- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
gp A tervek szerint október elején debütál a teljes első évad Netflixen.
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csabroncka
addikt
válasz kisza25 #154950 üzenetére
A fogyasztásnövekedés azt egy teljes tank (min. 50 liter) elpörkölését követően tudod kimérni. Eddig ugye korábban azért mondtam nektek, hogy nem lehet a 95 és 100-as között fogyasztás különbséget mérni, mert egyszerűen mérési hibahatár alatt volt (~3-5%). Most már ki lehet mérni, de nem fog 8 literről -10 re nőni ez baromság max 10%, de inkább 5%!
A másik ami miatt jobban aggódnék (ettől kevésbé paráznak), hogy azért sokkal hamarabb elkezd kigyantásodni az etanol miatt az üzemanyag, egy etanolos E10 negyed évet sem bír.
Klímavédelemhez és ehhez az autózzunk már villannyal, hogy megoldjuk a helyzetet:
Kína napi CO2 kibocsájtása: 14.000.000 Kg
Magyarország napi CO2 kibocsájtása: 140.000 Kg
Autód kibocsájtása CO2/100 km (kb): 0,14 Kg/100 KmSzóval a sok kicsi nem fog sokra menni !
"in medias res"
-
nagyúr
válasz Tsebacsi #154954 üzenetére
Ahhoz, hogy bégessen, nagyon hülyén kell vezetni.
Akkor béget, ha hirtelen beletaposol a gázba, például elkezdesz hirtelen gyorsítani, majd fékezel.
De miért kezdenél el egy hirtelen gyorsítást 10 másodpercenként?
Még a piros lámpától is el lehet indulni normálisan, bégetés nélkül.
De honnan jött ez a bégetés szó, arra hogy felpörög a motor?
Manuális váltónál nem szoktak gyorsítás előtt visszakapcsolni is pörgetni a motort?[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
válasz Csabroncka #154953 üzenetére
Akkor Magyarország arányaiban 40%-al szennyzőbb, mint Kína. Ugye 1,4 milliárd vs 10 millió az 140* annyi lakos és 100*- os co2, ha nem csak hasra ütöttél
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
sugarforce
őstag
válasz Csabroncka #154953 üzenetére
Pontos statisztikat nem tudok most lobogtatni, majd kesobb megkeresem, de az a 140g co2/100 km elegge ala van love, azert ennel lenyegesen tobb az atlag.
Ha a klimavedelmet nezzuk a sok kicsi igenis sokra megy, ne lokalisan gondolkozz. -
Csabroncka
addikt
válasz kisza25 #154956 üzenetére
Nem hasra ütöttem, az évest könnyen megtalálod elosztod!
sugarforce: sajnos ebben az esetben ez nem így van, mert Európa is teljesen más dimenzió az USA-hoz és Kínához képest, arról nem is beszélve, hogy az ide készült autók és az USA-ba vagy Kínába készült autók CO2 kibocsájtása is más . Ja a 140-nel alá lőttem, de direkt. Az akkumlátorok miatt pedig nem a közlekedés foglya megváltani a világot. (első körben a lignit és szénerőműveket kellene teljesen felszámolni, aztán lehetne tovább menni)"in medias res"
-
dugynok
senior tag
válasz Csabroncka #154953 üzenetére
Mondjuk én kivàncsi lennék egy olyan tanulmànyra is a nagy környezetvédés mellett, hogy az etanol előàllìtàsàhoz kellő alapanyagtól az benzinbe kerülésig (tehàt gyàrtàs is) mennyivel környezetkìmélőbb a benzin előàllìtàsàtól. Szóval az egész előàllìtàs + fogyasztàskülönbség = co kibocsàjtàs mérleg érdekelne.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tsebacsi #154954 üzenetére
Ahogy írták, ha hülyén vezeted akkor béget, pl: ha folyamatosan nyomkodod a gázpedált. Egy sima váltós autó ugye nem sok mindent csinál ilyenkor mondjuk 6. fokozatban, a CTV rendszerűek viszont próbálnak fordulatot optimalizálni a gázpedálhoz képest. Kb. pár nap alatt rutinróka lesz az ember CVTből, nem kell ezen aggódni. Ha egyszer lesz egy olyan tali, amire eljutok, akkor viszem asszony Aurisát és kipróbálhatod.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Csabroncka #154953 üzenetére
Jah ezt észrevettem én is. Mikor áttértem az Auchan 98-ra (ami E5-ös Mol 100-as adalék nélkül) akkor a sima E5 95-höz képest 0,5 liter vol a fogyi előny az első pár tankolás után. Örültem is mint majom a farkának. Most ott tartok (21k km E5 95-ös és 5k km E5 100-as adattal a hátam mögött), hogy a difi már csak 0,06 liter/100 km a 100-as javára.
Gyakoraltilag nem eszi kevesebbet viszont alul erezhetően nyomatékosabb a 100-assal a motor, ami meglepett mert azt hittem egy ilyen öreg szívónál nem számít semmit, de az ECU ezek szerint megis csak ismeri ezt a magas oktánszámot.#nincsbennetarcsi
-
Csabroncka
addikt
válasz dugynok #154959 üzenetére
A csökkentés akkor fog megvalósulni, ha a fosszilis energiahordozók kitermelésének mennyisége is csökken (csökken? = nem) erről ennyit! Mindenki magyaráz jobbra-balra (ültess fát, ne szemetelj, véd a fákat, növényeket (ami önmagában egy szép dolog), indiánokat ), amíg a fosszilis energiahordozók kitermelése így néz ki, addig egy dekát sem fog érdemben csökkenni a CO2 kibocsájtás! Csak szólnék
A többi pedig csak egy megjegyzés: mivel a szénatom tudja a kémiát ezért minden egyes grammjából majdnem 4Xannyi tömegű CO2 lesz - szóval ez a helyzet... (sajnos)
"in medias res"
-
veterán
Szvsz legjobb egy egész évet nézni, így lesz benne hideg téli, nyári klímás, stb. üzemeltetési körülmény.
Az etanol + egyéb alternatív energia témához:
A kőolaj főként autoriter berendezkedésű államokból (arabG-k, oroszok) származik (kivétel pl. Norvégia). Nem helyes az ilyen rezsimeket életben tartani. Az etanolt mi magunk meg tudjuk termelni. Az urán is az oroszoktól jön, OK, azonban ott nem tudnak zsarolni vele, rendelkezésre áll alternatív forrásból is elegendő (pl. USA [demokrácia-export ]), sőt a Mecsekben is bányásztuk*.*Azt nem tudom, hogy a mecseki urán kompatibilis-e Pakssal.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz sugarforce #154957 üzenetére
Az inkább gr/km lesz, nem /100 km, nem? Csak azért mert az 1.2-es Jazzünk is 131 gr/km-t tol ki magából.
#nincsbennetarcsi
-
válasz focvis #154964 üzenetére
Gyerek nézi (3 éves) a bácsin nincsen sisak, ez így veszélyes
Kedvet kapott
[kép]
Persze a motort is ellenőrizni kell, meg a folyadék szinteket.
[kép][ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
[CS]Blade2
addikt
válasz dugynok #154959 üzenetére
Az átalakítási folyamatok a kész – az autó tankjáig eljuttatott – üzemanyag
energiatartalmára fajlagosított mennyiségekkel szemléltethetők jól. Az alábbi, 2. ábrán
látható, hogy 1 megajoule (MJ) energiatartalmú (vagy 1 liter) benzin előállításához 0,19 MJ
(vagy 0,19 liter benzinnel egyenértékű) energiát kell befektetni ahhoz, hogy a kitermelendő
kőolajból az autó tankjáig eljuttatott üzemanyag legyen.Kukoricaalapú bioetanol esetén a földművelés, és azon belül a műtrágya előállítása igényli
a legtöbb energiát. A betakarított kukorica feldolgozása már kisebb energiaigényű, ez annak is
köszönhető, hogy a folyamat során hasznos melléktermékek keletkeznek, amelyek kiváltják
ezen termékek egyéb előállítási módjait, ezáltal csökken a bioetanolra számolt energiaigény.
Sajnos Magyarországon a bioetanol nem képes pozitív energiamérleget produkálni – azaz
több energiát igényel az előállítása, mint amennyit az elégetése során nyerünk –, ennek
ellenére a felhasználása kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint a fosszilis
tüzelőanyagoké (a bioetanol elégetését karbonsemlegesnek tekintjük). A repce esetén már
megvalósulhat a pozitív energiamérleg.[link]
1,3 liter-t kell elégetni, hogy 1 liter a kocsidba kerüljön, ha etanolból oldanák meg az etanol gyártásához az energiát.
Csak arra jó, hogy bizonyos országok bizonyos városaiban jobb legyen, máshol meg sokkal rosszabb, pont mint az akkupackos elektromos autóknál. -
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #154970 üzenetére
Tanúlságos, kb erre számítottam a CO2 egyenleget nézve.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Gaben92
őstag
válasz freeknight #154939 üzenetére
Nekem meg 0,7L-el jobb a fogyasztásom E5-el mint E10-el. Ugyanazon a ~636km-es úton mérve viszont eltérő körülmények között. 80km tapasztalata alapján azért ilyet ne jelentsünk már ki. Menj egy-egy kört ugyanazon az útvonalon mindkettővel ami legalább 500km (de inkább egy teljes tank) és majd nézd meg akkor.
Másik topikból bemásolom ide (csak, hogy legyen hosszú távú tapasztalat is).
Alany: CT 200h (1.8 HSD)
Utvonal: Tampere - Toholampi oda vissza (636km, kulterulet de nem autopalya)
Sebesseg: nagyreszt 80 tempomat, nehol csak 60, nagyon keves 100,Eredmenyek:
95 E10, Michelin Primacy 4 16", stabil +18 fok, nyar, napos ido, klima kikapcsolva: 5,6L/100km98 E5, Michelin X-Ice North 4 (szöges) 16", stabil -2 fok, tel, havas/jeges ut, esö, klima +24-en vegig: 4,9L/100km
Meg merem kockáztatni, hogy nyáron E5-el ezt az utat simán lehoztam volna 5,6-ból.
Teljesség igénye miatt: A fogyasztási adatok úgy születtek, hogy mindkét esetben ugyanarról a benzinkútról indultam, és hazafelé ugyanott álltam meg tankolni. A 98 E5-ös út már akkor volt mikor már 7 hónapja csak azzal jártam, szóval nem a "hirtelen meglepődés" okozta.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Gaben92 #154974 üzenetére
Én 500-600km-t járok havonta, és még azonos gumival a hőmérséklethez képest fordítottan is tudja hozni a fogyasztást. Az útvonalak 95%-ban ugyanazok.
Mióta fent van a téli gumi mentem már 8.0-al 8.7-el és 8.3-al.
Klímám nem működik.
Ergó valószínűleg csak a forgalom képes -3 és +3 decit produkálni. Lassabban mennek előtted, kevés, átlagos lámpát fogsz, vagy mind megállít, stb. Pár fékezés, megállás és újra kigyorsítás okozhat ekkora eltérést.Nem lehet ezt igazán kimérni. Az energiatartalomból kiszámított elméleti még talán jobb lenne, de akkor pontosan kellene az adott két benziné.
Az E5-ös maximum 5%-ot tartalmazhat, de lehet, hogy csak 3% van benne. Az E10-es meg minimum valami 6,1 vagy 6,3-at, ha jól rémlik, és a max. a 10.
Ha 4,99 volt az E5 és 9,99 az E10, akkor mondhatjuk, hogy literenként 0,05 liter energiatartalma lett a 1/3-a. (magyarul fél deci minőségi helyett van benne fél deci híg f*s.)
Az 10 literenként 0,16 liter.
Az durván 1 tank benzinnél nincs 1 liter.
Ergó, ha 60 literhez még tankolsz +1 liter minőségit, akkor vagy ugyanott energiatartalomban.
Az én fogyasztásom közelebb van a 10-hez, így durván 0,15 fogyasztásnövekedéssel számolhatok / 100km. Ergó 8-al már sosem fog elmenni E10-el, a 8,15 lesz a legkevesebb.E85-el ellenőrizhető: A 85%-a az 1/3-a. Az 0,28. Az 10 literenként 2,8 liter, és szerintem az stimmel is, annó aki E85-el ment, az kb ilyet mondott, hogy 10 liter helyett 12,8 körül eszik, ergó 2-3 literrel többet.
100km-en 8 helyett közel 10-et.Nézzétek azért át, hogy jó-e a számítás.
-
veterán
válasz [CS]Blade2 #154970 üzenetére
Elolvastam, jó anyag, köszönöm!
Egyetlen jelentősebb hibát vélek felfedezni benne. Az abszolút jogos, hogy az EV-knél nem a NEDC norma szerinti kamu hatótávolságot vették figyelembe, hanem a felhasználók által mért eredményeket (USDE). DE - és azt gondolom, ebben egyetértünk - a hagyományos autók esetében sem szabad a full kamu NEDC értékekkel számolni, helyesebb lett volna pl. a spritmonitoron összegyűlt tapasztalatokat alapul venni. (Tippre ez kb. 1,5-ös szorzó lehet.)
Másik hiba, az EV-k fogyasztását is szorozhatjuk 1,1-gyel, a kb. 10%-os töltési veszteség miatt.
-
-v-
addikt
-
-v-
addikt
válasz Csabroncka #154967 üzenetére
A "jó kis" RBMK-ba nem kellett dúsítani, ment puruttyával
-
nagyúr
válasz focvis #154949 üzenetére
Mire újra autóvásárlásunk lesz, addigra szerintem már nem kell majd egyterű, kiröpülnek a kölkeink.
Viszont elgondolkodtam, hogy majdan ha tényleg az Astra (F) csere lesz, akkor lehetne a rövidtávos dolgokra a benzin-phev-plugin irány. Gondolom olyanra kifejezetten alkalmas az ilyen, hogy 10km falu -> város, 5-10km városon belül kb 10 megállással, majd haza a városból megint 10km.
Jó, hogy már most azon spekulálok, mi lesz/lehet majd két év múlva...B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
dugynok
senior tag
válasz [CS]Blade2 #154970 üzenetére
Köszönöm, az utolsó mondatodban összefoglaltad mire is akartam kijukadni Annyit hozzà tennék, hogy az etanolhoz szükséges kukorica termeléséhez a területet mondjuk egy erdőtől (és élővilàgàtól) vesszük el... Ha màr azt mondjàk a zöldek, hogy egyél kevesebb marhàt, mert a legelőik miatt ìrtjàk az esőerdőt.
-
veterán
Toyota Yaris-t használok 111LE-s Hankook W452 175/65 R15 gumival ami a 3. szezont kezdte meg, bár ez nem releváns mert a következő bekezdésben leírt problémát újkorába is csinálta.
Szóval ha nedves az út és 0 fok környéke van, vagy akár +5 fokba is előjön, szerintem jobban csúszik mint kellene. Nem csak hirtelen fékezéskor veszem észre, hanem néha elinduláskor is. Pedig nem 2000-es fordulaton indulok el a kocsival, hanem olyan 1200-1300-as fordulaton max. Ha meg kicsit sietősen kell elindulni, akkor kapar rendesen.
Ma pl. észrevettem hogy 2. fokozatba is kicsit több gázt adtam és elpörgött az első kerék.
Hóba semmi gondom nincs a gumival, de nedves úton eléggé elvérzik szerintem.Más is tapasztalt hasonló dolgot ezzel a gumival?
Mondeo-nál a Kleber Krisalp HP3-nál nem tapasztaltam ezt, illetve előtte Goodyear Ultragrip volt rajta, annál sem. Lehetséges hogy az a néhány néhány száz kg + amivel több a Mondeo ennyit számítana?
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
-
-
Magnum_
nagyúr
[link] napkozben nem zarom le a parkolomat a parkolasgatloval lustasagbol, igy biztos, ami biztos, jelzem, hanyas a kabat.
I humbly and respectfully decline™
-
#89309696
törölt tag
-
Magnum_
nagyúr
válasz #89309696 #154997 üzenetére
Azokat meg se neztem, most potoltam. Nem festett, Alirol fillerekert lehet venni racsra pattinthato M performance sport gmbh teljesitmenynovelot, ez az lesz. Ja, a lampa is angel eyes. Hat, valoban kar erte, az elso kepen nagyon szep allapotunak tunik kivulrol.
Kar fikazni, mivel tudjuk, hogy de gustibus non est diaputandum. De akkor is elrontja
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
Új hozzászólás Aktív témák
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest