Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz dionaea #19 üzenetére

    Hát sajnos egy év alatt én megyek úgy 15k kilométert, szóval ez a 70-100e km sokáig tartana és nem hiszem, hogy akarnak adni egy autót erre :D

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • bteebi

    veterán

    válasz dionaea #19 üzenetére

    Háátt... azért az autópályán <300 km hatótáv nyáron elég vékonyka, de a 400 se brutál sok. 600-ra már azt mondanám, hogy so-so, pláne ha télen is tudna belőle legalább 550-et (de nem fog). Kicsi az akkuja, ráadásul a nagyobb akku NMC-s, olyat már inkább nem vennék.

    Nekem ráadásul az összes műanyag bazárinak hat, aminek nem örülök. :( Ráadásul kombinak se olyan brutál nagy, egy jó 10, de akár 20 centivel lehetne nagyobb - és az nyugodtan mehetne akár egy az egyben a puttonyba. Összességében azért nem rossz autó ennyi pénzért, de akkor már inkább vennék helyette valami mást - jobbat - használtan, akár ettől kevesebbért. Tegyük hozzá, (full) elektromos kombik nincsenek, szóval a maga nemében ez talán vagy unikornis, vagy pedig majdnem az.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz dionaea #38 üzenetére

    Vedd úgy, hogy 2 naponta mindenképp töltened kell. Ha nem töltöd sok pénzért sokáig vagy otthon, jóval kevesebb pénzért nagyon sokáig, akkor biza' NEM mész vele sehova. És nem tudsz elmenni a legközelebbi trafóházhoz egy kanna elektronért.

    #40: Bocs, az vegán bőr. :B :)) Szerintem amúgy viszonylag ritka, hogy valaki a szövetet preferálja, de persze nem érthetetlen. Kevésbé rohad bele az ember, bár valószínűleg egy perforált bőr és az üléshűtés ezt megoldja, sőt. (Már amíg működik persze.)

    #43: Tulajdonképp erről van szó. Meg baromi jól hangzik az, hogy lesz otthon 2000 töltési ciklusos 40 kWh-s akkum, de nem lesz. Ki és hogy fogja azt beépíteni?? Mert tutira mindenki a mi érdekünket fogja nézni. :U És aligha lesznek majd adott autókhoz "custom built" akkuk, vagy majd max. meghekkelheted a gyári szoftvert, hogy egyáltalán hajlandó legyen fogadni bármilyen third party megoldást, még akkor is, ha az amúgy az gyakorlatilag ugyanaz is, mint a gyári. Reménykedni lehet persze, csak szerintem felesleges. :N

    #45: Meglátjuk majd azt. Egy darabig még tudnak a pufferből gazdálkodni, addig látszólag nulla, vagy legalábbis minimális a degradáció. Ami egyébként valószínűleg ~~80-85% körül fog brutál mód beindulni, vagy amikor elérik a gyártói specifikációban lévő értékeket. Mert minden nagyon el lesz használódva, és kb. egyszerre döglik be minden. De az is lehet, hogy nem így lesz, sőt inkább az a valószínűbb. Jobb lenne, ha tovább/jobban bírnák. Egyelőre azért elég jók a tapasztalatok, remélhetőleg ez a jövőben se fog nagyon romlani.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz dionaea #47 üzenetére

    Ha itt is, ott is tudod tölteni, és amúgy (soha) nem mész vele hosszabb távokat, akkor arany élet. Minden másra ott a kommentem vége. ;)

    "A legnagyobb hátul ütoje hogy, hogy fogja pótolni a költségvetés a kiesett adót. Ha napelem van megadóztatják? Km után fizetek X adót?"

    Nagyjából így, szép sorban. ;) Az nem kérdés, hogy így LESZ-e (mert így "KELL" lennie sajnos; súlyos 10, de talán inkább 100 milliárdok kieséséről beszélnénk), hanem az, hogy mikor. Talán 10 év múlva, amikor már valóban elég sok elektromos autó (és még több napelem) lesz. De még az is lehet, hogy előbb; a magyar kormány érzékenyebb a költségkiesésekre, pláne a szabadság elleni szabadságharcunk közepette. :U

    #48: Többnyire igen, sajnos. De van, ahol ennek nincs alternatívája. Pl. Teslák. (Mondjuk azok nem is "rendes" bőrülések, csak olyanok.)

    #49: Hátul valóban elég ritka, hogy legyen ülésfűtés, a hűtés meg még attól is ritkább. A Tesláknál azt hiszem van ez is, az is, de kb. bárhol máshol ez még akár 20-25 milla felett is sok 100 ezres extra lenne.

    #50: Ez mind oké így ebben a formában. Leginkább épp ezek miatt éri meg EV-t venni (mert hogy nem a "tankolás" miatt, az is biztos). Rétegprobléma, és engem ugyan (sajnos) többnyire kevésbé is érint - még -, de amúgy a legfőbb problémám nekem pont az az EV-kkel, hogy hosszabb távokra, meg nem autópályán gyakorlatilag NEM lehet velük menni. Nyugat-Európába autópályán oké, de bármilyen más esetben már hatalmas szívás tud lenni. Ingázásra meg városi közlekedésre kiváló.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák