VW ID.Buzz menetpróba

Ez itt a Volkswagen jelenlegi legjobban sikerült formaterve, miközben szigorúan véve a maga kategóriájában nincs sok ellenfele.

Külső

Az ID.Buzz gömbölyded körvonalait jól ellenpontozzák a lámpák élei, az extraként kérhető kétszínű fényezés pedig tovább erősíti a cukiságfaktort. A Buzz kedves. Joviális. Kissé bárgyú talán, de mindenképp jóindulatú, már-már segítőkész, mint egy lojális kutya. Szemből megkapta az ID-vonalat képviselő első fényszórókat, amiket körülvesz a nappali menetfény, az első kötény lyugatott megoldásának funkcionális értelme nem sok van (azért némi hűtést kaphat innét az alulra tett akkupakk), a tányérnyi embléma a sima felület közepén nem csak önmagában nem bántó, hanem a T1-en is így volt. Noha a fényezés miatt talán olybá tűnhet, hogy a Buzznak van valamiféle domború eleje, igazából nincs neki, az oldalsó képek mutatják meg, hogy ez tényleg úgy kezdődik, mint egy gombóc fagyi.


[+]

Ilyenkor látszik, hogy a kerekeket mennyire kitolták a sarkokba. Majdnem három méteres az összesen 4,71 méter hosszú autó tengelytávja, mivel széltében a tükrökkel együtt 2,21 méter, ezért összességében nem nagyobb, mint egy böszme városi SUV, de lényegesen jobb a helykihasználása. Alig több mint 11 méteres a fordulóköre, vagyis tökre el lehet lenni vele városi környezetben is, sokat dob a vezető helyzetén, hogy magasan ül és elég jól kilátni körbe is, de persze első, hátsó és oldalsó kamerák is segítik a parkolási manőverezést, méghozzá kimondottan jó képet kínálva.


[+]

A két hátsó ajtó tolós, természetesen elektromos motorral zajlik a művelet, hátul pedig vagy két oldalra, vagy felfelé nyíló ajtót kapunk. Ezen egy többgyermekes család vasárnapi ebédje elkölthető lenne, motor emeli a magasba és húzza le, de például AliceWake Brigi már nem érte el az ezt működtető gombot a nyitott ajtó élén. A láblengetést próbáltam, de csak besomtam a bokám a kihajtott vonóhorogba, ami 1000 kilogrammot bír fékezve és 750 kilogrammot fékezetlenül. Persze ez extra, az alapmodellnek nem része. A távirányító gombjaival viszont lehet nyitogatni nem csak a csomagtér, hanem a kabin ajtajait is, alacsonyabb júzereknek pedig a gyártó lelógat egy buszkapaszkodót, abba csimpaszkodva az elektromotor is bekapcsol, hogy lehajtsa a hátsó ajtót.


[+]

A csíkszerű hátsó lámpák vagányak, a D oszlopra rakott mintázat a korabeli farmotoros verzióra hajaz, az egész busz pedig a jelek szerint irtó menő, legalábbis az utca és az utak népe még most is forgatta utána a fejét, pedig már egy ideje piacon van a jószág, csak a 30 millás ára miatt nemigen lett népkisbusz. Miután itthon csak ötüléses kivitelben kapható, ezért a csomagtér irtózatos méretű. Mi kaptunk egy elválasztót is bele, amely pont abban a magasságban szeli ketté a rakteret, amelybe a ledöntött hátsó ülések kerülnek, hogy így kapjunk egy jókora sík felületet. A tesztautóban az elválasztó alatt laktak a töltőkábelek, miután a hátsó ajtóhoz közelebb eső részt fel lehet hajtani, ezért ez praktikus volt. Ha viszont kell a komplett tér, akkor ki kell emelni a szerkezetet, amin az egész fekszik, nem bonyolult, de nem az, amit az IKEA parkolóházban elő akar adni az ember. És utána egyébként is mit csinál vele.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Volkswagen ID.7 menetpróba

    Most jutott el a Volkswagen oda, hogy az ID.7 mellé tényleg büszkén odaállhatnak, viszont az árazással még mindig lesz dolguk.

Előzmények

  • Volkswagen ID.5 menetpróba

    Csapott tetős ID.4, vagy annál azért több? Ha nem is több, de sok szempontból jobb, ami kissé zárójelbe is teszi az ID.4-et.

  • Volkswagen ID.4 menetpróba

    Nem ez lesz az év legemlékezetesebb villanyautója, legnagyobb erényei a belső méreteiből erednek, viszont mindent tud, amire egy átlagfelhasználónak szüksége lehet, és bőséges a hatótávja is.

  • Volkswagen ID.3 menetpróba

    A legfontosabb Volkswagen lehetne, mert villanyautónak tervezték, globálisan értékesítik, vadiúj fedélzeti rendszert kapott és egy új korszakot jelöl. Illetve szeretne jelölni.

Hirdetés