Volkswagen ID.5 menetpróba

Csapott tetős ID.4, vagy annál azért több? Ha nem is több, de sok szempontból jobb, ami kissé zárójelbe is teszi az ID.4-et.

Fedélzeti rendszer

A Volkswagen fedélzeti rendszerének kommunikációja 4G/LTE hálózaton keresztül történik, ami csak a szoftver adatforgalmára, vagy a frissítések letöltésére használható, külön WiFi hotspotként nem üzemel. Maga a menürendszer tartalmaz ugyan egyfajta logikát, de sok fontos funkcióhoz össze-vissza kell kutakodni, vagy egyre mélyebbre és mélyebbre lépni, ami vezetés közben finoman szólva sem biztonságos folyamat. Ahogy említettük, a legfontosabb módok azért kaptak a kijelzőtől lejjebb érintőgombot (klíma, vezetősegítő rendszerek, vezetési módok, parkolás), de ettől nem lesz számottevően jobb a rendszer használhatósága, például a klímánál az érintőfelületes ujjhúzogatás egyáltalán nem optimális.


[+]

A három pöttyre bökve érjük el a menüt, ahol telefonhívásokat tudunk kezelni, a rádiónál pedig nem csak a csatornák listáját láthatjuk, de a média részt is, vagyis átválthatunk az okostelefonunkról szolgáltatott zenékre. A Térképeknél a navigáció elindítására adatik lehetőség, ahol egy úticél megadásához egy várható töltöttségi értéket is rendel a szoftver, így például egy Budapest – Berlin útvonalnál azonnal jelzi, hogy ehhez mindenképpen szükség lesz még némi naftára, egy-két pihenőre. A forgalmi információkkal kapcsolatban sokat nem tud az app, egy Waze vagy egy Google Maps számottevően több adatot szolgáltat és jobban is tervez útvonalat, a Volkswagen alkalmazása például lazán belevitt volna a reggeli dugóba. Mondjuk pár fontos POI-t és sebességkorlátozást azért legalább tud.


[+]

Érdekesebb viszont a Jármű menüpont. Feltéve, ha kivárjuk azt a pár másodpercet, ameddig betölt ez a rész, mert hát nem sieti el a programok megnyitását a rendszer. Itt láthatjuk a töltéstől, elindulástól és hosszú távon mért fogyasztási adatokat, illetve személyre szabhatunk pár dolgot, úgy, mint a belső hangulatvilágítás, a HUD kijelzése, panorámatető esetén a roló pozíciója, a digitális műszeregység kijelzése, a komfortvilágítás, a tükörpozíció, a hátsó lámpák üdvözlővilágítása, a dinamikus kanyarvilágítás, az easy open (láblendítéses csomagtérajtó nyitás), vagy éppen a guminyomással kapcsolatos értékek.


[+]

Nem meglepő módon akad egy Töltés részleg is, ahol azonnal láthatjuk, hány százalékon áll az akkumulátor és mennyi a várható hatótáv. A töltéssel kapcsolatos beállításokat is itt találjuk, a Battery Care Mode például a telepek élettartamát hivatott növelni azzal, hogy 80%-ra állítja a töltöttség maximumát. Egy gombnyomással csökkenthető az AC-töltés sebessége, de a töltőkábel automatikus reteszelése is kikapcsolható.

Az App-Connect rejti az okostelefonos tükrözést, mind az Apple CarPlay, mind pedig az Android Auto vezetékmentesen támogatott. Legtöbbször az előbbit használtuk, a kapcsolat végig stabil volt, nem csatlakozott le a készülék, tisztán szólt a zene is, a töltés pedig ilyenkor akár a vezetékmentes pad segítségével is történhet. A menüben testreszabható a hangzás (van equalizer), a hangulatvilágítás színe, vagy megfelelő felszereltség esetén az állóhelyzeti klíma működése, utóbbinál egy meghatározott időpontban történő indulásra már fel is fűthetjük, vagy le is hűthetjük az utasteret.


[+]

Amikről még mindenképpen szót kell ejteni, azok az asszisztens rendszerek, amiket a Volkswagen összefoglalóan IQ. Drive néven emleget. Ezek közé tartozik a sávváltás asszisztens, az automatikus távolságszabályozás, a sávtartás- és gazdaságos vezetés asszisztens, a fáradtságfigyelés, a vészfékezés, a gyalogosfigyelmeztetés, a holttérfigyelés, a keresztforgalom figyelés, vagy éppen a 360 fokos kamerarendszer, ezeknek a javarésze a menün keresztül aktiválható, de akár ki is kapcsolhatjuk némelyiket, ha zavarnak minket a vezetésben (például a sávtartót).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • VW ID.Buzz menetpróba

    Ez itt a Volkswagen jelenlegi legjobban sikerült formaterve, miközben szigorúan véve a maga kategóriájában nincs sok ellenfele.

  • Volkswagen ID.7 menetpróba

    Most jutott el a Volkswagen oda, hogy az ID.7 mellé tényleg büszkén odaállhatnak, viszont az árazással még mindig lesz dolguk.

Előzmények

  • Nyolcbillió forintot költ a Volkswagen akkugyárakra

    Csak Európában hat villanyautós akkumulátorgyár lesz, új cég intézi az építkezést, az előállítást és az újrahasznosítást.

  • Volkswagen ID.4 menetpróba

    Nem ez lesz az év legemlékezetesebb villanyautója, legnagyobb erényei a belső méreteiből erednek, viszont mindent tud, amire egy átlagfelhasználónak szüksége lehet, és bőséges a hatótávja is.

  • Volkswagen ID.3 menetpróba

    A legfontosabb Volkswagen lehetne, mert villanyautónak tervezték, globálisan értékesítik, vadiúj fedélzeti rendszert kapott és egy új korszakot jelöl. Illetve szeretne jelölni.

Hirdetés