VW eGolf vs. Nissan Leaf (2018)

Összehasonlítottuk a kompakt kategória két legismertebb, tisztán elektromos modelljét. Hasonló áron, hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek, mégis nagyon mások.

Bevezető

Eljutottunk oda, hogy nem fikció akár első autónak is tisztán elektromos üzemű gépkocsit fenntartani. Ugyan nem kompromisszummentes a dolog, ami főleg a hatótáv miatt van még mindig így, de ha nem megyünk rendszeresen nagyon messze, akkor simán együtt lehet élni egy elektromos autóval, ha pedig a dolog költségoldalát nézzük üzemeltetési szempontból, akkor kifejezetten barátságos a fenntartás, csak hát meg is kell venni azt az autót, ami még az állami támogatás mellett is jelentős felárat képvisel egy hagyományos modellhez képest.


[+]

A középkategóriában van pár ajánlat, de ezek között messze legismertebb a Volkswagen eGolf és a Nissan Leaf, utóbbinak most érkezett meg hazánkba a második generációja, amiről már előzetesen szuperlatívuszokban beszélt mindenki, pedig igazából nagyban épít a korábbi Leafre, csak éppen a sok-sok üzemeltetési tapasztalat (az első Leaf a világon legnagyobb példányszámban eladott elektromos autó) alapján annyira átdolgozták, hogy tényleg egy új modell jött létre, ami jobban fogyasztható a szemnek is, noha ezzel együtt veszített abból a futurisztikus karakteréből, ami a régi Leafet egyedivé tette. Az eGolf pedig egy Golf - csak éppen elektromos meghajtással, ez viszont azok számára lehet vonzó, akik a megszokott formákat favorizálják.


[+]

A Nissan Siófokra hívta meg az újságírókat, hogy kipróbálhassuk az új Leafet, mi pedig tök véletlenül (vagy nem) egy eGolffal mentünk le, amivel akár vissza is jöhettünk volna az akkumulátor állapota alapján, de inkább rátettük töltőre, hogy a két autót teljesen feltöltött állapotban vihessük el a Balaton déli partján egy kis tekergésre, és nyilvánvalóan adta magát, hogy össze is hasonlítsuk őket. A Leaf közel 11 millió forintos árról startol (mivel a Visia alapfelszereltséget az európai piacról kivezették), az eGolf fél millióval drágább, ezekből lejön a másfél milliós állami támogatás, ugyanakkor ezekre az összegekre még jöhet egy csomó extra (a Nissan esetében például a ProPilot), de nagyon hasonló árfekvésű a két autó. És bár az eGolf és a Leaf is a kompakt kategóriában indul, mégis két nagyon különböző járműről van szó.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • A VW Golf VII fedélzeti rendszere

    Egy eGolfban és egy GTE-ben is tesztelhettük a megújult, akár érintés nélkül is működő fedélzeti rendszert, amely sok szempontból szinte közel hibátlan, de itt-ott még csiszolni kéne.

Hirdetés