Hirdetés
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
MaciG
addikt
... nekiütközött a gyalogosátkelőn tekerő kerékpárosnak.
"– Engem is ütöttek már el itt – mondta a fotót készítő kollégánknak egy idősebb férfi, aki tőlünk tudta meg, hogy a gyalogátkelőhelyen le kell szállni a bicikliről... "BANZAII
-
Elemental
addikt
Tegnap elém is kitekert vagy 3 kerós, abból 1 nézett szét, 1 csak sunyított a szeme sarkából, jelezve, hogy nem áll meg, 1 pedig csak tekert.
Most mondjátok már el nekem plz, hogy a biciklisnek mikor van elsőbbsége. Van olyan szaggatott sárga vonalas bicikliút, ahol nincs zebra mellette, és a kocsiútnál a bicikliseknek ki van rakva a macisajt. Van olyan, ahol zebra mellett van a szaggatott sárga, de ott is ott van nekik a macisajt. Most hol van a szabályok szerint elsőbbségük?
Nem csak ott van elsőbbségük, ahol az autósnak ki van rakva a tábla? Mint például itt, ahol ott a macisajt alatt a biciklis jelölés. Megjegyzem ez jelzi a biciklis útirányát, és persze tekert itt a gyerek? Persze, hogy jobbról. -
Cathfaern
nagyúr
válasz föccer #37604 üzenetére
Ööö pont fordítva. Ugye alapból ez a sárga jelzi a biciklis "zebrát" jelzi, tehát azon haladva a biciklisnek elsőbbsége van a többi járművel szemben. A másodiknál viszont a bicikliseknek ki van téve az elsőbbségadás közelező tábla, tehát ott nekik elsőbbséget kell adniuk. A harmadiknál pedig ugyancsak elsőbbséget kell adni a bicikliseknek. (Mondjuk lehet te a másodikat a harmadikra értetted?)
-
föccer
nagyúr
válasz Cathfaern #37605 üzenetére
Jah, nem láttam a harmadikat.
Akkor az elsőnél neked van elsőbséged, a biciklis sávon is fel van festve nekik a macisajt, egyértelmű. A másodiknál az autosnak van szintén elsőbbsége, ott a macisajt. A harmadiknál a kifelé érkező autósnak kell elengednie a biciklist.
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök.
-
Elemental
addikt
Most akkor mindig azt kell sasolni, hogy hiába van szaggatott sárga, az nem jelent semmit, mert lehet, hogy van a bicajosnak tábla, lehet, hogy nincs? Itt ki van rakva a bicikliút vége a zebra előtt. Gondolom nincs elsőbbségük, mégis rendre mélyről behasítva áttekernek szétnézés nélkül.
#37608) föccer
Ennyi idő alatt vajon mennyi baleset jött volna össze?
Épp ezért kérdeztem, mert egyértelmű, vagy mégsem?
Amúgy baleset nehezen lesz, mert egy sofőr remélhetőleg tudja, hogy a bicajos időzített bomba, szóval nagyon óvatosan vele[ Szerkesztve ]
-
-
Solad
őstag
válasz Elemental #37614 üzenetére
Kezeld a bringásokat is ugyanúgy mint a közlekedés összes többi résztvevőjét, miszerint fogalma sincs az adott forgalmi helyzetről, és keresd a tekintetét, figyeld mit csinál. Jobb előzékenynek lenni, mint szélvédőt cserélni.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Elemental #37614 üzenetére
A legbiztonságosabb ha abból indulsz ki, hogy a sárga felfetésnél a biciklisnek elsőbbsége van. Ha már ismered a helyet és/vagy meglátod a bicikliseknek szóló elsőbbségadás kötelező táblát, akkor eltérhetsz ettől a vélelmezéstől (bár sajnos sok biciklist nem zavarja az elsőbbségadás kötelező tábla ).
föccer
Azt tulajdonképpen nem tiltja semmi, hogy a biciklis áthajtson a zebrán (sarkított példa, de autóval is végigmehetsz keresztben a zebrán). Viszont elsőbbsége nincs rajta, az csak gyalog (azaz tolva) érvényes. -
föccer
nagyúr
válasz Elemental #37614 üzenetére
Sárga felfestés olyan, mint az autosoknak a felezővonal. Csak a sáv kijelölésére szolgál, semmi többre. Mint ahogy írják, a kerékpáros is pont ugyan olyan közlekedő jármű, mint bármelyik másik a forgalomban. (kivéve, hogy ha egy kerékpáros átmegy ez autón, nem ugyan az történik, mint ha egy autó menne át egy kerékpáron )
Ugyan úgy vonatkoznak rá a KRESZ előírások (bár ennek a legtöbb kerékpáros tudatában sincs, nemhogy a kreszt ismerje).
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök.
-
Armahun
addikt
Kb két hete történt, hogy állok a sorompó előtt, mikor mellém gurul egy másik autó, majd ahogy kezd emelkedni a kar bő gázzal átsiklik.
Záróvonal vasúti átjáró, piros jelzés...
Ha szerinted egy tárgy lehet Ő, akkor te is az vagy. Jó étvágyat evés előtt illik kívánni. A már evő embert ezzel étkezévében megszakítani igen nagy illetlenség.
-
0:27nél jön a kamion.
-
félisten
válasz Elemental #37603 üzenetére
1. Utat keresztezo kerekparut. Figyelmezteto szerepe van, a kerekparosok elsobbsegi viszonyat tablak szabalyozzak es mint ott jobbra szemben lathato is, nekik is kint az elsobbsegadas kotelezo tabla es a felfestes, ahol esetlegesen ehhez meg kell allniuk. Tehat az autosnak van itt alap esetben elsobbsege, mivel mas tabla nem latszik a kepen.
2. Ugyan ez, mint az elobb, az autosnak van elsobbsege, kint a tabla a kerekparosnak.
3. Teljesen egyertelmu, csak plusz figyelem felkelto hatasa van, hogy keresztezel kerekparutat is.
-
Gépötty
senior tag
Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
Elemental
addikt
Jah, úgy kezelem. 19 év alatt sikerült kivédenem az összes biciklis akciót, pedig néhányan elég komolyan küzdöttek, hogy a szélvédőmre kerüljenek
Amúgy nekem elég vicces ez a bicikliseknek szóló tábla. Nagy részük nem néz semmit, még a forgalmat sem, csak teker. Ha véletlenül meg is látja a táblát, fogalma sincs, hogy mit jelent. És van még az a kategória, aki tudja mit jelent, de nem érdekli. És egy kis hányad, aki látja, tudja, és be is tartja.
Annyi minden belefér az oktatásba, szerintem nagyon hasznos lenne, ha az általános iskolában, mondjuk a 4.-5. osztálytól legalább heti egy alkalommal lenne kresz, meg közlekedés oktatás.[ Szerkesztve ]
-
kalmanchris
tag
Én már lassan semmin sem csodálkozom. Sajnos eléggé megyünk visszafele inteligenciaszinten ebben az országban.
Biciklisekre visszatérve. Rendszeresen úgy kanyarodnak ki egy alsóbbrendű útról jobbra, hogy nem néznek körül, gondolván úgy is elfér mellettük a jármű.
Én is bicóval járok dolgozni, ha jó idő van, de nem csinálok ilyen marhaságokat.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Elemental #37624 üzenetére
Most eszembe jutott, amit regen csinaltak gyakran erre felenk a rendorok, hogy kialltak figyelni, megallsz-e a stop-tablanal (akkor meg lampak sem voltak a varosban), persze te nem lattad oket, olyan helyeket kerestek. Ugyan ezt kellene nekik, ahol nagy a kerekparos frogalom es veszelyes az atkelesuk az uton. Szepen vegigbuntetni az osszeset, aki szabalytalan. Valahogy belejuk kellene nevelni, hogy ez nem a vadnyugat, rajuk is vonatkoznak szabalyok. Hamar maguktol nem jonnek ra, hogy elsosorban onmagukra vigyaznak, nem az autosnak torik el a laba.
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
ugye...kerékpárosokat szidni a legkönnyebb, csak gondolkodni nem...
például csepelen napi öt kilométert nem lehet rendesen biciklizni...a sávban 18-al cammogó spd-s kollega, akit szabályosan nem lehet megelőzni, mert zárt kerékpársávaa táblázás nélkül felbontott kerékpárút, ami persze rögtön kanyar után
parkolónak használt kerékpárút / kerékpársáva. a felújított úton nincs olyan nap, hogy végig lehetne menni, amióta "átadták" ...pénzszállító, csak a boltba beugró, a zebráig lusta elgyalogolni gyalogos...én próbálok szabályosan kerékpározni.de sajnos pont az autósok egy része nem engedi, illetve a balesetveszélyesen megépített kerékpárutak/sávok, amik a semmiből a semmibe tartanak.A többi kerékpárosról ne beszéljünk, aki körültekintés nélkül közlekedik autók között...
tessék vélményezni, mi a megoldás rá?
itt már kerékpáros nyom van az úttesten. HA a kerékpárútról rá akarok fordulni, mi a teendőm? kerékpáron elsőbbséget kell adnom, de napközben összefüggő a sor...Tehát leszállok, mert elsőbbségem van, letolom az úttest közepére, majd felülök?ez is érdekes, több kép nincs még...a járdán futó kerékpárút véget ér, de a képen mutatott felfut a járdára becsatlakozik abba, persze keresztbe a szemből érkező kerépársávon...eddig kb 4 ember szaladt le szembeforgalomba az úttestre...Szóval, végetér a kerékpárút, hogyan jut át az út túloldalán futó kerékpársávra?
ez se ilyen már, a sövény is nagyobb, a járda is keskenyebb, a múltkor viccesen felbontották a szegélyt fél méter mélyen és szélesen a sövény mögött...reggeli meglepetés félhomályban...
lehetne sorolni, csak erről a 5 km-es szakaszról...azért a szabályos kerékpáros közlekedéshez semmi nem adott.ÉS most nem a szabályokat fittyethányó vagy valamit benéző dolgokról van szó...Nem lehet kerékpárral szabályosan közlekedni, nincs olyan, hogy minden szabály be legyen tartva.Hiába akarod..Ülj fel, menj végig a városon. A többi kerékpárosnál csak azok a személyek okoznak nagyobb gondot, akik a kerékpáros közlekedést saját kényelmükre használják.Lehet szidni mindenkit, de azt nem szabad elfelejteni: ma jelenleg nem megoldott a szabályos közlekedés kerékpárral. Nem lehet, mert utólagosan beillesztett valami. Én napi szinten ezekkel a problémákkal. Télen legalább nincs kint hüje kerékpáros az utakon, a gyalogosok se ott ácsingóznak..És akkor az autósok is jobban becsülik az embert, amikor -10°C-ban teker...
Tudnám sorolni, de nincs olyan nap, hogy ne lene valami egy 5 km-es kerékpárút / kerékpár sáv szakasz közlekedésen..Nincs olyan nap.Egy sem..Minden nap van valami szabálytalanság rajta a kerékpárosokkal - velem szemben.És sajnos túl sok a szándékos...Én próbálok szabályosan közlekedni, de a baleset elkerülésére, vagy ha haladni akarok (értsd: pl pénzszállító, futár/akárki elállja a sávot vagy utat) kénytelen vagyok megszegni a szabályokat. Amikor kerékpáros súlyára nem vált hajnalban át a piros lámpa...vagy egyirányú utcából szembe jön ki a volvo...itt a kerékpársáv tökéketesen alkalmas a repülőrajthoz a buszmegállóba, hiába raktak feljebb mégegy zebrát...nem elég a kerékpársávot parkolónak használó, illetve besoroló / gyorsító sávnak használó autósok, még a gyalogosok is ott állnak rajta az úttesten..
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz Calogero #37629 üzenetére
nekem van. meg sok ismerősömnek.
de eddig nem volt rá szükségem szerencsére, viszont nekem már többször fizettek autósok...szóval? ha van felelőségbiztosítás, akkor mi változik? akkor ha összetöröd a többszázezres kerékpárt, megállsz és kifizeted, vagy jobban figyelsz, esetleg akkor lehet majd rendesen közlekedni kerékpárral?
Ezek ilyen mentsvár mondatok, hogy miért is hülye a kerékpáros...És igen, van jogsim is. És fékeim is vannak, müködnek is, meg lámpáim és prizmáim is...és betartom a sebességhatárokat is..ha kiírom magamra, hogy van, akkor egyenjogúként leszek kezelve? Mert az örök duma az az, hogy viselkedjünk egyenjogúként, de nem vagyunk egyenjogúként kezelve..nagyon nem.napi szinten kanyarodnak ki elém, parkolnak le előttem / fordulnak be.
Igaz, nem 20-al közlekedek...
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz fjudors #37628 üzenetére
Nem szidtam a kerekparosokat es a hozzaszolasaim ugy erzem sugalljak, hogy gondolkodom is.
(#37627) föccer Minimum egy olyan, mint a segedmotoros jogsi volt regen. O is az utakon kozlekedik, nem is ertem miert nem vezetik be. A gyerekek tanitasa pedig csak forgalomtol elzart helyen, szuloi felugyelettel.
(#37629) Calogero En tamogatom ezt is, az elozoekbol kiindulva. A babettamra kell biztositas, a kerekparra meg nem, holott a kempingesek is melegoznek olyan dog lassu a kismotor. Viszont olyan kor ki fizeti a kart, ha a kerekparos kifordul elem es hogy ne ussem el, belemegyek az arokba, vagy neki egy oszlopnak?
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
De általánosítasz.
Mint mindannyian...Sajnos a közlekedésben hibázunk, elnézünk. De előfordul, túl kell lépni rajta.
Én senkire nem haragszom, aki összetörte a gépemet...Elismerte, megbeszéltük. Ez nem háború, nem harc.
De az igazság az a hőbörgés ellenére, hogy a kerékpárosok a motorosok után a legmostohábbak..Mindenki tesz rájuk. És sajnos az idióta kerékpárosok is csak rontanak a dolgon, a megitélésen. De az autósok nagy része meglepődik azon is, amikor 40-el megy, és megelőzöm....Nincsenek felkészülve rá, és nem is igazán gondolnak a kerékpárosokra, mint partner, hanem egy szükséges akadálynak tekintik, akit ki kell kerülni, minél elébb túl kell haladni rajta, mert csak problémát fog okozni. Lehet szidni a kerékpárosokat, de én pl minden nap elszenvedem mások szabálytalankodását. Mégsem általánosítok.Aha..és amikor naponta fordulnak ki az ember elé parkolóból, keresztutcából, mert még messze vagyok...Én eldobom a gépet, Ő meg elhajt, meg se áll..Vagy amikor decemberben a kivilágítatlan kerékpárúton fekete ruhában reggel fél ötkör átszaladnak előttem..Közli, csak át akart futni..Amikor 4 méterre voltam tőle, és 30-al mentem / gyorsultam fel éppen...
a gyereket hagyjuk, az 5 éves lányom 24-es kerékpárt hajt, neki hol kéne szabályosan közlekednie? És nem vele van a baj, hanem a váratlan forgalmi helyzetekkel...Hol mehet úgy, hogy haza is ér vele?Minden szabályt betartva? Hm?
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
nem kerékpározik a forgalomban, de van, ahol nincs más lehetőség
de a szabályos kerékpározásról volt szó, viszont az ma ebben az országban nem megoldható.semmilyen eszközzel nem vagyunk képesek szabályosan közlekedni. De a kerékpárosokat jól lehet szidni: nincs jogsi, nincs biztosítás, nincs rendszám.
Na, ha mégis van, vagy lesz, akkor sem lesznek másképp kezelve, mint most. Ahogy parkolni se tudnak sokan, hiába van jogosítványuk, se nem tudnak szabályosan leparkolni, se nem képesek beállni elsőre egy parkolóhelyre.
azért amikor zárt kerékpársávon kicsapja előttem balra a kezét, majd körülnézés nélkül ráfordul a keresztezett zebrára, akkor összegyűlik nekem is a nyál a számban...ráadásul ott autóval nem is lehet balra menni, viszont 100 méterrel feljebb igen....és ott nem zárt a sáv sem...
aki szidja a kerékpárosokat, az üljön fel egy kicsit egyre, és menjen el valahova a városon keresztül, akkor rájön, miért is nem lehet szabályosan közlekedni vele.
-
MaciG
addikt
válasz fjudors #37634 üzenetére
Szoktam kerékpározni és ha akarok lehet szabályosan közlekedni, csak úgy lassabban haladok ,mintha szabálytalanul mennék, és sok kerékpáros pont ezért xarik a szabályokra, mert ők haladni akarnak.
De egyébként meg tőlem aztán tekerhetnek mindenfelé, körülnézés nélkül át a zebrán,stb; én a busz volánja mögött biztonságban érzem magam ha csattannék egy szabálytalanul közlekedő bringással.BANZAII
-
Calogero
addikt
válasz fjudors #37630 üzenetére
Nekem nincs gondom a biciklisekkel, figyelek rájuk, csak ugyanazt elvárom hogy ők is figyeljenek.
2007-ben vettem autót, 10 napos korára egy motoros lebontotta jobb oldalát. Éppen előztem amikor megtetszett neki az autóm és menet közben át akart szállni. (meg akart fordulni de nem nézett a tükörbe)
Persze neki állt feljebb, így rendőrség lett belőle. A helyszínelő rendőr pont a motoros sógora volt, és azt tanácsolta neki jobb ha elismeri a hibáját, mert a ha lehelyszíneli a balesetet jobban megszívja.
Ekkor derült ki hogy 1 héttel az eset előtt már elnézett STOP táblát és akkor másik motorját törte össze.
A találkozónk után 1 héttel pedig az autójával csapódott egy árokba.
Ezért én azt vallom hogy aki hülye és úgy vezet mint egy állat, annak mindegy hogy bicikli,motor,autó van a feneke alatt.De mivel a biciklit bárki vezethet, se FB nem kötelező, se egy azonosító, egyes biciklisek (nem mind) bátrabban szabálytalankodnak, hisz nehezebben beazonosíthatóak.
1,5 hónapja a céges autómról (ami parkolt) egy kerékpáros letörte a visszapillantót. Persze se cetli, se megvárás. Csak egy bolt kinti kamerájáról tudtuk meg az estet, de azon nem nagyon lehetett a kerékpárost felismerni. Hibába kérte be a rendőrség felvételt, lezárták ismeretlen elkövető miatt. Én meg fizetésemből fizethetem a 40 000 Ft-os tükröt.
-
Elemental
addikt
válasz fjudors #37634 üzenetére
Nem a szabálytalan közlekedés a gond, hanem a biztonságtalan.
Én mennyi záróvonalat léptem át, fordultam meg tilos helyen, és még sorolhatnám. De körültekintően tettem.
Gyalogosként mentem át piroson, ott is, ahol nem kellett volna, de itt is körültekintő voltam.
Te, ahogy írod, volt elég sok afférod. Ezen is el lehet gondolkodni, hogy miért. Talán tekerhetnél lassabban.
És mondhatsz akármit, itt nem általánosításról van szó, hanem tapasztalatokról. A legtöbb biciklis ön és közveszélyes. -
fjudors
aktív tag
válasz Elemental #37638 üzenetére
hm
ha az autós áll az elsőbbségadás táblánál, várja, hogy besoroljon, majd amikor elindul nem néz el jobbra, a kerékpárútra...az nem sebesség kérdése, ahogy az se, ha az elsőbbségadásnál megálló autót kielőzi a másik a belső sávban..vagy, ha halszálkás parkolásnál kitolat elém, mert nem lát hátra kifele, főleg, ha hátra se fordul...De a sebesség a forgalom üteméhez igazodik, bár nem szoktam jobbról előzni akkor sem, amikor lenne rá lehetőségem. Mégis rendszeresen 5 méterrel előttem leparkolnak / befordulnak irányjelző nélkül.Nem volt sok afférom, csak volt. Mivel napi szinten kerékpárral közlekedek, egész évben, csak munka alatt illetve nyaraláskor ülök autóban...Tehát sokat megyek, idézőjelben, gyakorlatilag évi 330 napot ülök kerékpáron, mert a gyerekkel is eljárok szabadidőmben. A legtöbb autós pedig nem kezeli egyenrangúnak a kerékpárosokat, és ez tény, nem általánosítás. Nem veszik figyelembe, hogy ott van, nem mérik fel a sebességét, és igazából úgy gondolják, igazodjon a kerékpáros, hiába lenne elsőbbsége.itt nem tudsz úgy végigmenni a macik ellenére, hogy ne fordulna eléd valaki, vagy csorogna be, amíg be akar sorolni..Azért az nem életszerű, hogy mindenhol lassitsak, mert nem adják meg az elsőbbséget...Én általában időben meg tudok állni, amikor nem adják meg, de nem mindig sikerül...De azért a keresztberakott blokkolt géppel oldalazott fékezés nem hiszem, hogy normális kellene legye...Az autósok hőbörögnek, ha valaki 50-es táblánál 50-el megy...Akkor a 30-as kerékpárúton hadd mehessek én is 30-al, vagy ahol lehet, 40-el.Közlekedek, nem maegalázva meghúzom magam, hátha megtűrnek az úton...
@Calogero
egyetértünk.a hüje, mindennel hüje...és azon nem segít, van-e papírja, vagy nincs.Ráadásul
@MaciG
Az nem közlekedés, hogy átvezetés hiányában leszállsz és tolod...kb, mintha kereszteződésnél tolnád a kocsit, vagy a buszt. A közlekedés az folyamatos, az nem megoldott, hogy gyalogolni kell közben...Nem a lustaságról van szó, csak az nem közlekedés.A semmiben kezdődő és semmibe végződő megoldások. Ma a fővárosban nem tudsz szabályosan közlekedve kerékpárral eljutni a-ból b-be. -
MaciG
addikt
válasz fjudors #37639 üzenetére
Nem kötelező tolnod a bringát, csak akkor fogadd el, hogy a zebrán átkelésnél nincs elsőbbséged.
Ez a "kb, mintha kereszteződésnél tolnád a kocsit, vagy a buszt" felfogás is csak a bringásokat minősíti le. Senki nem mondta, hogy szállj le ha mész az úttesten és jön egy zebra... De neked megígérem, hogy ha majd a busszal hosszába megyek át a zebrán a járdáról, akkor kiszállok és tolom!És igen, valóban nem lustaságról van szó, hanem szimplán nem tudod elfogadni, hogy van olyan helyzet ahol jobb leszállni, mint magadat veszélyeztetni.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
Solad
őstag
Na ja, csak 1-2 napja volt linkelve a hajtva szabálytalan (vagy a fene se tudja mi a szövege).
Amúgy meglepő, nálunk itt barcikán a bringaút zebrán van átvezetve, mindig megállok előtte bringával, és az esetek 90 százalékában átengednek az autósok.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
félisten
Nem teljesen egyertelmu a szabalyzas, bar a kresz 54. §, 4. pontjaban igy fogalmaznak:
b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni
nem szabad.A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.
Ez ugyan nem a gyalogos atkelohelyre vonatkozik, abbol a szempontbol viszont fontos lehet, hogy a kerekparral az uttestet nem szabad keresztezni, legalabbis ebbol a megfogalmazasbol ez kovetkezik. A gyalogosatkelohely pedig a nevebol is adodoan a gylogosok kozlekedesere szolgal, nem jarmuvek kozlekedesere.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
tegnap 52esen jövök solt felől, itt jobbról papa zsigulival olyan szépen kikanyarodott elém és beállt 50es tempóra, hogy rendesen fékeznem kellett jó, hogy mögöttem senki nem jött, de nagyon siethetett, ha nem bírt várni pár másodpercet, hogy elhaladjak
aztán a szebb eset: kecskeméttől kb 20km-re mögöttem egy ford terepjáró (régóta itt jött a 90es tempómban, tartva a követési távolságot), előttem egy g astra akkora távolságra hogy 2 autó is kényelmesen elfért volna, azelőtt meg egy kamion... mögülünk megindult egy 206os peugeot, előzte a fordot, engem, astra-t, aztán láttam már a résen a szemből érkező lámpáját, de ez kiment a kamion mellé... ott gondolkozott el, hogy lehet fékezni kellene, amitől úgy beszitált a kocsija, hogy lepörgött azonnal a szemem előtt, ahogy elszáll reflexből eldobtam a gázt, fékkészenlét, astra/ford szintúgy... ezután sikerült kirántani a kocsiját a kamion mögé, de centiken múlt, hogy elkerülte a balesetet... a szemből érkező matiz lelassított már ahogy tudott és 2kerékkel elhagyta az úttestet is... szerencsétlen menekült volna, ahova tud ...az ilyen mégis mit gondol? jönnek szemből, nem gond, akkor is megpróbál még megelőzni egy 15-20 méter hosszú szerelvényt? ...slusszpoén: semmivel nem volt előrébb, hiába előzte meg a kamiont meg 1-2 másik járművet... városban első duplakörforgalomnál utolértem
ui: jó lenne, ha a dunaújváros-kecskemét-békéscsaba vonalon felépülne az autópálya, mert az 52-esen iszonyú néha a kamionforgalom és a román-horvát barmokból elegem van, akik teljes szélességében magukénak érzik az úttestet... folyamatosan átmásznak a másik sávba, lenyomják az embert, nem engedik előzni, mert elállják előtte az utat egyik fuvarozó panaszkodott, hogy elmúlt hetekben 3 tükröt is levertek az az egyik gépéről, mert úgy vezetik ezek a 20+ tonnás gépeiket, hogy beállnak középre és "majd lemegy a szemből érkező, ha nem akar frontálist" (ugyanakkora géppel) ...csak van amikor már csak az árokba lehetne menni és az -1 tükör
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
-
mephi666
nagyúr
m44 éveken belül meglesz, ez már fél öröm... innentől tényleg csak az 52-es út kiváltására kellene egy normális 4sávos, mert a keletről érkezők agyonterhelik a 44+52-es főutakat, amiknek nem csak a minősége kritikán aluli, a 44esen normális egyenes szakasz is alig van, nehéz előzni, ha valaki meg összetöri magát és útzár van, megáll az élet
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Solad
őstag
Az, hogy van olyan helyzet, amikor tilos keresztezni, nem jelenti azt hogy mindig tilos keresztezni
Ráadásul ez a pont semmi ilyesmiről nem szól, nem is értem igazán miről akar szólni Nem szerepel benne úttesten való áthaladás. Párhuzamos útra hogy is jöhet szóba bekanyarodás? A szöveg jelen megfogalmazásában azt mondja, hogy van egy út vele párhuzamos bringaút. A bringaútról tilos az útra felhajtani.
Ha merőleges útról írna, akkor értelmet nyerne az egész.
De ha esetleg az én fejemben van benne a hülye akkor homályosítsatok fel"A gyalogosatkelohely pedig a nevebol is adodoan a gyalogosok kozlekedesere szolgal, nem jarmuvek kozlekedesere"
Elnevezésből eredő következtetést inkább ne tekintsünk érvnek ha lehet, ne kelljen előjönnöm az autópálya és a kamion nevetséges kliséjével
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs