Hirdetés
-
Folyamatosan hazudott a bitcoin állítólagos feltalálója
it Egy brit bíró szerint Craig Wright, a bitcoin állítólagos feltalálója folyamatosan hazudott és bizonyítékot hamisított.
-
MultiVersus - Íme a launch trailer
gp Az érdeklődőknek alig egy hetet kell már csak várniuk a teljes kiadás megjelenésére.
-
Drágábban indíthat az új iPhone SE
ma 2025 tavaszán érkezhet az új SE, az Apple az 500 dolláros határig emelhet valamennyit az áron.
Új hozzászólás Aktív témák
-
NomadND1
senior tag
Pár példa a hátrányokra egy futár naplójából:
- télen nincs fűtés, mert lemerül
- nyáron nincs hűtés, mert lemerül
- lámpa, index, csak ha nagyon szükséges helyzetekben, mert lemerül
- nap végén vagy beér, vagy nem a telephelyre, ha nem +30 perc átlagban.Átlagos EV felhasználó:
- benzinkúton vagy van szabad töltő vagy nincs. Ha van jó, ha nincs akkor min. +20-30 perc várakozás
- nagyobb utakon ha tölteni akarod csak ott parkolhatsz ahol van töltő, vagy marad a tömegközlekedés, séta stb.
- hidegben többet kell tölteni
- ha kigyullad, akkor legalább +2-5 autó kárát is meg kell fizetni, meg az esetleges szerkezeti károkat.[ Szerkesztve ]
-
NomadND1
senior tag
Valószínűleg nem csak ez a két halmaz lehet, de sokat dob a felhasználói élményen, ha tudod otthon tölteni és nem kell "közelharcot vívni" egy-egy töltőért.
Ha nem lenne más alternatíva, személy szerint zavarna ez a fajta kötöttség, hogy hol tölthetek, vagy hol nem és a kötelező 10-20-30 perces pihenők sem egyeznek a életvitelemmel, de ez már személyes rugózás
Ettől függetlenül az EV-k több kárt okoznak, mintsem azt a jó marketing hangoztatja (A-B életút). Az igazi problémák majd 5-10 éven belül fognak jelentkezni, hogy @Meridian is írta és ahogy erre az első posztomban is utaltam. -
forumpista
aktív tag
Ezekre mar inkabb 20 colos gumi kell. Legyen darabja 100k. A gumis pedig felrakja neked darabjat 20 ezerert.
Most vagyunk 480 ezernel. Orulsz ha nem kell tpms-t cserelni. Ha kell, szamolhatsz ujabb 4x20 ezerrel.Mivel a kocsi nehez, a nyomatek nagy, ezert gyorsan eszi a gumikat. Kb. 2x olyan surun kell cserelgetned mint egy regebbi auto 16 colos gumijat. Szamolgass, szorozgasd.
Nincs itt semmi konteo, es akkor meg nem is emlitettem meg hogy a futomu milyen igenybevetelnek van kiteve ezeken a sarnehez autokon. Na majd amikor azt kell felujitani/cserelni megint csak sokan a szivukhoz kapnak.
-
nagyúr
De az tiszta töltési idő. Nem láttam még dízelest, aki 20 percig tolta volna a lét az autójába (személygépkocsiról).
Én nem vagyok ellene, de racionalitás azt mondatja velem, hogy ha 1 autó 20 percig tölt, akkor a töltésre várók sora elég nagy lesz, így nem reális a 20 perc.
Persze ennél bonyolultabb a helyzet, de spec én 10 percet töltök nyaralásra menvén egy benzinkúton. Aztán irány tovább. Ha már 2-en várnak az e-töltőnél, akkor az már 40 perc, + az enyém is 20 lenne, az már egy óra.
Ez az én számításom.
Lehet, hogy az igazság valahol a kettő között lehet, és az is biztos, hogy több tényezős.Egy éve még röpködtek a videók, hogy nyugaton sem mindig működnek a töltők, nem tudom, hogy azóta változott-e a helyzet. Az biztos, hogy jobban előrelátónak kell lenni töltéskor, mint tankoláskor.
Ha nekem lenne e-autóm, akkor megtehetném (mert akkor lenne pénzem /banánra is/) azt is, hogy országon belül sima liba az e-autó, nyaralásra bérelnék egy Ford Galaxy-t. Problem solved.
No offense!
5k HUF-fért tankolnak a dízel autójukba...
Ez ugyanolyan sztereotip, mint ami ellen példát hozol fel. Illetve aki 5k-ért tankol, az nem hosszú távon használja, mondjuk egy 1000km-es nyaralási úton.@#26 Sza_Sa
Először is meg kéne venni.
Én simán vennék, mert a 2x15km napi munkába járáshoz, agglomerációs közlekedéshez ideális lenne (gyerekeket furikázni, amolyan apa-taxi-nak). De meg sem tudom venni, így nem is fogom tudni kipróbálni. Még ha ki is tudnám próbálni, akkor sem tudnám megvenni.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
kyle23
tag
Az, hogy hosszú távon mivel jössz ki jobban, azt még maga a jó isten sem tudja... Szép és jó, hogy te már elmentél 100k+ km-t, most akkor én is mondjam, hogy a Superbnél (2006-os, 3 éves korától van nálunk), 180000+km van, most kapott új vezérlést és fékeket, de ezen kívül még semmihez nem nyúltunk hozzá? Se nem borítottuk a motort, nincs új kuplung, turbó, váltó, kettős tömegű stb. Ja bocs, 2. télyi-nyári szettet kapta pár éve...
Ha nincs otthon a házadon 10-15+kw napelem ami által "ingyen" töltesz, nem 1-2 év mire egyáltalán egálban lesz a 2 autónak a lábnyoma, főleg azok után, hogy már szépen megy felfelé a villanytöltés ára is, ha "kútról" tankolsz. Ha nem városi szaladgálónak használod , amire egyáltalán jelenleg maximálisan lehetne használni, meg volna értelme ( bár annak sem, mert városba nem 2+ tonnás EV kellene ugye), akkor számolhatnánk napestig, mikor leszünk 0-án. Azt senki nem tagadja, hogy van benne lehetőség, de azt hogy totálisan kiváltható vele a belsőégésű autópark az színtiszta hazugság, csak ugye most jól fizetnek érte.
Főleg abban az időszakban, amikor az idő mindennél többet ér a világban, gyakorlatilag megfizethetetlen, mindent abban mérnek lassan, akkor nem fér bele, hogy 2 óránként 10-20-30 perceket töltsön az ember tankolással. HA irodában gépelsz akkor ok, de nem csak ott van munka ugye. Amikor naponta 500+ ( vagy 1000)km-t mész kocsival, nem fogsz töltikézni. hogy csak 1 szakmát hozzak, mielőtt még azt mondják sokan, hogy nincs ilyen fontos szakma ( Pl Növényorvosok, nem, nem az vagyok, csak egy termelő... ) -
-
senior tag
Nekem nincs bajom ezzel, erre epul az egesz eletunk marketing, agymosas, hit, rajongas, huseg, szepseg.
Ki jobban ki rosszabbul vagy gatlastalanul csinalja.A hsz arrol szolt miert nem csak jo konstrukcioju autokat veszenek az emberek.
ui.:
#204cappa72
kivetel mindig van pozitiv iranyba, akit nem hat meg a parasztvakitas hanem sajat igenyeihez merten keres vagy muszajbol (penzugyi keret) vagy celorientaltan stb.[ Szerkesztve ]
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
senior tag
Rengetegen rendszerint nem racionalisan dontenek, erre epul az egesz divat ipar, hogy a legnagyobbat említsem es sok mas terulet is.
Erzelmekkel lehet kinyitni a penztarcat igazan nem szaraz tenyekkel.Hiaba mondod hogy ne vegyen bmw1-et benzines prince motorral neki akkor is csak az kell mert az tetszik es az a szerelme, lesz ami lesz, nala ugy sem megy tonkre, meg keveset is hasznalja stb stb.
Vagy ne vegyen nagy dizelt varosba mert nem szereti a rovid tavokat, csak a baj lesz vele es ha bmw meg fel is gyullad megfelelo prevencio hijan (n47 es tarsai ugye)Hiaba van kevesbe markas Bőr táska, megveszi a markasabb Mubor/poliuretan taskat tobb tizezerert, holott mindenki tudja az elejetol kezdve milyen ocska minoseg a poliuretan a Bőrhöz képest.
Napokig lehet sorolni az irracionalis dolgokat.Uj autonal pedig atlag vasaralo nem fogja tudni hogy bmw-nel maradva a 2007-tol gyarott nem tul jo hiru N motorok nem csak az E90 3-asban hanem az utana levo generacioban (F30) is benne vannak.
Persze be lehet vallalni, kerdes megeri e az illetonek es ha igen milyen aron a kockazatot.Ha meg valoban mindenki a masik (hulyere) vagy tesztelore varna hogy kideritse jo vagy rossz igazabol a termek amit o is venni akar, megallna az elet es az ipar.
Az ujtol sokan felnek (regen minden jobb vót’)
Holott korantsem igy van mindig.
Statisztika is mutatja mennyivel nott a nagyjavitas nelkul megtett km az autóiparban valami tobbszorosere.
Azzal egyutt is hogy elso es masodik ranezesre is hitvanyabb anyagu minden.
Persze nem a regi magyar autopiacbol kell kiindulni.
A JSZP ota szerintem tisztul a kep es oszintebbek a km orak is, realisabban araz a piac.A fizetett tesztelokrol influencerekrol akik hamis konkluziot adnak meg ne is beszeljunk.
Kinek hiszel, es miert pont neki ugye[ Szerkesztve ]
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
Igen, 1-2 éves autó, aztán 2 év után lecseréled a következőre, mielőtt még jönnének a komolyabb cserék és javítások. Csak ugye tipikusan az elérhető kínálat a 3 éves cégautó, 150 ezer kilométerrel, azoknál meg azért nem ennyire egyértelmű a matek. Persze ha meg tudsz csípni egy 1-2 éves kocsit 15 ezer kilométerrel, ellenőrzött előélettel, nemdohányzó hölgytulajdonostól, az biztos tuti vétel, de szerintem ezekből azért nincs túl sok (legalábbis amikor utoljára néztem, akkor nem volt, úgyhogy maradt az új ) .
-
-
-
8th
addikt
Ja fut de mennyit? Gyorsan ránéztem hahun az 1gen Leaf hirdetésekre. Általában 80 km körüli hatótávokat írnak az eladók de tudjuk hogyan megy ez. Ezek indokolatlanul optimista számok, picit felfelé kerekítik hiszen el szeretnék adni az autót ami elég nehéz ha őszintén odaírja, hogy téli hatótáv 40 km vagy annyi sem. Az konkrétan arra is kevés, hogy Dunakesziről ingázzon valaki a 17 kilométerre található újpesti munkahelyre.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
bteebi
veterán
Ma már az teljesen természetes, hogy mindenhol van benzinkút. Amikhez igen, oda kell szállítani benyát, de közel se napi szinten (ugyanolyat). (Ez persze kút/forgalomfüggő.) Egy tartálykocsi kb. 20-30 ezer literes, abból 50 literes tankkal kijön 400-600 teljes teletankolás, reálisan meg mondjuk talán 800-1500 tankolás, vagy több. És ez egyfajta üzemanyag csak, pedig van néhány fajta, amik között azért megoszlanak az autósok. Nem akarok hazudni, de egyszer talán egy OMV kúton mondták azt, hogy heti egyszer visznek hozzájuk üzemanyagot. Pedig az egy forgalmas helyen lévő forgalmas kút volt.
Régen - mondjuk 50-60 éve - valóban nagyon kevés kút volt, de már vagy 30 éve rengeteg van, tényleg majdnem minden 2. bodzabokornál is. Majd ha közel ugyanígy lesz az elektromos töltőkkel is, akkor az egy egészen más helyzet lesz. De egyelőre nagyon nem így van. Az meg, hogy mi volt 50-100 éve, egyáltalán nem foglalkoztat, és annyira az se vigasztal, hogy mi lesz 20-30 év múlva. Próbálok a mában élni. Lehet, hogy 2050-ben már jó lesz, de addig még lehet kifejezetten nehéz.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
Jogos felvetések ezek is, köszi. A tetőboxtól amúgy mindig is ódzkodtam - bár lehet, hogy ez csak az én hülyeségem. Egyrészt magasan van (én meg alacsony vagyok, ami egy eleve magas autónál mindenképp probléma), másrészt plusz - jelentős - légellenállás (mondjuk ezen akár túl lehet lendülni), harmadrészt viszont - és ez a legnagyobb félelmem - elég könnyen feltörhető, meglovasítható. És ha pont abba tettem a család Fabergé tojását, meg az arany/gyémánt ékszereinket is... akkor az nem olyan jó.
De amúgy igen, egyszerű és logikus megoldás. És ha úgy veszed, mint egy autóhoz tartozó extrát, akkor (sajnos) nem is olyan drága. Ha meg az utazás végpontjánál teljesen kipakolsz belőle, akkor még olyan nagy anyagi veszéllyel se jár.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
gyuszos
tag
Nem, nem a brutto / nettó kapacitásról van szó.
Létezik az úgynevezett hidden buffer, vagy hidden capacity, amivel főleg a koreai vonalon trükköznek.
És mint a te példádból is jól látszik, a tulaj büszkén hirdeti, hogy 6 év után is 100 százalékos autot birtokol....
Pedig ez nem igaz.
Degradálódott már a te autód akkuja is, csak a számítás más, kezdetben jóval kevesebb kWh érték jelentette a 100%-ot mint a valós lett volna. Így aztán még most is száznak látod.A brutto netto dolog teljesen más, minden akkunál így van, de semmi köze hozzá, mint ahogy annak sem, hogy lég vagy folyadékhűtésű a pakk.
-
gyuszos
tag
"Ez a valóságban maga a nettó/bruttó közötti rész!"
Nem, nem az.
Az alkalmazott netto/brutto eltérés arra való, amit említesz is, akkuvédelem a teljes töltés és lemerítés, + a teljesen feltöltött akku esetén az indulás utáni regeneráció miatt.
A hidden buffert leírtam, nézz utána. A gyári állapotban elérhető teljes kapacitás bőven 100% felett lenne, de nincs 100 feletti kijelzés.
Így ha majd évek múlva 10%-ot degradálódik az akku, akkor is 98%-on lesz, mert lesz miből elcsalni. Ennyi a trükk, felesleges többet belegondolni.
"mert számodra az lesz a lényeg, hogy az autó 6-8 évesen is hozza-e azt a hatótávot, amivel megvásároltad."
Csak remélni tudom, hogy ezt te sem gondolod komolyan......"mert senki nem állította, hogy az XY típusú autók akkumulátora nem degradálódik!"
De pontosan ezt állítod mikor a következőt írod:
"Számos tesztet megnézhetsz az Ioniq-ról, ahol 6-7 éves autók, 150k km.-el még mindig 100%-os az akkuja""Javaslom átnézni a thread-et kronológiai sorrendben. "
Én is neked, hogy legalább amit leírsz arra próbálj meg emlékezni, valamint a SOH és az idézett mellélövéseiddel kapcsolatban pedig művelődj, van mit pótolnod.És ezzel a lendülettel köszönöm meg a társalgást, egy élmény volt, de elég volt belőle(d).
Szia.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad Air 5 64GB M1 WIFI (kék)
- iPhone 14 Pro Max 128gb, makulátlan,garanciális, független
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16.2" M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.08.04.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen