MG4 menetpróba

Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.

Belső

Nem gondolták túl a belső kialakítást, ami pont nem baj. A nyolcszögletű kormány tök király, a két küllőn levő gombok is értelmesen vannak elhelyezve, még egy-egy “kedvenc” gomb is van, ha extra funkciót akarunk kiosztani. A hangvezérlés persze most sem tud magyarul, de a gombok elrendezése logikus, bal felől a tempomat lesz főleg, jobb oldalon sofőr előtti kijelzőt és a multimédiát fogjuk babrálni. Gombból amúgy sok nincs, a középső, 10 inches érintőkijelző alatt sorakoznak még billentyűk, amiknél lehet örülni párátlanító dedikált gombjának, de a hűtés/fűtésnek csak egy on/off jutott, amit ha megnyomunk, akkor sem jutunk be abba a menübe, ahol a hőmérsékletet lehet állítani.


[+]

A vezető előtt 7 inchen adódnak információk. Sötét háttér előtt világos feliratok vannak, az apróbb részek olvashatósága nem feltétlenül tökéletes. A középső kijelző alatt egy pult terebélyesedik, amin van egy csúszásgátló bevonat, hogy oda tárgyakat tehessünk és azok ne mozduljanak el. Luxury felszereltségnél itt van az indukciós töltő is, amire nincs óriási szükség, mert az Android Auto és a CarPlay is csak vezetékes kapcsolattal működik, akkor pedig már adott a töltés is. Ez egy USB-A aljzatból jöhet, van mellette Type-C is, de azon nincs adatkommunikáció, aminek talán pont fordítva kéne lennie manapság.


[+]

Ennek a pultnak a leginkább látványos része a menetválasztó tárcsa, amit balra pöccintve rükvercbe váltunk, jobbra pedig előremenetbe, középen van az N, ha pedig benyomjuk, akkor lesz P állásban. Mindenképpen pozitív, hogy nincs külön gomb az autó ki és bekapcsolásához, ha beülünk, bedobjuk a tárcsát a megfelelő irányba, akkor már mehetünk is, de az fontos, hogy az öv becsatolása nélkül egy métert sem enged haladni az autó még akkor sem, ha hátrafelé indulnánk. Pedig én csak a kertből akartam kitolatni, de ezt is maximális biztonsággal tettem meg, ugye. És ha már tolatás: hátra kilátni viszonylag korlátozottan lehet, van ugyan radar, de egy kamera sokat segítene. Elöl ráadásul radar sincs, ami elég szomorú egy olyan autónál, ahol egyébként sávtartás, táblafelismerés és távolságtartó tempomat is létezik, de a parkolásnál marad az érzésre navigálás.


[+]

Az ülésekkel maximálisan elégedett voltam, nem kell ide motoros izéke, egyszer jól be kell állítani, utána simán 200-300 kilométereket kényelemben levezettem. Jár a keksz a hátsó lábtér és helykínálat okán is, a padló majdnem sík, az ülőlapok egyenesek, bár kissé bunkerszerű ezzel a fekete belsővel a hátsó hangulat, de nem kényelmetlen. Viszont hátra nem jutott szellőzés, csak egy USB port árválkodik a két ülés között az utasok számára. Az általános összeszerelési minőség igen korrekt, a zajszigetelés átlag feletti, de a zongoralakk túltolását itt sem tudták elkerülni, ezért hamar minden poros és maszatos lesz. Helykínálat kapcsán az MG4 kifejezetten bőkezű, ez egy kompakt crossover, de sehol sem érződik passzentosnak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • MG5 menetpróba

    Elektromos, kombi és most már elég jó áron van, de nem egy friss konstrukció. Vajon megéri?

Előzmények

  • MG ZS EV menetpróba

    A konstrukció nem friss, viszont méretéhez képest kedvező áron érhető el az egykoron brit, mára kínai márka városi crossovere, de bizonyos dolgokban érezhetően nem tudták az európai szintre hozni a gépet.

Hirdetés