Hirdetés
-
Computex 2024: évente hozna új Instinct gyorsítót az AMD
ph A vállalat a Radeon Pro W7900-at is frissítette, de itt sok változásra nem kell számítani.
-
Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
it A török hatóságok letartóztattak egy diákot, amiért egy egyetem felvételi vizsgáján AI segítségével válaszolt a kérdésekre.
-
Kibővített előzetest kapott a FragPunk
gp Az 5v5 harcokra kihegyezett hero-shooter egy érdekes kártyarendszerrel bolondítja meg a csatákat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Fullhd monitorom van csak. A DG1 evett 7w-ot de nem is ehet 30w-nál többet 8k av1-nél sem, annyi a max tdpje. Az arc sem hiszem hogy 10-20w-nál többet enne, ezek már full hardveresek de kirpóbálom. Ahogyan az xess skálazódást is hardverből az ai gyorsítással csinálják.
[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Nincs igpu, az egy teclast DG1 kártya.(iris xe max gpu 4gb rammal, kínai piacos) Windows automatán beállitja dinamikusra a ramot. Csak 10+gennel megy hivalatosan de engem nem érdekelt.
3dmark timespyba is én vagyok a kakukktojás.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Csak próbaképp megnéztem ezt a videót amit linkeltél, a napi használós asztali gépemen (i7-9700 + 3070Ti).
A GPU terhelés a 3D részlegre 35% körül, a Video decode részlegre pedig 65% körül alakult, eközben 30W körül fogyasztott a GPU. CPU terhelés nem volt számottevő (10% alatt). Viszont maga a videó nem tűnt teljesen folyamatosnak, picid mintha akadt volna (de lehet ez összefügg azzal, hogy Full HD monitorom van, szóval vissza is kellett skáláznia a képet)
-
Proci terhelés 1%
alt+tab generál dropped frame-t
GPU media engine dolgozik, azaz hardveresen megy.
De mondom ez nem nagy szám mert pont ezzel reklámozták az inteles kártyákat hogy AV1-et tudja.Másik gépben Rx560-ast próbáltam 0% GPU terhelés, hozzá se szagol. A proci meg megy 20-30%-on (Xeon 2687wv3), nincs sok dropped frame és nem is akad de nem jó ha a procit eszik meg.
[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
-
Ha ugyan annyiba van egy av1 képes kártya akkor miért ne?
Aki meg ilyen kategóriájú kártyát vesz annak valószínűleg gyengébb procija is van, magyarán jól jön minden extra teljesítmény, vagy mondjuk vacak hűtése van és ne hogy már egy videó alatt felpörögjön a proci venti.
Őszintén nem tudom hogy most mennyire elterjedt, youtube-on opcionálisan kapcsolható.
Addig gondolom nem is terjed el amíg maguk a gépek nem tudják.
Netflix használja még.
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Én nem raktam fel kodeket. A youtube (chrome) alapból AV1 képes kártyán AV1-el futtatja a nagyobb videókat (és új feltöltéseket). Ha nincs av1 hardver (vagy nem észleli) akkor kézzel kell kapcsolni automatikusról, ekkor a kis felbontástól kezdve a nagyokig mindent azzal játszik.
5700G az már igen modern, inkább az olyan régebbi hardverekre gondolok ahol procilimit van, azaz aminél az egész gép kerül annyiba mint az a proci.
Tipikusan régi de netezésre alkalmas gépek pl 1-2-3-4-stb régebbi gen i procis összerakott vagy brand gépek, na azokba alapból megváltás egy ilyen kártya. (bár még egy sima vp9 gyorsított is jelenleg, nvidiánál minimum gtx950/quadro 2000m)
Eljutunk oda lassan amikor már csak av1 lesz youtubera fullhd felbontáshoz akkor ezek a régi gépek ugyan ott lesznek mint amikor nem volt vp9-es kártya azaz lesznek dropok és hangos hűtők. Egy modernebb ryzen, vagy i procinak már nem nagy gond.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
nagyúr
Ebben az esetben happy you, mert neked már 12 éve tökéletes megoldás az APU Nekem nem terjed eddig a kompromisszumkészségem.
Megjegyzem, a freesync monitorok 48 Hz-ről indítanak, ezért a 30 FPS-hez LFC kell, valamint 96 Hz feletti maximum refresh rate, ami egyáltalán nem eleve adott.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
A kompromisszum egyénre szabott és fokozatai vannak, ezen felül időben is változik. Mint az közismert.
2-3 FPS-sel is lehet játszani, anno csináltam is ilyesmit (Dark Side / Total Eclipse C64-en), de ettől még 2023-ban nem vágyom erre. 50 már jó, 45 határeset, alatta kényelmetlen. Nekem.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
Önmagában a 60 FPS még messze van a PCMR-től, ahhoz kell az Ultra setting és az aktuális legmagasabb felbontás is De amúgy a VRR előtt valóban fájdalmas volt különösen a 45-55 FPS tartomány, akkor én is a 60-ra mentem - ha nem ment, akkor még a 30 is jobb volt.
Egy shooterhez vagy egy autós játékhoz, ahol folyamatosan mozog minden, nekem kell a több FPS - a megjelenítés miatt is (a nagy mozgások igencsak zavaróak), meg azért is, hogy ne nőjön meg túlzottan az input késleltetés. Egy statikus képernyős platformerben vagy egy turn-based strat játékban nyilván elég a 30.#116 GAI: freesync nagyon sok monitorban van, 40-50-ért már olyat kapsz.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Teasüti
nagyúr
Na, nesze nekem. Itt van ez a reakció teszt, ami szerintem mai napig a legjobb. 200-220 ms-et kapok vezetékes Logi gamer egérrel 1000 Hz-es USB mintavétellel 144 Hz-es monitoron.
Az ég adta világon semmi különbség 60 és 120 Hz között az eredményemben. Pedig állítólag az egyik 16 ms latency megjelenítésben, a másik csak 8 ms.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Az sokkal inkább megmosolyogtató, amikor valaki ekkora mellénnyel ennyire átgondolatlanul ír 30 FPS az 33ms / képkocka, ez a standard renderelési pipeline esetén kb. 3x megy bele az input lagba, ezen felül van a bevitel és a monitor késleltetése, meg még a játékok is hajlamosak erre valamennyit rápakolni, szóval legalább 120-130ms-ról beszélünk. 50FPS esetén 40-nel kevesebb. Szóval milyen 20ms meg 10ms, meg milyen százezrek?
Ezen felül, a magas input lag a tényleges reakcióidő megnövelése mellett egyéb problémát is okoz - ha érezhetően később történnek a dolgok a képernyőn, mint ahogy csinálod őket, akkor az tönkreteszi az immerziót. Anandék csináltak régen egy tesztet, ott azt találták, hogy 100ms körül van az a határ, ahonnan kezdve már érezhető ez a fajta disconnect. Játéktól és egyéntől is függ a mértéke, de érdemes 100 alá törekedni.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Röviden és felületesen:
A 3D render egy átlapolt pipeline, tehát amikor a GPU 33ms alatt számol ki valamit, annak az előzményei még az előző frame-ek alatt történnek, kb. így:
1. Input összegyűjtés: frame-enként történik, itt eleve elmegy átlagosan 0.5 frame addig, amíg a motor egyáltalán ránéz, hogy mit csinálsz
2. Jelenet kiszámolás a CPU-n: 1 frame (ha gyorsabb a CPU, a késleltetés akkor is 1 frame az átlapolás miatt).
3. Képkocka kiszámolás GPU-n: 1 frame
4. Pre-rendered frame-ek: 1 frame (régen 2 meg 3 is volt )Ez igazából 3.5 frame, nem is 3 Az utolsót viszonylag könnyű eltüntetni, bár ha csak szimplán kikapcsolod, akkor lehetnek artifactok. Az NVIDIA reflex többek között azt oldja meg, hogy a #4 0 legyen artifactok nélkül. Akkor csak 2.5 frame a latency.
Az NVIDIA cikk számait a fentiek miatt nem látom reálisnak, nézd meg ezt, itt elég jól jön, hogy bekapcsolt reflex mellett 2.5x-3-szorosa az átlag frametime-nak a latency, kikapcsolt reflex mellett meg még több.Szerk: ha a motor okos, akkor tud valamennyit spórolni az 1-es és a 2-es lépésekben, főleg ha gyors a CPU, de ez az átlag D3D játékra nem jellemző.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Ahogy írtam, egyéntől függ, nekem 6 játékban tűnik kevésnek az FPS, és ugye az APU-val egykorú AAA játék nem sok van a tesztben. Arról nem is beszélve, ami azóta jelent meg. Nem vagyunk messze, de nem vagyunk ott.
Az autós játékokban a nagy késleltetés olyan, mintha alulkormányzott lenne az autó, nagyon lomhán tűnik megmozdulni. Általában, a fő gondom a késleltetéssel nem az, hogy megnöveli a tényleges reakcióidőmet (nem játszom komoly reflexeket igénylő game-ekkel), hanem az, hogy nem reszponzív a játék, és az elszarja a játékélményt. Remek példa erre a vezeték nélküli kontroller - egyszer próbáltam Xbox 360-on a Giana Sisters Twisted Dreams-t, annyi elég is volt. PC-n vezetékes gamepaddal az egyik kedvenc platformerem. Stb.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Dilikutya
félisten
Nem feltétlenül. Ezért nem volt régen se minden esetben sikeres az ilyen beavatkozás. Stepping azonosító alapján bogarászták a népek, az adott CPU módosítható-e. Ott volt pl. a Barton magos Athlon XP, a 2500+ bizonyos szériája (de pl. a 2800+ más volt) egy lebutított 3200+ volt lényegében, és ezeket gond nélkül lehetett a magasabb órajelen működtetni, még a Windows is 3200+ CPU-nak jelezte ki utána. De voltak láb- meg áramkörforrasztós trükkök is, letiltott mag vagy cache visszakapcsolására, ezekről csak használat közben derült ki, hogy azért volt letiltva és kisebb processzorként eladva, mert hibás a letiltott rész, vagy egyszerűen csak túl jó volt a kihozatal, és fölöslegben állt volna a nagyobb CPU, miközben a kisebbre meg jókora igény van.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Hát nézd, ha egy 2008-as játék egy vadiúj 5700G High (nem Ultra-n) 60-70 fut el csak az vér ciki.
Csak azért írom, mert a vele kb. egyidős Stalker: Call of Pripyat Vega 8-om Full HD max-on 60+ fölött bőven.És azért a 2 játék nincs egy súlycsoportban grafikailag.
Szóval csak azért a mihez tartás végett. A GTA IV egy pokoli rossz port volt.A mihez tartás végett, akkoriban egy 4850 volt és a GTA IV nem volt képes maxon futni.
Borszasztó volt. Játszható, de hitvány.[ Szerkesztve ]
-
Dinomano
senior tag
Nem tudom már ekkora időtávból megítélni, hogy mennyire volt jó port. Arra emlékszem, hogy a Social Club vagy milyen belépést erőltette a játék PC-n, abból volt morgás.
Annyira nem öregedett szépen a játék, a fejek, arcok nem az igaziak. (Mondjuk, lehet hogy direkt design-eri döntés a karikatúraszerű fejek). Annyi cheat van a PC-s verzióban, hogy állítható a forgalom, ami azért egy Very easy módnak elmegy./(^_^)____7=--- - - >|
-
Grafikailag futottak még kategoria.
X-ray grafikus motor HDR támogatással, Mesterséges intelligencia, Open Dynamics Engine fizikamodellező motor, Ballisztika, időjárás algoritmus, 30 m2 barangolási lehetőség. (Ha már sandboxnál tartunk)
És ez mind a 2007-es első részben.
Valóban nem volt benne fizika.
Csak a következő generációs FPS-nek nevezték.
Ez volt akkoriban egyedülálló és úttörő volt.Cavinton tudom ajánlani.
Jól futott 2 magon, mert jó volt optimalizálva.
Nem azért használ ennyi magot PC-n a GTA IV, mert erre volt készítve vagy ennyire erőforrás igényes volt, hanem ennyire el volt cseszve.
PS3, XBox360 a fele, negyede erőforrásból kihozták.A GTA IV a játékélmény vitte el az ember. A grafika nem egy nagy szám.
A Brutális bejárható terület meg már a San Andreas-ban megcsinálták.[ Szerkesztve ]
-
Dilikutya
félisten
2008-ban a 4 magos CPU-t használó játék erősen a ló túlsó oldala volt a sok egyszálas kóklerség mellett. Volt 4 magos CPU, de nagyon az elején jártunk még ennek.
Akkori gépeken nem tudom, hogy ment, nekem sehogy, de mai napig nem egy sebességbajnok. Ellenben egy 2013-as legnagyobb APU-ról 11th gen i5-re váltás ugyanazon videókártyával látható javulást hozott, szóval tény, hogy szereti a procit.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Szerintem a "rosszul optimalizált" és a "rosszul skálázódik" fogalma keveredik itt össze ebben a vitában. A GTA4 kifejezetten rosszul skálázódik, vagyis (korabeli) gyenge gépen nem fut jól, de erős (akár sokkal újabb) gépen se nagyon bír 60 FPS fölé menni. Szóval megírták egy adott teljesítményszintre (ami akkoriban kb a csúcs PC-t jelentette), azon jól fut tehát jól optimalizált, de nem jól skálázódik, mert gyengébb géphez nem lehet eléggé visszabutítani a grafikát, illetve ha jóval erősebb gépet teszel alá, akkor sem kapsz 200 FPS-t. Ezt a későbbi GTA5-ben már sokkal jobban megoldották, látszik is a tesztben, hogy a gyengébb vasakon szinte még jobban is fut, mint a GTA4, holott sokkal szebb a grafika, az erősebb vasakon pedig sokkal magasabb sebesség érhető el vele, mint a GTA4-el.
[ Szerkesztve ]
-
-
Persze, ilyen közeli kivágásoknál, vagy ha a plafont nézed, nyilván megy feljebb A benchmark egy amolyan worst case scenario-t vetít le, ha az jól megy, akkor az éles játék mozgalmas jelenetei is jól fognak menni. Ebből a szempontból szerintem jó az a benchmark.
Egyébként igaz amit írsz, hogy a lista 2/3-ával jól megy low-on, csak azt ne feledjük, hogy a lista 2/3-a jóval újabb is, mint maga a játék. Például az összes AMD APU újabb minimum 3 évvel, a leggyengébb apu-kon mégis 30 FPS alatt van 720p ultra low-on is. Szerintem a GTA van annyira széles néprétegeket megcélzó játék, hogy illett volna jobban futnia a gyenge vasakon. De mint írtam, elég csak megnézni a GTA5 számait: a gyenge konfigokon bizonyos esetekben még jobban is fut, a látványvilág meg nagyságrendekkel jobb.
[ Szerkesztve ]
-
-
Hagyd már ezt a szalmabábérvelés, nem érted.
Hiteles a teszt,mert beépített benchmarkkal csinálta. És nagyon alapos és remek munkát végzett, mint mindig.
Kutyát nem érdekel, hogy cap-es a benchmark.
Tudod mennyit melója van, ebben?
Szerintem elképzelni se tudod.Egyszerűen nem bírod elengedni ezt a dolgot.
-
Dinomano
senior tag
Bizony, konzolon főleg a generáció vége felé 20+ FPS meg nem igazi 720p játszott. (PS3, X360 pl.)
A GTA IV béna volt 360-on. HDD-re nem lehetett telepíteni, és jó eséllyel kaptál disc errort. Én a feléig tudtam elvinni, mivel a teljesen(!) makulátlan, tükörsima, karcmentesmentes lemezt nem volt hajlandó kezelni a játék.
A warez-os gépek fejét meg gyilkolta rendesen. Mint anno PS2-ön a GTA 3, GTA SA.../(^_^)____7=--- - - >|
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen