MG ZS EV menetpróba

A konstrukció nem friss, viszont méretéhez képest kedvező áron érhető el az egykoron brit, mára kínai márka városi crossovere, de bizonyos dolgokban érezhetően nem tudták az európai szintre hozni a gépet.

Menettulajdonságok, hatótáv

Menni azt pont tud. A 8,6 másodperces 0-100 km/h sprint abszolút elég, de a nyomaték (280 Nm) nem fogy el felette sem, 175 km/h-nál van a száguldás vége. Érdekes módon a nagyobb akkuhoz kisebb teljesítményt ad meg a gyártó (130 vs. 115 kW), miközben a gyorsulási és nyomatékbeli adatok megegyeznek. Akármi is az igazság, az MG ZS EV dinamikája ugyan nem kiemelkedő, de bőséggel elegendő. 30 km/h-ig ez is huhog, mint egy nagyon kitartó szellem, de felette is marad némi halk sivítás, ám ez annyira nem zavaró. Viszont nagyon hangos zenével nem fogjuk akarni elnyomni, mert a hangrendszernek vannak korlátai a mélytartományok kapcsán, amelyek elég hamar előkerülnek.


[+]

Bár elektromos SUV-oknál inkább ringató szokott lenni a rugózás, itt inkább azt mondanám, hogy az átlagnál jóval feszesebb a hangolás, eléggé ráz az autó a remek budapesti infrastruktúrán, a nagyobb mélyedéseket viszont szépen kisimítja. Kanyarvadász nem lesz belőle, elég ijesztően dől egy ponton túl és kissé alulkormányozottá válik, de hát nem is arra tervezték, hogy MX-5-öket egyen meg reggelire. Városon kívül pályán és sima országúton is komfortosan érzi magát, a sávtartó, ami lehet csak sávelhagyás-figyelmeztetés és olyan opció is, hogy belenyúljon a kormányzásba legalább olyan érzékeny, mint a ráfutásos ütközési csipogó, nagyon szeretné, ha csont középen haladnánk. Ezt onnan lehet tudni, hogy bármi is volt a vezető előtti kijelzőn, ha elindulunk a sáv széle felé, akkor egyből vált a kép és pirossal villogtatja azt az oldalt, amerre kitérnénk.


[+]

Meglepően jól alakult a fogyasztás, pedig sem az autó tömege (1570 vagy 1620 kg akkupakk függvényében), sem az alakja nem ígért takarékosságot. Ezzel együtt városban a koratavaszi időben 16-17 kWh fogyott 100 kilométeren, országúton 17-18 kWh, pályán viszont hirtelen megugrik, a tartós 130 km/h mellé tartós 20-22 kWh-nyi áramot kér 100 kilométerre vetítve. De ez még így is korrekt érték egy burgonya formájú autótól.


[+]

Ha AC-n töltünk, akkor a kisebb akkuhoz 6,6 kW-os sebesség dukál, ami elég csirke, manapság ezt a legolcsóbb konkurensek is röhögve túlszárnyalják, a nagyobb telep mellé 11 kW-os tempó jut, ami átlagos. 50 és 70 kWh-s akkukról beszélünk egyébként, nálam a nagyobbik járt, rá volt írva, hogy 440 kilométeres hatótáv is kijöhet, ami egyébként tényleg megoldható. Több mint 500 kilométert mentem vele, az átlagfogyasztás alapján a 400 kilométer simán megvan odafigyelés nélkül is (de azért extra állatkodás nélkülözésével), fűtéssel. DC-n 80 kW-os töltési sebességet lehet elérni, de szokás szerint nem fixen, 80%-os állapot felett már drasztikusan esik a tempó, de egy 20-80% közötti etetést fél óra alatt abszolvál, ha a töltő is partner.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • MG4 menetpróba

    Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.

  • MG5 menetpróba

    Elektromos, kombi és most már elég jó áron van, de nem egy friss konstrukció. Vajon megéri?

Hirdetés