Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan

Titánkerettel könnyített magán a legtutibb iPhone és ebből fakadnak a problémái.

Apple A17 Pro, melegedés, gyógyír

Az Apple évek óta oktatja az androidos mezőnyt egy kútfő alatt fejlesztett hardverrel és szoftverrel, az A17 Pro chip pedig akár két évre elléphet a konkurenciától, mivel a TSMC 3 nm-es node-ját kamatoztatja, amiről eséllyel lemarad a következő androidos csúcsgeneráció. Más kérdés, hogy az A17 Pro jelző előrevetíti: a sima iPhone 16 jövőre valószínűleg sima Apple A17 chipet kap, az A17 Pro változat mindenesetre két 3,78 GHz-es teljesítménymaggal és négy 2,11 GHz-es, takarékosabb egységgel, valamint a hatmagos Apple GPU-val laza 10-25%-os teljesítményelőnyt biztosít az A16 Bionichoz képest, amit a sima iPhone 15 természetesen megkapott. Megjegyzés az alábbi táblázathoz: a GFX Bench teszt évek óta nem frissült, így aktuális pontszámai valamiért alacsonyabbak a ház túlmelegedése nélkül, úgyhogy benézett tesztre a 3DMark.

Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható)
Benchmark Apple iPhone 15 Pro Apple iPhone 15 Samsung Galaxy S23 Ultra Honor Magic5 Pro Zenfone 10 Sony Xperia 1 V
Rendszerchip Apple A17 Pro Apple A16 Bionic Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy Snapdragon 8 Gen 2 Snapdragon 8 Gen 2 Snapdragon 8 Gen 2
AnTuTu 10.x 1524907 pont 1230971 pont 1542495 pont n/a 1332443 pont 1348578 pont
Geekbench 5 (single/multi) 2143 / 5991 pont 1879 / 4816 pont 1582 / 4968 pont 1483 / 4789 pont 1440 / 5072 pont n/a
Geekbench 6 (single/multi) 2911 / 7283 pont 2547 / 6188 pont 2006 / 5174 pont 1960 / 4889 pont 2041 / 5642 pont 2006 / 5282 pont
GFXBench Car Chase onscreen 60 fps 60 fps 67 fps 108 fps 108 fps 96 fps
GFXBench Car Chase offscreen 100 fps 110 fps 127 fps 122 fps 81 fps 126 fps
GFXBench Man. onscreen 60 fps 60 fps 119 fps 120 fps 119 fps 120 fps
GFXBench Man. offscreen 221 fps 230 fps 316 fps 316 fps 208 fps 300 fps
3DMark Wildlife Extreme 4043 pont 2992 pont 3785 pont n/a n/a n/a
3DMark Solar Bay 6616 pont 3564 pont 5530 pont n/a n/a n/a

Tény viszont, hogy az iPhone 15 Pro jobban melegszik, mint elődje, bár 30 perc Apsi Bench CPU stressz-teszt után csak átlag feletti hőmérsékletre hevült a ház, 87,8%-on alig leszabályozva az órajeleket. A GPU volt az, amely a 3DMark Wild Life húszperces stressz-tesztjével kellemetlenül felmelegítette a házat felül, és mindjárt 80,6%-ra csökkent a stabilitás, jelentős teljesítményeséssel. Ilyen terheléssel már nyilvánvalóan hiányzik a hatékonyabb hőelvezetés, és 30 fokban a videózás is megizzasztja a vasat, ám szerencsére nem forrósodik fel annyira, mint Snapdragon 8 Gen 1-gyel az Xperia 1 IV vagy a Xiaomi 12 Pro tavaly, mert azokat már fájt megérinteni.

[+]

Azt, hogy mekkora a probléma, tételenként kell nézni, mert jó pár alkalmazás kapcsán jelezték a felhasználók a melegedést (Instagram, Asphalt 9) és az Apple pedig gyors javítást ígért. És persze pont egy nappal a tesztkészülék visszacsomagolása után érkezett meg az iOS 17.0.2-es melegedési gondokat elvileg javító 17.0.3-as frissítés, és ilyesmivel, illetve a driverek finomításával minőségi előrelépés történhet. A publikálás utáni napokban derül viszont csak ki, hogy így van-e most is, mindenesetre az extrém GPU terhelés és a kamerás feladatok esetében szerintem csoda nem fog történni, hiszen ezek minden lóerőt kihasználnak, és nincs komoly hőelvezető rendszer, ahogy a 25 wattos töltéstől is jobban melegszik az idei és a tavalyi iPhone, mint 120 watton egy Xiaomi. Szóval részben orvosolható a probléma, amit jócskán felfújt a média, részben viszont valós.


[+]

Konkrétumok iOS 17.0.2-n. Az Asphalt 9, a COD Mobile és a Real Racing 3 hosszú játék során is csak langyosra melegítette a házat, ami egyedül a Genshin Impacttől lett jóval melegebb, de sosem olyan forró, mint GPU tesztet futtatva. A Shadowgun Legends viszont az előtt kifagyott, hogy túl sokat játszhattam volna vele, ezt a fejlesztőknek frissíteniük kell az új hardverre. A mindennapos használat nálam nem járt váratlan melegedéssel (mínusz a kinti videózás, ám 25 fokban már ez sem volt jelentős), de az is tény, hogy a Samsung idei csúcskészülékei jobb hővezetésük miatt futnak hűvösebben. És persze ott a gaming telefonok aktív hűtésének előnye, viszont iOS-re általában jobban optimalizálják a játékokat, több az elérhető tartalom, és hamarosan olyan konzolgrafikájú címek érkeznek, mint a Resident Evil 4. Az Apple A17 Pro egyébként hatalmasat ugrott hardveres ray tracing teljesítményben, szóval tetemes benne a potenciál, de meg kell még szelídíteni a paripákat.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés