MG4 menetpróba

Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.

Fedélzeti rendszer

A vezető előtti terület funkcionalitása csekély, de bőven elegendő infót ad. Egyedül a jobb oldali harmadra eső infókat lehet változtatni, ami vagy az aktuális utazásunk statisztikáit mutatja, vagy a beállítások menüt (fényerő), vagy pedig a guminyomást. Hát ezt nyilván unalmas nézegetni 100 kilométeren keresztül, de mégis gyakran váltottam rá, mert minden második elindulás után pattogott, hogy csökken valamelyik hátsó kerékben a nyomás. Jesszus, gondoltam, aztán kiderült, hogy 2,4 bar helyett 2,3 az érték. Aztán másnap megint szólt, akkor pedig 2,4 bar helyett 2,5 bar volt számára riasztó, én meg azt gondolom, hogy majd akkor ugráljon, ha 0,3 barnál nagyobb az eltérés.


[+]


[+]


[+]

A középső kijelző fényerőben és felbontásban korrekt, érintésérzékelés szempontjából satnya. Mintha rezisztív lenne, nagyon határozott nyomkodást igényel, az ujjhúzásokkal pedig sokszor nem tud mit kezdeni, ami navigálásnál kellemetlen, de akkor sem kellemes, ha a YT Music playlistjében görgetne le a júzer (aki esetemben az utas volt). A rendszer logikája szedett-vedett, bizonyos részei nagyon informatívak (töltési statisztikák), más részei egyszerű menüpontok virtuális kapcsolókkal, megint más részei pedig az agyrém kategóriájába esnek. Ide tartozik a klímavezérlés, ahol még a virtuális gombok sem egyértelműek, ráadásul akárcsak az MG ZS EV-nél itt is bináris a temperálás. Ez vagy fűt, vagy hűt, olyan nincs, hogy minden frankó, épp csak csendben keringetem a levegőt, szóval úgy utaztunk, hogy elkezdte ontani a meleget, amikor elérte a kívánt hőfokot, akkor pedig küldeni a hideget. Ilyenkor kapcsoltam ki az egészet, aztán a negyedóra múlva vissza, amikor magától is hűlt az utaskabin. Talán ha hónapokig használom az autót, akkor kiismerem ennek a működését, de így egyrészt csak bosszantott, másrészt nem igazán praktikus emiatt turkálni a menüben (mert nincsenek külön gombok) vezetés mellett. Ja, és sehol sem írja a külső hőmérsékletet a felület, pedig áttúrtam a komplett menüt.


[+]

Vagyis. Itt van ez a kifejezetten egyedi formatervű, élhető méretű, kellően erős, relatív takarékos, számos jópofa aprósággal felvértezett, alapvetően kellemes és jó minőségűnek tűnő autó, kifejezetten kívánatos árfekvésben. Ha csak a prospektus alapján ítéljük meg, akkor abszolút érvényes vételnek látszik. De megint az az érzés kapott el, mint egy Ulefone Note 17 tesztjénél (hogy egy prompt példát hozzak), össze van rakva, oké a hardver, de a szoftver kapcsán még rengeteg lenne a teendő, a kőbe vésett felszereltség pedig nem alkalmazkodik az igényekhez. Ülésfűtést, hollttérfigyelőt, automata ablaktörlőt, tolatókamerát és első parkradart nem lehet bele rendelni, pedig ezek az extrák nem a gizdázás kategóriájába esnek, mint mondjuk a hangulatfény, a panorámatető, vagy a masszázsülés. Ezek funkcionális, biztonsági és komfortot érintő lehetőségek, amelyek a kategóriában szinte minden másba rendelhetők, vagy benne is vannak. Egy hétnyi használat után úgy voltam vele, hogy amúgy kéne, mert pont az a méret és tudás van benne, amire szükségem van, csak éppen hajlandó lennék a táblafelismerést és a sávtartót kidobni belőle egy filléres fűtőszálért cserébe, ami az ülepem melegíti téli napokon, hiszen hőszivattyús fűtés sincs. Van egy olyan érzésem is, hogy az összes vezetéstámogató izé azért van mégis benne, hogy az EuroNCAP teszten megkapja a megfelelő csillagokat, de azon túl senki nem foglalkozott vele, hogy valami OEM megoldást beleszórtak. A jó hír az, hogy ezek nagy általánosságban szoftveres bakik, a rossz viszont az, hogy az évek óta piacon levő ZS EV-ben sem javultak meg ugyanezek a kreténségek, van a menüben frissítési opció, ami idén április verzióról számolt be, tehát valamit csinálnak, csak a jelek szerint pont nem azokkal foglalkoznak, amik a legtöbb bosszúságot okozzák. Az MG4 jó példa arra, hogy az autóipar is halad abba az irányba, hogy hardvert már bárki tud gyártani (rendelni), az árak közelednek egymáshoz, az ügyfelek pedig a felhasználói élmény, az ökoszisztéma és a szoftveres támogatás alapján (is) választanak majd autót. És ebben az MG-nek sajnos van elmaradása, ami csak azért kellemetlen, mert amúgy egy teljesen élhető és korrekt kompakt villanyautó, ami ráadásul kilóg a sok egyenformájú konkurens közül.

Bog

Azóta történt

  • MG5 menetpróba

    Elektromos, kombi és most már elég jó áron van, de nem egy friss konstrukció. Vajon megéri?

Előzmények

  • MG ZS EV menetpróba

    A konstrukció nem friss, viszont méretéhez képest kedvező áron érhető el az egykoron brit, mára kínai márka városi crossovere, de bizonyos dolgokban érezhetően nem tudták az európai szintre hozni a gépet.

Hirdetés