- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Mobil flották
- Netfone
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mégsem lesz Oppo tábla?
ma Alig pár nappal az Oppo Pad 3-ról érkező információk után úgy tűnik, nem érdemes új csúcstabletre számítani egyhamar.
-
Évente ontja majd magából az új AI-chipeket az NVIDIA
it Az NVIDIA következő AI-chipes platformja a 2026-ban esedékes Rubin lesz, árulta el az NVIDIA vezérigazgatója. Eközben a cég hamarosan értékesebbé válik, mint az Apple.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Zozzant
addikt
Ma este kb. egy KM-en keresztül villogtam egy autósra aki lámpa nélkül közlekedett... gyengébb városi fényeknél, remélem épségben hazaért, mert nem vette észre a fényáradat villogást... borzasztó emberek vannak (műszerfalból mit láthatott???)
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
válasz Zozzant #59653 üzenetére
De minek villogsz rá, az mit segít neki? Legfeljebb a saját frusztrációdat vezeted le, cserébe ő megvakul. Az ilyet megelőzni érdemes, és előtte menni, hogy lásson is valamit, illetve ne lepjen meg senkit szemből lámpa híján.
Anno nálam egyszer sötétedéskor az autópálya közepén derült ki, hogy mindkét tompítottam kiégett. Ott is páran villogtak rám ezerrel, de nem értem minek, hisz nyilván tudtam hogy elöl csak a helyzetjelzőm működik, a tompított meg rottyon van. Pót izzó híján ilyenkor nem sok opciód van. Megállsz aztán mész gyalog? Autópályán? De ha van is pót izzó, akkor se szívesen cserélném az autópálya leállósávjában sötétben, mert úgy nagyobb eséllyel halok meg. Kb annyit tehetsz, hogy beállsz valaki mögé fixen (szerencsére tesóm velem volt külön autóval, aztán ő volt az lámpám elöl), aztán úgy mész a legközelebbi helyig, ahol veszel izzót. Egyébként meglepő, de mivel hozzászokott a szemem a sötéthez, így egész sokat láttam, az ilyen kívülről sokkal félelmetesebb.
Azóta mindig ellenőrzöm az izzót, hogy működik-e, nappal is.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Hi!King
őstag
válasz lezso6 #59656 üzenetére
Pedig ez pont olyan szituáció, ahol a villogás lehet jóindulatú. Én például mindig elgondolkodok, hogy valami nem stimmel, ha rám villognak, vagy többen villognak rám. Esetleg nem kapcsoltam fel a fényszórót? Nyitva hagytam a csomagtartót? Jó, mostanában ezek pont nem, mert a csomagtartóra jelez, a fényszóró sötétben automatikusan bekapcsol (ettől függetlenül be szoktam kapcsolni), de régebben ezek is lehettek.
-
félisten
válasz Zozzant #59653 üzenetére
Ilyen eseteknél bennem az a kérdés szokott felmerülni, nem látja, hogy nem lát semmit? Ez igaz a környezetére és a belső műszerekre is.
Én is szoktam nekik villantani. Nem stroboszkópot, csak 1-2 alkalommal. Ez általában elég ahhoz, hogy körbenézzen maga körül/kicsit átgondolja a szitut és észreveszi mi a probléma, felkapcsolja a világítást. Persze van, akinél semmi sem történik, na azokat szerintem ki is kellene emelni a forgalomból és elvenni a jogosítványát. A kresz megsértése egy dolog, viszont ezek a vezetők azt sem tudják mi történik körülöttük. Aki nem veszi észre, hogy kívül - belül "tök sötétben" autókázik, véleményem szerint semmi keresnivalója nincsen az utakon.
-
mephi666
nagyúr
válasz Hi!King #59658 üzenetére
van azért pár túlbuzgó ember, aki már reggel képes villogni az emberre (amikor már napkeltén túl vagyunk, de nincs verőfényes napsütés, viszont kivilágítatlan gyalogost is észre lehet venni vagy fél km-ről) ...asszony is szokta mondogatni, hogy "mindenki világít, világítani kell" aztán lehet számolgatni, hogy hányan világítanak: 5/3? 5/4? ...ha a látási körülmények nem követelik meg, miért égessem feleslegesen a lámpát városban? jobban zavar az, ha valaki távolságit használ, esetleg olyan rosszul van beállítva a fényszórója, hogy a tompított is kiégeti a szemem... normál látási körülmények közt ha valaki szóváteszi majd, akkor azt elküldöm szemészetre (persze, ha félhomály, eső, köd, akármi miatt a tompított megkönnyíti az észlelhetőséget, akkor felnyomom...)
#59659: erre szoktam azt mondani, hogy "a fejükben akkora a sötétség, hogy fel sem tűnik nekik, ha azon kívül is az van"
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz Hi!King #59661 üzenetére
az igen, csak a téma terelődött afelé, hogy milyen esetekben megy még a villogással történő figyelemfelhívás...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Veszprém turbó körforgalom (vagy mi a pontos neve [link] ), megyek a szélsőben mert egyből ki akarok hajtani. Mellettem már korábban is bizonytalan vezető a belső felöli oldalon készül menni. Nem jött senki egyszerre elindulunk, számítottam rá hogy valami nem stimmel így lassabban indultam el szerencsémre mert bizony az agyas nem a belső gyűrűbe ment hanem élesen bevágott elém....de ha legalább indexelt volna nekem jelezve hogy rossz sávot választott. Nem ez az első eset. Fel van festve hogy abban a sávban belülre mehet, kívülre nem.
Másik bár arra már számítok. Kereszteződés egymással szemben mindkettőnknek stop tába (én balra ő egyenesen menne), én előbb beérek majd szabályosan megállok (zsaru jobbról szokott táborozni) és ilyenkor gondolkozhatok hogy vajon megáll-e ő is mert akkor elötte kiférek hiszen előnyben vagyok vagy szokás szerint nem áll meg mert minek és átszáguld a kereszteződésen.
Ha már stop tábla, vagy egy aminél kénytelen vagyok megállni [link] pedig szerintem totál indokolatlanul van kihelyezve, ugyanakkor rendőr drón repkedett már azon a részen szóval drága dolog lenne nem figyelmen kívül hagyni. Totál belátható rész és látni hogy mely autó kanyarodik le onnan.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
-
mephi666
nagyúr
válasz MasterDeeJay #59663 üzenetére
ilyen stoptáblás itt is volt: megállok, balról-jobbról elmegy mindenki, közben folyamatosan indexelek balra... indulok, közben érkezik bőven féktávon kívül szemből a robogós (akinek tábla miatt meg kell állni), aki jót fékezve éppen megállt még azelőtt hogy benézett volna az anyósülés felől az ablakon
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
válasz Hi!King #59658 üzenetére
Persze lehet, ha pl elfelejtetted felkapcsolni a tompítottat nappal. De amúgy más értelmét nem látom, hisz sötétben csak észreveszi hogy nincs világítása. De ha olyan hülye hogy nem, akkor a villogás sem segít rajta.
Egyébként nincs bajom a villogással, ha mögöttem csinálják, akkor sem veszem magamra, elengedem őket, ha tudom.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Hi!King
őstag
válasz lezso6 #59666 üzenetére
Ha türelmetlenkedés az oka a villogásnak, akkor van bajom vele. Ha belső sávban vagyok, amint tudom, amúgy is elengedem a mögöttem gyorsabban érkezőt, a villogással nem jut előrébb, legfeljebb azt jelzi, hogy vigyázzak, mert alkalmatlan sofőrrel van dolgom.
Városban sokszor láttam hogy valaki éjszaka felejtette el felkapcsolni. Vagy szürkületben, amikor egyébként még veszélyesebb is lehet. Úgyhogy van az a szituáció. A folyamatos villogás persze túlzás, de egyszer van értelme rávillogni, hátha észreveszi.
-
szebe
őstag
válasz MasterDeeJay #59663 üzenetére
-Valahogy nem lep meg, hogy az emberek nem tudják használni a turbó/irányított körforgalmat. Vagy úgy alapjában a körforgalmat. Kedvenceim azok, akik a kifele kormánymozdulattal indexelnek csak. Közben ha időben kitenné, 1-2 autó simán behajthatna. De nem, mert az plusz mozdulat.
-Bár csak háromszög, de itt [link] néha én is elgondolkozom, hogy a ráforduljak az átkelőre, hiába jönnek szembe. Mert tudom, hogy nem lehet rendesen belátni az átkelőt, ergo le kéne lassítania. Lehet tippelni, hányan lassítanak...
-Tapasztalatom szerint stop táblát viccből nem szoktak kirakni, itt ahogy látom a lehajtót szolgál védeni. A hazai közlekedési kultúrát ismerve, indokoltnak látom."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
mephi666
nagyúr
kecskeméten itt ez a szép tripla körforgó... heti szinten minimum 1-2 baleset garantáltan megvan azóta (már amit kitesznek fb-csoportba) ...pedig lehet látni, hogy a lehető legegyértelműbben ki van rakva, hogy melyik sáv hova vezet... fel is van festve, demszkycs*csök is vezetik az embert... tényleg nagyon hülyének kell lenni, hogy valaki rosszul váltson sávot... (ja és havonta 1-2 páciens van, aki szemből megy be)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Hi!King
őstag
A stop tábla a gyakorlatban nagyon sok esetben azt a célt szolgálja, hogy ne rongyoljanak be a főútra lendületből, orrukat kidugva és az utolsó pillanatban fékezve. Mert a gyakorlatban ezt csinálja egy csomó ember, sajnos sokan a stop táblánál is, aztán sírnak, hogy indokolatlan, holott egy rakás necces helyzet elkerülhető lenne, ha a stop tábla vonalától lassan araszolva mennének a kereszteződés tényleges torkolatáig.
Szerk.:
Őszintén szólva én a sima kétsávos körforgalmat nem szeretem, főleg ha rövid körforgalomról van szó. Mert egyszerűen szívás bemenni a belső sávba, segítesz másokat, de van hogy necces kijönni, ezért mindenki abban motivált, hogy ne menjen be.A turbó körforgalom viszont elvileg hülyebiztos és biztonságosnak kellene lennie, nem értem miért basszák el mégis annyian.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Hi!King #59667 üzenetére
Ja hát amikor nincs hová kisorolni vagy nem érdemes mert soha nem engednek vissza, akkor hadd villogjon. Ha vissza tudok később sorolni, akkor is elengedem a mögöttem türelmetlen villogót, ha vannak előttem. Ez sokszor bejön, mert a mazsolák nem hajlandók letakarodni a külső sávba 20+ éves focusom elől, viszont az általam előreengedett tekintélyt parancsoló
autóknakmozdonyoknak igen.A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
szebe
őstag
válasz Hi!King #59670 üzenetére
Stop táblás résszel maximálisan egyet tudok érteni.
Soroksári bevásárlóközpontoknál van egy csodás 6(?) ágú, kétsávos(?) körforgalom, ahogy lejössz az M5-ről. Szeretni én se szeretem, de megoldom, egy picit jobban kell figyelni.
A turbó körforgalom viszont elvileg hülyebiztos és biztonságosnak kellene lennie, nem értem miért basszák el mégis annyian.
Amikor kéne, akkor nem gondolkoznak, amikor meg nem kéne, akkor meg igen. Az eredmény látható."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
félisten
[link] Nem semmi a rendőrök balfaszkodása. Gondolom a kamerás autó vezetője is kiszállt, azért tudott az autó mellett simán elmenni. De hogy gyalog futnak egy autó után... Simán le kellett volna zárni mögötte az utat, mikor először befordult balra és csapdába esett (volna, ha nem idióták követik).
[ Szerkesztve ]
-
updog
senior tag
Tegnapi apróság. Nézem a szemem sarkából hogy mi porzik annyira a járdán. Ja, csak egy Audi
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
aktív tag
Urak,
tegnap délutáni eset, itt történt.
Lámpás kereszteződés, balra szerettem volna kanyarodni, de a kanyarodósáv fullon volt, ezért a zebra előtt várakoztam, hogy se a gyalogosokat, se azokat a szembejövőket ne akadályozzam akik nekem jobbra szeretnének fordulni. Lámpaváltás után már be tudtam állni a kanyarodó sávban, ekkor hallottam, hogy az eddig mögött álló, most már mellettem guruló (mivel ő egyenesen szeretett volna tovább haladni) hangos k.. anyázásba kezd. Mivel pirosnál álltam én is és a kedves hölgy is, ezért a visszapillantójában láttam, hogy percekig őrjöngött. Gondolom az volt a baja, hogy mivel nem álltam rá a zebrára és nem blokkoltam az esetleg kanyarodni szándékozó autóst ezért őt is feltartottam. -
mephi666
nagyúr
válasz Big_Boss #59679 üzenetére
szabályosan álltál meg, semmi gond itt nálunk 2 napja a fordítottja volt... átlagosnál nagyobb forgalom, egyenesen haladtunk itt a Jókain, becsúsztam már a kereszteződésbe, amikor láttam hogy a lámpáig áll a sor, de visszatolatni már nem volt helyem, mert mögöttem ráálltak a zebrára, előttem meg már a citroen magasságában sem volt hely, mert ott is álltak szabálytalanul, blokkolva a jobbról kikanyarodni szándékozót... így aki a citroen helyén érkezett, az dühöngött meg kalimpált nem csak én álltam rossz helyen, hanem rajtam kívül még minimum 2 jármű, mozdulni meg nem sok hely volt, teleportálni pedig nem tudok... ez ilyen
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
Nem vette észre a STOP táblát, elütötte a motorost
Ha nem vette észre a táblát, akkor pedig egyenrangú útkereszteződés miatt kellene elsőbbséget adnia a jobbról érkezőknek, ergó lassítani és körülnézni kellett volna. Az autós itt inkább csak ment, mint a homály..
-
konci79
őstag
Ma majdnem ugyanígy jártam, csak autóval.
Nekem elsőbbség, keresztező utcában elsőbbség adás tábla, faszi elzúgott előttem vagy 60-al, láttam hogy körül se nézett.
Az volt a szerencsém hogy kb 1-2 másodperccel megelőzött mielőtt a kereszteződésbe értem, és nem 50-el hanem csak 40-el mentem.
Rögtön utána jött egy kisteher, ő megállt rendesen, de az is csak nézett.
Ennyin múlik sokszor... -
szebe
őstag
Ha nem vette észre a táblát, akkor pedig egyenrangú útkereszteződés
Sajnos van egy ilyen téves beidegződés az emberekben, hogy ha neki nincs táblája, akkor a másiknak biztos van.
Jobbkezes témában kalandvágyóknak tudom ajánlani az Epreserdő utat az Ecseri felé menet a József Attila lakótelep szélén. Végig jobbkezes, lehet tippelni hányan tartják be.
#59686 Reggie0
Mit nem veszek észre, amiért az SMKP is hibás?
Nem a furgonnak van STOP táblája?[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Reggie0
félisten
Zebran elozes. A furgonnak meg kellett allnia, de lehet, hogy a kerekparos kitakarta az SMKP-st es azt hitte atfer elotte. Persze ettol meg meg kellett volna allnia a furgonnak, de igy a SMKP-s megteveszthette ami miatt a balesetet nem is lathatta elore. Azaz az SMKP-s szabalyszegese is reszben oka lehet a baleset letrejottenek.
[ Szerkesztve ]
-
szebe
őstag
válasz Reggie0 #59688 üzenetére
Ah oké, ezt valóban nem vettem észre.
Viszont nem értek egyet.
A balesetet szerintem egyértelműen az okozta, hogy a furgon nem állt meg a STOP-nál. Ha megáll, akkor valszeg még a bringást is el kellett volna engednie.
A motorosnak a zebrán előzésért járhat bünti, de az a balesettől független dolog."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Hi!King
őstag
Veled értek egyet. Ebben a szituációban ha nincs ott a bringás, a motorost akkor is elüti a furgon. Nyilván ha nem előz zebrán, hanem a kereszteződésen a bringás mögött megy át, akkor nincs baleset, de az a véletlen műve lett volna, hogy épp nem abban az ütemben érkezik, hogy a furgonos elüsse.
-
donbig
tag
-
Reggie0
félisten
Csak akkor fuggetlen, ha nem hatott kozre. De azt konnyu bizonyitani, hogy ha nem eloz ott, hanem a bringast kovetve halad at a keresztezodesben, akkor sem lett volna utkozes.
Lasd M ricsi baleset: a masik fel is hibas lett, mert levagott a kanyarbol, de ha nem vagott volna le, akkor kesobb ert volna oda es igy elkerultek volna egymast. Tehat az o szabalytalantaga is kellett a balesett letrejottehez.
Na most itt ugyanez van.
[ Szerkesztve ]
-
szebe
őstag
-
mephi666
nagyúr
válasz Reggie0 #59692 üzenetére
az teljesen más szituáció volt: itt egyértelműen az a hibás, aki nem állt meg stoptáblánál és nem adott elsőbbséget a keresztező forgalomnak sőt normál esetben észlelnie kellett volna, hogy valaki jön keresztben és megtenni mindent a baleset elkerülése érdekében (pl fékezni, de a féklámpa az egész felvétel alatt nem villant fel) ...a motoros majdnem teljesen átért előtte és kb észre sem vette a felvétel alapján... aki ennyire vakon közlekedik, az inkább adja le örökre a jogsit
ui: a motoros egyetlen bűne az volt, hogy zebrán előzte a biciklist... sávon belül szerintem ez a létező legkisebb szabálysértés...
az M Ricsis eset totál más: ő a belsőben érkezett és a külsőbe kivágva haladt volna át kb 130-al "elsőbbséget élvezve"... ezt támadták meg nagyon helyesen a másik oldalról azzal, hogy ilyen szituációra ott egyszerűen nem lehettek felkészülve (takarásban nem is láthatták) itt a balesetet egyértelműen az okozta, hogy nem állt meg a furgonos a stop táblánál... ennyi... neki alapból meg kellett volna állni (ha pedig megáll, a biciklist is kutya kötelessége elengedni) ...az az eset ennél 100szor komplexebb volt, ez meg szög egyszerű
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Hi!King
őstag
válasz Reggie0 #59692 üzenetére
Itt a motoros szabálytalansága és a baleset között nem volt ok-okozati összefüggés, csak véletlenszerűség. Azért nem lett volna ütközés, hogy ha követi a bringást, mert akkor épp más ütemben érkezett volna a vakon vezető furgonos elé. Ha nincs ott a bringás, hanem egyedül halad, ugyanez lett volna az eredmény, ha pedig ott van a bringás, de pár másodperccel később érkezik a furgonos, akkor mindkettőjüket elüti.
Ez kb. olyan, mint ha azt mondanád komolyan, hogy amit korábban említettem, mikor óvatosan haladva a durván vadveszélyes úton 30-40-el haladva ütköztem egy őzzel, akkor jobban tettem volna, ha 80-al megyek, mert akkor elkerültem volna az ütközést. Nyilván elkerültem volna, mert más ütemben érkezek, de ez nem ok-okozat, hanem véletlen.
-
Reggie0
félisten
válasz mephi666 #59694 üzenetére
Nem egyertelmu, mert ha szabalyosan a kerekparos mogott haladt volna, akkor szinten nem lett volna baleset. En biztos vagyok benne, hogy ezt is fogjak vizsgalni.
#59695Hi!King:
Az nem szamit, ahogy azt sem nezik, hogy mi lett volna, ha koszon a szomszed neninek es igy 1 masodperccel kesobb ul autoba. Itt azt vizsgaljak, hogy szabalyosan ment-e es ha szabalyos lett volna, akkor lett-e volna baleset. Ha a vegeredmeny az, hogy pont elment volna elotte es nem jott volna letre baleset, akkor reszes lesz.
Ha ugy lenne, ahogy te irod, akkor Mricsi esetben sem lett volna hibas a masik fel.[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz Reggie0 #59696 üzenetére
MRicsi esetében ok-okozati összefüggés volt, mert 130-al azon az úton takarásból érkezve nem volt észrevehető, az a fajta szabálytalanság (aránytalan gyorshajtás) egy olyan úton potenciálisan hordozza azt a veszélyt, hogy még ha ő más szabályt nem is szegne meg, akkor is jelentősen megnöveli a baleset veszélyét, ha más szabálytalan.
Itt nem erről van szó, mert teljesen szabályosan érkezhetett a kereszteződésbe bárki olyan sebességgel, mint a motoros, a furgonos vakon berongyolva a stop táblát be nem tartva ütközött volna vele ha épp olyan ütemben érkezik. Az, hogy ez esetben a zebra és az előtte lévő kerékpáros miatt épp nem így alakult volna, ezen nem változtat, hiszen a motoros nem azért lassult volna le, mert egy másiknak stop táblás kereszteződésben indokolt lenne. Az ellenkezője is előfordulhatott volna, hogy épp akkor van baleset, ha a kerékpáros mögött halad, mert épp olyan ütemben érkezik a furgonos.
Ez kb. olyan kategória, mint ha egy kereszteződéssel előtte a motoros nem adta volna meg valakinek az elsőbbséget, és ezért annyival előbb ért oda, hogy pont akkor érkezett szabálytalanul a furgonos. Akkor is fennáll, hogy ha a motoros nem lett volna szabálytalan, akkor nincs baleset, de ok-okozat ettől még nincs. Ez az eset akkor mitől más szerinted?
-
Reggie0
félisten
válasz Hi!King #59697 üzenetére
Nem a gyorshajtasrol van szo, hanem a kanyar levagasarol a masik fel reszerol. Azt is megbutettek akit elutott mricsi, mert nem nagy ivben kanyarodott balra.
De tudok mutatni neked olyan birosagi hatarozatot is ahol a bekanyarodo auto zebra mellett elutotte a gyalogost majd vegul a gyalogos lett a hibas, mert nem egyenes vonalban ment at a zebra mellett, hanem ferden.Hiaba, hogy bekanyarodott az auto es a zebranal amugy is fokozott ovatossaggal kell kozlekedni es a kanyarodas eseten amugy is elsobbseget kene adni.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz Reggie0 #59698 üzenetére
MRicsi ügyében mindkettő ok-okozati összefüggésben volt, szóval mindegy melyiket nézzük. Ez esetben meg csak az egyik.
A zebrás példád sem jó, mert a keresztbe átgyaloglás olyan szabálytalanság, amely eleve növeli a balesetveszélyt, így igenis ok-okozati összefüggésben van a balesettel, míg ha előtte 50 méterrel odébb szabálytalnul átgyalogolt egy piroson a gyalogos, akkor azt nem veszik figyelembe, pedig nem lett volna baleset, ha ott kivárja a zöldet, hiszen nem találkozik a másik zebrán a szabálytalan autóssal.
-
Reggie0
félisten
válasz Hi!King #59699 üzenetére
Ahogy itt is lehet ok-okozati osszefuggesben, mivel a kerekparostol takarasban megneheziti a sebessege felmereset, igy okozoja lehet annak az esemenysornak, aminel ugy velte a masik, amugy szabalytalankodo autos, hogy el tud haladni a balrol jovo elott idoben.
De teljesen jo, nem a balesetveszely megnovekedeset neztek, hanem azt, hogy megzavarja a masik felet, benne is van az indoklasban, hogy ez zavaro.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotók, videók mobillal
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Futás, futópályák
- Politika
- ASUS ROG Ally
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Dell Precision 3571 15.6" FHD IPS i7-12800H T600 32GB DDR5 1TB NVMe SSD gar
- Latitude 5540 15.6" FHD IPS i7-1370P MX550 32GB DDR5 512GB NVMe SSD gar
- Eladó iPhone 13 Mini 128 GB Blue 100% aksi szép állapotú - 12 HÓ GARANCIA - S1324
- Predator TRITON NVIDIA RTX 2060 6gb i7-10750H 16gb ram 1tb ssd Display 240HZ
- Xiaomi Redmi Note 10S 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen