Bevezető, külső
Még 2016-ban a párizsi autókiállításon borzolta a kedélyeket a Volkswagen, amikor bemutatta az ID. sorozat koncepcióját. Az elképzelés pedig 2019-ben öntött végleges formát, amikor Frankfurtban kigurult a kifutóra az ID.3, amit a német márka a Golf elektromos változatának szánt, ergo az volt a cél, hogy egy elérhető árú népmodell legyen. Jól tudjuk persze azóta, hogy mennyire lett az. 2020-ban érkezett a trendeknek megfelelő, immár SUV formára gyúrt ID.4, egy évvel később pedig ennek kupé testvére, az ID.5, ami bár alig különbözik társától, mégis lényegében ennek van nagyobb létjogosultsága a piacon.
Az ID.5-öt Zwickauban gyártják, az alapkoncepció pedig ugyanaz volt, mint az Audinál a Sportback kivitel, tehát egy vagányabb köntösbe csomagolt crossover. Az MEB platform itt is sok mozgásteret adott a mérnököknek, ám ettől nem lett más az autó, egyértelműen látszik, melyik csapatba tartozik. Méreteket tekintve egy 4599 milliméter hosszú és 2766 milliméter tengelytávval rendelkező modellről beszélünk, ami még pont a városi crossoverek és a nagyobb SUV-k határán helyezkedik el, így minden helyzetben kényelmesen használható.
Elölről szinte megtévesztésig hasonlít a 3-asra és a 4-esre, mégis nagyautósabb érzés fogad minket, teljesebb az összkép. Az IQ. Light fényszórók látvány szempontjából sem utolsók, éjszaka pedig szépen vetítik a fényt az útra, nagy fényerővel bírnak, ráadásul képesek kitakarni az előttünk haladót vagy a szembe jövőt. A márkától megszokott módon egy ledes csík fut a lámpáktól be középre az emblémáig, ami kicsit futurisztikussá teszi ez a modellt, jól néz ki a sötétben. Nincs szükség hűtőrácsra, alul is csak ennek kisebb nyomát fedezhetjük fel, méghozzá az ID.3-nál megszokott, golflabda mintázatú bemélyedésekkel, amik a légellenállást csökkentik.
Az alaktényező 0,02-dal lett jobb az ID.4-nél, egészen pontosan 0,26-ra sikerült csökkenteni a gyárban, ehhez a hátsó spoiler felszerelésére is szükség volt. Nem meglepő módon hatalmas, 20”-os kerekeken gurul az ID.5, mondjuk ezért a látványért szűk félmillió forintot kell kifizetni. Oldalról a felniken kívül nem mondható különlegesnek a külső, a kilincsek sem a kasztniból emelkednek ki, mondjuk én speciel ezért külön köszönetet mondtam, egyszerűen kényelmesebb kinyitni, mint egy kallantyút rángatni. Említésre méltó még a szép övvonal, ami a műanyag elemekkel tarkított kerékjárati ívek mögül indul a és a hátsó lámpáknál ér véget.
Szerintem hátulról néz ki igazán jól az autó, sötétben pedig rabul ejt a LED-ek játéka, több különböző üdvözlőfényt lehet beállítani a fedélzeti rendszeren belül, szóval amikor közeledünk hozzá, máris életre kel minden. Itt sem hagyták el a ledes fénycsíkot, a kupés forma pedig felteszi az i-re a pontot, tényleg vagány a dizájn, valahogy ez jobban illik a crossoverhez, mint az ID.4 szögletesebb feneke. Tetszetős még a lökhárító, ellenben hátsó ablaktörlőt nem kapott ez a modell. A gyárilag megadott 549 literes csomagtartó a kábelek elrejtése után inkább olyan 450 liter körül alakul, ha pedig ledöntjük a hátsó ülések támláit, 1561 liternyi teret nyerünk, a sík felület könnyedén, praktikusan pakolható.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!