- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Amazfit GTS 4 Mini - bármely csuklóra
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csabee.
nagyúr
válasz z123456789 #25351 üzenetére
Köszi.
Ebay-en egyetlen egyet találtam aki árul iylen gombot. [link] Lehet olcsóbb ha ezt megveszem, mert a bőrizés festés fényezéses móka se lennek kevesebb. És akkor már az nem gyári..
Üdv: Csabee.
-
DeathAdder
veterán
Ilyen tizenfokokban lehet már csinálni a gépi polírozást, majd a waxolást? (hd wax)
Milyen hőmérséklet az optimális?És mág valami: kézi mosóba szabad menni? A vízben levő sampon általába ph semleges, vagy esélyes hogy kikezdi a waxot?
-
őstag
sziasztok tudnátok ajánlani nekem profi fényezőt?
Minőségi üzleti kategóriás laptopok garanciával,számlával!Üdvözlettel: Miklós Zoltán 709400131 Viberen is!
-
MunezXBK
nagyúr
válasz LaptopSystem #25355 üzenetére
Holmerre?
-
őstag
-
Formaster
Topikgazda
Wáááhúúú találtam garázst indul a buli... azért még pár hónap míg megkapom
-
MunezXBK
nagyúr
válasz LaptopSystem #25357 üzenetére
Fehérvárról jöttem el.
Pesten Lion kollégát keresd.
-
Sziasztok!
Nemrég hallottam a kerámia bevonatról. Esetleg van itt valaki akinek van tapasztalata ezzel? Akár ha csinált vagy csináltatott. (Pontosabban az érdekelne, hogy mi történik a bevonat felvitelekor? Mennyire sínyli meg a fényezés, meddig tart? Ha lekopik esetleg lejön-e vele a fényezés is? Hogyan csinálják? Ráégetik? Stb...)
Válaszotokat előre is köszönöm
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #25362 üzenetére
igen. A képek még odébb, még a szerződés sincs aláírva illetve még nincs kész. Viszont már odaígérték nekem szóval pár hónap
-
MunezXBK
nagyúr
válasz LaptopSystem #25365 üzenetére
Saint: messze tőled.
-
őstag
-
MunezXBK
nagyúr
válasz LaptopSystem #25367 üzenetére
Tőle kérdezd.
-
őstag
-
őstag
-
Drughi
addikt
Üdv, 2db lámpa búra otthoni széppé varázsolására keresek valami szert / szettet. Bemattultak, ezt korrigálnám.
Gép nélkülire gondolok.
Autókozmetikába 3000/ db áron megcsinálják, így valami 3-5e ft körüli anyagra gondolok erre a célraÉrdemes belefognom?
[ Szerkesztve ]
Pixel 7a
-
Magnum_
nagyúr
válasz Drughi #25375 üzenetére
ha 3k/db és még nem csináltál ilyet és ott SZÉPEN megcsinálják, akkor nem gondolod meg, hogy rájuk bízd?ehhez is kellene gép
I humbly and respectfully decline™
-
#00809728
törölt tag
válasz Szevam #25361 üzenetére
Hy...Sok féle kerámia bevonat kapható jelenleg a piacon a 12.000ft-tól a csillagos égig.
Mindenképpen egy majdnem makulátlan felületre szabad csak felrakni szóval nagyon alá kell dolgozni.•hosszú élettartam
a hagyományos viasz és szintetikus viasz termékeknél akár 100x hosszabb•magas kémiai ellenállás
megfelelő kikeményedés után csak a legerősebb oldószerekkel távolítható el
az útszóró só, a savas eső nem okoz problémát többé•extrém könnyű tisztíthatóság
a hidrofób felület jelentősen megkönnyíti a tisztán tartást, mivel a szennyeződés nehezebben tapad meg a felületen•ellenáll a fagy és a meleg hatásainak
hagyományos termékek a fagy vagy a meleg víz hatására a felületről könnyen lejönnek, akár egy mosás alkalmával•könnyű száríthatóság
a felületeket jelentősen könnyebb megszárítani, akár szimplán folyó vízzel vagy levegővel is•környezetvédelem
a kerámia bevonattal rendelkező autók tovább maradnak tiszták ezért ritkábban és kevesebb víz felhasználásával lehet az autót mosniA bevonat keménysége önmagában nem gátolja meg a karcolások kialakulását, habár közrejátszik benne. Az átlagos vastagság 3-4 mikron, mely nem feltétlenül elég ahhoz, hogy valós karcolás állóságot biztosítson a szó szoros értelmében, azaz nem szabad azt várni, hogy egy kulcsos karcolásnak (vandalizmus) ellenáll, ugyanakkor egy esetleges sérülés esetén először a bevonat sérül nem pedig a lakkréteg.
-
Drughi
addikt
Üdv,
MANNOL termékekről mi a vélemény általánosan?
Elég jó áron mozognak több webshopban is.
Összeraktam egy magamnak, ami ~ 5000ft lenne, ugyanez a szett SONAX termékekből 12-15e FT lenne...Ér ennyit a MANNOL? Csak otthoni használatra kell, két 15éves autóra lesz használva...
Gondolom az ilyen Prelix, Prevent és társai szintjét hozza...
Pixel 7a
-
V8TommY
tag
Sziasztok,
a kék Fiestánkat valaki meghúzta, üzenetet "természetesen" nem hagyott.
A kérdés, hogy szerinteted lehet még polírozni vagy fényezőhöz vigyük.
A bodó Méganon pedig a lakk az idei tél után egy két helyen hólyogasodni kezdett:
Ez esetben gondolom a polírozás segíthet még?
Előre is köszönöm!
üdv,
Tomihttp://www.phmegbizhatosag.atw.hu/ - V8TommY felhasználónak 6 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon!
-
FeRRaR1
őstag
S80 V8 Update 2017-03-12
Ami elkészült:
- teljes szerviz
- összes olaj (értsd: motor, váltó (PowerFlush), hadex és diffi is)
- összes szűrő ami csak fellelhető, haldexen is
- összes szoftver frissítve
- hűtő folyadék
- fék folyadék
- összes féktárcsa és fékpofa
ez nemrég jött elő, fékeztem egy nagyot és rezonálni kezdett a kocsi eleje 240km/h -> 100km/h, megálltam tankolni és látható volt hogy az első tárcsafékek külső széle hullámos, elszíneződött. Persze nem komoly hullámokra kell gondolni, 1mm sem volt a különbség. Mint kiderült a gyári 10 éves tárcsák voltak rajta, mivel nagyon alacsony futású 44k, a hűtött tárcsákat belülről kezdte el enni a rozsda.
- összes fék újra kalibrálva, elektromos kézifék is
- felni felújítva, új Michelin Pilot Sport 4 gumik
- mint a képeken is látható, bekerült az első lökös aljába az egy króm csíkos ránc felvarrott betét
- voltam hivatalos Colourlock bőrösnél, javította a "nagyobb" értsd apró kopás a varrás szélénél a peremeknél kopásokat a vezető ülésen
- klíma olaj és gáz újra töltve
- kapott gyári gumiszőnyeget
- kapott fényerős márkás ledeket nappali menetfénynek előre [link] & [link] megelégelve a korábbi havonta kifingó kínai gagyi fosokat, így most full gyárinak néz ki, nappal nem megy a kanyar xenon, hihetetlen szép és jó a színük, nem ilyen lakótelepi Torettósan kék gagyi
- meg pár apróság amit kifelejtettemAmi NEM készült még el:
- fék nyergek festése
- elvinni a fényezőhöz, első hátsó lököst újra fújni meg pár apróság
- teljes 3 lépcsős polír és kerámia védelem
- bár volt nálam alapozó+festék+trutyi, alkohol+féktisztító de nem védőztem még le az alját, egyrészt a sok olajozás miatt, másrészt eléggé elfáradtam, legközelebb 2 hét múlva már sokkal kevesebb dolog lesz vele, majd akkor komolyabban ránézek rozsda téren, de így elsőre kb semmit nem találtam, az is lehet hogy inkább bérlek majd pár órára egy emelős szereld magad garázst, és akkor több időm lesz szöszmötölni, takarítgatni, alaposan átnézni, pár műanyagot lekapni stb...Ami idő közben még szükségessé vált:
- Alaposan átnézték szoftveres téren a szerelések után, Haldexnél találtak egy "pending error code"-ot hogy az olaj nyomás nem egyenletesen magas a Haldexben.
A 2-es a szűrő amit cseréltek, a 4-es a pumpa ami küldi a hiba jelet. Néztük a szűrőt tele volt ilyen szilikon zsír szerű trutyival. Valószínűleg a pumpa is telement, és részben eltömődött. Ami fura hogy a kocsi tud róla, de nem szólna ám hogy hé te barom, még max egy évig így mész, és integethetsz a haldexnek... A konkrét származását nem tudjuk, csak tippelünk hogy vagy a sok állás miatt a korábbi tulajnál, vagy egyszerűen mert 10 éves az "élettartam" pfejj olaj benne, kivált belőle ez a trutyi. Ezért rendeltünk egy újat, biztos ami biztos, és 2 hét múlva neki esünk még egyszer, pumpa le, alaposan kitisztít, ha eltűnik a kód öröm és pumpa vissza, ha nem akkor csere.
- Az egyik felniről levált egy helyen a festés, ott nem tapadt meg valamiért, ami hatalmas csalódottság számomra, de jövő héten jön a srác, viszi és újra csinálja...
Mindezt úgy, hogy a kocsi csont nélkül ment át a műszakin, semmit nem találtak, meg csak ajánlás szinten sem, hogy ezt majd nemsokára kéne stb... Úgy hogy semmi hibát nem írt a fedélzeti. Persze nem panaszkodás, de kicsit csalódott vagyok, meg nem lehet teljes az öröm a két plusz munka miatt, de ez van, mit lehet tenni. Ami biztos hogy a polír és a kerámia lesz az utolsó lépcső, amikor már minden más elkészült.
Remélem legközelebb már úgy tudok jelentkezni, hogy minden csillog villog és gondtalanul elkocsikázok a naplementébe
[ Szerkesztve ]
-
Zsolt!!
aktív tag
Sziasztok,
első lökháritom megsérült illetve csak a fényezése úgy kb 15 cm-es szakaszon mély karcok vannak meg kb egy pénzérme nagyságú területen le is jött a festék. Eléggé zavar a dolog ezért megszeretném csináltatni. Kérdésem az hogy ilyenkor telibe kell fújni v lehet ködölni is? Illetve mekkora az árkülönbség a kettő között?
-
FeRRaR1
őstag
Kihagytam: kapott egy VIOFO A119 dashcamet is. Csak a rendőrség kezébe ne kerüljön a memória kártya belőle
Saint_
Köszönöm, próbálkozok erősen
Zsolt!!
Itt Angliába is csak 42 fut már S80 V8, enyémnél szebbet/jobban felszereltebbet vagy akár alacsonyabb futásút még nem láttam. Ritkaság, még az is lehet hogy hamarosan felfelé indul az ára. Ennek ellenére ez hobbi élmény autó szerepben van most, nem is tervezem hogy valaha külön vállnak útjaink annyira jó minden téren. Persze hülyeség ilyet mondani egy autónál hosszú tavon, de nem látok alternatívát sem ebben az ársávban, illetve nem is nézelődök ami nagy szó. Egyébként sem ez az eladás előtti rituálém Soha nem csináltam még ilyet, ez az első, hogy ilyen szinten megkap mindent egy verda nálam, persze a korábbiak sem voltak elhanyagolva, de nem ennyire beteg szinten kapták a törődést.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz FeRRaR1 #25386 üzenetére
Gratulálok! Ismét szépen megadtad neki! Ilyen egy igazi hobbi autó! Ha továbbra is így vigyázol rá, 20 éves korára tényleg megugrik az ára. Nekem a C70 volt 17 mikor tavaly eladtam és megindultak az árak felfelé, persze csak az ilyen állapotúaké, mint a tiéd. Sajnos az enyém híréből sem volt ilyen. Fiatal voltam, bolond, akkor még nem vigyáztam ennyire az autóra, csak amennyire "analfabétaként" egy huszonéves szokott. Inkább hozzá se nyúltam volna
Most már más a helyzet, a GLK-val ugyanígy vagyok, mint te, mindent megkap időben, szeretve van, viszont használva is. Sajnos már 190e km környékével igen csak elgondolkodtató, hogy pár éven belül cserélni kéne. Itt kint nagyon drága, ha bedöglik valami és nincsenek alternatívák, felújító műhelyek, csak új alkatrészek. A maszek szerelőm aki 15 évig volt merci szerviz vezető azt mondta ne adjam el, ez a motor kimegy a világból, de akármennyire is szeretem, max 250e km-nél el fogom adni.
-
FeRRaR1
őstag
válasz Formaster #25392 üzenetére
Köszönöm
Nekem az a mázlim, hogy az egész flottámat le tudtam cserélni, előtte dízel volt D5, most már benzines mind a kettő, de ehhez az életmód váltás is kellett, korábban évi 2-3-4x megjártuk a Magyar - Angol útvonalat, többször említettem már, volt olyan 2 hét hogy London - Kaposvár - Pest - Pécs - Horvát, majd ugyan ez vissza, 6000-km két héten belül nem egyszer, most meg a két szerviz között nem futott az XC 10k km-et se. Egész pontosan tudom, mert a biztosító beszerelt egy rejtett nyomkövetőt az autóba. Ez az XC:
Mindennapi használatra fut ennyit, képzelheted az S80-at ami havi 2-3 alkalommal fut... Én azt mondom mindenképpen külön kell választani a napi és a hobbi autót, a kettő kizárja egymást.Saint_
Igazat adok neki
flashpointer
Sok sikert hozzá, majd számolj be róla
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz focvis #25393 üzenetére
2009-es 220CDI 7gtronic váltóval. Ez az ami a német merci taxikban is 4-500 ezret gond nélkül visz. Egy gond volt a szériával a Delphi szériahibás befecskendezője, ami ennél is visszahívtak 104e-nél és kompletten újat kapott.
Kb 50e km alatt nálam még semmi gond nem volt, viszont a 250et nem akarom megvárni, mert ott már kérdéses a lánc csere, amit ugyan a merci szerint nem kell cserélni, de ezt hagyjuk ugyebár.
-
FeRRaR1
őstag
válasz Formaster #25396 üzenetére
Te mint tulaj biztos egyből kiszúrnád, ha kicsit is megszólal a lánc, amit először csak leállításnál és indításnál csinálna, alig észrevehetően, és onnét még sok idő, mire felerősödik. Akkor lenne időd lépni... De ha kenés ügyileg jól kitalált a rendszer és időben kapja a friss olajat, akkor nem félnék ettől. Úgy értem venni egy másik használtat is rizikós, ezt meg szereted és ismered. Mennyi egyébként egy lánc csere? Fater Mercedesei általában 400e-ig gond nélkül elmentek.
Na a Mercedes - Renault - Delphi házasságot fel se hozd, mert agy f@szt kapok, pont mikor a leghulladékabb befecskendezőket szállították, pl hírhedt 1.5 DCI, ha kevés üzemanyaggal a tankban jártál úgy át tudott forrósodni hogy ha elég ügyes voltál már 40k km-nél elszállhattak a porlasztók, magasnyomású meg amit akarsz, és nem az volt a kérdés hogy el fog e, ha nem hogy mikor, sűrű olaj cserével és mindig tele tankolással kitolható volt de ezt ki tudta akkor.... Erre a Merc megvette őket epic WTF?! Ahelyett hogy a csúcs Bosch-t használták volna, mint annak idején a Volvo. Ott is vannak rossz szériák, de a Delphinél pont fordítva, talán volt egy két jó is... Persze nyilván a Mercedes bele tette a tudást, változtattak ahol kell, de akkor is furcsa. A Mercedes jelvényes Renault furgonokról meg el sem kezdek beszélni, mert betelne a fórum. Ez van, mindenki elkrvult, már csak pénzt akarnak csinálni, nem rendes és igazán jó autókat...
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz FeRRaR1 #25395 üzenetére
Azért ez elég WTF szint. Remélem kitépted a helyéről, azt gondolom ehhez semmi joguk, hacsak nem egyeztél bele egy kedvezmény fejébe.
Pontosan, külön kellene, már aki megteheti. Én szerencsés vagyok és csaladi/hobbi autót tartok, munkába cégeset használok. Sokan kérdezik évi 10-15e km-re miért dízel, hát mert én ezt szeretem. Nyomaték, alacsony fordulat, kis fogyasztás. Persze a dízelt nem lehet igénytelenül használni, mélygarázsban tartom ahol min +10fok van télen is és még ott is előmelegítem. Jobb üa-t kap, nem nyomom ki a szemét stb... ráadásul a modern benzinesek ugyanilyen kényesek már. TFSI szemétdomb, kokszosodik (bocs a VW hívőktől, de ez az igazság) és ez ellen tenni sem tudsz, mehetsz 30-50 ezrenként dióbeles tisztításra 150k-ért fél éves várólistával.
Sajnos aki modern autót tart, az számoljon azzal h ami elromolhat az egyszer el is romlik. Legyen az közös nyomócsöves befecskendező, vagy nagynyomású benzines turbó. Ma már nem lehet jó autót venni, csak eldobhatósat...
Egyébként szóba jött h időn belül cserélni fogom és egyre inkább hajlok a keleti márkák felé (no nem Lada vagy Dacia) Jómultkor vezettem egy SantaFe-t a legúhabb modellt és azt kell mondjam lenyűgözött. Kapsz egy full full extra 7 üléses SUV-t egy német prémium feléért, harmadáért és abszolút nincs hiányérzeted benne. A koppanós műanyag, az igénytelen kapcsolók a múlté, minden prémium (a bőr üles még a német prémium kategóriát is veri) ami egyedüli lepontozást kapott a részemről az h a futómű nem üti meg a német színvonalat. De ezt sem mondanám gyengének, csak az úthibákat nem úgy vezeti el, cserébe nincs lengőkar erdő, ami egy szilentezésnél egy komplett autó ára.
-
FeRRaR1
őstag
válasz Formaster #25398 üzenetére
Nem, itt van olyan biztosítás, hogy tesznek be GPS nyomkövetőt, és ha jól vezetsz csökkentik az árat, vissza utalnak, de akár mit csinálsz, az alap árnál drágább nem lehet. Mellesleg ez volt a legolcsóbb, szélvédőt és lerobbanást is fedezte, és így ha ellopnák pl rendőrség azonnal le tudná kérdezni, ott voltam amikor betették, nem lenne egyszerű dolguk kiszedni, de csak kábelezés, gyors kötözők meg mágneses maga a fej, szóval nem para én választottam ilyen casco csomagot
Jaja ,sajnos mióta direkt befecskendezéses turbós magasnyomású minden benzines, azóta ugyan olyan betegágyak lehetnek mint a dieselek, ezért kell bizonyított technikát venni, mint a Te Mercid, vagy a Volvo D5 pl. elég megmelíteni a Mini, Bmw Peugeot, Shitroen, VW stb Azton röhögtem hogy a franciáknál volt petíció a hírhedt 1.6 turbó betiltására amit a fent említett összes gyártó használt kivéve VW, de az ottani felhozatal sz@r volt ez nélkül is.
Ezért mondom én is, ha elfossa magát pl a Váltó ami egy gyengébb pont az XC-n, akkor inkább veszek egy bontottat vagy újat mint hogy kocsit cseréljek. Szívó benzin amég lehet azt csak tankolni kell (persze itt is lehet selejtes gyártót/szériát találni)
Ma már sokkal kielégítőbb minden márka, elmúltak azok az évek, hogy ez jó az meg full sz@r, már sokkal vékonyabb a különbség, és a legtöbb ember számára tökéletesen kielégítő lehet a felhozatal nagyrésze, de vannak különösen jól sikerült szériáik, azok meg már Európai szemmel is kívánatosak.
Amiben én gondolkozom nagyon távoli jövőben az vagy egy új Volvo XC60, Jaguar F-Pace, Alfa Stelvio, Alfa Giulia QV, esetleg valamilyen GT2-3-4 Porsche... Ezekről tudom elképzelni, hogy majd egyszer jók lennének használtan 5 évesen. Persze az utolsó kettő hobbi verdának majd talán talán 10 évesen egy gyűjtői szépségű... Ha lesz még benzin akkor
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz FeRRaR1 #25397 üzenetére
Nem szerkesztek bele az előzőbe, így is egy regény lett.
Pontosan, én is ezt mondtam... viszont a visszahívás óta nincs panasz fórumokban sem és ezzel tisztában voltam mielőtt megvettem. Viszont...! Ma már nem tudsz olyan márkát/típust mondani aminek ne lenne valami komoly sztorija...
GTI Golf V DSG váltó max 150e km
Audi A5 steptronic váltó 150e km
A6-A4 audik, 120-150e km között elpukkanó olajpumpával, azonnali motorbesülés.
X5-X6 elcsattanó lánc, új motor...
Valamelyik 3-as + talán 5-ös széria, vékony hengerfalvastagság, átlyukadó hengerrel ... WTF???
Sorolhatnám még a nagy prémium márkák filléres szarrágásait, amitől ezek a 10-20-30 millás autók eldobhatóssá válnak.
Unokatesóm most nézette át az E60 3.0 dízeljét 200e km-nél. 1 éve még semmi nem volt, most meg tele volt az alváztakaró szivacs motor+váltóolajjal. Gyorsan meg is szabadult tőle. Azért bosszantó, mert abszolút minden szervizt megkapott, de elege is volt, mert 5 év alatt 6x cserélt csomagtérnyitó gombot. Mindig tönkrement és hiába volt mindig új a cikkszáma, sose tudtak egy normálisat gyártani...
Ezért mondom azt h legközelebb japán vagy koreai lesz. Megveszem 2 évesen garanciával full extrásan annyiért, mint egy német prémiumot 6 évesen 150e-el közepesen felszerelve... Megtartom 6 éves koráig és jó eséllyel csak a kötelező szervizembe fog fájni, főleg ha 5 éves koráig garis.
Szerk: jól beszélsz. Én 5 éve jöttem ki nyugatra, akkor csak a német kocsikat láttad, elvétve pár keletit. Most az utakon lassan fele-fele az arány, de a kereskedésekben ott virítanak kb 40%-ban az új Tucson/SantaFe modellek, még vagy 20% amerikai és egyre kevesebb a szemét VW, Audi, BMW trió. Jajj de megfognak itt engem kövezni ezért, mert otthon még mindig csak ez az autó, akkor is ha egy kisebb lakás árát teszi bele csak a szervizbe Mondom ezt én, aki szintén szemét fricc autóval ját troll off...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen