- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Huawei Mate 50 Pro - blendemonda
- Mobil flották
Hirdetés
-
Friss előzetesen a Monster Hunter Wilds (PC, PS5, XSX)
gp A PC-re és konzolokra szánt folytatás valamikor jövőre debütál.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Valaki tudja, hogy Romániában, hogy működik a kétsávos körforgalom? Évente párszor szoktunk kimenni, 2 éve végigautóztunk rajta mert Bulgáriába mentünk és még mindig nem sikerült megfejteni, össze-vissza indexelnek valaki balra majd egyszer kimegy, valaki semmit, valaki meg mikor kimegy jobbra. Belső sávból gond nélkül kivág index nélkül miközben megyek valaki a külsőben. Gyomoridegem lesz ha meglátom, tegnap is majdnem 2x telibevertek.
-
sutszi
veterán
válasz kisza25 #152450 üzenetére
Mikor legutóbb megcsináltam ezt, akkor kiálltam egy lámpaoszlop alá éjjel. Másnap reggelre már telibefosták a géptetőt a madarak. (0km). Mikor megláttam, [így] éreztem magam.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Szada85
aktív tag
válasz sutszi #152438 üzenetére
Van digitális matrica is már Ausztriában (én is a minap olvastam utána, nem reklámozzák túl, pedig elvileg 2018 óta létezik), de elég fura a rendszerük.
Ha online vásárolod meg, vagy appból, akkor van 18 nap "átfutási idö", amikortól érvényes lesz. (Van valami kiskapu, hogy vásárláskor "alkalmazotti státuszt adsz meg, akkor elvileg azonnal érvényes.)
Ha személyesn ÖAMTC, ADAC, vagy benzinkutas automatából veszed meg, akkor elvileg szintén azonnal érvényes.
[Bövebb infó] -
gzbotii
veterán
válasz flegga92 #152456 üzenetére
Bukaresten kívül minden nagy román városban jártam (Arad, Nagyvárad, Jászvásár, Kolozsvár, Brassó, Ploiesti, etc), de nagy különbséget vezetési stílusban BP-hez képest nem láttam, ami azért engem is meglepett. De ami közveszélyes őrült közlekedik a székes fővárosba...
Bukarest meg másik mese azért, az mindenki szerint dzsihádWhen every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
-
i-sti
senior tag
-
flegga92
senior tag
válasz gzbotii #152458 üzenetére
Most ez Nagyvárad volt, de Aradra is sokat járunk. Egyébként én szeretek kint vezetni, sokkal jobban lehet haladni. Őrült kamikazéval még kevesebbet találkoztunk. Sebességhatárokat a nagy többség betartja se többel, se kevesebbel nem mennek, nagyobb főutakon 100 a megengedett, 1-2 van aki gyorsan megy, de az jóval többel. Baromi szélesek az utak, ha lehúzódnak a két szélére középen simán lehet előzni, valószínűleg ezért is előznek ilyen barom módjára nálunk, csak itt nem férsz el. Kisebb falvakban mindenki 60-70-el megy át.
Bukarest az katasztrófa. Odafele a körgyűrűn mentünk ami 2x1 sávos út gatya állapotban. A városba bejövő főutaknak van elsőbbsége, körgyűrűn nem volt körforgalom vagy lámpa sehol, de kanyarodó sáv sem, így 3-5 km-enként várhattad ki a sort. Hazafelé már a városon keresztül jöttünk vasárnap lévén sokkal vállalhatóbb volt.Közben eszembe jutott, hogy a szomszédomék pár éve költöztek át Magyarországra, megkérdeztem mi a megfejtés.
Pontos választ Ő sem tud adni, mert az emberek fejében annyi szabály kavarog, hogy ezekből alkotnak saját verzót, onnan tudod, hogy elcseszted, ha dudálnak. Azt tanácsolta, hogy menjek úgy ahogy jónak látom, csak nagyon figyeljek 2005-ig nem is nagyon voltak körforgalmak, vagy ha volt is az nem igazi volt, hanem egy körforgalomnak kinéző kereszteződés, de a körforgalom tábla sem volt kint.
Legelső verzió úgy működött, hogy behajtáskor arra indexeltél amerre menni akarsz, szóval ha az elsőn ki akarsz menni akkor jobbra, ha a másodikon akkor semmi, ha a harmadikon akkor végig balra. Illetve ezeknél nem volt elsőbbségadás kötelező tábla sem, így a jobbkéz szabály volt érvényben szóval a körfogalomban haladónak kellett megállni.
Ezután lett egy olyan, hogy addig indexelsz balra a körforgalomban míg ki nem akarsz jönni. Erre tisztán emlékszem, itthon az összes román rendszámos autó így közlekedett, pár éve hagyták abba.
A jelenlegi szabályozás teljesen más, ezt sajnos ő sem nagyon tudta megmondani, mert 10 éve nem ott él, de az emberek fejébe a 3 verzóból összemosott valami van. -
nagyúr
válasz EQMontoya #152459 üzenetére
Romlott a helyzet, de hogy 100 sofőrre jut 1-2 idióta azért nem olyan vészes arány. Nem sokkal régebben volt téma a balkánozás, és hogy a valódi balkánhoz képest azért sokkal jobb a helyzet.
Vezetés terén is így érzem. Igen, vannak idióták, de sokkal több lett az autó is, velük együtt nőtt a számuk is. Az arányok (szerintem) nem ugrottak annyira drasztikusan. Az 1990-es években is láttam záróvonalon át bevágókat, akkor volt egy időszak, amikor a sok "jampi" utólagosan felszerelt harmadik féklámpának 100W-os fotonágyúkat, kiolvasztva a mögötte haladó látóidegeit, és a többi...
Igen, ma számszerűleg sűrűbben találkozhatunk bunkó sofőrökkel, de nagyságrendileg több az autó is...
Emlékszünk még a Közlekedj Okosan sorozatra? Ez a videó az 1980-as évek elejéről van...
Vajon miért kellett az ilyen dolgokra már akkor is felhívni a figyelmet?Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
EGR szelepet mivel célszerű/kell tisztínai?
Ople Astra F, x16szr motorkód.
Így nézett ki kiszedés után, kicsit pucolgattam, jobb is lett, de rendesen meg kéne csinálni.[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
i-sti
senior tag
Kolléga nézegeti az SX4-et, 1.4T 10 év gari stb.
Kérdése amire én nem tudtam választ adni, mai viszonyok szerint be lehet ülni mondjuk 10+ évre egy benzinesbe?
Azt figyelembe véve, hogy a villany korszak már elkezdődött és a belsőégésűeket egyre szigorúbb normák és kitiltások fenyegetik.Más: ez (ami most van fent a weboldalon) még mindig az a modell amelyikben nincs GPF, EGR, DMF?
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
nagyúr
válasz i-sti #152468 üzenetére
Nincs varázsgömbje senkinek. A szmogriadós kitiltások korábban is voltak, szóval az, hogy régi autóval esetleg ilyen problémák lennének, aligha tényező.
Plusz tegyük hozzá, hogy egy hibrid Toyota is sima benzinesnek számít ugyebár jelenleg...
Szóval én kissé túlzónak érzek ezt a nagy félelmet.Hozzátéve, hogy most a diesel-gate után egészen az Euro5-ös diesel-ekig nyúlt a kitiltás szmogriadónál Budapesten, de közben még az Euro3-as benzinesekkel sincs gondjuk, tehát arra nem vonatkozik a kitiltás...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
EQMontoya
veterán
Hozzátéve, hogy most a diesel-gate után egészen az Euro5-ös diesel-ekig nyúlt a kitiltás szmogriadónál Budapesten, de közben még az Euro3-as benzinesekkel sincs gondjuk, tehát arra nem vonatkozik a kitiltás...
Mondjuk itt erdemes megemliteni azt a tenyt, hogy azok legalabb meg nem kormolnak. Ilyen szempontbol az ujabb benzinesek meg rosszabbak is.
Nitrogen-oxidokat tobbet eregetnek a regiek, de legalabb szilard reszecsket nem, ami amugy a legnagyobb legszennyezesi problemank jelenleg. Szoval jo nagy marhasag volna kitiltani az euro3 benzineseket, mert azok rontanak a legkevesebbet a szmogriado helyzeten.Same rules apply!
-
nagyúr
válasz EQMontoya #152471 üzenetére
Sajnos ennél sokkal összetettebb a probléma, mivel a porszennyezés, amit sokan sokszor a diesel-autókhoz kötnek, első sorban nem onnan érkezik, hanem inkább a fékbetétekből illetve az utak felületén keletkezet koszból gyakorlatilag, illetve a különféle szilárd (és folyékony) égetésekből.
Az tény, hogy a diesel-autók a benzinesekhez képest több szilárd részecskét bocsátanak ki, de a levegőben lévő szilárd részecskéknél relatíve kicsi a százalékuk. Most hirtelen nem találok erre vonatkozó adatokat sehol, de anno belefutottam egy ilyenbe, és valami egyszámjegyű százalékért volt felelős a diesel-motor a por létrejöttében.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz EQMontoya #152457 üzenetére
Annyiból a Subi is tele van. 10,75k vt a teletank (29,46 liter ment bele, 42-es a tank). E5 volt a pisztolyon de valószínűleg csak a matricát nem cserétlék még le, mert nagyforgalmú kúton tankoltam.
Integrale: Pedig megérdemelné, hogy gyakrabban lemosd.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
EQMontoya
veterán
Meg az MX5 is 50 literes, az IS meg kisebb afrikai orszagok eves GDP-jet kepes elnyelni egy tankolasnal.
Cifu: ez persze jogos, de ilyen szempontbol is egyre rosszabb az irany. Egyreszt ugye az, hogy a kozvetlen befecskendezeses, modern benzinesek is eregetnek kormot. Masreszt pedig nyilvan tobb szallo port bocsat ki egy 1.7 tonnas balna 245-os gumikon, mint egy 15 eves, atlag meretu auto. Nyilvan a hibridek/villanyosok itt hatalmas elonyben vannak.
Vilagosan latszik is a problema: a hibridek igazabol egy kategoriaban vannak az aktualis benzinesekkel/dizelekkel, mikozben szallo por szempontjabol kevesebbet szennyeznek.
Mikozben az euro6 "kornyezetkimelo" motorokat masfel tonna folotti dogokbe rakjuk, aztan 300-asnal kisebb tarcsa es 225-nel kisebb gumi mar csak a Fiat 500-on van joforman.
De a kipufogogazokon javitottunk egy kicsit. Talan.
Szomoru, de kettot leptunk hatra, mikozben egyet elore.Same rules apply!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz i-sti #152468 üzenetére
Nem, már átálltak a GPF-es verzióra csak olyat tudsz rendelni. EGR biztos, hogy van benne az már az Euro3-hoz is kellett. A DMF-t nem tudom fejből de Suzuki topikban biztos tudják (vagy a milyen autót vegyekben).
A kititlás nehéz kérdés, ennyire a jövőbe látva megmondani erős vállalás lenne szvsz. De nem hiszem, hogy kitiltanák még akkor őket.EQM: A Fűnyíróé pici, 42 liter, Bubié 64 liter (igazából csak 63,9 liter a gyárilag megadott), Kormié 70 literes volt. Skormi-é meg 66 literes, AdBlue tartálya az nem tudom hány literes de tippre olyan 10 körül lehet.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz sutszi #152438 üzenetére
sutszi
Osztrák autópálya matricát online kell venni, és céges vásárlást beikszelni, akkor már aznapra is megkapod , csak nem kapod meg a 14 napos vásárlás lemondási időt, amit a magánszemélyeknek kötelező biztosítani."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
BigBlackDog
veterán
Én úgy tudom, hogy EGR sincs, legalábbis voltak ilyen pletykák...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #152479 üzenetére
Az jó! Mondjuk kíváncsi lennék, hogy akkor hogy tudja az euro6-ot. De biztos van rá vmi okos megoldás.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
BRFK-s civil rendőrök akcióban Vol. 2.: [link]
Remélem hamar rájönnek, hogy az értelmetlen traffipaxolással szemben ez tényelg javítja a közlekedési biztonságot és a morált.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
Nincs EGR a Boosterjetben, szerintem a szelepvezérléssel van megoldva, mint egyes Honda Type R-eknél.
i-sti: DMF továbbra sincs, viszont a GPF kérdéses, annyi minden elhangzott már.
Az egyliteresben biztosan van, de az egynégyest passzolom.
Amúgy tavasszal elvileg jön a hibridesített változat, az eddigi motorokat meg kivezetik.[ Szerkesztve ]
-
Redneck
veterán
Szerintem is ezt kéne nyomniuk, de egész évben. Az ilyeneket kell kivenni elsősorban, mert ezek szoktak a legtöbbször másokat is kellemetlen helyzetbe hajszolni. Szerintem a traffizás is kell, de csak ésszel, és következetes táblázással.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
molnarpeter
nagyúr
K&H kérés nélkül küldte a zöldkártyát a kötelező biztosításhoz. Nice
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboldi #152482 üzenetére
Ügyes és nem is drága megoldás, mert eleve redelkezésre áll a motorban a VVT. Kár, hogy Bubi még nem tud ilyet, csak van egy normál meg egy eco mód (a korai Toyota vvt van benne, nem az újabb vvt-i). 2800 rpm alatt 80 km/h-ig csak kicsit nyitnak. Kivéve ha a motorterhelés átlépi az 59%-ot, mert akkor nagyot nyitnak a szelepek.
Az Euro 6c-t az 1.4T is csak GPF-el tudja, ha jól tudom.
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
válasz flegga92 #152451 üzenetére
Itthon se tudják használni a többsávos körforgalmat. Igaz, itthon szabályozva sincs úgy ahogy kellene.
Külsőben csak akkor kéne menj, ha épp lemész a kijáraton, így a belsőből kivágás értelmezhetetlen, hiszen ha nem mész ki, akkor miért mész a külsőben?
Ugyanez van a soroksári Auchannál a kétsávos korforgalomban. Megy körbe az okos a külső sávban mindenkit feltartva úgy hogy gyakorlatilag csinál egy teljes kört.
Teljes sötétség.Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #152488 üzenetére
Múltkro az érdi 2 sávos körforgalomban (éjjel, esőben) én is elvesztettem a fonalat. Aztán végül mentem toronyiránt. Mondjuk senki nem vt a körforgóban rajtam kívül...
#nincsbennetarcsi
-
EQMontoya
veterán
Es lathatoan eleg gyorsan van is municio az ilyen videokhoz, szoval reszemrol is +1.
Ma is lattam egy 1gen TT-s f...tarisznyat, aki ugy ment at kulso savban a Bartokon a piroson, hogy en - latva, hogy piros lesz - normalisan, nem eroset fekezve mar megalltam a lampanal. Szoval masodpercek ota piros volt, ez az Isten barma meg kb 50-nel atment.
Same rules apply!
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz EQMontoya #152490 üzenetére
Es mennyi ilyen van... Múltkor én is ha lendületesen indulok simán telibeverem a piroson keresztbe átjövőt.
MasterMark: Pont az kavart meg, alig látszottak a felfestések, aztán rájöttem, hogy én nem ott akakrok kimenni ahova vezet a sáv. Most már legalább tudom, hogy mi van.
A BMW-s? szerintem ő ez lesz: "egy gépkocsivezetőt pedig elő kellett állítani, mert felmerült az egyedi azonosító jellel visszaélés gyanúja"
Vagy az a baj, hogy átlépte a felezőt indexelés nélkül?[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
EQMontoya
veterán
-
MasterMark
titán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #152495 üzenetére
Most már így oké, de elsőre sötétben esőben nem jött át. Bár mondjuk én telezöldnél sem merek visszafordulni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Redneck
veterán
válasz MasterMark #152495 üzenetére
Azt én sem értem. Kikerülte a balra kanyarodót , mert rájött hogy a következő lehetőségnél akar balra menni. A lámpa zöld volt. Max annyi hogy úgy váltott sávot, hogy nem indexelt.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Vírusirtó topic
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- sziku69: Szólánc.
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ASUS notebook topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen