Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz bitpork #131185 üzenetére

    @bitpork

    Bevallom, szerintem értettelek elsőre is...és elolvastam a cikket is. :R

    A 'nevétsemtudjakimondani' rész egyszerre akart stilisztikai elem és karakterábrázolás lenni.

    ...és tartom, hogy cikk nem rossz, mivel szerintem azért a (rögmagyar) mindennapi átlagautós attitűdben axiomatikusan ott van a tétel:

    - annyiból vesz autót, amennyi a zsebében van (pszichológiailag az 'amennyi-plusz-hitel' felállás csereszavatos)
    - azt igyekszik megvenni, amit szeretne
    - aztán azt veszi meg, ami mellett 'tudatosan' döntött
    - de mindeközben jóeséllyel fogalma sincs, hogy mit is akart ebből kihozni

    Nem ismeri a típust, nem ismeri az állapotát, nem ismeri a karbantartás-igényét, és ebből kifolyólag nem igazán tudja mit vesz. A saját igényeit tipikusan úgy tudná definiálni, hogy A) olcsó legyen fenntartani (szerviz, tankolás, adó, biztosítás, stb.), de B) mindenre IS jó legyen és C) "azé lássák má' h komolyság van" és D) gondozott állapotban legyen.

    Használtautó vásárlásakor A) és D) pontok adják a 'tudatos döntés' alapját, ami viszont a legtöbbször a lényegi információk és hajlandóság hiányában önámítás; a B) és C) pontok a szükségletkielégítéskor felmerülő pozitív 'achievement factor'-t hajtják. Ergo, A-tól D-ig mind szubjektív elemként funkcionálnak.

    Arra jók az ilyen cikkek, hogy képbe hozzák az embereket és ezen keresztül indikálják racionális, információszerzésre épülő tudatosságot and önmeggyőzésből fakadó tudatossággal szemben...és igen, legalább koncepcionálisan értsenek hozzá, lássák át.

    Akkor tudni fogják, hogy mit nem tudnak, kitől/mitől mit várhatnak...és hogy a szerelő nem a barátod (már ha egyébként nem az) és szó nélkül átb@sz, az autó egy komplex mechanika és nem kenyérpirító, az fogyó-kopó alkatrészek cseréje pedig ezzel a sporttal jár, és nem egy marketing scheme, stb.

    Amúgy meg az óratekekerés és a kokányolás igenis azért él, mert igény van rá; a fentiek miatt...és a piac jól áraz, mert nem a terméket árazza, hanem a szereplők viselkedését és elvárásait.

    Nevermind...

Új hozzászólás Aktív témák