Mi ez, mire jó?
Résnyire nyitott, fáradt szemekkel sétál sietős reggelen az autós a járműve felé, kulcsa távirányítóján lenyomja a nyitógombot, de már az irányjelzők villanása is halovány. Jobb esetben még az ajtónyitásra felébred a belső világítás, ám legkésőbb a kulcs bedugása és elfordítása után kiderül: lemerült az akksi, az autó egy darabig nem megy sehova.
Ekkora kapocsfeszültségnél már biztosak lehetünk: ez nem indítja be az autót [+]
A mai autóknál a benzin- vagy dízelmotort beindító, 12 voltos rendszerű akkumulátor lemerülésére aligha lehet felkészülni, hiszen feltűnő és komoly előjelei nincsenek, ahogy az autók sem jelzik, hogy a legutóbbi indítás már nem volt olyan acélos, rohanjon a kedves felhasználó a szervizbe cseréltetni. Vannak, akik néhány évente, prevenciós jelleggel vesznek újat az autótípustól függően 15 000 forinttól a csillagos égig terjedő összegért elérhető, méretes telepből, de még velük is előfordulhat, hogy valamilyen fogyasztó aktív marad egész éjjel, és bár nem volt semmi baja az akksinak, reggel mégsem indul a kocsi. A teljesen elektromos járművek elterjedésével előbb-utóbb biztosan megszűnik ez a kellemetlenség, ám amíg a többség hagyományos, belsőégésű motorral jár, addig bizony van potenciál egy olyan eszközben, ami ezt a problémát megoldja. Főleg akkor, ha az az eszköz jó eséllyel mindig a táskánkban van, és másra is hasznát tudjuk venni. Mondjuk bárhol feltöltjük vele a mobilunkat.
Az elérhető legolcsóbb bikakábel mellé rakva is feltűnő a kontraszt méretekben, vastagságban [+]
Ha megnézzük az autónk méretes akkumulátorát, majd ránézünk a kis, mindössze 235 grammot nyomó, akár egy övtáskában is elférő 7500 mAh-s egységre (amit ez esetben érdemes 7,5 Ah-ra átszámolni), akkor joggal lehetünk szkeptikusak. Az akkumulátor, mint olyan, az autóban és a telefonban is energiát tárol, viszont a felhasználási mód teljesen más. A telefonunkon látjuk, hogy mennyire van feltöltve, és mivel folyamatosan, kis áramfelvétellel dolgozik, nagyjából azt is tudjuk, hogy mennyi időnk van hátra a lemerülés előtt. Az autó akkumulátora az indításoknál érdekes igazán. Ilyenkor rövid idő alatt rengeteg áramot vesz fel az autó, onnantól fogva viszont marginálissá válik a telep szerepe, hiszen a működésben lévő benzinmotor által hajtott generátor elvégi az autó működéséhez szükséges energiaellátást. Értelemszerűen tehát a bikázást akkor nevezhetjük sikeresnek, ha az autó motorja beindult. Aki bikázott már hagyományos úton, az tapasztalhatta, hogy egy vastagabb bikakábel is jelentősen fel tud forrósodni a percekig történő járatás hatására. Ehhez a termékhez viszont a bikázófej is egészen filigrán, tehát a látszat egyáltalán nem szól mellette, viszont az elmélet az, hogy ez a termék azonnal nagyobb áramerősséget tud átadni, mint amit az autó, nem indításra méretezett generátora átad a másik kocsinak.
A 20 000 forintos CP-02 dobozában minden szükséges kiegészítőt megtalálunk, egyrészt van egy kördugós adapter, amivel magát az akksit lehet tölteni, illetve benne van az a bikázófej is, amit aztán majd az aprócska eszközre kell rádugnunk, különválasztott pozitív-negatív kimenettel.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!