- MG5 menetpróba
- Milyen okostelefont vegyek?
- DIGI Mobil
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Új HMD modell bukant fel
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
Így fest a Steel Effigy korai béta változata
gp A külső nézetes hack&slash akciójáték az előzetes információk szerint PC-re érkezik.
-
Két projektorral bővül az Acer Vero család
ph A lézeres elven működő és 4K felbontást kínáló környezetbarát egység a HL68 családba érkezik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Miazmiaz, egyesül a totalcar és a PH! lapcsalád?
Érdekes, jöhetnek a hírek!
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Delta-Laca
aktív tag
Nekem szimpatikus a hibrid meg az elektromos autók, látok is bennük potenciált, én még mindig a hidrogén közvetlen vagy közvetett felhasználásában látom a jövőt, hiszen hidrogént előállítani vízből a legkézenfekvőbb, és ha hidrogént égetünk, akkor újra víz lesz belőle (erősen leegyszerűsítve)
Üdv.: Delta-Laca
-
#06658560
törölt tag
válasz Delta-Laca #2 üzenetére
Ellenben ha szélerőmű, ár-apály erőmű, hullámerőmű, vagy naperőmű termeli az áramot, akkor az direkt ott van, a kémiai átalakítás veszteségei nem játszanak. Csak tárolni azt sem tudjuk.
-
Matada2.3
veterán
Már vártam, hogy legyen az MA-n belül egy ilyen blog. Nagyon szívesen olvastam eddig is az autós teszteket.
Finn the human
-
pengwin
addikt
válasz Delta-Laca #2 üzenetére
A jövő a kötöttpályás, elektromos tömegközlekedés, csak ezt soha, sehol sem fogják kimondani, mivel nem érdeke a nagy autógyáraknak.
Egyszerűen fenntarthatatlan az a mennyiségű gépjármű, ami Európában és Amerikában van, és semmivel sem lennénk előrébb, ha ugyanennyi elektromos hajtásű gépjármű lenne magánkézben.
A mostani elektromos gépjárműveknél csak más forrásokból jön a környezetkárosítás, amiket tipikusan nem vesznek bele a járművek környezeti terhelésének összehasonlításába, ezért eladhatóak "tiszta", "zöld" technológiaként. De az áram termelése és a gyorsan elhasználódó akkumulátorok előállítása és újrahasznosítása bizony ugyanolyan (ha nem nagyobb) környezeti terhelés, mint a belélsőégésű motoros járműveké.A jövő a villamos-trolibusz-metró-vonat négyesfogat, csak a sok elkényelmesedett embernek ezt fájdalmas lenne bevallani. Még a belsőégésű motoros buszok használatát is minimalizálni kéne, a mellék- és távolsági vonalakra korlátozva. Máskülönben teljesen élhetetlenek lesznek a városok, például Budapest már így is rengeteget romlott az elmúlt 10 évben hőmérséklet és légszennyezettség terén.
Üdv, pengwin
-
Sebhelyes
senior tag
válasz Delta-Laca #2 üzenetére
3–4x annyi elektromosság kell elektrolízissel előállított hidrogénnel megtett kilométerhez, mint direktben használva akkumulátorból. Vagy földgázból gőzreformálással csinálnak hidrogént, akkor meg marad a szénhidrogén-függőség...
-
pengwin
addikt
Le vagyok maradva, igazad van.
Milyen jó is lesz, amikor autonóm autóban fognak ülni egyesével az emberek!
Sokat fog javítani a környezetszennyezésen. Ja várj, mégsem.Ez csak a következő dili, amivel sokmillió autót akarnak eladni a gyárak. Szó sincs a MOL Limóhoz hasonló autó-megosztó hálózatok terjeszkedési lehetőségeiről, pedig ott lenne a pakliban. Úgy már alkalmas is lenne a tömegközlekedés keigészítésére.
Másra nem.
Szembe kell vele nézni, hogy a jelenleg megszokott közlekedési megoldások fenntarthatatlanok. Autonóm jármüvekkel vagy anélkül.[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
babosmiki
addikt
Jóóó!
"Galaxy Z Fold3" , Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."
-
Fabianus
tag
Kb. 30 éve olvastam először a hidrogén, elektromos és egyéb alternatív hajtások lehetőségeiről, előnyeiről, hátrányairól. Bő tíz éve épp a robbanómotorok megújulóval hajtása volt a világmegváltó. Azt most zsákutcának tekintjük. Az eltelt harminc évben a gyakorlat szinte semmit nem változott, de persze biztosan most aztán tényleg küszöbön áll a változás, ez most nem az a mantra, ami 30 éve megy.
Kicsit szkeptikus vagyok. Persze ne nekem legyen igazam! -
Tomy Yayo
senior tag
Ha a Porsche Hungária szponzorál, akkor arra kell számítani, hogy csak VW konszern autói fognak szerepelni, vagy lesz más is? Engem pl. nagyon érdekelne igazán tech kivesézős, orrba szájba hatótáv mérős mindenféle felhasználói beállítás mellett (klímaval/nélküle, pályázás, város, stb.), kifejezetten nem autós (mert abból Dunát lehet rekeszteni), hanem tech nézőpontból készült cikk/videó, de olyan elektromos autókról, amik már valamennyire élhető hatótávot is kínálnak, és kicsit jobb módú, vagy szerencsésebb országba született normál földi halandónak elérhető az ára, pl. Nissan Leaf 2018, Opel Ampera-e, BMW i3, Tesla model 3 (ez mondjuk pont egy mítosz kb. de nem az ára miatt ), stb. Nem pedig a 20-30+ milliós csodák. Viszont a konszern autói között nem nagyon ugrik be jó hatótávú emészthető árú autó. Olyan se ami konkrétan csak elektromos változatban létezik. Mert az e-Up az e-Golf, stb. csak a normál autó elektromosított változatai, és vagy hatótáv gyenge, vagy ár erős
Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo
-
axioma
veterán
Le vagy ragadva Budapestnel, ahol a harmadik saroknal mindig ott egy megallo. Probald ezt meg videken, akar csak az agglomeracioban... rogton rajonnel, hogy kell az auto.
Azt, hogy igenyeknek megfelelo meretu auto (sokkal tobb 2 szemelyes) azt tamogatnam, de pl. nalunk ha egyvalaki ul a kocsiban Bp. rakparton, az korantsem jelenti azt, hogy otthon nem 4-en ultunk bele... csak addigra a tobbiek kiszalltak.Amugy udvozlom a tema idehozasat!
-
#06658560
törölt tag
Ja, és gondolom ezt is láttad már:[link]
Vagy ezt.Szóval igen, rohadtul le vagy maradva, már a mostani rendszerekkel is, plusz a fejlesztési irányokkal. És az autonóm autóval is teljesen, nem ártana kicsit tájékozódnod is velük kapcsolatban!
"Szembe kell vele nézni, hogy a jelenleg megszokott közlekedési megoldások fenntarthatatlanok. Autonóm jármüvekkel vagy anélkül."
Nem azok!
-
veterán
Lpg-s autóm van. Kevés a károsanyag kibocsátása,olcsó,biztonságos és minimálisan fogyaszt többet,mint benzinnel. Az biztos,hogy csak ilyen kocsit fogok használni a jövőben. Egyelőre az elektromos autók drágák a számomra,de ha tehetném,full elektromosra cserélném. (i3)
HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.
-
Dodeszh
tag
Remélem, lesz szó a CNG hajtásról is.
Hasonlóan (vagy még jobban) környezetbarát, mint a villanyhajtás, gazdaságos, méltatlanul hanyagolt. Bár pont a VW konszern autóiban egyre többet fordul elő. Én mindennap gázzal járok! -
pengwin
addikt
Maradjunk annyiban, hogy egy autó élettartama lényegesen hosszabb az akkumulátorokénál, vagyis egy e-autó simán igényelhetne 2-3 garnitúrányi akkumulátort mire kivonják a forgalomból.
1000-1500 ciklust írnak abban a cikkben, amit a szoftveres trükközés miatt szorozzunk meg 1,5-del, és akkor már nagyon rendesek voltunk. Szóval kb. 1500-2200 töltés után hal meg az akksi, de mindeközben folyamatosan veszít a kapacitásából, vagyis egyre rövidebbek lesznek a ciklusok. Ezért nem akkor kell kicserélni az akksit, amikor teljesen elhalálozott, hanem akkor, amikor már nem alklamas a napi használatra. Sok manapság közlekedő elektromos autó hatótávolsága nevetséges, ami ha tovább csökken akkor már pár év múlva alkalmatlan lesz a napi rutin feladatokra. Főleg, ha még a klímát is bekapcsolod.Ezzel nem is lenne probléma, elvégre minden gépben elhasználódnak az alkatrészek.
Viszont az alkalmazott akkumulátorokhoz nagy mennyiségű lítiumra van szükség, aminek a bányászata az egyik legpusztítóbb nyersanyag-kitermelési tevékenység. És nem, nem konyhasóból meg tengeri sóból párolják a lítiumot...
Azt is érdemes végiggondolni, hogy még a most használatban lévő akkumulátor mennyiséget sem hasznosítjuk újra, vagy uram bocsá' kezeljük megfelelően, pedig az alkalmazott nyersanyagok súlyos mértékben környezetszennyezőek. Senki sem beszélt a lítium mérgező tulajdonságairól, ellenben ha nem kezelik megfelelően az akkumulátorokat, akkor a saját környezetünket fogjuk haza vágni az így keletkező szeméttel.
A különböző méretű-formájú autó akkucsomagokat meg sosem fogják napelemek mellé alkalmazni a cégek, és több éves akkumulátorok Tesla Powerwall-szerű megoldásokba szerelését se fogja vállalni egy cég sem.A linkelt cikk sok helyen nevetséges szalmabáb-érvelést alkalmaz, például a "lítium minden élőlényben megtalálható ezért nem méreg"-agymenés nagyon vicces! Ennyi erővel a klór sem mérgező, elvégre napi szinten fogyasztod a konyhasóban.
(#12) axioma
Tudom milyen a helyzet vidéken, Debrecenben jártam egyetemre és rendszeresen járok családlátogatásra Szabolcsba.
Az egyének magántulajdonában lévő autók korának ott is véget kell érnie. Ezért írtam, hogy a tömegközlekedést ki kell egészíteni az önvezető autós kocsimegosztó szolgáltatásokkal. Távolról hívsz időre egy kocsit a kapuhoz, majd elviteted magad bevásárolni, vagy szórakozni, vagy ahova menni akarsz.
Viszont a gerincnek vidéken is a tömegközlekedésnek kéne lennie. Elektromos hajtással lehetne annyival gazdaságosabban csinálni, hogy a szolgáltatás minősége is jobb legyen.[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
axioma
veterán
Hat igen kivancsi lennek, hogy amikor elmegyunk 3 helyre bevasarolni, egy gyereket elvinni, masikat felvenni (cuccaik keruljenek haza), akkor azt hogy oldod meg odahivogatott autoval... max. ha foglalod egesz napra, akkor meg csak kvazi nem magantulajdon. Nem beszelve arrol, hogy annyira masok az igenyek es annyira mas a hasznalat, hogy a kozoskodes loose-loose lenne.
En benne vagyok mindenben ami modern, de azert az esszeruseg hatarait is felismerem melle.[ Szerkesztve ]
-
Sebhelyes
senior tag
Én nem látok a jövőbe, mint egyesek, a tények azok, hogy 3–4 éves Teslák akkumulátorai (aktív hőmérséklet menedzsment, hűtés/fűtés) átlagban 7–8%-os kapacitáscsökkenést mutatnak, szóval a 8 év garancia nem tűnik öngyilkos ajánlatnak Ha 8 év után 70-80%-on van a kapacitás, az egy 60-80kWh-s akkuknál 40-50kWh maradék, ami egy lakás/ház 1-2 napi szükséglete, az a gyanúm, a házi akkuvá konverzió nem lesz olyan rossz üzlet napelemes rendszerekhez. Pár év múlva pedig reciklálható az akkupakk, már most is van 80%-os technológia, valószínű az sem lesz rossz üzlet 10 év múlva, nem úgy mint a mobil akkuknál
(A nagy mennyiségű lítium egy 500kg-os Tesla akkucsomagban kb. 60kg.)
-
#06658560
törölt tag
Autonóm autóval nem gond, ha a kasszánál sorban állás közben megrendeled, mire kell, kiérsz, ott a parkolóban.
"Nem beszelve arrol, hogy annyira masok az igenyek es annyira mas a hasznalat, hogy a kozoskodes loose-loose lenne."
Miért lenne? Appon megrendeled, mekkora autó kell, aztán akkora érkezik, amennyi elég- smarttól a kombi E-Klasséig bármi. Nem kell mindegyik fenntartási költségeit egyedül állnod, az üzemeltető gondoskodik a tisztaságáról, karbantartásról, nincs olyan, hogy szervízbe kerül és nincs helyette másik, nem kell biztosítás, műszaki vizsga ügyében rohangálni.
-
#06658560
törölt tag
-
pengwin
addikt
válasz Sebhelyes #20 üzenetére
Jó példa, csak a Tesláknak tudtommal eléggé kiemelkedő hatótávolsága van a jelenlegi elektromos autó mezőnyben. Ha ugyanezt az elhasználódást egy VW e-Upnál nézed, akkor máris sokkal komolyabb probléma, mert ott csak 130-140km az újkori hatótáv, nem pedig 400+km, mint a Teslánál.
Azért sem tartom teljesen fairnek a Teslával példálozást, mert az egy ízig-vérig luxus autó a maga 23 millió forintos kezdőárával, gyaníthatóan nem lesznek minden elektromos autóban ugyan olyan jó minőségű alkatrészek, mint a csúcs Teslákban.
60kg az szerintem elég sok egy alkáliföldfémből.
Magyarországon jelenleg forgalomban van kb. 3,5 millió személygépjármű, és évente kb. 70 ezret állítanak forgalomba. Ha 8-10 év alatt ezek mindegyikéből ki kéne szerelni egy 30-60kg lítium tartalmú akkumulátort, és ezeket biztonságosan kezelni kéne, akkor az rengeteg veszélyes hulladékot jelent.
Ezek nem megoldhatatlan problémák, csak fel kell készülni a kezelésükre, és jelenleg ebbe az irányba nem nagyon tesz senki konkrét lépéseket.Üdv, pengwin
-
axioma
veterán
válasz #06658560 #23 üzenetére
Ha egesz napra magamnal tartom, akkor meg mennyivel kell kevesebb auto, mintha sajat tulajdonom lenne?
Ugyanez a gond az ingazasra autokeressel, mindig mindenkinek ugyanakkor kell. Jo, egy elony ha ossze tudod ultetni oket, de korantsem biztos, hogy ezzel nem akadalyozod (lassitod) a tobbit. Es meg az is jo kerdes, ki vezet, miert, mi a fiz.kul. a ket esetben...
Az elv nagyon szep, csak annyi a gyakorlati buktato, hogy ennel me'g a teljes kozlekedesi elv megvaltozasa is eselyesebb (akar ugy hogy csak 100e+ varosok vannak, es minimalis kozlekedesi igeny az is csak kozossegi eszkozokkel), mint a shared car system.
Nyilvan szigoruan SZVSZ! -
#06658560
törölt tag
Annyival, hogy nem mindenkinek kell egész napra az autó. Illetve amikor haza mész, már neked sem kell, s nm nonstop jársz boltokba reggeltől estig te sem.
Illetve nem mindenki jár reggel nyolcra dolgozni, sokan már hatra, mások csak kilencre, amit vígan ki lehet szolgálni kevesebb autóval.
Autonóm autóknál ki vezetne szerinted, mi lenne a különbség a mik között?
Amikor nincs parkoló a munkahelyed környékén, vagy a lakásod környékén, akkor biztos, hogy egész nap akarnál autót tartani magadnak, magadnál? -
Taybore
aktív tag
Ebben a rovatban lesznek cikkek is? Vagy ez a bejegyzés csak egy témaindító forumtopic volt?
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- RAM topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- MG5 menetpróba
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gyúrósok ide!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Építő/felújító topik
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen