- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
- Sony Xperia 5 V - kell-e nekünk zoom?
- Itt a Mobvoi új csúcsmodellje
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
Hirdetés
-
Oukitel WP35 - az 5G-s faék
ma Kedvező árú, 5G strapamobil bukkant fel szerkesztőségünkben.
-
Premier előzetest kapott a Venture to the Vile
gp Befutott a PC-s kiadás, a későbbiek során PlayStationre is megkapjuk a játékot.
-
Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
it Az EU adatvédelmi tanácsa azt mondja, hogy a ChatGPT még ma sem felel meg az adatpontossági szabványoknak.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
#00809728
törölt tag
-
#00809728
törölt tag
Tisztelt Autódoktor Úr!
A kocsi egy 2000-es 1.3-as Swift (háromajtós sport kiadás, ha ez számít), melyben 35 ezernél lesz lecserélve a motorolaj is, mivel az előző tulaj 20 ezernél ezt már gondosan megtette.
Bár a gépkönyv 5W-30-asat ajánl, egyes megbízható baráti vélemények szerint ez nem megfelelő, ők 10W-40-eset javasolnak. A szintetikus, félszintetikus vagy az ásványi olaj jobb-e ebbe az autóba? Az autót rendszeresen használom autópályán, így - véleményem szerint- az olaj is nagyobb igénybevételnek van kitéve.Válasz:
Alternatív megoldás a 10W40.
Vagy szintetikus vagy félszintetikus, ehhez kell tartania magát. Persze sokat dönthet a pénztárca is, bár szerintem a motor megérdemli, és meg is hálálja a törődést!2 munkatársamnak is ilyen 1,3glx sedanja van.
EZT HASZNÁLJÁK CASTROL 10W-40Érdemes lenne előtte kimosni a mocit mert nem tudni milyen olaj volt benne
wynn s[ Szerkesztve ]
-
t1
addikt
Gépi megoldás:
Vidd el Dodihoz ő szépen megcsinálja neked, feltételezem életedben nem csináltál ilyet ezért ha a kezedbe kerülne egy polírgép akár el is ronthatnád a dolgot inkább bízd egy szakemberre.
Kézi:
Én Autoglym autóápolási szereket használok, ezzel: [link] neki eshetsz ( mondjuk érdemes előtte gyurmázni majd szépen lezsírtalanítani a kasznit de ez mind pénz pénz pénz ) ezzel 2x átmész a felületen, utána jöhet rá ez: [link] ezután lesz védelme a gépnek szépen fogja taszítani a port és pergeti le a vizet mocskot. Én első körben kipróbálnám ezt ha nem jön be akkor meg szakemberhez fordulnék
Itt van 1-2 kép az én 12 éves Swiftemről amiket AG termékekkel kezelgetek kézzel:
[ Szerkesztve ]
-
t1
addikt
Az előbb már leírtam neked mit kell tenned de megteszem mégegyszer bővebben:
1. Autó alapos lemosás ( nem autó mosó, nem hiper szuper csak gőzzel mossuk a kocsit mosó) hanem szépen 2 vödrös technikával illetve magasnyomású mosóval leöblíted.
2. Autó alapos szárazra törlése ( vízlehúzóval, mikroszálas rongyal)
3. A megvásárolt polír/wax felkenése szépen kör-körös mozdulatokkal ( nem tűző napon szépen árnyékban hűvösebb helyen). Én a tescoba vettem kézi anyagfelvívő korongokat arra rányomom az anyagot és azzal polírozom olyan 500ft volt a 3 párna+ a fogó hozzá.
4. A megszáradt anyag letörlése szintén mikroszálas kendővel
5. Örülsz mint majom a farkának, hogy milyen szép lett a gép.
6. Ide feltöltöd az eredményt.Ajánlott anyagok:
Polírra:
-Autoglym Paint Renovator: [link]
Ezek némi waxot is tartalmaznak:
-Autoglym Super Resin Polish [link]
-Sonax Nano Extreme 3 [link]Wax:
-Autoglym Extra Gloss Protection [link]
-Sonax Nano Extreme Brilliant wax [link]Én ezeket tudom ajánlani biztos van még sok jó anyag de ha bármelyikkel is megcsinálod szebb lesz mint a jelenlegi állapot azt garantálom
-
Autoglym
tag
Ha meg csúcs minőségű waxot keresel High Definition Wax (30-40 kezelésre elég a készlet és kb 6 hónapig tart a hatása...
Professzionális autóápolási termékek - www.autoglym.hu
-
t1
addikt
Király vagy!
Én addig szoktam "polírozni" amíg érzem, hogy az anyag már kezd megkötni,de szvsz minél tovább csinálod annál szebb lesz. Meg amúgy is mire átkened az autót alaposan végig az eleje megszárad és lehet letörölni.
Azért képeket tolj, hogy milyen lett, esetleg ha nagyon karcos a kocsi akkor 2x is neki mehetsz a Superrel. Amúgy olyan 6-8 kezelésre elég volt nekem a Swiften. -
#00809728
törölt tag
Sajnos azt az elemet valaki fújta és nem jól kezelte le igy a lakk le fog hámlani idővel mindenhol.
Sűti a nap 60fok majd jön egy eső és lehűtti.Majd télen ugyanez.Nem tudom mi lenne jobb az egész ajtót újra lakkozni és akkor tuti vagy foltozgatni és várni máshol hol bukkan elő ilyen "lehámlás"
-
#00809728
törölt tag
Hát érdekes akkor mert ez a lehámlás 99%-ban akkor mutatkozik ha valaki megfúja bázis festékkel majd 10perc mulva nem megy rá lakkal.
Ha késöbb megy rá akkor a bázist ilyen esetekben meg kell csiszolni 2000-es papírral.Ha gyári akkor érdemes elvinned egy márkaszervizbe és mutasd meg nekik mert ez elég furcsa..
Milyen gép ill. mikori?
-
#00809728
törölt tag
Utána felhordanék a hibás területre egy kis fillert utána mikor megszáradt az egész ajtót megcsiszolnám.A javított résznél valószínűleg megkopott a festék ezért az egész ajtót nem fújnám le bázissal csak a javított részbe fújnék bele
Igy valoszinüleg nagyon nem ütne el a szin...
-
polimorf
tag
-
nVIPER
senior tag
Minél több kisebb csepp alakul ki a fényezésen, annál jobb a védelem. Nyilván más egy esőcsepp "sorozat", mintha leöblítenéd egy kanna vízzel. Ha porlasztják rá a vizet, akkor az sok csepp formáját mutatja. Ha leöntöd, az nehezebb, nagyobb a felületre jutó víz mennyisége egy adott időn belül, így lecsúszik az egész. Nézd meg ezt a cuccot:[link]
Ez a most kapható legmodernebb Hibrid teljesen nano "kabát" amit be tudsz szerezni. Megközelítőleg 41 ezer Ft az ára. A többi elterjedt termékkel ellentétben ez nem kvarc szerkezetre épül. Én már tesztelgetem, de még ilyet nem láttam. A Cquartz a nyomába se ér fényesség és pláne nem víztaszító tulajdonságok terén. Valami eszméletlen az anyag. Sok külföldi "műhely" még csak most tesztelgeti. Ez az anyag bámulatos... bár ára is van.
[ Szerkesztve ]
-
Autoglym
tag
Teljesen rendben van, ha kis vízgömbök alakulnak ki. Ez mutatja, hogy van védelem a felületen. Keress rá gugliban hogy "water beading". Olyannak kell lennie, mint amiket ott fogsz látni. Ez olyan dolog mint az antisztatikus védőbevonat a műszerfalon. Ha a por le akar szállni valahova, akkor le is fog, de nem vonzza a felület, így később lesz poros. Ebben az esetben meg arról van szó, hogy lassabban koszolódik a felület, de azért koszolódik, mert a kosz ha lassan is de azért felépül majd. Könnyebben tisztítható, kevésbé karcolódik a lakk, ellenáll az UV fénynek stb. De ettől még ha ritkábban is, de karban kell tartani a felületet. A levegőben szálló fémpor és ipari szutyok ha nem takarítod rendszeresen elöbb vagy utóbb átjut a védőrétegen (még a legkeményebb bevonaton is), ezért érdemes évente teljesen megpucolni a felületet (gyurmázni) és előröl kezdeni a kezelést. Év közben elég csak felfrissíteni kb 4-5 havonta EGP esetén.
PS: a Gtechniq a legkomolyabb nano bevonat, de az ár/érték aránya nem a legjobb. Én is gondolkoztam, hogy forgalmazni kellene, de tized ennyiért tudok olyan nano bevonatot, ami sokkal jobban megéri és mivel úgy is újra kell kezelni évente 1-2x a fent leírtak miatt, a HD WAX sokkal olcsóbb megoldás, fényben meg egy nano cucc sem tud olyat, mint egy jó Carnauba Wax...
Professzionális autóápolási termékek - www.autoglym.hu
-
Autoglym
tag
Beltérsamponból ha kompletten mindent megcsinálsz elfogyhat 1 egész, ha nagyon koszos, de azt tudnod kell, hogy nem kell vele eláztatni a kárpitokat, csak épp bepermetezni. Ott ahol sok a retek, mehet több is...
A gyurma egy lakktisztító eszköz, ami kímélő módon szedi ki a lakkból a beleágyazódott szennyeződéseket (fémpor, kátrány, fanedvek, ipari szmötyi stb...) Aki először látja, hogy mit lehet vele csinálni, leesik az álla az tuti. Főleg a fémpor, madártrutyi és a bogarak jelentenek veszélyt hosszútávon. Ha waxolod az autót rendesen és kellő rendszerességgel mosod is, akkor csak a fémpor okozhat gondot. Ezért javaslom évente 1x legyurmázni (leszedni a régi wax rétegeket és a szutykot) és utána újrakezdeni waxolgatni az autót 4-6 havonta.Professzionális autóápolási termékek - www.autoglym.hu
-
polimorf
tag
Ha nem mostanában volt fényezve, tehát nem frissen festett az autód nyugodtan lemoshatod nitrohígítóval nem lesz semmi baja. Esetleg utána egy kis polírpasztával átkenheted.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
agent_k
őstag
Szia/sziasztok!
Sárvédőnél nekem a következő jött be. Fémig lecsiszolod lamellással, majd RO55 is jó lehet, mert passziválja a felületet. Aztán koralkyd 2-3 rétegben. Majd én a biztonság kedvéért alvázvédő fekete trutyival szépen egyenletesen lefújtam, ennek legalább 24 óra kell, hogy megkeményedjen. Száradni sosem fog igazán szerintem.
Ne csak ott csiszold le ahol rozsdát látsz, hanem bőven menj bele a látszólag ép festésbe is. Meglepetés fog érni, hogy hol rozsdál még ahol nem látod. Sok sikert!
Többiek:
Kicsit belekóstolok a polírozásba egyelőre haveri ismeretségi körben. Egyelőre most a HB body termékeket használom (durva, finom) és a hozzávaló 3 korong (durva, finom, finish (a finom paszta maradékával)) Waxnak, a K2 karnuba kemény viaszát választottam. Egyelőre ez a költség kitermelés időszaka megnézzük mennyire van rá igény. Esetleg Tolna megyéből, Fejér megye déli részéről akinek karcos az autója, tudok segíteni.[ Szerkesztve ]
-
#00809728
törölt tag
Bocsi sárcok nyaralgattam egy keveset.
Nos megnéztem hát még időben megfoghatod.
Ha neki állsz felxre szerelhető legyező kornggal akkor kb a 4 fordulat után tele is megy a gyári rűcsi anyaggal.
Kromofággal adj neki vagy kapagasd le ahol csak tudod utána csiszolókonoggal fémig csiszold át.
Fém fellűletre műgyanta (epoxy( 2k-s alapozót ajánlok kicsit mintha volt feljebb róla már szó.
Majd csiszolld át 220-as papírral finoman és mehet rá a rűcsi festék ezt kapható flakonvan ill sprayben.Legalább is nálunk SZFVÁRON. -
Batman2
őstag
A rücsi anyag önmagában semmit sem ér, sőt én inkább nem is alkalmaznám, mivel NEM VÍZZÁRÓ réteget ad, tehát ez nem fogja megvédeni a felületet a rohadástól !!!
Tehát ez alá kell úgy dolgozni, hogy vízzáró felület legyen, aztán mehet rá, már ahol egyáltalán van értelme.
Legjobb tudomásom szerint ott van értelme, ahol van lehetőség mechanikai sérülésre, tehát az alváz szabad felületei,
ez valamelyest véd a kavics felverődések ellen, mivel egy vékony, rugalmas réteget ad, ami megvédi az alatta levő réteget a felcsapódott darabtól való lepattogzódástól.
Amúgy levakarni a felületekről meg rohadt nehéz.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ez az, hogy pont oda ezért abszolút nem tartom jónak,
gondolom, gyárilag is azért nem tettek oda !Oda tényleg valami erős rozsdagátló, teljes mértékig, erősen vízzáró, alapozó festék, vagy ha ezt a feladatot az a bizonyos műgyanta direktben, aládolgozás nélkül el tudja látni, akkor ezt érdemes tenni !!
A vas felületek leganagyobb ellensége, ha valami nedvszívó, vagy kosszal teli, soha ki nem száradó réteg van felette, mert annak előbb-utóbb minden festék megadja magát, és a repedéseken a festék alá szivárog as víz, aztán jön a hólyagosodás, stb.
Az alvázvédővel való végső borítás szerintem jó ötlet, én is ezt csináltam a sárvédő lemezeim belsejével, az úgysem látszik kifelé.
De lehet, hogy ennél időt állóbb egy jó minőségű feték réteg.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
csiben1
tag
Szia!
Én kb 5-6 hete kezeltem le a fényezetlen műanyagokat Autoglym Bumper Care-el. Szépen felújította, szép színt adott neki. Azóta is bírja, vizet szépen pergeti. Én tudom ajánlani. Illetve egy ilyen flakon szvsz nagyon sokáig elég lesz, ha csak te magad használod.
You can walk straight through hell with a smile
-
Autoglym
tag
Ha már nagyon fakó a műanyag, akkor évente 2-3 kezelésre szükséged lesz. Nagyban függ attól, hogy milyen körülmények között használod az autót és milyen vegyszerekkel mos(at)od, mert a durva előmosók letépnek mindent a kocsiról.
Professzionális autóápolási termékek - www.autoglym.hu
-
Autoglym
tag
Függ az időjárástól és az autómosási szokásaidtól is. Ha csak pH semleges vegyszerekkel tisztogatod, akkor kb 4 hónapig bírja, ha kézi mosóban jó magyar szokás szerint valami horror előmosóval kezelik, akkor 1-2 hónap. Gépi mosóban sem hiszem, hogy tovább bírja...
Professzionális autóápolási termékek - www.autoglym.hu
-
Autoglym
tag
Mosás után sem gyöngyöződik a víz? A lényeg, hogy mosás után ne terüljön el rajta. Egy idő után ha már felépült rajta egy kosz réteg, már nem pereg le róla a víz, de ez természetes. Én is használom az EGP-t, mert negyon gyorsan lehet vele dolgozni, de csak évente 2-3 alkalommal kell felvinnem
[ Szerkesztve ]
Professzionális autóápolási termékek - www.autoglym.hu
-
polimorf
tag
Szerintem vidd el egy hozzáértőhöz, fillérekért megcsinálják max 1-2 óra akár megvárásra is. Annál is inkább mert csiszolni is kell géppel is és kézzel is, neked pedig tuti nincs excenteres géped otthon. Házilag barkács módon nem lesz jó soha.
Olcsóbb mintha megvennéd a hozzá kellő dolgokat.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Autoglym
tag
Ha a műanyagokat kellő alapossággal megtisztítod és nem koszra kened rá, tartós lesz a Vinyl & Rubber is, de tény, hogy erra a célra sokkal jobb a Bumper Care...
EGP-re meg csak annyit, hogy így gondoltam én is
[ Szerkesztve ]
Professzionális autóápolási termékek - www.autoglym.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- Politika
- Mobil flották
- Aliexpress tapasztalatok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Zimbabwébe ment a Starlink
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen