- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mobil flották
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
Hirdetés
-
Olajkereskedelem dollár helyett CBDC-ben?
it Szaúd-Arábia is csatlakozott a Nemzetközi Fizetések Bankja és Kína által vezetett jegybanki digitális pénzes projekthez, ami nagy változásokat hozhat.
-
Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
ph A korábban bemutatott fejlesztések mellett a 2025-ös és 2026-os tervek kerültek elő.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
veterán
válasz Attix70 #33594 üzenetére
Handrás tesztjét megnéztem, forróságba klímával városon belül + kívül 100-130-as tempóval 450km-t tudott simán. Ez nekem elég hiteles teszt, főleg Handrástól. Az új Leaf is nagyon szép lett szerintem, de mindent összevetve kicsit dolgozniuk kell a gyártóknak hogy egy 100D vagy Model 3 hatótávját el tudják érni.
(#33597) BMW001
Ettől függetlenül km-re levetítve jóval kevesebb káros anyag kerül a levegőbe, ha a benzines illetve elektromos autókat összehasonlítjuk.
Na igen, attól függetlenül hogy Elon Musk hatalmas koponya és rengeteg cége van, anyagilag a Tesla hatalmas veszteségekkel működik. Viszont az USA-ba amit elért a Superchargerekkel hogy olyan sok van az elég baszó dolog! Nagy kár hogy Magyarország ettől fényévnyire van. Az hogy 2 helyen van, hangyafasznyi..(#33598) Formaster
Ennek ellenére biztos van jó néhány ember aki eladja a teszem azt x éves S7-es Audiját, mert szeretne egy új A8-as Audit, aztán meglepetésként éri hogy hónapokat kell rá várni. Csak hát azért Tesla-nál durva hogy ez 1-1.5 év.
iPhone 13 Pro Max
-
Formaster
Topikgazda
válasz jozsi252 #33603 üzenetére
Pontosan, az új leaf teljesen jó alternativa. Szerintem a hatótáv szép lassan egy nélkülözhető kérdés lesz. Most hogy kezdenek előbújni a 2-300 lassan 400km-es hatótávok bőven felül teljesítenek az átlag ember igényein. Túlnyomó többségben nem közlekedünk napi 80-100km-nél többet, sőt a hivatalos átlag valami napi 40km. Ha kicsit tovább gondolkodik az ember, hogy évente hány alkalommal megy hosszú távra, akkor a megspórolt szervizből/parkolási díjból/adóból bőven kitelik egy repülőjegy, vagy családi bérautó. Nyilván nem mindenkinek felel meg ez a kondíció, de én teljesen boldog lennék, ha lenne egy elektromos első/második autóm, a robbanóssal meg akkor állnék ki a garázsból, ha arra szükség van.
-
szőröscica
addikt
válasz jozsi252 #33603 üzenetére
Szerintem a Model 3 még télen is simán hozni fog legalább 300km-t autópályán 110 körüli tempóval, ami már bőven jó.
A lokális levegőszennyezés csökkenése is jó dolog, de hasonlóan király a zajcsökkentés is. Én kertvárosi övezetben lakom, és az általános csendet nagyon megtöri főleg a dízelek, de azért régebbi benzinesek hangja is. Ehhez képest egy hibrid/elektromos szinte teljes csendben gurul, mivel 30-40-nél még gördülési zajból sem sok van.
Nekem már ez is számít, bent melózok egész a belvárosban, ha hazajövök, szeretem a jó levegőt és a csendet.
Hú, hova jutott az autóápolós topic, csak azért mert beraktam a lemosott Amperámról pár képet.
-
BigBlackDog
veterán
válasz szőröscica #33605 üzenetére
Hát, azért az elektromos autó sem lesz garancia a csendre. Majd jönnek a lópata hangot adó, meg múúzóó teslák...
-
HIJ
őstag
Sziasztok!
Ha szeretném felfrissíteni a fusso waxot az autón, akkor előtte az előzőt le kellene szednem valamivel?
-
veterán
Konyhai mosogatószer jó erre a célra. Amúgy igen, érdemes mindenképp az előző réteget teljesen eltávolítani. Jobban megfog tapadni az új réteg.
(#33604) Formaster
Ismeretségi körömből sokan még évente 10k km-t se mennek. Inkább 7-10k között. Arra meg aztán tényleg bőven elég egy néhány száz (2-3) km-t tudó elektromos autó (i3,leaf,zoe).(#33605) joamilestoné
Mondjuk sokra nem megyek vele hogyha nekem elektromos van, de mellette az utcában élők 99%-nak meg benzines vagy diesel autója. Nekem az élmény miatt kellene, utána jöhetne a költséghatékonyság.iPhone 13 Pro Max
-
Attix70
aktív tag
válasz Formaster #33598 üzenetére
Saját magam alakítgattam át ebből. Akku is saját alkotás (SONY VC7 cellákból 36V 28Ah, egyenlőre mert szeretném 48V 31Ah-ra upgradelni ami már 1.5KWh lesz !). Talán ezt ajánlanám (nekem legalább is ez felelne meg legjobban). Gyárilag ólmos akku van benne, miután meghalnának aztán raknék be lithiumos akkut (kb. 48V 28Ah belemenne).
Próbáljuk meg a mondatokat NAGYbetűvel kezdeni
-
eastsider
nagyúr
ilyet hol tudok kevertetni? nem a toyota szalont támadnám be először
akkor gondolom ez látszani fog.. bosszantó valami bunkó miatt
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MunezXBK #33613 üzenetére
Köszönöm!
Benzin nem volt itthon csak tankban, úgyhogy lakkbenzin lett mikroszálassal. A simán enyhe túlzás, feláldoztam a körmömet.
Mi ez a megmaradó körvonal? Vízkő? (Eddig észre sem vettem, hogy ez ilyen narancsos, lehet nem ok nélkül volt itt Depo lámpa mikor megvettem :S Persze azóta már kapott egy eredeti Koito bontottat)
Egyébként a hátsó szárny egyik oldalán is van ilyen vízkő szerű izé.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Kereplő
csendes újonc
válasz MPowerPH #33597 üzenetére
Remélem, az elektromos autózás ebben a formájában nem fog elterjedni, Sajnos sok érdek áll mögötte, nagy a hype, a marketing, két fontos dolgot azonban sohasem említenek, és itt eg is bicsaklik az egész:
-az egyes alkatrészekhez, főleg az akkumulátorokhoz szükséges ritkaföldfémek 98%-nak termelését jelenleg Kína tartja kézben. El lehet képzelni, milyen körülmények között folyik a bányászat
-egy elektromos autó TTL-je, azaz a teljes élettartama alatti költség és energiaszükséglet jelenleg sokkal nagyobb, mint egy benzimotoros autóé - magyarán szólva az elektromos autók "környezetbarátsága" jelenleg rosszabb, mint egy dízelé.Nagyon remélem, hogy hamarosan jönnek azok a technológiák, amelyek úgy lesznek képesek radikális váltást hozni az autózásba, hogy nem döntik romba a Földgolyót, én inkább várnék (üzemanyagcella, biztonságos hidrogéntárolás), mert sem műszaki, sem erkölcsi szempontból nem vennék elektromos autót. De én már csak ilyen zöld náci villamosmérnük vagyok, és csak óvatosságra és kritikára szeretném inteni az egybegyűlteket.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Kereplő #33619 üzenetére
Ezzel részben egyetértek, kifejezetten a lítium kérdésben, ezért is gondolom úgy, hogy ez a második legfontosabb. Az első az energia termelésének forradalmasítása, zöld módon. Musk szerint a jelenlegi felhasználást fedezné egy Las Vegas méretű napelem park, vagy igaz vagy sem, szerintem ezen és az energiatárolon kellene dolgozni.
Amiben nem értek egyet, az az, hogy a hidrogén előállításához is borzasztó energia kell és a teljes élettartam költség. Először is mit értünk ezalatt, hány évre vetítjük az élettartamot. Merthogy ma már 15 évnél vagy 300.000km-nél többre 1 autógyártó sem tervez autót. Ahogy jelenleg kinéz a diagnosztikákból ezt hellyel közzel hozzák a tesla intelligens akkumulátor kezelő szoftverei. A rekord jelenleg egy taxi vállalatnál van, ahol teslánként kb fél mio km húztak bele, ezalatt nagyjából 6-8.000 dolláros szervizköltséggel számolva, a korábbi ottó motoros kb 5x szervizköltségével szemben.
Ha az áram felhasználását nézzük, akkor a villanyautó nagyságrendekkel jobban hasznosítja, nincs égés, nincs kesze kusza hajtáslánc, áttétel. Noha a szénerőmű káros, ezt lehetne váltani, illetve az olajat is ki kell bányászni, szállítani, finomítani és ezért a "fél világot" háborúkkal romba dönteni. Ha már kinárol beszélünk ne feledjük, hogy mégha rabszolga munkát is, de nekik munkát ad a termelés, míg iraq, szíria, afrika gyakorlatilag porrá lett tiporva az olaj miatt.
-
veterán
Basszus, durván felmentek a klímatöltés árak. Azt mondják valami 3-4szeresére emelkedett a gáz ára, így már 14-15 ezer forintot is elkérnek érte.
Nem mintha nem működne, de kell indulás után 2-3 perc hogy rendes jéghideget fújjon, és mintha 3-4 éve még hamarabb ment volna, de ennyi idő után nem ártana megcsináltatni márcsak a kenés miatt is.
Az mitől van hogy az egyik fúvóka, a bal szélső tehát amelyik pont nekem kellene kevesebbet fúj?https://tinyurl.com/rasoapro
-
nagyúr
válasz rasotamas #33631 üzenetére
Én 16-ért töltettem. Egyes fokozaton nyomatom, mert ha négyesre feltolom megfagyok.
Amúgy a gyári Ford szervízben 11.xxx Forintért töltötték volna, de a 16-os közelebb volt."Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
válasz rasotamas #33633 üzenetére
Hát abban nem tudok segíteni, mert én a klímabombát vagy mit szoktam alkalmazni minden évben és még nem volt vele gondom. Kopp-kopp.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Formaster
Topikgazda
válasz rasotamas #33633 üzenetére
Önmagában semmire nem elég az ózon. A penésztelepet manuálisan le kell takarítani, közvetlenül a hőleadót is le kell csapatni. Jo lenne a szellőző jaratokat is kipucolni, majd utána jöhet az ózon. Sajnos ilyen takarítást tudtommal évek óta nem csinál senki, ha tudtok ilyet ne tartsátok magatokban.
-
Formaster
Topikgazda
-
Attix70
aktív tag
válasz Formaster #33635 üzenetére
Nem feltétlenül osztom a véleményed. Maga az ózon sokkal hatékonyabb fertőtlenítő hatású, mint a klór. A baj azzal van, hogy az előállított ózon el kezd lebomlani (30percenként feleződik). Sok esetben kevés az előállított ózon és mivel amúgy is bomlik le ezért nem fejti ki a hatását (sok esetben jóval többet mondanak mint amit valóban előállít a készülék). Ha megfelelő az ózon mennyisége akkor garantáltan kipusztít mindent.
Próbáljuk meg a mondatokat NAGYbetűvel kezdeni
-
Formaster
Topikgazda
válasz Attix70 #33639 üzenetére
Lerágja a penészcsomókat a lamellákról? ok a sporákat tegyük fel kiöli, bizonyos mélységig, de utána az a szivacsos penésztelep olyan szinten lesz melegágya az egésznek, hogy néhány héten belül visszajön a szag.
Ezt ugy tudom jellemezni, mint amikor fürdés helyett befújod magad dezodorral
-
Formaster
Topikgazda
válasz Attix70 #33641 üzenetére
Biztos láttál már penészes kenyeret, azon is milyen szép rózsákban terem a penész. Itt se más, mert a pollenszűrőn átengedett finom por megtapad a nedves hőcserélőn, majd a szép lassan ez lesz a penész melegágya. Ezt lehet klíma bombázni meg ózonozni, kb a dezodorozás esete. Ideig óráig jó lehet, de nem fogja kiírtani. Ezért mondtam, hogy manuálisan kell eltávolítani. A linkelt videóban a srác a sprayt pont erre a radiátorra fújja, ez azért már ér valami főleg, hogy közel fél litert belenyom, a maradékot meg a szellőzőkbe. Én hallottam olyanról, akinek ide kis fejű sterimóval tolták be az áldást, de ennyire bátor nem vagyok, pedig lehet, hogy ki kéne próbálni. A szellőzők takarítására még nincs ötletem, jobb híján marad ez a flakonos cucc, vagy barkácsolok valami kis kefét egy hosszú drót végére.
[ Szerkesztve ]
-
zsolti1
csendes tag
Sziasztok
Kérdezni szeretném hogy, a
Soft 99 ultra glaco a
Soft 99 Glaco Glass Compound Roll On-al
eltávolítható?
Vagy egyébb alternatív megoldást ha tudnátok azt
megköszönném. -
ReFleXx
addikt
ti milyen technikat alkalmaztok az ablakok tisztitasara (kulso/belso) ?
nem tudom total tisztara torolni, mindig marad kis maszat/fatyol.2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
veterán
válasz ReFleXx #33646 üzenetére
Nekem a Lotus Glass Sparkle ablaktisztító jött be, illetve papírtörlő. Elég sokat szívtam mostanában a szélvédővel, mert az összes mikroszálas szöszölt, meg a mikroszálak hullottak belőle, ezért a papírtörlőre váltottam, hibátlan az eredmény!
Az első szélvédő belső része elég szopó, de én húzok gumikesztyűt és így még véletlenül sem tapizom össze a törlés közben.iPhone 13 Pro Max
-
Formaster
Topikgazda
válasz MunezXBK #33643 üzenetére
Meddig ha nekem megcsinálnának egy ilyet majd jövőre megint büdös lenne, oda vissza se mennék. Másrészt a repla telep ami a hőcserélőn van visszafogja és többet dolgoztatja a klímát. Most 9 éves lassan az autóm, eddig nem volt tisztítva és most kezdtem el valami hangyányi szagot érezni, de másnak nem tűnik fel. Ha egy alapos takarítással kihúzom újabb 5 évig akkor már elégedett vagyok, de ha évente/kétévente kell vele szórakozni, akkor már nem lennék az.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox One
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Parfüm topik
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Diablo IV
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs