Hirdetés
-
Az Xbox Series X|S konzolnak három új verziója jön idén
ph A trió egyik tagja egy Blu-ray olvasótól mentes, olcsósított kivitel lesz.
-
A hátsó raktárból érkezhet a Galaxy S24 FE főkamerája
ma A Samsung nem gondolja újra a kamerarendszert és bejáratott alapokra építkezhet.
-
Megjelenési dátumot kapott a Conscript
gp Az I. Világháborús horror játék jövő hónapban érkezik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Teasüti
nagyúr
Az valószínűleg a kurrens VGA-kon is még csak részlegesen gyorsított, mivel fejlesztés alatt álló formátumról van szó. RTX 3060-asom kb fele-fele arányban oldja meg NVDEC-ből és izomból, ha lehet hinni az Eszközkezelőnek.
Felteszem driver-ból valószínűleg támogatott az AV1 APU fronton is, csak mekkora arányban dolgoznak a fixfunkciós részegységek és mekkora arányban izommunka, passz. Mindenesetre Youtube-on 4K-s AV1 videót olyan 30-40 Wattból tud a 3060 lejátszani. Ennyiből talán menne a 65W TDP-s 5700g-nek is.
Majd ha véglegesítik a formátumot, csak aztán lehet számolni egy-két VGA generációval, mire 100%-ban gyorsítva lesz.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Érdekességképpen bekapcsoltam a Vega 8-at és néztem egy 8K AV1 videót YT-on, amit a kolléga is nézett feljebb. Windows Beállításokban csak átraktam az Edge-et iGPU-ra (Graphic Settings/Graphics Performance Preference) és megnéztem mit művel a Vega 8.
Hát, se videó dekóder, de általános számítás nem történt. Csak a 3D terhelés ugrott fel rajta - fura módon az a dVGA-n is durván megugrott. Lehet, ha kimenetet váltanék dVGA-ról iGPU-ra, akkor ez a jelenség megszűnne.Szóval magát a videót így a processzor számolta úgy 30% terhelésen az összes magon.
Eldobott képkocka nem volt. Szóval driver-es támogatás van AV1-re. Annyi, hogy szoftveres dekódolás történik.
Nekem, mint egyszerű fogyasztónak nem gondolom, hogy bármi hátrányom származna abból, hogy nincs hardveres AV1 dekódolás az 5700g-ben. Ez, hogy 10 Wattal kevesebbet fogyaszt a dVGA, mint a CPU 30%-on, ez olyan 1st world problem kb.
Gyakorlati jelentősége nincs igazán.
Hosszú hosszú évekig lehet fizetni a +10 Wattos villanyszámlát ezeknek a processzoroknak az árából, ha vkinek az AV1 hiánya deal breaker lenne.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ha a kacsa kötekszik, attól még nem a víz a hülye
Segítek kicsit: ha elkezded egy játékban lefelé kapcsolgatni a beállításokat Ultráról, akkor az első körben rengeteg FPS-t lehet nyerni nagyon limitált látványbeli veszteség mellett. Ezért hülyeség olyanokat pufogtatni, hogy 65W-ból nem jön ki 265W látvány - persze, hogy nem, de nem is ez a cél, hanem az, hogy a 265W-os látványból ne kelljen drasztikusan sokat engedni, megmaradjon a game eredeti karaktere és bizonyos fokig a szépsége. Az 1080p + Medium most valami ilyesmi - 10-12 éve meg a 720p + Medium volt hasonló. Szerintem az első APU-k hasonlóan birkóztak meg azzal a szinttel, mint most az 5700G az 1080p-vel.
RAM-sávszél: nekem nem fájna egy forrasztott megoldás sem, de mondjuk dual channel helyett quad channel memóriavezérléssel ezt jóval egyszerűbben meg lehet oldani. No meg az RDNA3-ban ott van az Infinity Cache is.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Teasüti
nagyúr
VP9 az hardveres. Azzal sose volt gond. (3D terheléseket ne nézd, az a két adapter közti jelenség).
Rendes AV1 videónál 4K@60-ig elég a processzor. 8K@60-nál már eldobálja a képkockákat. 8K@30 lehet menne még. De mire nekünk 8K-s monitorunk lesz, addigra ez a processzor már Bacsis kiállításán fog szerepelni.
Újra, a 3D terhelések nem mérvadók ebben a példában. Vmilyen okból abnormális terhelést ró a két adapterre az, hogy nem a megjelenítő hardver gyorsítja a böngészőt.
A dekódolás szoftveres volt, nem használt a Vega 8 dekódert itt. -
nagyúr
Ha össznépi konszenzust keresünk, akkor bármilyen témáról eleve felesleges beszélni
A PC Masterrace tagjai kiesnek a potenciális APU-s közönségből, APU-n az gondolkodik, aki tényleges vizuális kompromisszumokat is el tud fogadni. Az 1080p + med sok játék esetében nem különbözik nagyon drámaian az 1080p + Ultrától, az 1080p + Low meg sokszor nem annyival gyorsabb, úgyhogy azért jó kitűzni a Mediumot targetnek. A felbontás csökkentésének sokkal láthatóbb hatása van a képminőségre.720p-ben tényleg kevesen játszottak, az 1366x768 volt a népszerű felbontás, csak a memóriám sikeresen összemosta a kettőt. Gépigény terén hasonlóak, annyit akartam mondani, hogy ebben a felbontásban anno a 3870k / 5800k nagyságrendileg hasonlóan muzsikált, mint most az 5700G 1080p-ben. Akkor még vállalható kompromisszum volt az alacsonyabb felbontás, ma már nem igazán az (ie. sokkal kevesebben vállalnák - nyilván van olyan, aki igen).
Ha pedig az AAA játékokat kivesszük a képből, akkor sokkal jobb az APU-k helyzete. Az 5700G-n még gondolkodtam is, csak aztán úgy voltam vele, hogy a franc fog venni Vegás chipet 2023-ban (meg amúgy sem kell nekem 8 CPU-mag), lássuk meg, mit tud az RDNA.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Teasüti
nagyúr
Ezzel elérkeztünk oda, hogy kinek mi a játék. PC Master Race neveltetésű Vér István nem is értem miért szól hozzá egy APU-s játék témakörhöz.
Viszont ha a grafika sokadlagos szempont és visszamegyünk a játék esszenciális élményéhez, akkor láthatjuk, hogy akár Steam-en is van sok ezer olyan indie vagy nem indie cím, ahol nem a grafikával akarják eladni a játékot. És még csak nem is a pixel art kategóriára gondolok itt - pedig az is reneszánszát éli.
Szóval ha azt nézzük, hogy a mostani APU-k ott tartanak, hogy 15 évvel ezelőttig bezárólag futtatják az AAA címeket max grafikán, majd van egy átmenet onnan napjainkig ultráról minimumra és még úgy is játszható marad nagyon sok AAA; meg mellette kb minden más indie is napjainkig bezárólag, mindezt úgy, hogy nem költöttél pénzt dVGA-ra, az azért nem gyenge szerintem.
Állítólag a mobilos játékipar az nagyságrendekkel nagyobb a PC-s játékiparnál és bármi, amire egy mobil SOC képes, azt egy APU is kényelmesen odateszi neked. Szóval játékból igazán nincs hiány APU-n se. Tulajdonképpen AAA játékon kívül nemigen van szükség VGA fejlesztésre egy átlag felhasználónak.[ Szerkesztve ]
-
Szerintem itt két teljesen külön dologról beszéltek. Az egyértelmű, hogy az APU/IGP sosem fogja kiváltani a diszkrét GPU-kat, hacsak el nem kezdenek kiadni olyan felépítésű chipeket, mint amik a konzolokban vannak, ahol a GPU részleg aránya sokkal magasabb, mint a CPU-é, de erre kevés az esély, meg szerintem az igény is. Szóval egyértelmű, hogy egy asztali APU-val sosem fogsz 4K 120-on, Ultra grafikán játszani. Itt inkább arról van szó, aminek sokan örülnek (köztük én is, bár engem nem érint a gyakorlatban a téma egyáltalán), hogy a mai APU-k / IGP-k egyre inkább képesek arra, hogy egyáltalán elindítsák, és vállalható kompromisszumok árán játszható módon futtassák a legfrissebb játékokat is. Ez pár éve még egyáltalán nem volt magától értetődő. Erre írta gbors, hogy már közel az a pont, ahol az APU-k akár alternatívát is jelenthetnek egy kompromisszumokat vállalni hajlandó felhasználó számára, és nem csak kényszermegoldásként jöhetnek szóba, ha épp nem volt pénz egy diszkrét GPU-ra...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Úgy tűnik, a "kompromisszum" szó továbbra sem megy át. Ezen felül az 5700G már a megjelenésekor sem volt általánosan 1080p + Med képes, most meg már pláne nem az. Szerintem nem érdemes ezt tovább reszelni
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Yany
addikt
Mégegyszer: eleve öntökönlövésnek gondolom a low-profile-t, például tök értelmes 1650-es kártyákat is lehet kapni kicsi, de nem low-profile házakba (akár külön tápfeszkábel nélkül is). Az RX 6400-ból kihagyni a video codecek egy részét olyan, mint ásót árulni nyél nélkül. Persze, tudsz bele faragni magad is, ha akarsz...
Nem egy liga a 4060, ez nem is kérdés, de túlárazottsága ellenére is értelmesebb terméknek tartom, mint azt a lókupacot 6400 név mögé rejtve.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
nagyúr
Igen, én emlékszem, hogy mit állítottam Ahogy az 5700G nem elég jó fullHD + mediumhoz, úgy a 3870 sem volt elég jó 720p/768p medium / highhoz az aktuális játékokban (ld. #76). Ezért mondom, hogy nem vagyunk messze a szerinted meghatározhatatlan, szerintem elég jól behatárolható sweet spottól, de sehogy sem sikerül elérni. De tényleg felesleges ezen tovább kínlódni, nem értesz egyet - OK, értem. Objektíven bebízonyítani pedig nehezen fogod az igazadat, már csak azért is, mert saját állításod szerint nem tudod meghatározni, miről is van szó
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen