- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Íme az új Android Auto!
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor9991
őstag
válasz choco01 #19097 üzenetére
Milyen jelek alapján veheted észre, hogy cserélni kell?
Kihagy a motor, durrog, nehezen indul...a szíj csikorog indítás után, vagy esőben, esetleg amikor felkapcsolod a világítást.De ezeket nem szabad megvárni, hogy jelentkezzenek.
Az már baj, ha vannak jelek.Időben ki kell ezeket cserélni és kész.
Így marad mindig üzembiztos az autó.Gyújtógyertya:
Denso 750-1200/db
Bosch 1000-1300/db
Ngk 1300-1400/db
Hosszbordás szíj, feszítővel, vezetőgörgővel 21-22000( ha ennyit futott, akkor elég a szíjat cserélni, ha már elöregedett, ha jó nem szükséges piszkálni szerintem.
Aktívszenes utastérszűrő (elvileg minden modernebb autóban van valamilyen utastérszűrő)
Hengst 3760
Mann filter 5500-6000
Bosch 2366
Fékfolyadék nem drága 2-3000-ből kijön.
Az előbb kifelejtettem az üzemanyag szűrőt, azt is illik ilyen idős korban cserélni.
Hengst 1903/db
Bosch 2176/db
Mann 2721/dbEzek egy webáruház árai, ahol én is vásárolni szoktam.
Munkadíj változó, nálunk, itt vidéken, 2000/óra a rezsióradíj 25éve működő szervizben.Egy olajcsere-gyertyacsere 2000 volt egy hónappal ezelőtt, de én mér 16 éve ide járok
Itt egy olajcsere-gyertyacsere-levegő és pollenszűrő csere-hosszbordás csere benzinszűrő csere munkadíja
biztos megállna 10000 alatt. de inkább 8000.És olajat minden évben ajánlatos cserélni, nem csak 3 évente!
[ Szerkesztve ]
-
choco01
addikt
válasz gabor9991 #19102 üzenetére
Megnéztem a szíjat, elég jó állapotúnak tűnik.Hiszen csak 20 ezere km van az autóban nagyrészt a garázsban áll..
kicsee:Az olaj viszont már nagyon régi benne, utolsó papíron az áll hogy Castrol 5W-30 vagy 40 nem látni jól.
Szóval akkor 5W30 vagy 5W40 legyen?
Továbbá amire igazából irányítani akartam a kérdést, hogy fontos Castrolt venni, vagy van a piacon más hasonlóan jó, de olcsóbb gyártó?Ez lenne Castrol 5W40 C3 amit most néztem.
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
choco01
addikt
Olyan mint ha új lenne, nem repedezett egyáltalán.
Itt 10 ezer:
Ha én külön-külön akkor 18 ezer:
Bár nem tudom a szettben szereplők mennyire jó márkák:
Motorolaj: Total Quartz 9000 5w40 - 3x1L
Olajszűrő: Champion
Légszűrő: Clean Filter
Pollenszűrő: QWPDe jóval olcsóbb.
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
Qru
MODERÁTOR
válasz choco01 #19108 üzenetére
Champion belépőszint a másik kettőt nem ismerem de tartok tőle, hogy nem élvonalbéli... Mann filter az jó de drága. Az autó nem egy ördöglakat jó bele sztem az olcsóbb is. Igazából a lényeg, hogy rendszeresen cserélve legyen (10-15k km) és akkor nincs gond.
#nincsbennetarcsi
-
choco01
addikt
válasz agent_k #19109 üzenetére
Anyumék vették, 2007-ben azóta tett bele 20 ezer kilómétert, idén olyan 1500-t.
Most lesz meg a jogsim, aztán ez lesz az első kocsim így.Qru: Hát egy évben mint írtam nem nagyon tesznek bele 2-3 ezernél többet, de 2 évente le lesz cserélve tuti most már, utoljára 2009-ben volt..
[ Szerkesztve ]
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
Motion_Blur
félisten
válasz choco01 #19111 üzenetére
Első autónak elég lesz az, főleg városban
Legalább van egy viszonylag új, nagyon megkímélt autód.
Én is így vettem első autót. Azóta is az vanOlajat attól függetlenül le kell cseréltetni évente hogy nem megy bele km. Max. 2 évente szerintem.
Tölts le hozzá egy kezelési kézikönyvet és cseréld / cseréltesd le a váltóolajat, fékfolyadékot, fagyállót is. Valszeg 9 év alatt ezek soha nem voltak akkor.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
hornis
csendes tag
válasz choco01 #19099 üzenetére
Motult bele a legjobb olaj és nem hamisítják. Castrol felejtős.
Olajszűrő Mehle vagy Man.
Jobb ha az ember mindent kicserél így tudod,hogy minden oké. 3 gyertya nem a világ.Jól gondolom 3 hengeres.
Vezérműszíj ami még kérdés lehet. 20 ezer kevés de a szíj öregszik is.[link] Elég jó áron dolgoznak és a posta ingyenes.
-
choco01
addikt
válasz hornis #19115 üzenetére
Láttam ezt a Motult árúkeresőn, de elég drága.. drágább mint a castrol.
Erről a Total Quartz 9000-ről mi a véleményed olajban?
Esetleg ez a MANNOL Extreme A3 B3 5W40
Cjampion, Clear Filter, meg QWP-ről szűrőben?[ Szerkesztve ]
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
hornis
csendes tag
válasz choco01 #19119 üzenetére
Hát ha már nem Mahle és Man akkor Champion.
Total olajokat igazából nem ismerem,Peugeot és Citroen olaja. Valószínű a WRC hez fejlesztenek rendesen.
Nem lehet rossz olaj.
Motul odateszi magát minden hol. 2 vagy 4 ütem. mindenhol kitűnik a többi közül.
Engem nem érdekel,hogy mennyibe kerül. Csendesebb a motor a váltás finomabb.
2,8 liternél ugyan már mennyibe kerül.ViccBmw szervizben vagy a saját olaját, vagy Motult tesznek. Igaz a Motul drágább mint a gyári Bmw olaj.
Akkor csak nem lehet rossz.Total Quartz 9000 lehet,hogy egy kicsit sok lesz a skodának.
Jobb nem kell, amit gyárilag ajánlanak bele.Viszkozitásra figyelj.
[ Szerkesztve ]
-
hornis
csendes tag
válasz choco01 #19121 üzenetére
A baj az hogy nem tudod mit veszel. Castrolt hamisítják.Néz utána.
Próbáltam motorban és autóban is.
Az autó ette az olajat a motor váltásnál csattogott.És hangosabban is járt a motor.
Léghűtéses a motorom és csak egyszer kapót egy hő sokkot az olaj, túlmelegedett.
És olyan lett mint a víz. Na akkor aztán volt hang és csattogás. Motulnál ilyen nincsen.
10w 40 volt mindegyik. Amit előírtak a motorhoz. Castrol és a Motul weboldalán.
Castrolt tényleg ne. -
runner 125
nagyúr
válasz MPowerPH #19091 üzenetére
Rozsdamarót én nem használnék. Vegyetek drótkorongot sarokcsiszolóba, fúróba és amennyire lehet csiszoljátok ki fémig. Majd valamilyen epoxis alapzóval kenjétek be és mehet rá a fedő, bár ez így elég maszek, főleg az a kérdés h a fedőt, lakkot mive, hogy és hol viszitek fel. Bár ha kevésbé látható helyen kell javítani - rátakar a lámpa, lökhárító, akkor nem lesz feltűnő.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
veterán
Srácok, aki jártas karosszériás témában!
Kicsit lekoccoltam a Golfom elejét, a rendszámtartó elrepedt, meg egy pici polír kell neki.
Hogy kell ezeket a műanyag pöcköket kiszedni? Feszegettem kicsit, de nem jön ki. Ezek tartják a rendszámtartót a helyén.
Erőltessem csavarhúzóval, esetleg le kell fúrni?
Köszönöm előre is!
-
Morris
veterán
Ha a viszkozitásokat nézzük, akkor van olyan a kategórián belül, ami adott hőmérsékleten más értékeket mutat. (szigorúan a gyártó által megadott adatokat figyelembe véve)
Pl: Esetemben dízelmocibaMotul 8100 X-clean 5W-40 (505.01)
Viscosity, mm2/s @ 100 ºC. :14,1
Viscosity, mm2/s @ 40 ºC. : 84,7
Dermedéspont, ºC ASTM D-5950 : -39
Lobbanáspont, COC, ºC. : 234Total Quartz Ineo MC3 5W-40 (505.01)
Viscosity, mm2/s @ 100 ºC. :12
Viscosity, mm2/s @ 40 ºC. : 69
Dermedéspont, ºC ASTM D-5950 : -36
Lobbanáspont, COC, ºC. : N/AAz hogy jobb vagy nem jobb, mindenki maga döntse el. De a fentebb írt total 40 fokon viszkózusabb.
A hidegindításhoz sztem a total jobb.
Az adalékolást senki sem ismeri csak a gyártó.hornis: Attól, hogy egy motor eszi e az olajat vagy sem, nem jobb vagy rosszabb egy olaj. Minél hígabb, viszkózusabb, annál jobban enni fogja.
[ Szerkesztve ]
-
hornis
csendes tag
válasz choco01 #19128 üzenetére
Manolt nem ismerem.
De nagyon odavagy a castrolért. Nem tudom,hogy hamisítják e.
Valószínű próbálják mindenféle hologrammal védeni.
A minőséget meg kell fizetni.Pár ezer forinton meg ne spórolj.
Te is élhetnél kenyéren és vízen.De a fizikai munkát nem biztos,hogy sokáig bírnád.
Ha hószútavon gondolkozol az autódal, akkor ne spórolj ilyenen.
Meghálálja a motor azt neked. -
veterán
válasz MunezXBK #19126 üzenetére
+ Motion_Blur
Köszönöm srácok! 5-ből 1 patentet meg tudtam menteni, a többi a burkolt motortérben végezte.
Fél tenyérnyi a polírozandó rész, a rendszámkeret kenődött rá, fél gombostűfejnyi helyen hiányzik a glazúr. Piszok nagy mákom volt.
Szóval megpróbálom magam a finom polírt, ha nem megy, hozzád fordulok! 👍 -
choco01
addikt
válasz hornis #19129 üzenetére
Jó, én nem tudtam hogy ekkora a különbség általános felhasználás esetén is 2 hasonló olaj között.
De köszönöm átgondolom, hogy melyik legyen..nem nagyon tudok dűlőre jutni.
[ Szerkesztve ]
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
MPowerPH
félisten
válasz hornis #19120 üzenetére
Megsugom, hogy a BMW szervizben a mai napig Castrol Edge -et hasznalnak, ami a premium opcio, es felaras a gyari olajhoz kepest. Es az biztosan nem a hamisitott hulladek, amibe a kiskerekben sajnos belefuthatsz Mo.-n. Es ha egy M-es BMW-nek jo a Castrol olaj, akkor egy Skodanak is jo lesz.(foleg hogy miota szakitottak a BMW-vel, azota kizarolag a konszernnek fejlesztenek)
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
zolikaDB
veterán
Udv mindenki! Lassan kifogynak az itthoni autoapolasi cuccaim, amit osszevasarolgattam az elmult evekben. Ugy gondoltam, hogy a Brillant Shine Detailer sikereire alapozva (nekem ar/erteke 10/10) Sonax termekekkel potolom. Nektek tobb a tapasztalatotok, es nem vasarolgatnek a vakvilagba, ugyhogy megkerdezem, miket ajanlotok a fenti gyarto palettajabol az alabbi celokra:
1, alufelni
2, gumi (ugyis el kell tennem a télit lassan)
3, uvegek kivul/belul (vegytisztan szeretem! )
4, muszerfalapolo
5, sampon (igaz ebbol is volt kedvenc, de a Metroban mar nincs...)
6, hazi/hobbi celra van a Brillant SD-nel jobb?
7, netan valami enyhe polirozo hatasu sampon/wax, vagy ez baromsag es felejtsem el?
8, gyurma? Ebbol erdemes az ebay-essel foglalkozni? Mivel erdemes nedvesiteni?Ha mas termeket ajanlotok adott celra, ami bevalt, az is johet.
Koszonom elore is!
-
-cobra-
aktív tag
válasz zolikaDB #19134 üzenetére
Én nem feltétlenül maradnék a Sonax márkánál. Próbáltam már több féle sampont, felnitisztítót, illetve van Sonax Premium Carbauba Wax-om is (10-15k), de egyikkel se voltam nagyon megelégedve. Ár-érték arányban jónak számító és itthon is könnyen beszerezhető termékek közül én Wolf-ot ajánlanám. Most vettem felnitisztítót, gyurmát, fényesítő polírt és wax-os autósampont. Eddig a felnitiszítót és a waxos sampont volt alkalmam kipróbálni, messze jobb mint eddig bármi más. Itt nézz szét, regisztráció után az árak is láthatóak: http://shop.wolf.hu/
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Morris #19125 üzenetére
Az nem túl híg 40 fokon? Az a baj, ha túl viszkozus akkor nem ad rendes kenést. Szóval van egy aranyközépút itt is...
choco01: A Mannol az jó olaj.
mod:
BMW001: Mikor megvettem a kocsit elsőre márkaszervizbe vittem, akkor láttam hogy a szerelő Castrol Edge-et akar önteni bele. Rá is szóltam, hogy ez mi?! Azt mondja mindbe ezt tesszük. Mondom ok, az enyémbe inkább a gyárit tedd (Motul). De az feláras. Nem baj. Egy egyszerűbb autóba sztem felesleges túl drága olajat tenni, a fűnyírómba én is Castrolt öntök de egy komolyabb gépbe nem öntenék soha.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
::Trunks::
senior tag
carcolor.hu-ról rendelt már valaki?
Lesz egy telifényem, be akarok szerezni mindent egy helyről.
Csak itt nem túl nagy a választék.Nálunk a festékboltba olyan árak vannak,hogy a hajam égnekáll.
Alap 1literes filler + edző 8ezer (body) meg ilyen apróságok...Van valami alternatíva ahol sok féle anyag közül lehetne válogatni, és webshop? Megköszönném!
[ Szerkesztve ]
::Trunks:: felhasználónak 26 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! /Régi rendszer szerint, plusz a mostani/
-
-cobra-
aktív tag
Sziasztok!
Alufelnihez keresnék valami olcsó polírozó szivacsot. Találtam kínait, viszont nem tudom, hogy melyiket lenne érdemes rendelni, T40, T60 vagy T80.
Dodi, Te használtál régebben Shine Mate szivacsokat nem? Nem lehet hogy ua. a gyártó? Ha egyet kellene választani a három közül, akkor melyiket lenne érdemes?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Mindig marad egy keves az olajcserebol
Motion: En pont azert hasznalom az 5w40 sustinat, mert hidegen nagyon jo a viszkozitasa, szinte mar 0w20, nagyon sokat fut hidegen az auto, ezzel kevesbe kopik a motor. Sustina az egyik legjobb olaj ilyen felhasznalasra.
Mondjuk a motul sem rossz
-
MPowerPH
félisten
A fene tudja. Az enyembe is Castrolt ontok alt. de nincs vele bajom. Kicsit tul van am ez lihegve. Nem versenyautokrol beszelunk, es a Castrol ugyan olyan nagy marka, mint a tobbi vezeto olajgyarto, mivel maga is az volna. Otthon azert terjedt el, hogy rossz, mert elerte egy hamisitasi hullam. Ettol fuggetlenul az egyik legjobb olajakat gyartja. Es mint emlitettem, ha a BMW V10, V8, sor 6 turbok elmentek Castrollal, akkor a 4 hengeres csettegok, es a matchboxok is elfognak. Otthon van ez a "Castrolt ne vegyel, mert rossz" mania. Itt felmesz BMW forumra, vagy akar Audi/VW klubba, es az elso ajanlas a Castrol. Persze itt nincs is isten tudja honnan szarmazo hamisitott.
Ezen a szinten a premium brandek kozul mind1, melyiket valasztod, mert ugyan azt tudjak. A lenyeg azon van, hogy ha lehet, akkor 10k km-enkent lecsereld.
Ahany ember, annyi legjobbnak mondott olaj. Motul, Liquid Molly, Xado Atomic mennek most otthon. Itt kint ezekbol csak a Motul kaphato. Olcsobb, mint a Castrol Edge.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen