- Sony Xperia 5 V - kell-e nekünk zoom?
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor Magic V2 - origami
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- DIGI Mobil
- Sony Xperia 10 V - újraélesztés
Hirdetés
-
Mennyit érhet most Elon Musk AI-cége?
it A jelentések szerint most 6 milliárd dollárnyi tőkét vonna be az xAI, és 18 milliárd dollárra becsülik a cég értékét.
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
válasz Csabroncka #47149 üzenetére
Írtam, próbáltam szilikon eltávolítóval, majd 80% IPA-val. Ezután jött próbaképp a röprozsda eltávolító. Én is meglepődtem ám.. Most már ragaszkodom a cucchoz.
Holnap jön még egy mosás, ( ma volt lámpapolír + Soft99 rá) gyurma, majd egy menzerna 3500, aztán Sonax Xtreme kerámia, csak legyen kegyes az időjárás.
Nem mertem képet betenni, de nem régen políroztam át a Passat szélvédőjét.
Volt lakatos műhelyben az autó és tele ba..szták szerintem szikrával, amikor valamit csináltak mellette. A szélvédőn a lapát úgy karcolt, mintha egy marék homokot szórnék rá minden törlésnél. A jobb első sárvédőt is políroznom kellettFinoman, mosogatószeres vízzel 000-ás fémszivaccsal viszonylag sok kijött, de a lapátkarcok még ott voltak.
A hátsó üvegen kezdtem próbaképp a polírt, akkor még nem volt csak sima filc korongom, azóta már vettem Rayon korongot szévédőhöz. ( az én filcemhez képest durvább, keményebb, de még nem próbáltam élesben )
Próbáltam autóhoz való féldurva pasztát+ kemény szivacsot, ami kb arra elég, hogy a vízkövet leszedd az üvegről, arra viszont jó. A filckorong+szélvédő pasztával ( kb 3-szoros paszta mennyiség, kb 3 szoros idő) az 1200-as vízpapír nyomot gond nélkül el lehet tüntetni, csak türelem és nagyobb nyomó erő kellett. Egyszer vízszintesen, egyszer függölegesen kell végig csiszolni.
Szarul fotóztam ki, belülről kellett volna előtte-utána. Olyan jól sikerült, hogy a többi autón is megcsinálom. )
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz MasterMark #47144 üzenetére
Van neki szavatossága azt nézem neten. Én 2 deciliternyit vettem, hígítva használtam a kréderekre, gumiabroncs oldalfalára(téli-nyári cserekor). 2 évig elég volt és még maradt is belőle, csak közben megvettem a KC PSS-t és azt használtam.
(#47152) csiga8 :
Ügyes vagy!
Egy első szélvédő polír az én autómra is ráférne![ Szerkesztve ]
-
-
csiga8
senior tag
válasz grizlisandor #47154 üzenetére
Köszönöm!
Csak a kezdet nehéz! Érdemes nekiállni. Én is most políroztam előszőr szélvédőt.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Csabroncka #47156 üzenetére
Ok, köszi, de holnap megy vissza gazdihoz ( ismerős) az autó.
Nem lesz idő még egy rétegre. Majd a sajáton. ( Csak legyen időm...)
-
CSaB_STI
csendes tag
Sziasztok!
Fekete motorháztetőn csak bizonyos szögből és megvilágítás mellett egy folt látszik.
Ezt miként lehetne eltüntetni? Sonax Polish and Wax? Vagy ide már szakemberre van szükség?
-
WiZARD
addikt
Tudtok olyan autókozmetikát, ahol emberi áron megcsinálnak kerámia bevonatot új autóra, vagy mindenki 100-150+ezret kér, és csináljam magamnak otthon töredék áron (Gtechniq Exo+CSL ~40ezer ft)?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
sutszi
veterán
válasz WiZARD #47167 üzenetére
Sok helyen méret alapján meg típus alapján árazzák ezt... (szerintem, kvázi pofára...mármint autó árra...)
De már korábban is ennél drágábban vállaltak egy normál szedán méretet.
Ez nem egy olcsó mulatság.Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
sutszi
veterán
válasz gyeniko #47171 üzenetére
Új autót szerintem nem kéne polírozni... de fene tudja.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
csiga8
senior tag
válasz Petyyyyy #47165 üzenetére
1., Aktívhab+nagynyomású mosás a helyi mosóban , ez kétszer egymás után
2., körecset+ greenstar kb 1:20-1:30 arányban, kilincsek, falcok, rések, ablakok, stb. ( Szegezdi videójában láttam) Öblítés.
3., Nem kétvödrös, de mikroszálas+Sonax sampon
4., szárazolás, majd Colomix szilikon eltávolító+ mikroszálassal próbálkozás, ahol láthatóan pöttyös volt ( nem dörzsölve) A Colomix ugyan vitt le dzsuvát, de max 20-30%-t
5., . Ugyanez IPA-val kb 80%, az is hozott le, szerintem jobb, mint a szilikon eltávolító
6., Sonaxos mikroszálas mosás, megszáradt magától.
7., Szállórozsda eltávolító. Az igen jó cucc, kaptam linket akciósból, rendeltem is négyet.
( karc, dörzsölés, erőlködés nélkül igen sok dzsuvát levitt!) Öblítés.8., Sonaxos mikroszálas mosás.
9., KB 50% IPA-val spricnivel+mikroszálassal finoman körbetöröltem. (A mikroszálason teljesen tisztta madadt)
10., Maszkolás, polír. Novol puha szivacs ( ez volt itthon) + Menzerna 3500. Hagyományos ( Einhell, 1200W) polírgép 2.000-es fordulat. A géptetőn kénytelen voltam 3M fédurva + kemény szivaccsal is ( 1.700-as fordulat) végigmenni, ahhoz már kevés volt a finish polír.
11., Maszkolás le, Sonaxos mikroszálas mosás.
12., 50%-os IPA+ mikroszálas egymás után kétszer.
13, Sonax kerámia spray. Eőlször csak 2 elemet kentem be ( kínai) applikátorral, majd mikroszálassal visszatöröltem. ( ekkor már késő este volt, fejlámpával csnáltam)
Teljesen száraznak tűnt, és a dobozára sincs írva, hogy várakozási idő kell a két lekenés között, csak annyi, hogy lehet újrakenni. Egyből újrakentem.
Itt már kb az autó harmadát lekentem, úgy kezdtem visszatörölni. Ilyenkor már teljesen száraz volt, de gond nélkül törölhető. ( szerintem így volt jobb)
Az eredményt másnap fotóztam.
Igyekeztem pontosan leírni a menetet, ahogyan én csináltam.
Más.
Vettem ugyan nemrégiben excenteres Yato 700W-os polírgépet kofferban [link] , de nem jött be.
Az itthoni ( vastag, nem púpos) szivacsomról letépte a tépőzárat, mert lerezgette az excenter. ( 5-ös fokozat).
Aztán próbáltam a saját púpos szivacsával is, de egyszerűen nem haladtam vele. Valószínűleg másképp kell vele polírozni, ki kell ismernem, tapasztalnom. Hülyeállónak tűnik, de nem is lehet vele úgy haladni.A kezemet bizsergeti. Kb félóra után letettem. Most keresek hozzá szivacsot, hátha az volt a baj, de még keresem a hiba okát. ( nem kizárt a saját hiba sem, nem vagyok fényező )
Amit kihagytam, az a felni. Azzal kezdtem. Mannol felntisztító+ecset, mire körbeértem, utána öblítés. Aztán második kör ugyanez. Másodikra jó lett, olcsó, melósabb, de működik.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz WiZARD #47167 üzenetére
A mi B7 Passatunkat elvittük kerámiázni. Reggel 9-re vittem oda, délután 16 órakor telefonáltak, hogy kész. 90 pénz volt, de nem ajánlom. Ennyi idő alatt - szerintem - egy normális előkészítés, maszkolást lehet megcsinálni.
Maszkolás nélkül polírozták, órákig takarítottam utánuk. Ahol azt mondják kb 2 nap, én oda vinném ( most már)
Emiatt is álltam neki magam gyakorolni. Ok, lassabban megy, meg a kerámia felvitele azért még gyakorlást ( próbát) kér.
Annyi szerencsém van, hogy kertes házban lakom, ( sajnos garázs nincs) és van min ( melós Suzuki) gyakorolni.
A melós 1999-es Suzuki próbáltam a körbe polírt ( 3M féldurva, Radex finom paszta)
és tettem rá a Soft99 Fussot. ( sokat bogarásztam azért itt a fórumot)Előtte képem sajnos nincs. ( A volt gazdija már visszavenné , igaz sok mindent megcsinltam már rajta. Küszöbök drótkorongozva, Brunox rozsdaátalakítóval lekenve, alapozva, színre fújva, gólyalábakat kiszedtem és így az összes dob átvakarva, lekenve, komkplett belsejét kiszedtem és a padlólemez drótkorongozva, rozsdapassziválva, alvázvédve, felniket lefújtam, fékeket szétszedtem, csiszoltam, stb.., /
Szóval inkább a drágább, de jobb helyre vinném. A Facebookon a Herti autókozmetikára keress rá, egész szép munkái vannak. Az ilyen munkáért érdemes fizetni.
[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
válasz Dluinet #47174 üzenetére
Én elfogadom azt ha a gyári narancsosságot konzerválom karcmentesen.
Előző autót megcsináltam (szintén újonnan, polírozás nélkül, alaposan lemosva, előkészítve), valamennyit megérne hogy más csinálja, de hogy ránézésre közöljék hogy jaa Tesla akkor 150ezer, annyit nem ér nekem.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
csiga8
senior tag
válasz JHONNY 79 #47177 üzenetére
Szia!
Valamikor úgy 15 évvel ezelőtt, alufelnit políroztam ismerősnek segítségképp.
Akkor 115mm-es filckoronggal csináltam, abból maradt egy tiszta.A már meglévő 135 mm-es Rayon korong mellé tettem, lefotóztam neked.
Hogy a Rayon korong hozzá képest mennyivel harap nagyobbat, még nem tudom, tapintásra érdesebb.
Mivel kicsi, 115mm-es szinte befért a sarkokhoz is.
Nyomóerőből, pasztából, időből is kb háromszor annyi kellett, mint pl az autó polírnál. Spricnibe tettem deszt. vizet, azzal ködöltem a korongra. Kell hozzá! Érezni mikor kéri.
Nem excenteres géppel 1300-1400 rpm-en toltam. Az üveg kb kézmeleg volt a legmelegebb helyen, kültéri hő kb 20-25 C fok volt.
Időben a maszkolással, takarítással együtt (+ volt kísérlet is az autó pasztával és koronggal) kb 7 óra volt így elsőre. Gondolom a Rayon koronggal jóval rövidebb idő lenne...
Oldalanként kb 1-1 óra, az első hátsó szélvédő kb 1,5-2 óra. A mozgási sebességem picivel gyorsabb volt, mint pl Ocdaddy Zsolt excenteres géppel csinál a videójában. Óvatos voltam ( és gyakorlatlan) de így nem tettem semmiben kárt.
A szélvédő nagyon kemény, sok türelem és paszta kell!
Amire vigyázni kell, hogy ne billegtessd a korongot, mert az élével beleváhtasz az üvegbe. Autópolírnál picit lehet billenteni a szivacsnál, itt nem. Lapjával, telibe.
A nagyon mély karcokat engedd el. Az a sok kicsi körkörös karc és a lapátnyom ki fog jönni.
-
newmoonlight
senior tag
válasz csiga8 #47179 üzenetére
Nekem ilyen (3M-es) dobozban pl. "Finesse-it 09639 Finishing Material" finom paszta van.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
csiga8
senior tag
válasz newmoonlight #47180 üzenetére
A doboza ok, esetleg a kupak színe is ugyanez?
Van másik 3M is, de annak a kupakja nem felnyitható, hanem felhúzható és a színe is más a kupaknak. Szinte tele van, kár lenne érte, mégha 10+ éves is.
-
newmoonlight
senior tag
-
csiga8
senior tag
válasz newmoonlight #47183 üzenetére
Köszi, akkor lehetséges, hogy finom paszta. Ennyivel előrébb vagyok.
-
roti86
őstag
válasz roti86 #47151 üzenetére
Sajnos nem jött be. Amiket próbáltam: alkohol, bogároldó, autópolír. Egyik sem hozott le semmit, szerencsére nem is rontott rajta. Olyan, mintha a lakkrétegben vagy az alatt lenne az elszíneződés. Annyit tudni kell, hogy a csomagtérajtó újra lett fényezve egy kb 2 centis sérülés és horpadás miatt márkaszervizben 1.5 éve, de akkor még makulátlan volt, nem tudom hogy ehhez van e köze a foltoknak... Tervezem, hogy megmutatom majd egy autófényezőnek is.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz newmoonlight #47188 üzenetére
Tegnap próbáltam autón, nagy valószínűséggel finom paszta lesz, igen. Köszi a segítséget.
-
csiga8
senior tag
Ma kipróbáltam a 130 mm-es Rayon üvegpolírozó korongot a romon karcos kis Seatunkon.
előzmény: [link]
Tapasztalat:
Az előző (115mm) filchez képest nagyobbat „harap”. A nem excenteres polírgéppel sehogyan sem bírtam vele, pattogott. A legalacsonyabb 1000 rpm és 1400 rpm között próbáltam, de hiába a sok paszta, hiába a víz, egyszerűen pattogott. Szerintem nagyot fog és nagy az átmérője. Sima polírgéphez ez valamiért nem jó. ( nekem nem ment)
A Yato 720W excenteressel már ment a móka, de itt is észnél kellett ám lenni! Minimum fordulatos szétkenés után a 3-as, később 4-es sebességen csináltam. Nagyon sok víz kell és jobban kell figyelni , mint a 115 mm-es sima filckorongnál.
Az excenteres után a sima géppel régi filccel a széleket még igazítottam kicsit. Kb 1,5-2 óra volt, de a széleken, és egy két helyen rövidebb karcok ( karcfoszlányok) még maradtak. Azok eredetileg - szerintem - nagyon mélyek lehettek és/vagy még egy órát csiszatolnom kellett volna. Kívülről jónak tűnt, de igazából belülről lehet jól ellenőrizni HA olyanok a fényviszonyok. Meg sajnos belülről is van karc….
( szép hosszú vízszintes, mint amikor a párát törlöd és a gyűrűd a szélvédőhöz ér. Asszonyé az autó...)Összeségében nagyon látványos lett, a sok kis körkörös karc teljesen eltűnt a lapátkarcok kb 90-95%-ban eltűntek. A felkelő-lemenő nap, valamint éjszaka a szembejövő jármű lámpafénye sokkal kevésbé zavaró.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest