- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei P30 - kell ennél több?
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Magyarországon is kapható a Honor 200 Lite, ennyibe kerül
- Honor Magic V2 - origami
- Mobil flották
Hirdetés
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
V Rising - Végre tudjuk hogy mikor érkezik a PS5-ös kiadás
gp A PC-s teljes verzió már egy ideje játszható, hamarosan konzolra is megérkezik a játék.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz forumpista #23 üzenetére
"Felgumizni ujabb 1 millio (de ha kell teli, nyari szett akkor mindjart ketto)."
Honnan jönnek ezek a számok?
Egy Michelin E-Primacy - 235/50 R19 méretben, Xtra Load, direkt EV-kre való 90k. Abból 4db ugyebár csak 360k. És ez nem egy alsópolcos gumi. Ennél sokkal olcsóbban is lehet középkategóriát kapni. Kb. így születnek a konteók.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Meridian
senior tag
válasz forumpista #23 üzenetére
" Hanem ha tonkremegy a csodaledes lampa 1-2 millio lesz cserelni."
Ennyire részletekbe nem akartam belemenni, de amúgy a lámpa ugyanúgy egymillió a benzinesen is, mert az csak a lámpa. Szuperledes bizbasz. Amúgy nem is értem. Ez az innováció? Minden olyan dolgot ami amúgy már jól működik azt 10x-es árra feltornászunk? És marketingrizsával megetejük a pénzes majmokkal?
Jut erről eszembe.,.. anno a szövőszék elterjedésekor voltak a géprombolók, akika munkájukat féltették... igen ám, a munkájuk nem veszett el, ellenben mindenki tudott olcsón sokkal jobb minőségű ruhát venni.
Hol van eza szintű innováció abban hyg cseréljük le az olcsó szívó benzinest/dízelt egy kibaszott drága EV-re??? Még csak nem is környezetvédő! (hadd ne ragozzam miért is nem -mert ugye az itt OFF téma)
[ Szerkesztve ]
-
Meridian
senior tag
válasz forumpista #32 üzenetére
"Mivel a kocsi nehez, a nyomatek nagy, ezert gyorsan eszi a gumikat. Kb. 2x olyan surun kell cserelgetned mint egy regebbi auto 16 colos gumijat. Szamolgass, szorozgasd."
Erről beszéltem én is.. ráadásul egy tanulmány szerint már nem a dízele által kiengedett kipufogógáz az ami mostanság a legkörnyezetszennyezőbb... hanem a gumikopásból származó finom por. A kipufogógáz 30féle módon meg van szűrve, gyakorlatilag télen a szmogos poros városi levegő ami bemegy a motorba, az tisztábban jön ki, mint volt. A CO2 mizzéria meg hülyeség, ebben a témában igazi és hozzáértő szakembereket kellene meghallgatni, nem IPCC-s majmokat. Meg ugye grétácskát. (amúgy a hajózásban pl a dízelmotorok ugyanazok a motorok mint 1960 és előtte... de nem így van az autókban! A hajózást kellene betiltani szmogriadó esetén, meg a fával, szénnel történő fűtést...!)
-
Vesa
veterán
válasz forumpista #32 üzenetére
ID7-en az általam írt méret van gyárilag! Persze, lehet rá kérni 20-ast is, de még akkor is messze vagyunk az 1 millió/gumiszett ártól, még úgy is, hogy prémium gumival számolunk. Középkategóriás gumival jóval olcsóbbra jön ki.
Vannak drága mulatságok egy EV-n, de nem a futómű, hanem pl. az inverter, a hajtómű, vagy maga az akkupakk. Utóbbira viszont szinte minden gyártó 8év garit ad és többségében utána is felújíthatók, vagy csere esetén a régi eladható, így soha nem a teljes árral kell számolni egy új akkupakk esetén. Viszont ha megnézed egy -hasonló kategóriás- ICE motorgenerál árát, nem sokkal lesz kevesebb, ahogy a kettőstömegű, a részecskeszűrő, a turbó és a többi szokásos javítás sem. Az autó egész életére vetítve pedig, bizonyosan nem jössz ki jobban az ICE-vel. Az én EV-mben már 100k km van, de még az eredeti féktárcsa/fékbetét van az autón. Most volt kötelező szervizen, és még mindegyik fényévekre van a cserétől, a betétnek a fele sincs lekopva. ICE-n ilyenkor már minimum egyszer tárcsa csere, és legalább kétszer betét csere volt.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
consono
nagyúr
válasz forumpista #213 üzenetére
Ez ellen csak egy megoldás van (de az sem tökéletes): új autót kell venni és pár évente cserélgetni Mire kijönne bármilyen hiba, már nem érint. Ja, hogy ezen meg rengeteget bukik az ember?
"In God we trust. All others must bring data"
-
nagyúr
válasz forumpista #213 üzenetére
Egész jó összefoglaló volt.
Talán az autós topikban írtak másik oldali megközelítést (a tiéd negatív oldalú), mely szerint olyat kell (érdemes) venni, aminek már ismertek a tipushibái.
Pl. gdi motor 100k kmnel kilyukad a hengerfeje. Tehát 99k km-nél magadtól vigyed megelőző felújítás-karbantartásra.
Pl. TSi motornál emlegetik a motórkódokat, hogy ez meg az már vehető xy évjárattól.S ezek után jöhet az, hogy a vizuális vizsgán átmegy-e.
(Mi is a fórumos tapasztalatok alapján vettünk egy 2013-as autót, ráadásul olasz, és egy éve szaladgál hibamentesen, pedig 200k km van már benne. Ettől még gyűjtögetünk, és tudjuk, hogy ha történik valami, akkor biza' meg kell csináltatni)
@#215HThomas
hogy egy autót nem megvenni, hanem fenntartani nehéz.
👍Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Qtya123
őstag
válasz forumpista #213 üzenetére
Van alapja annak amit írtál, de erősen sarkos összességében.
Nincs Szent Grál, nincs olyan, hogyha ezt a típust és ezt a motort veszed, akkor tutira minden oké. Arányok, kockázatok vannak. Van ami sokkal nagyobb valószínűséggel fog meghibásodni és sokkal költségesebb lesz, mint egy másik. Ebből nem az következik, hogy a másik tökéletes, csak kevesebb szerviz igényű és olcsóbb az üzemeltetése.Ha a példnál maradunk mi a nagyobb kockázat? Ha megveszed a híresen szar Prince motort, vagy akár a Toyota D-CAT betegágyat, vagy veszel egy mondjuk egy 2019es Corollát 1.6-os.benzinmotorral. Az utóbbinál a user error/szerelő error a kockázat egy nagy HA keretében, az előbbieknél viszont fixen konstrukciós gond.
A karbantartás egy bizonytalan tényező, de az nem a típusnak a hibája, ha valaki 5w30at tesz bele a 0w16 helyett valamibe, vagy épp GL5 olajat olyan váltóba, amibe GL4 kell. És sok eseten a márkaszerviz sem garancia arra, hogy megfelelő és gondos karbantartást kap. Ennyi erővel tényleg csak és kizárólag új autó 3-4 évente cserélve lenne értelmezhető cselekedet, de nyilván nem erről van szó.
-
Döglött Róka
veterán
válasz forumpista #227 üzenetére
"Céges passát nincs egy éves és már megeszik 1 liter olajat 10e km-er alatt. Szervíz szerint ez normális. Gondolom milyen állapotban lesz majd 10 évesen..."
4 éves céges Passat (2020 Sedan TDI) van nálam, semennyi olajat nem eszik. Ott valami baj van és a szervíz szimplán átb*sz.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Vesa
veterán
válasz forumpista #227 üzenetére
Na de akkor miért vagy annyira EV ellenes? Az EV-k többsége faék egyszerű, pont megoldja az agyonbonyolított ICE-k problémáját.
A tudomány a valóság költészete!
-
Döglött Róka
veterán
válasz forumpista #242 üzenetére
Ja en is lattam ezt es nagyon fura. Nalunk a cegnel szinte csak ilyen tdi-k vannak es senkinel mem fordult elo, igaz mind legalabb 2-3 eves.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
Új hozzászólás Aktív témák
- IPhone 14 128GB gyári független 2026.11.09. Apple garancia
- Gigabyte AORUS GeForce RTXTM 3070 Ti MASTER , 8GB GDDR6X, 256-bit GV- N307TAORUS M-8GD - Garancia
- iPhone 12 64Gb Fehér - Újszerű állapotban, 95%-os akkumulátor.
- Creative SFXI SoundBlaster X4 Külső hangkártya
- KIÁRUSÍTÁS! MINI PC : Intel Pentium J4205 - 8GB DDR4 - 256GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen