- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Honor Magic V2 - origami
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Oukitel WP35 - az 5G-s faék
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Elindult a Google készülékkeresője
Hirdetés
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
Élőszereplős trailer érkezik a Call of Duty: Black Ops 6-hoz
gp Az Öbölháború időszakában visz el minket a sorozat legújabb része, amelyben úgy tűnik hogy egy hirhedt ellenséggel szállunk majd szembe.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Múltkor a LIDL-be vettem W5 2 tekercses papírtörlőt ami kocsihoz van. A szélvédőt szépen meg lehet vele takarítani, valaki szokta használni erre a célra? Jobb először ezzel áttörölni hogy a kosz nagy része lejöjjön, ne a mikroszálast koszoljam össze.
iPhone 13 Pro Max
-
Fandango
veterán
Szoktatok ilyen szilikonos lehúzó gumit használni mosás után a víz nagyrészétől megszabadulni?
-
-
MPowerPH
félisten
Ma en is nekialltam, de csak az IronX fert bele. Sajnos elsore nem voltam alapos, atmentem vele ketszer az auton. Masodikra okes. Brutalis, mit leszedett....
TarX mehet az egesz autora?Don't Tread On Me
-
veterán
-
weres78
senior tag
válasz focvis #33058 üzenetére
Szép tiszta!
Ha Napon fényképezed mondhatnád, hogy le is van polírozva...Dandango
Bármi, apró szálló por a levegőből például.
Nagyon nehéz úgy lemosni az autót, hogy semmi ne maradjon rajta, szinte lehetetlen.
Ha mikroszálassal törlöd van esély, hogy a rongy elnyeli a szemcsét. Ezzel a cuccal ez esélytelen.
Én használom vizes becsiszolásnál, másra nem.[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz focvis #33049 üzenetére
Annyival kiegészíteném hogy van egy nagy gumikesztyű illetve vettem most egy 100-as latex kesztyűt is. Viszonylag olcsó és elegem lett hogy folyton repedezik, száraz a bőröm a kezemen egy komolyabb mosás után, és napokig krémezem. Alapos felni pucolás után a körmöm alatt és mellett állt a kosz akár 1-2 napig, hiába keféltem.
Pár darab kuka mosásonként, de ezentúl csak így fogom csinálni.
Verda meg szép lett
-
MPowerPH
félisten
IronX, TarX, alapos mosas-oblites, szarazolas megvan. Most jonne a kis gyurma, es isopropyl, majd a waxolas. Most mar latszik, hol van keramia, hol nincs, mert a Reload szerintem lejott. Na de mind1....
Az a helyzet, hogy el kell ugranom kb. 15km -re, mert felesegem elfelejtett szolni, hogy atrakta a megbeszelest delutanrol reggel 9 -re.Szarazsag van, de nem poros a levego. Ha most visszaerek, siman elkezdhetem a gyurmazast Zaino Z6 -al lubrikalva?
Nagyon nem akarom megint leobliteni, szarazolni, leven nincs is tobb arra valo mikroszalasom, mind vizes mar...Csak ezert 5 -kor keltem.... Szomszedok tuti gondoltak, ez a pali nem normalis. Igy is mindig azt latjak, az autoval vacakolok.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Petyyyyy
addikt
Van olyan hiba, amit nem követtek el...?
#YTalertSzemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
nagyúr
válasz Petyyyyy #33075 üzenetére
Én laikusként azt mondom, hogy az a lámpa polír kicsit érdekes...
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
-
FeRRaR1
őstag
válasz BigBlackDog #33082 üzenetére
Meg kell hogy mondjam elég "kezdő" vagyok gépi polírban. Ez az 5. teljes autó amit csináltam. Viszont lélekben már a 100. Nagyon régóta foglalkoztatott a téma, voltam az F1wax-nál, rengeteg videót néztem, leírást olvastam, tanultam láttam hol hibáznak, én hogy csinálnám stb... Aztán egyszer csak úgy döntöttem nem fogok fizetni valakinek, ha nem abból az összegből veszek egy szettet és belevágok.
Úgy gondolom van hozzá érzékem. De ez is egy olyan dolog, hogy valakinek jó a memóriája, valakinek nem, megint csak valaki jól tud rajzolni / festeni, ha én csinálnék valami ilyet, rémisztgetni lehetne vele az embereket. De a porlírra valahogy rááll az agyam kezem, szeretem a tökéletességet stb... Igaz ez tanulható, de akkor is lehet az emberben egy érzék hozzá, valami plusz.
----------------------------------------
Mostani történet:
Mint látható, összesen 4 alkalommal estek neki, ebből kettő volt a tulaj, 2 egy "bodyshop". Először a tulaj vett kézi pasztát, nyilván nem sok eredménye lett. Utána elvitte egy sarki polír helyre, fizetett, hogy ledúrvázák, maszkolás nélkül természetesen, se előtte se utána nem mosták... Nyilván egy lépésben, semmi finomkodás, úszott a kocsi a pasztában, jutött minden résbe, de legalább olyan "szép" lett a végeredmény, hogy bár szégyellte, de sajnos vissza vitte hogy javítsák ki. Na akkor még egyszer ledúrvázták. Ekkor kétségbeesésében még egyszer megpróbálta kézzel, ekkor rejtegette egy darabik, aztán szólt nekem hogy olyan fekete csillogást szeretne, mint az én XC90-em. Ezek után készültek az előtte képek, majd 20+ óra belement mire készen lett.
Nem mondanám tökéletes munkának, de ennyi pénzért ennyit vállaltam. Elért egy olyan határt, hogy már csak sok munkával lehetett volna kicsit javítani. Persze szép lett, de ha sajátom lenne, még 2 napot rászántam volna hogy tökéletesítsem.
Miután szépen besorakoztattam az eszközöket vegyszereket, sorban ahogy használni fogom:
1. Kapott egy alapos komoly mindent leoldó habfürdőt. 20% Citrus prewash + 15% IPA + 15% Jar + 50% forró víz.
2. Alaposan leverettem, szemre vételeztem a sérüléseket, kátrány foltokat.
3. TRIX az alsó egyharmadán + felniken. Hagyod dolgozni, alaposan levereted.
4. Egy puha ecsettel és egy műanyag pohárba kevert 50-50 sampon víz keverékkel az összes karosszéria illesztésen, résen átmentem hogy megszabaduljak a korábbi pasztáktól. Utána ismét leverettem.
5. Alapos két vödrös mosás, aprólékos leveretés, szárazolás, 1-2 nagyobb ott maradt kátrányfolt eltávolítása. (Itt jöhetett volna egy gyurma ha szükséges)
6. Maszkolás, utolsó felmérés.
7. Polír kevés 2200, majd az összes elemen alapos 3500.
8. Maszk le, zsíroldó habosítás, veretés, alapos két vödrös adalék mentes samponos mosás, minden húzás utáni öblítéssel, szárazolás.
9. Ecetes tisztítóval az ablakokat teljesen tisztára törlöm.
10. CarPro Eraser (Ez lehet IPA is) aprólékos áttörölgetés. Gyakori rongy forgatás, cserélés.
11. Fusso dark
Ez volt egy 12 órás nap.
12. Másnap reggel garázsból ki, egy 800gsm extra plüss mikroszálassal és CG V7 segítségével finoman áttöröltem az egészet átadás előtt + gumik ápolása, felni waxolása, enyhe motortér pucolás, stb...
Igen a D2 1.6 PSA. Hát. Mondjam vagy kitalálod milyen volt?
Petyyyyy
Nekem két dolog fáj nagyon, mikor a koszos autón rajta a vödör meg a többi cucc, illetve a seprűs kefélős mosás, de a felnit a betonon mosó rész is remek érzésekkel tölt el. Remek hogy másokat ilyenek oktatnak, sokan meg be is dőlnek neki gondolom. "Takarítsd le az autód úgy, mint egy profi" mint egy profi idióta.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
Sokat meloztam a geppel, vegul keszen lett. Bar egy tenyleg szakszeru polirt elbirna mar. Nem igazan ezen az auton akarom megtanulni, hogyan is kell polirozni.
Fusso -n talan valtoztattak valamit? Csak mert eleg konnyu volt rendesen felvinni, majd visszatorolni.
Don't Tread On Me
-
weres78
senior tag
-
MPowerPH
félisten
válasz jozsi252 #33088 üzenetére
Igen, szepen lehozta, bar ket korben fujtam le az autot. Rengeteg volt, elso alkalomnal konkretan mintha egy lila snowfoam maradeka csordogalna le.
Fusso -t szarazon csinaltam, es nem a sajat aplikatoraval.
Formaster: Azota azert karcosodott, mosokarcokat nehez elkerulni. De irtam mar azt is, hogy a polirozassal sem voltam 100% -ig elegedett. Niagaraban anno 6 ora alatt 4 -en szebb munkat vegeztek az akkori fekete auton.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
veterán
válasz MPowerPH #33093 üzenetére
Örülök neki hogy beváltak a szerek, megérik a pénzüket nagyon! Vettem én is jobb minőségű applikátort, de a sajátjával is meg voltam elégedve, szóval azt használtam. Vannak olyanok amik szövetből vannak, azokkal nem tudom mennyivel lehet könnyebben felvinni.
Illetve van még ez a szer -> Carpro Iron X Snow Soap még nincs személes tapasztalatom vele, esetleg valaki használta már?iPhone 13 Pro Max
-
426os
őstag
Sziasztok!
Feltehetően korból adódó lökhárító - karosszéria színeltérést lehet gazdaságosan orvosolni? Bordó szín, a karosszéria világosabb kicsit, bizonyos szögekből, főleg napsütésben elég feltűnő. Elvileg nem volt újrafényezve, 10 éves olasz autó, valószínűleg sokat állt nyílt terepen. A karosszériára amúgy is ráférne egy polír már, mert picit karcos. Ez segítene a problémán vagy fényezni kellene?
Kép nincs, mert még nem biztos, hogy megveszem, de számomra ez alkualap mindenképpen.[ Szerkesztve ]
.
-
Formaster
Topikgazda
Erre nehéz bármit mondani, jó lett volna lefotózni. Mindenképp alkudj úgy, mintha fényezni és polírozni kellene, mert egyáltalán nem biztos, hogy nem kell. A műanyag elemek fényezéséhez szoktak adni a gyártók adalék anyagokat, hogy a festék együtt mozogjon az elemmel. Emiatt elképzelhető az is, hogy teljesen máshogy fakul, mint a fémre fújt anyag. Bizonyos mértékig biztosan helyre hozható, mert az oxidáció lejön a polírral, de az UV-tól anyagában károsul pigmentekkel nem lehet mit kezdeni. Ez a rosszabb verzió, a jobb ha teljesen rendbe jön a polírtól.
-
weres78
senior tag
Ha egyérteműen más a szín, akkor nem fog segíteni a polír sajnos.
Elképzelhető, hogy a műanyag lökhárítókon más anyag van, de az szinte biztos, hogy más adalék van az anyagban amivel a műanyagot fényezik, hogy mást ne mondjak a rugalmasság növelése érdekében. Emiatt simán lehet hosszabb távon színeltérés, mert kevésbé fakul, vagy éppen jobban mint a többi elem.
Mondjuk azt is hozzá tenném, hogy a lökhárító eléggé sérülékeny helyen van ugye, ráadásu mérni sem lehet a bevonat vastagságát, így az esetleges újrafényezést ha valóban profin készítették nehéz bizonyítani. Elsősorban azért a színeltérés oka az újrafényezés szokott lenni.Ui: Lökhárítokon nincs esetleg fólia? Az is okoz ilyet.
Közebn jött válasz, nagyjából ugyanaz...
[ Szerkesztve ]
-
426os
őstag
válasz Formaster #33096 üzenetére
és weres78
Teszek akkor be egy képet róla:
Hátsó is ilyen.
Az eleje tuti meg volt nyomva az autónak, de elvileg ez a saját lököse, fényezve sem volt (rajta vannak a harci sérülések). Festék réteget nem néztem, második körben hozzáértő tüzetesebben körbenézi, mert sok kérdéses dolgot fedeztem fel.[ Szerkesztve ]
.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen