- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mobil flották
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
Hirdetés
-
Computex 2024: Látogatóban a Chieftecnél
ph Mélynyomót formázó microATX ház, egy ígéretes üvegtorony és vízhűtések is előkerültek a standon.
-
Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
it 1 százalékot tud spórolni az Onsemi, de ez is elég lehet ahhoz, hogy 1 millió háztartást 1 évig ellássanak árammal.
-
The Thing játék jön a Nightdive csapatától?
gp Úgy tűnik, hogy végre kapunk egy remaster kiadást a több mint húsz éves játékból.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz fjudors #37628 üzenetére
Nem szidtam a kerekparosokat es a hozzaszolasaim ugy erzem sugalljak, hogy gondolkodom is.
(#37627) föccer Minimum egy olyan, mint a segedmotoros jogsi volt regen. O is az utakon kozlekedik, nem is ertem miert nem vezetik be. A gyerekek tanitasa pedig csak forgalomtol elzart helyen, szuloi felugyelettel.
(#37629) Calogero En tamogatom ezt is, az elozoekbol kiindulva. A babettamra kell biztositas, a kerekparra meg nem, holott a kempingesek is melegoznek olyan dog lassu a kismotor. Viszont olyan kor ki fizeti a kart, ha a kerekparos kifordul elem es hogy ne ussem el, belemegyek az arokba, vagy neki egy oszlopnak?
[ Szerkesztve ]
-
MaciG
addikt
válasz fjudors #37634 üzenetére
Szoktam kerékpározni és ha akarok lehet szabályosan közlekedni, csak úgy lassabban haladok ,mintha szabálytalanul mennék, és sok kerékpáros pont ezért xarik a szabályokra, mert ők haladni akarnak.
De egyébként meg tőlem aztán tekerhetnek mindenfelé, körülnézés nélkül át a zebrán,stb; én a busz volánja mögött biztonságban érzem magam ha csattannék egy szabálytalanul közlekedő bringással.BANZAII
-
Calogero
addikt
válasz fjudors #37630 üzenetére
Nekem nincs gondom a biciklisekkel, figyelek rájuk, csak ugyanazt elvárom hogy ők is figyeljenek.
2007-ben vettem autót, 10 napos korára egy motoros lebontotta jobb oldalát. Éppen előztem amikor megtetszett neki az autóm és menet közben át akart szállni. (meg akart fordulni de nem nézett a tükörbe)
Persze neki állt feljebb, így rendőrség lett belőle. A helyszínelő rendőr pont a motoros sógora volt, és azt tanácsolta neki jobb ha elismeri a hibáját, mert a ha lehelyszíneli a balesetet jobban megszívja.
Ekkor derült ki hogy 1 héttel az eset előtt már elnézett STOP táblát és akkor másik motorját törte össze.
A találkozónk után 1 héttel pedig az autójával csapódott egy árokba.
Ezért én azt vallom hogy aki hülye és úgy vezet mint egy állat, annak mindegy hogy bicikli,motor,autó van a feneke alatt.De mivel a biciklit bárki vezethet, se FB nem kötelező, se egy azonosító, egyes biciklisek (nem mind) bátrabban szabálytalankodnak, hisz nehezebben beazonosíthatóak.
1,5 hónapja a céges autómról (ami parkolt) egy kerékpáros letörte a visszapillantót. Persze se cetli, se megvárás. Csak egy bolt kinti kamerájáról tudtuk meg az estet, de azon nem nagyon lehetett a kerékpárost felismerni. Hibába kérte be a rendőrség felvételt, lezárták ismeretlen elkövető miatt. Én meg fizetésemből fizethetem a 40 000 Ft-os tükröt.
-
Elemental
addikt
válasz fjudors #37634 üzenetére
Nem a szabálytalan közlekedés a gond, hanem a biztonságtalan.
Én mennyi záróvonalat léptem át, fordultam meg tilos helyen, és még sorolhatnám. De körültekintően tettem.
Gyalogosként mentem át piroson, ott is, ahol nem kellett volna, de itt is körültekintő voltam.
Te, ahogy írod, volt elég sok afférod. Ezen is el lehet gondolkodni, hogy miért. Talán tekerhetnél lassabban.
És mondhatsz akármit, itt nem általánosításról van szó, hanem tapasztalatokról. A legtöbb biciklis ön és közveszélyes. -
MaciG
addikt
válasz fjudors #37639 üzenetére
Nem kötelező tolnod a bringát, csak akkor fogadd el, hogy a zebrán átkelésnél nincs elsőbbséged.
Ez a "kb, mintha kereszteződésnél tolnád a kocsit, vagy a buszt" felfogás is csak a bringásokat minősíti le. Senki nem mondta, hogy szállj le ha mész az úttesten és jön egy zebra... De neked megígérem, hogy ha majd a busszal hosszába megyek át a zebrán a járdáról, akkor kiszállok és tolom!És igen, valóban nem lustaságról van szó, hanem szimplán nem tudod elfogadni, hogy van olyan helyzet ahol jobb leszállni, mint magadat veszélyeztetni.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz fjudors #37634 üzenetére
"de a szabályos kerékpározásról volt szó, viszont az ma ebben az országban nem megoldható."
Felénk simán. Lehet, hogy Pesten nem, ott még nem bicikliztem soha, de vidéken nagyon sok helyen. Anno sok helyről ki volt tiltva a bicikli Szolnokon is , szidtam is a táblát kihelyezőket, mert több kilométeres kerülő volt a hídtól a vasútállomás, ma is van ilyen nyilván, sok helyen, de lehet kerékpározni szabályosan. Ha húsz éve próbáltál volna biciklizni, rájönnél mekkora a fejlődés...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
deicide
veterán
válasz fjudors #37926 üzenetére
Világítás nélkül a korlátot sem veszed észre, csak nem esel az árokba, hanem nekimész. (Most az ominózus esetre gondolok)
Volt bringás kalandom kivilágítatlan részeg szembejövővel, nekem emelkedő, neki lejtő volt és alig vettem észre úgy, hogy kvázi egy fotonágyú van a kormányra szerelve, mert pl a magasságkülönbséget sem tudja jól kezelni a bringalámpa. Ahogy kanyarba sem lát bele. Ezért megyek ismeretlen terepen sötétben annyival bringával, hogy bármi akadály előtt meg tudjak állni. Ha ehhez 20-al kell menni 35 helyett, akkor annyival...[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
félisten
válasz fjudors #37926 üzenetére
amikor tervezik, akkor 12-15 km/h-ás sebességre tervezik...tucatnyi példát tudnék felhozni, ahol fizikailag nem kivitelezhető a megengedett sebességgel a közlekedés / kanyarodás..derékszögű kanyarok,
Oszinten szolva nem is ertem itt mirol beszelsz. A kozutakat sem ugy tervezik, hogy azon mindenhol a maximalis megengedett sebesseggel lehet majd kozlekedni. Kerekparuton 30km/h a max, termeszetesen mindig az utviszonyoknak megfelelo sebesseggel tekerek rajta, hogy be tudjam venni a kanyarokat es ki tudjam kerulni amit ki kell.
de a lámpa magam elé világít, nem lefele, egy út sík alatti rész árnyékban van
Beallitas kerdese. Aki gyorsabban teker, az feljebb allitja, aki lassabban, annak jobban maga ele is verheti a fenyt.
deicide Regebben mar irtam rola, fenyes nappal frontalisan nekem jott volna a marhaja. Az ilyeneknek csinalhatsz akarmit, a hofeher betonfalnak nekimegy fenyes nappal es jonnek utana azzal, hogy veszelyes a kerekparut.
[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz fjudors #37931 üzenetére
Az utolsó mondathoz: háát, azért MTB-vel vagy trekkinggel borzasztó erős ember kell már akár a 35km/h-hoz is, ne a Tour de France-ból indulj ki. Én az átlagnál azért jóval erősebb vagyok és tartósan 40 felett még a karbon vázas országúti bringámmal sem nagyon tudok menni. MTB-vel pedig 35-36 a max, de akkor már 160-170 körül van a pulzusom.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz fjudors #37931 üzenetére
Nem kiabálok, és nem ingerültösködök!
De bocsi, az ebet akkor is kötöm a karóhoz!A biciklin nem volt világítás! Az esetnél ez a meghatározó, mert sötétben a tábla és a felfestés nem igen látható!
Az más dolog, hogy teljesen egyértelmű: Az országban nincsenek biciklizésre alkalmas bicikliutak!
Ma Keszthelyen járva érdekes volt látni, hogy a korábban kitiltott főtér és sétálóutca közepén bicikliutat csináltak, de majd teszek fel képeket holnap, hogy ezt hogy oldották meg az okosok! Jobban tették, volna, ha marad sétálóutca!
-
Elemental
addikt
válasz fjudors #47143 üzenetére
Nem csak pesti dolog ez. Nemrég faterral volt párhuzamos közlekedésben, hogy kinyomta az indexet a csávó, és már húzta rá a kormányt. Fater dudált neki. A kövi pirosnál meg kipattant a gépből az ürge, és elkezdett hápogni, hogy indexeltem, miért nem engedtél be...
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz fjudors #47143 üzenetére
Ebben amúgy semmi veszélyes nem volt. Azt gondolom szimpla figyelmetlenség. Nem volt hirtelen kormánymozdulat és hagyott elég helyet is. Majd utána mikor be akar normálisan sorolni, a kolléga tökig nyomja a dudát. Ez egyrészt szabálytalan, másrészt felesleges, mivel nem változott tőle semmi.
[ Szerkesztve ]
-
szebe
őstag
válasz fjudors #47143 üzenetére
Ez leginkább azért van, mert ha kirakod az indexet, és "vársz", akkor nem beenged az illető, akinek a helyére mennél, hanem jól rácuppan az előtte lévőre, nehogy már bemenj elé.
Így szépen kialakult az a reflex az emberekben, hogy ha van hely, akkor index és azzal együtt húzza be. Aztán fejlődik tovább, és mostmár a fél helyekre is húzzák be.[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
-
maajsz
senior tag
válasz fjudors #49088 üzenetére
Az új mondat és teljes egészében megállja a helyét. Egyrészt a megelőző bekezdés már nem csak főútvonalról beszél, hanem bármilyen útról ami mellett kerékpár út fut, másrészt az a balra bekanyarodás lakott területen kívülre vonatkozik, a b pedig általában. Lakott területen, főleg nem főútvonalon be lehet kanyarodni balra közvetlenül simán.
Ha a gyalogátkelőhelyen teszi akkor tolnia kell ha a gyalogosnak járó elsőbbséget szeretné élvezni, különben ha átteker keresztbe azt teheti bárhol (akár közvetlen a zebra mellett) de akkor nincs elsőbbsége. -
mephi666
nagyúr
válasz fjudors #49103 üzenetére
itt a cikk, szerintem linkeltem már (nem találom most, hogy végül mennyit kapott)
"Az ügyészség a férfit halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétségével vádolja, amely 1-5 évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő. A vádhatóság végrehajtandó szabadságvesztést indítványoz a szabadlábon lévő büntetett előéletű vádlottnak."
nem jól emlékeztem, mert ennek is volt priusza, viszont ha lenne precedensjog, akkor fel lehetne ezt használni szépen: hozzácsapni az eltiltás alatti vezetést és a mobilozást, valamint a +1 halottat és sérületek aztán kimatekozni minimum 20év letöltendőt...
ui: itt egy másik eset, ahol szintén közrejátszott a gyorshajtás ...itt is úgy tudom 100fölötti tempót állapítottak meg és az autós nem kapott komolyabb büntetést... a tapasztalat azt mutatja, hogy ha lakott területen belül valaki 50 helyett ilyen 100-150-es sebességgel szenved balesetet, ott ezt simán erősebb súllyal mérlegelik (mivel a megengedett sebességgel elkerülhető lett volna, valamint kisebb lett volna a személyi/anyagi jellegű kár)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
updog
senior tag
válasz fjudors #49105 üzenetére
"nem jog a közúti közlekedés, azt ki kell érdemelni"
Ezeket a mondatokat össze kéne szedni és berakni topicösszefoglalóba Most M.Ricsitől függetlenül, nagyon sokszor eszembe jutnak hasonló dolgok az emberek autóval/autózással kapcsolatos hozzáállása miatt, ideértve a technikai, anyagi, és közlekedés közbeni dolgokat.
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
szebe
őstag
válasz fjudors #49105 üzenetére
"nincs visszatartó erő, mert a kicsi a lebukás esélye"
Pontosan.
Lassacskán 10 éve van jogsim, egy kezemen meg tudom számolni, hányszor intett le a yard.
Akitől elveszik a jogsit, simán vezet tovább, mert úgysem bukik le..."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
-
félisten
válasz fjudors #49217 üzenetére
másik jogait és kötelességeit mindenki kívülről fújja, csak a sajátja képlékeny..
Na ez az. A gyalogosnak mi a kötelessége? Egyrészt őt is kötelezik a szabályok, másrészt a saját ösztönének is működnie kellene, hogy nem lépek le egy autó vagy egy busz elé, mert ott csakis én húzhatom a rövedebbet. Inkább várok egy percet és átmegyek biztonságosan. Én még átkelés közben is pásztázom a sávokat, hogy minden oké-e. Nem kerül semmibe, de biztonságosan átérek.
-----------------------
Hát ha csak ezt tanították neki, akkor a tanítónak is járna egy nagy pofon. Három dolgot kell tudnia ez esetben a gyalogosnak:
1. A gyalogos átkelőhelyen elsőbbséged van
2. Csak akkor léphetsz le az úttestre, ha meggyőződtél annak veszélytelenségéről
3. A legfontosabb a saját testi épséged védelme (hisz hiába volt elsőbbséged, ha mondjuk egy kerekesszékben élsz majd életed végéig)
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz fjudors #49227 üzenetére
Oké, elmondtuk mindketten amit gondoltunk, csak egy dologra reagálnék.
hiszen szerinted minden gyalogos gázolásnál a gyalogos a hibás, mert nem győződött meg a veszélytelenségről..
Ezt kérlek ne, alaptalan baromságokat ne írkáljunk a másikra. Én ilyet soha nem írtam és nem is céloztam rá.
[ Szerkesztve ]
-
válasz fjudors #49227 üzenetére
Egy eddig nem kifejtett momentum: a busz ugyebár a távolabbi sávban mászott rá a gyalogra: amennyiben féktávon belül lett volna, akkor már rég áthaladt volna azon a szakaszon, és a gyalogos a busz mögött megy át! Ergo a busz teljes mértékben, kényelmesem meg tudott volna állni még azelőtt, mielőtt a már zebrán haladó gyalog a zebra felőle lévő részére ér.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz fjudors #49630 üzenetére
A Vitara leáll, a Berlingo nem. Hogy bizonyítja a rendőr öt perc múlva, hogy anno beindítottam....
Amúgy azt kifelejted, hogy a vezetőülésben is kell ehhez ülni. Ugyanis közterületen, mondjuk egy parkolóban állok egy kocsival, ülök hátul és jár a motor, mert fázom.... Ezt semmilyen jogszabály nem tiltja.
Egyébként ezt a "motor beindítása ittasan" dolgot a KRESZ melyik pontja tiltja szerinted?Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
maajsz
senior tag
válasz fjudors #49629 üzenetére
Nem tereltem, főleg nem "össze-vissza". Nem értelmeztem semmiféleképp gondolva. Nem írtad le pontosan, én pl alapból először nem is magánterületre hanem motorkerékpárra gondoltam. Pl az ittas vezetés vonatkozik közúti forgalom elől el NEM zárt magánutakra is.
Másik ha ittál és mondjuk nem tudsz hazamenni, de van odakint -20 fok és nem akarsz megfagyni kellene egy járó motor. De linkelj nyugodtan jogszabályt és értelmezd.
"Vezető" az aki az úton járművet vezet vagy állatot hajt. Definíció szerint. Értem, ha beindítod már értelmezhető úgy, hogy megkísérled a szabályszegést, de ha beülök mondjuk jobb egybe akkor nem igazán próbálom megszegni. -
félisten
válasz fjudors #50608 üzenetére
Mindkét oldalon katasztrófális a helyzet. Ebben a topikban nagyrészt az autósok fikázása folyik és a maradékban csak a többi közlekedőé.
Olyan szempontból érthetetlen a dolog, hogy amíg az autósnak max lesz egy horpadása a kerékpárosal való ütközéstől, addig annak eltörik 5 csontja. Szóval elemi érdeke kellene hogy legyen az összesnek, hogy vigyázzon magára. Ezt amúgy kresz nélkül is megtehetné, ha eljutna oda agyilag az olyan.
[ Szerkesztve ]
-
dh66e
veterán
válasz fjudors #50955 üzenetére
Az lehet hogy egy cég olvassa ki azt nem tudom,de csak a rendőrség kérheti ki a felvételt.Ez biztos.
Volt egy rablás az egyik lépcsőházban a nyomozó már a járásából felismerte az elkövetőt.
Azt nem tudom nálatok miért nem foglalkozik vele nálunk eddig 3 eset volt a kamerák óta,bringalopás,rablás,rongálás.Mind megoldódott.[ Szerkesztve ]
-
-
-
Reggie0
félisten
válasz fjudors #51541 üzenetére
Varosban persze h mindenki elol akar menni. En is. Teli van az ut idiotakkal es fillerbszokkal, akik nem indulnak el a lampanal, beragadnak, nem gurulnak az elottuk levo utan, ha csak par metert ment, 2km-en guritjak ki,stb. es leszarjak, hogy miattuk nem fernek at a zoldon a mogottuk jovok. Azt meg sosem bantam meg, hogy megeloztem valakit, de azt szamtalanszor, amikor nem.
[ Szerkesztve ]
-
dh66e
veterán
-
Zolás
addikt
válasz fjudors #52052 üzenetére
Tényleg, a jó kis Ferihegyi reptér felé, balra forgalom és vasút. Jó kis dugó van, mikor jön a vonat, a sok gyökér jobbról előzi a sort, aztán megáll a sávban, és balra indexel. Így marad a külső sáv annyi autónak, ami 3 sávban is tömören mozogna.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
Új hozzászólás Aktív témák
- Vicces képek
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Ukrajnai háború
- Milyen okostelefont vegyek?
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kerékpársportok
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- PlayStation 5
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Bomba ár! HP Elite X2 1011 G1 - m5 I 8GB I 256GB SSD I 11,6" FHD Touch I CAM I W10 I Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- 8db GeForce RTX 3090 Egyben
- VAST AI - VAST AI - VAST AI - GeForce RTX 3090
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen