MG ZS EV menetpróba

A konstrukció nem friss, viszont méretéhez képest kedvező áron érhető el az egykoron brit, mára kínai márka városi crossovere, de bizonyos dolgokban érezhetően nem tudták az európai szintre hozni a gépet.

Belső

Az első benyomások kellemesek. A vegánbőr-szövet kombó ülések jók, hosszabb úton (200 km) sem volt kényelmetlen, a kilátás remek, az oldalsó tükrök nagyok. Holttérfigyelő LED viszont nincs bennük (és ugyebár nem is kérhető). A piros cérnás varrás imitáló dekorok jópofák, a középső, 10,6 inches kijelző alatt vannak fizikai gombok (de kicsit csálén állnak), a tempomat külön karon van az index-világítás alatt, csak éppen nem látszik sehonnan, szóval ki kell ismerni, hogy tapogatás útján is vezérlehető legyen ez a funkció. A vezető előtt is kijelző van, ehhez lenne néhány szavam, mert a UX designert valószínűleg mindenki leszavazta a tervezési folyamat közben. Négyféle kijelzés választható, a két oldalsó sávban a sebességkijelző és a “power” skála fixen ott van digitálisan (utóbbi gondolom a benzines modellek fordulatszámmérőjének helyén), középen viszont vagy látni a sematikus autónkat és a radar által észlelt többieket, vagy nézzük a guminyomást (ezt ki a bánat akarja fixen bámulni?), vagy pedig kapunk 7 pontos betűmérettel annyi információt az arcunkba, hogy nincs az az ember, aki ezt egy odapillantással értelmezni képes. Minek nézegetem itt az akkumulátor feszültségét például?


[+]

A középső kijelző alatti gombok első blikkre rendben vannak, a vészvillogó felköltözött a szellőzőrácsok közé, ez tök oké, lehet matatni a fútéssel is, de az ülésfűtést csak a menüből tudjuk előtúrni, ráadásul elég bináris, mert vagy fűt, vagy nem, a kettő között nincs semmi. Viszont az nem tűnt fel senkinek, hogy a hangerőhöz nincs egy potméter? Helyette a kijelző alatt második gomb pöckölgetése maradt, vagy a kormányról való állítás. Apropó kormány: a bal küllőn van a multimédia és a hangerő vezérlése, a jobb küllőn a vezető előtti felület izélgethető, plusz itt van a hangvezérlés gombja, ami szokás szerint nem tud magyarul, de még annyit sem ír megnyomásra, hogy bocs, ez nem fog menni, de azért nyomkodni lehet napestig, csak nem csinál semmit.


[+]

A középkonzol alatt két bemenet van, a Type-A szolgál a telefon és a rendszer összekötésére, wireless Android Auto és CarPlay nincs, de kapunk egy extra Type-C portot pusztán töltésre. És kapunk egy vezeték nélküli töltőpadot is alapáron, amivel lehet menőzni a prospektusban, csak hát alapvetően lényegtelen, mert kelleni fog az a kábel a kapcsolathoz, akkor viszont már a töltés is adott.


[+]

A könyöklő előtt még van néhány érdekesség. Az előre-hátra-üres ügymenetet egy tárcsával választjuk, ez oké. Ha benyomjuk a tácsát, akkor kerülünk P-be, ez mondjuk elsőre talán nem annyira egyértelmű, de csak egyszer kell megtudni a nagy igazságot, onnantól rutinná válik. Az elektromos kézifék kacsolója is oké. Van három extra billenőgomb, a bal szélső az üzemmódot váltja sportos, normál és takarékos között — a gázreakció változik ettől, meg a hatótáv olyan 20 kilométeres ugrásokkal teletöltött akku esetén, de itt igazából csak megsaccolgatja, hogy mennyire leszünk vadállatiak, sport módban is lehet tojáshéjon lépkedve gurulgatni és akkor spórolhatunk a kilométerekkel, csak könnyebb ráküldeni a naftát a hajtásláncra. A középső gomb a visszatáplálás mértéke, de még maximumra állítva sem lassulunk olyan mértékben, mint néhány más autónál. A harmadik billenőkapcsoló pedig annyit csinál, hogy a központi kijelzőn megnyitja az akkumulátorral kapcsolatos információkat. Hogy minek ehhez billenőkapcsoló, az nekem rejtély, egy sima gomb is megtette volna, vagy egyáltalán semmi, ez sem olyan dolog, ami azonnal és odanézés nélkül kellene vezetés közben. Van még egy autohold funkció, amit rövid úton kiiktattam, ez ugyanis akkor is rányomja az elektromos féket a rendszerre, ha a Blahán állunk a pirosnál a tök sík úton, hogy aztán minden elindulásnál legyen egy másodperc késés és ennek folyományaként némi rángatós indulás (mert az ember önkéntelenül jobban tapossa, ha nem mozdul azonnal az autó).


[+]

Hátra jutott átlagos lábtér, két szellőzőrács és két USB, ez ebben az árkategóriában oké. A két első ülés között dupla pohártartót és a könyöklőben némi tárolót fogunk fellelni, az ajtózsebek tágasak. Az ülések manuálisan állíthatók, a tükrök már motorral és mindkét első ablak automata, amiért jár a keksz, esőérzékelős ablaktörlő viszont sajnos nincsen. Kidolgozottság szempontjából az MG ZS EV beltere tök rendben van, ergonómiai és logikai megközelítés alapján viszont kissé kusza és sokszor érthetetlen.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • MG4 menetpróba

    Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.

  • MG5 menetpróba

    Elektromos, kombi és most már elég jó áron van, de nem egy friss konstrukció. Vajon megéri?

Hirdetés