolyan éles, mint a 70-200 f/2.8 és az 680k-ba kerül Persze fókuszban és építési minőségben nem olyanok, de kép ügyileg igencsak ott vannak, hogy egy kliens ájuldozik már tőle. Ezért használják őket és még sokáig fogják, mert nagyon kevés esetben kell ennél jobb minőség.
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
Na most nem tudom ki a nagyobb troll, te azzal a képpel, vagy a Fuji, hogy megcsinálta közel ugyanakkorában.A vitát meg kb ennyire szabad vérre vinni. A link alatti géppár a talán a jelenlegi legjobb példa, közel ugyanabba mennyire mást lehet belemagyarázni. Meg pakolni.
-
PuMbA
titán
válasz Mr.Csizmás #613 üzenetére
Erre nem tudok mit mondani Ez a képminőség vagy ez az emberek 99%-ának elég (1 perc alatt keresem valamit flickr-n). Nem hiszem, hogy valaki azért nem keres több pénzt a fotózásával, mert egy ilyen képre azt mondják, hogy nem elég éles, nincs elég háttérmosás stb.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Annyiban igazat adok neki, hogy a megrendelők 98%-a soha nem tudna különbséget tenni a jelenleg gyártott legolcsóbb Canon 50mm f/1.8 STM és valami komolyabb üveggel készült fotó között. Ezzel is oda lehet tenni minőségi munkát a megrendelő elé, nem a nyitva lágy képén vagy a nem tökéletes bokeh körökön fog múlni. Minőségi alatt meg nem a pixelmaszturbáló szempontokat értem, hanem azt, hogy a megrendelő maradéktalanul boldog-e, megfelel a brief-ben foglaltaknak és így tovább.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ezt a minőségi szintet kell megcélozni, a fotós legyen igényes önmagára és legyen annyi szakmai alázata a megrendelő felé is, hogy a lehetőségeihez mérten a legjobbat igyekszik nyújtani technikai értelemben is (ami ne jelentse azt, hogy éhen halsz, mert többet költöttél a lehetőségeidnél), de nagyon sok kezdő életét könnyítik meg az ilyen olcsóbb fixek, amíg ki nem termeli a komolyabbnak az árát.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
Azért az vicces, hogy ebbe a GFX100-ba elég volt a 'hagyományos' SD kártyahely, míg a Nikon Z kissé szívatja a közönségét az ultrakorszerű xqd kártyákkal.
-
hibavissza
veterán
Kihoznak egy vázat amibe szinte mindent is beletettek ami jelenleg tömegesen gyártható (tehát nem egy laborasztalon vagy tesztpéldányokban létezik). Mérete/súlya nem nagyobb mint a regnáló riportergépeké. Az ára nem haladja meg a nyugati középosztály fájdalomküszöbét. Én leírom, hogy a korábbi KF gépekhez képest szerintem tömegtermék lesz. Erre te személyeskedéssel fűszerezve itt kínlódsz egy szóval. "Hogymárpedigezegyxar meeee NAGY! A vakisláthasssaje, hogy eztet csakis szobáábba lehet hasznáni"
Miközben minden specifikációja ennek tökéletesen ellentmond. Jól megszakértetted. -
Mr.Csizmás
félisten
az a7 is tömegtermék, mégis pro FF.
(#622) hibavissza
az már kinek számít, hogy a gfx100 egy zsömle híján majdnem annyi gramm, mint az egyszámjegyű Dx ff család tagjai? gfx 50-ek meg az apsc d7xxx-el vannak egyensúlyban a mérlegen.
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Mercutio_
félisten
válasz Mr.Csizmás #624 üzenetére
A7 és A7 II-t megnézném 1-2 év riportermeló után hogy néz ki és azért a pro elvárásokhoz kicsit buta/korlátozott az UI
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
#31733248
törölt tag
(#582) MrChris
Pontosan így van, a fotózás technikai része az itt elterjedt tévhittel ellentétben egyáltalán nem tartozik a drágább hobbik közé.
(#588) PuMbA
Sőt, egészen használnak professzinonális célra is olcsó obikat, például az 50/1.8-at. Nemrég fotóztak műteremben (3 órán keresztül tartott, nagyon untam a végén), ott egy 5D Mark II volt a gép, rajta egy lerekeszelt 85/f1.8-cal. Úgy, hogy a világítás 5 millió, a számítógépes háttér közel a fele.
(#593) Stauffenberg
"Az itteni adatok mutatják mennyi az USA-ban a fotósok éves jövedelme. Nem gondolom, hogy egy "mid-level" fotós évi 30 ezer dollárjából majd beleinvesztál 20 ezret egy GFX 100 + pár objektív kezdőcsomagba."
Az a baj, hogy a hasonló szintű fotózás a világon sehol nem tartozik az igazán jövedelmező bizniszek közé. Meg lehet belőle élni, de nem egyhamar épít belőle az ember családi házat.
-
b.vr
őstag
válasz Mr.Csizmás #624 üzenetére
" az a7 is tömegtermék, mégis pro FF"
mármint szerinted a tömegtermék A7 váz az 10.000 USD? Vagy mégis hogy lesz ebből érv?
(#628): innentől akkor ez már Stauffenberg asztala, az ilyen reframinggel és folyamatos újradefiniálásokkal tarkított "vitákhoz" neki talán szokott türelme lenni, bár mintha már azért nála is fogyogatna.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Mr.Csizmás
félisten
kf viszonylatban, természetesen nem a cropos tejfölösdoboz 2000d és tsa. csillió darab klónos arányaiban.
valszeg ugyanaz fog kisebb léptekben lejátszódni, mint ahogy '14-15-16-ban elég sokan cropról vagy slr ff-ről átmentek A7-re.
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
b.vr
őstag
válasz hibavissza #622 üzenetére
"Mérete/súlya nem nagyobb mint a regnáló riportergépeké"
Mert szerinted a riportergépek jelentik az ideális gépet hegymászáshoz? Vagy miért is hoztad ezt érvnek az ellen amit írtam?
Be is idéztem a Fujifilm Global Ambassador stbstb Elia Locardit hogy még egy olyan túrához is kisebb gépet ajánlana ami a dvd-n van (pedig az még baromi messze van a hegymászástól, az "csak" egy nehezebb egy-két órás gyalogtúra, Angels Landing, Zion)Valamint túl azon hogy a szövegértés láthatóan nem erősséged (szó sincs arról hogy ettől még csakis műteremben, kimondottan írtam hogy ahogy eddig is vittek KF gépeket akár hegyekbe is, majd persze ezt is fogják, na persze nem azért mert ideális hanem ha speciális szempontok ezt felülírják), de ráadásul a nagy meg- és odamondást, minősítgetést is te indítottad "Aki ezt a vázat műterminek gondolja az igen messze áll a fotózástól" , persze, nyilván, ha te mondod akkor biztos úgy is van
A tömegtermékkel kapcsolatos privátnyelvi erőlködésedet és reframinget pedig meghagyom Stauffenbergnek, neki van türelme az ilyesmihez.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
80hun
addikt
Ami sorozatgyártásba megy azt hivhatod kategóriájában tömegterméknek manapság.
Pl
A bmw 520d az pedig nem olcsó verdaNem látjuk mennyit adnak el ezekből a gépekből.
De ha megéri a sonynak egy gyártósort lefoglalni kf szenzorokhoz akkor nem keveset.
Mertugye a gyártósorok nem pár db szenzortól kezdenek el profitot termelni. -
Stauffenberg
Topikgazda
válasz #31733248 #626 üzenetére
"Az a baj, hogy a hasonló szintű fotózás a világon sehol nem tartozik az igazán jövedelmező bizniszek közé. Meg lehet belőle élni, de nem egyhamar épít belőle az ember családi házat."
Általában a megélhetésszerű fotózáson kívülállók szokták túlromantikázni a hivatásos létet, főleg aki mondjuk a saját szakmájában megkeres évi ~50-60 ezer dollárt (programozóként, marketingesként gyorsan fel lehet jutni erre a jövedelmi szintre és már a kezdőfizetés is 10-20 ezer dollárral van a fotósok felett) és megengedheti magának, hogy egy hobbira elköltsön ennyi pénzt, az nem érti, hogy 10-ből 9 fotósnak miért nem telik erre.
És a legtöbb fotós igenis csinálja a futószalag munkákat, egyik esküvő a másik után, babafotók, enteriőr fotók AirBnb lakásokhoz, feltörekvő modellek portfóliói anyagai, unatkozó MILF-ek bugyiban (lásd: Michael Sasser), céges imázs munkák. Aki meg már bejut mondjuk a reklámiparba, nevesebb magazinok látóterébe az nagyon a felső pár százalék. Ott nincs mindenkinek hely, egyrészt nem árt már valami szakmailag kiemelkedőt felmutatni és ami ennél is fontosabb: Komoly kapcsolati tőke kell hozzá. A kívülállók meg gyakran gondolják azt, hogy minden fotósnak így megy, főleg amikor a Youtube is tele van wannabe fotós influencerekkel, akiknek gyakran több elkölthető pénze van, mint tehetsége és egyik csúcs vázat veszi a másik után, meg utazgatnak a világban (de valójában nem is a fotózásból él, hiszen zéró anyagot ad el, minden bevétele a Youtube felől és szponzor díjakból jön).
Így nézve nehéz feldolgozni, hogy a fotósok igen nagy többsége nem így él és a jövedelmük sem lóg ki a nagy átlagból, csak éppen még valamilyen felszerelést is ki kell termelni, azokat olykor lecserélni (és 150-200-250 ezer expo villámgyorsan beleszalad egy gépbe a futószalag munkákkal, néha vízbe esnek, ellopják, elvesznek, odacsapod valaminek). Mint minden vállalkozásnál, itt is az a legfontosabb, hogy a befektetett dollárok a legjobb arányban konvertálódjanak bevétellé. A feleslegesen drága felszerelés meg rontja ezt. És hozzátenném, hogy a legkevésbé sem mondom azt, hogy a futószalag munkák valami alacsony presztízsű elfoglaltságok lennének, ezekre is szükség van és baromira tisztelem azokat a fotósokat, akik hosszú ideje tudják ezt lelkesedéssel, kiégés nélkül, a minőséget tartva vagy akár fejlődve csinálni. Szóval hajrá és nem kell azzal foglalkozni, hogy mit lehet venni 20 ezer dollárért, az életben nem tud annyit kifizetni egyik babafotózásra befizető anyuka sem, hogy ez racionális befektetés legyen.
Na ennyit akartam erről Offolni, túl is ragoztam talán. Nem is folytatom.
-
#31733248
törölt tag
válasz Stauffenberg #631 üzenetére
A munkám miatt sok médiamunkás vesz körül, még az országos médiumoknál foglalkoztatottakra (riporterek, operatőrök, újságírók) sem lehet azt mondani, hogy túl lennének fizetve. A szabadúszóknál is erősen behatárolt, hogy például rendezvényfotósként mennyit kereshetsz, lenyomja az árakat a munkát alacsony áron is bevállaló, esetleg mellékállású fotósként maszekoló konkurencia. Naná, hogy nem fog A9 mellé komplett GM-sort venni a profik többsége sem. Pénz meg csak akkor van, ha nyomod, a távollétedben, a pihenésed alatt nem termelődik. Ilyen szempontból a profi fotós lét nem tartozik az anyagilag ígéretes jövőt tartogató vállalkozások közé.
-
Stauffenberg
Topikgazda
A Sony már a második legnagyobb ILC gyártó, letaszította az örök második Nikont.
Pár magyarázat ehhez:
1.) Ez az árbevételek összesítésében mért második helyezés.
2.) Arról nincs infó, hogy eladott darabszámban is előzi-e a Nikont, de egy éve még ebben 11% különbség volt a Nikon javára. Igaz a Nikon hosszú ideje van kis mértékű lejtmenetben, a Sony meg gyorsan, nagyon gyorsan jön fölfelé, ha nem történik valami ami ezt a trendet megfordítja, ezen a téren is harmadik helyre szorul vissza a Nikon hamarosan.
3.) A Sony Észak-Amerikában az elsőszámú gyártó a Full Frame szegmensben, több FF MILC-et ad el, mint a Canon vagy a Nikon bármilyen FF gépből (DSLR-t is ide értve). Így kevesebb eladott példányszámmal is lehet Nikont előzni árbevételben.
4.) Gyönyörű tudomány a PR bullshit számmisztika.
-
PuMbA
titán
válasz Stauffenberg #633 üzenetére
A Nikon-nál az a gond, hogy nem akkora óriás, mint a Canon és ezért nem engedheti meg ugyanazt a lassú fejlődést...ettől független profitot termelt még így is a Nikon, ha jól tudom.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
A Nikkor S 50/1.8-at már elég nyomott áron vesztegetik, a vázak árát szintén csökkentették, ez is mutatja, mennyire nem jók az eladásaik az EU-n belül. A szoftvere sokkal kevésbé kiforrott, mint a Canon esetében, kéne még reszelni rajta, persze utóbbi kevesebbet is tud. Az XQD (SD nélkül) szerintem nem volt jó döntés, de ugyanúgy, ahogy a Sony rendszere kiépült, a többieké is ki fog - még a Panasonic is Előbb-utóbb másoknak is jönnek majd az olcsóbb vázak és objektívek.
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
Akinek van már Canon, vagy Nikon objektív sora azoknak azért már adapterrel van választék most is. Szerintem sokan inkább bizalmatlanok még az első generációval szemben. Én úgy gondolom következő széria már ütni fog. Nekem a Z6 már most is tetszik egyébként.
May the Force be with you!
-
p_adam
addikt
Az valószínű hogy minimum 3 évig eltarthat, míg lecserélnek egy modellt, nem fognak vele sietni.
Bár addig is az új, drágább csúcsmodellek lehetnek majd a "Gen 1.5"
Egyébként nekem is tetszik (a hibákat leszámítva), de nem hiszem, hogy megszokható, ha minden ellentétes irányba működik, a legjobban sikerült objektív a 24-70/2.8 S, ami még nagyon drága (és a 14-30 sem olyan olcsó).[ Szerkesztve ]
-
tvamos
nagyúr
En ugy olvasom, a Canonnal jo az adapterezes, csak vezetekek vannak benne, a vaz kompatibilis a regi obikkal. A Nikonnalviszont, ha jol olvasom, chipes az adapter, ott azert vannak kompatibilitasi gondok, raadasul csak a legujabb EF-S obikkal mukodik. De ha rosszul tudom, akkor igazitsatok ki!
Amugy a Z6 nekem is nagyon tetszik..."Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
tvamos
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #639 üzenetére
Ja. Az eliras... De azt jol tudom, hogy a Nikon adapter valami chipes josag?
Van par kurblis Nikonom, azok mar nem lesznek jok semmire akkor... ha jol ertem. Most kene eladni.Azt latom, hogy EOS EF-RF adapter mar van utangyartott Comlite, vagy mi.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mr.Csizmás #642 üzenetére
Nem néztem utána (nincs érintettségem vásárlási szándék hiányában), de ha a Canon tényleg ennyire fakocka szintű, akkor a gyárit sebességben 100%-ig hozni tudó third party adapterek gyártása sem nehéz így.
-
kovsol
titán
-
kovsol
titán
válasz Mr.Csizmás #645 üzenetére
Ilyen adapter nem jött még ki. A bázis távolsága EF-M 18mm, RF 20mm. Viszont a belső átmérő az 47mm vs 54mm.
Kétlem, hogy 2mm bázis távolság különbségem meg lehetne oldani ekkora átmérő átalakítást.
Az RF to Sony-E adapter is hasonló miatt nem lesz lehet soha.Egyébként kétlem, hogyha meg is lehetne valósítani lenne ennek piaca. EF és EF-s obikat olcsón be lehet szerezni a kis M masinákhoz ha arról van szó, ez már nagy pluszt jelent. Az adapter meg kániból 6-8e Ft ért beszerezhető.
Sony esetén az APS-C és a FF kamerák mountja teljesen egyforma fizikailag, így végülis szabadon pakolhatod rá az üvegeket a kis gépekre.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
kovsol
titán
válasz Mr.Csizmás #647 üzenetére
Nem vagyok szakértője a témának, szóval akár meg is lehet valósítani, de szerintem nem lesz ilyen. Túl drágák ezek az RF objektívek, hogy a kis alsó-közép kategóriás APS-C vázakra rátegyék.
May the Force be with you!
-
tvamos
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #647 üzenetére
Vagy atalakitani az EF-M vazat RF-re... Kell egy nagy furo, es mehet is. )
Nikon Z bazistavolsaga jo kicsi lett. 16mm. Raadasul 55mm-es let a bajonet belso atmeroje. Jo IBIS-t lehet igy csinalni. Gondolom ezert lett ilyen nagy. Ez a legnagyobb, ha jol latom.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
tvamos
nagyúr
Azért a Nikon a Z6-tal jol alá ment árbsn a Sony A7III-nak. Ennyivel talán nem ér többet.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen