Telenor Drivey - álljunk meg egy szóra!

Kizárólag mobilos felülettel operáló flottakövetést indított el a Telenor, elérhető árú alapszolgáltatásként. Hibakódok, drasztikus gyorsítások, céges magánutak - elvileg minden kiszűrhető, az alkalmazott pedig még ingyen Wi-Fit is használhat a kocsiban.

Mi ez és mire jó?

A flottakövetést, mint szolgáltatást a legtöbben már saját kárukon ismerik meg - hasonlóan a betörés után felszerelt riasztókhoz. Megoldást jellemzően akkor kezdünk el keresni az üzemeltetett járműveink túlzott amortizációjának problémájára, meg a vártnál gyorsabban szaporodó kilométerekre, amikor már szinte biztos a baj - velem is ez történt körülbelül 2 évvel ezelőtt, mikor a saját céges autóm jött velem szembe a Pusztaszeri úton, miközben azt hittem, a szokott helyén parkol. Én ekkor kezdtem el realizálni, hogy milyen sokféle megoldást kitermelt már a piac, van teljesen elrejthető, önálló, GPS-es kütyü, ami akár egy esetleges lopásnál is jól jöhet, és vannak az OBD II-es, könnyen eltávolítható, de az autó működési információiról is tájékoztató variánsok, mint például a Telenor Drivey.

Hardveresen ennyi az egész, nincs is vele semmi extra dolgunk, csak csatlakoztatni az autóhoz
Hardveresen ennyi az egész, nincs is vele semmi extra dolgunk, csak csatlakoztatni az autóhoz [+]

A szolgáltató által, kedvező áron kínált szett egy járműkövetési alapcsomagot kínál, kizárólag okostelefonos kezeléssel, ami ráadásul - ha már egy mobiloperátorról beszélünk - 4G-s kivitelként internetet is tud varázsolni az autóba, a 3390 forintos havidíjú csomag mellé 5 GB-os keretig, hogy azért az alkalmazottainknak is legyen valami haszna az egészből. Erre a csomagra két év hűséget kell aláírni bárminemű eszközköltség nélkül, a sima, internetmegosztás nélküli változat 1690 forintba kerül, és csak 1 év a hűségideje.

A 2006-os Grande Punto OBD II-csatlakozója egyáltalán nincs rossz helyen...
A 2006-os Grande Punto OBD II-csatlakozója egyáltalán nincs rossz helyen... [+]

Semmi meglepőt nem fogunk találni a dobozban, kizárólag az OBD II-es portra csatlakozó, abból körülbelül 5 centit, egyenesen kilógó eszközt fogjuk megtalálni, semmiféle kábel vagy egyéb kiegészítő nem kell a működéséhez. A SIM-kártya már bele van építve, és a hátulján lévő microUSB-vel sem kell foglalkozni, azt kizárólag a termék meghibásodása esetén fogja használni a szerviz. Nincs tehát más dolgunk, mint a dobozból kivesszük, és betesszük az autóba, ám mielőtt ez megtörténne, érdemes megvizsgálnunk, hogy kompatibilis lesz-e a kütyü a kocsinkkal.

...de a fedél mégsem csukódik tőle tökéletesen. Csomó autóban viszont ennél is rosszabb lehet a helyzet, érdemes előre tájékozódni, lemérni az 5 centis kilógást...de a fedél mégsem csukódik tőle tökéletesen. Csomó autóban viszont ennél is rosszabb lehet a helyzet, érdemes előre tájékozódni, lemérni az 5 centis kilógást ...de a fedél mégsem csukódik tőle tökéletesen. Csomó autóban viszont ennél is rosszabb lehet a helyzet, érdemes előre tájékozódni, lemérni az 5 centis kilógást [+]

Hivatalos lista nincs azzal kapcsolatban, hogy az OBD II csatlakozóval ellátott kocsik közül melyekkel tud 100%-ig együttműködni, így aztán mi igyekeztünk a lehető legtöbb kocsival kipróbálni a rendszert, tapasztalataink alapján minél fiatalabb (2004 utáni) a kocsi, annál esélyesebb a teljes értékű működés. Mivel a Drivey mindenféle zsanér vagy mozgathatóság nélkül, egy fix kockaként lóg ki a diagnosztikai csatlakozóból, érdemes lehet megnézni, hogy fizikailag be tudjuk-e jól építeni az autóba: akinek a kormányoszlopba, alulról, vagy egyéb, használat szempontjából kényelmetlen helyre került a port, esetleg a takaróburkolatot nem tudja visszatenni rendesen a művelethez, az mindenképpen számoljon az ergonómiai vagy esztétikai kompromisszumokkal. Egyébként a Telenor 30 napos, ingyenes elállási lehetőséget ad a kompatibilitási problémákra, ami egyértelműen korrekt hozzáállás.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés