- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
Hirdetés
-
Hardverek pünkösdre
ph E-book olvasók, komponensek és perifériák kerültek hétvégi összeállításunkba.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
ma A Pura 70 Ultra a DxOMarknál tarolt.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
válasz bandus #189349 üzenetére
Rövid trippeket nem is tudnék, meg nem is akarnék . Amikor csatlakozik a telefon az autóhoz Bt-on, akkor motorleállítás után átlövi ezeket az adatokat az alkalmazásba.
Csak az üzemanyagárat írom be tankoláskor, meg a munkába és boltbajárásra teszek egy-egy B vagy M betűs jelölést, hogy tudjam szűrni.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Veron
őstag
mótvá'? használtpiaci helyzetjelentés
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Integrale
veterán
válasz 6030D #189346 üzenetére
Nem a fa a hibas. Ezt nagyon birtam az ireknel es angoloknal, a videki utak a leheto legkisebb teruletet foglaljak a termeszetbol, oldalt fak, kokerites oszlopok. Tartsd be a sebesseget, es figyeld a tablakat. Balesetnek meg hiret sem hallottam.
Inkabb az a gaz, hogy legtobb utunk mellôl egy idôben kivagdosták a fákat, mert veszélyes... Szerintem nem a "hulyek" megmentesere kellene torekedni."Bad reklám is reklám too"
-
nagyúr
válasz 6030D #189346 üzenetére
Igazából az nem egy bukótér, hanem tulajdonossal rendelkező mezőgazdasági terület.
Valójában végig fasornak kéne lennie, ezzel védve az időjárástól (hó, erős szél, stb) az utat és a mezőgazdasági területet is."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
veterán
válasz Integrale #189353 üzenetére
Én erdők közt járok dolgozni Dány-Isaszeg közt, láttam már szép nagy jószágokat, egyszer megállt előttem egy akkroa szarvas hogy még lóból sem láttam akkorát és volt hogy láttam 3 őzikét a mezőn az út fele teperni ahol épp nincsenek fák és ha nem látom őket akkor cpukk. Szerintem út mentén bár esztétikus, 20 méterre nem kéne fáknak lenni elsősorban a vadak miatt, másodsorban az autók miatt.
Még az őt széli árkot kéne máshogy megoldani, akkor ha leszaladna valaki az útról és még az erdő is csak 20 méterrel odébb kezdődne nem lenne totálkáros a kocsi hanem megúszná pár karcolással.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
6030D
Ármester
Tegnap mesélte az egyik ismerős, hogy a kollégájának rendeltek egy új Octaviát. Kis beszélgetés után a 10,5 millióból 8,5 lett, szóval még mindig lehet velük jókat alkudozni.
Az út menti fákra: ha van fasor, az szép. Ha foghíjas, mert nem ültetik vissza, az nem. A videóban ha jól emlékszem egy kiszáradt fa van, körülötte 100 m-re semmi. Én tiltanám az útszéli emlékhelyeket is, de biztos az is az én hibám.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
stickermajom
addikt
válasz rasotamas #189357 üzenetére
Én is mindig ezt mondom, hogy minimum 10-20 méterre nem szabadna semminek lennie az utak mellett. Néhol fél méterre kezdődik a bokros terület, próbáljon meg bárki egy vadat észlelni. Vagy egy sima elkerülő manővernél hiába élnéd túl, kettészakítja az autót az út menti fa. Szerintem ez jelentősebb érv, mint az, hogy cserébe az erdő optikailag szűkíti a teret, kevesebben mernek gyorsan hajtani. Hó ellen pedig ki lehetne rakni a hófogókat.
-
gzbotii
veterán
válasz 6030D #189346 üzenetére
Szülővárosom és egy szomszédos falu között végig volt az út nagy (tölgy?)fákkal. Aztán a '90es években kivágták mind, amikor rövid idő alatt ketten is meghaltak, mivel leestek az útról, és ahelyett, hogy 10-30m a szántóföldön csúsztak volna, felcsavarodtak egy fára.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
#89309696
törölt tag
válasz Kickass #189350 üzenetére
Nem akartam írni, lehet mert mossa az agyam a píszí világ vagy téves a sztereotípiám vagy csak unom már a sok felesleges és értelmetlen vitát ilyen hülyeségek miatt, de amúgy ja.
Nekem sem szimpatikus, kőegyszerű ember. Hasonlít itt pár melósemberre akik két kőbányai után állnak neki betonozni pont ugyanilyen hózentrógerben feszítve, mintha 40 évet visszamentünk volna az időben. Valószínű emiatt látom benne és emiatt nem szimpatikus. Mondjuk úgy általánosságban véve sem egy olyan karakter akire fel akarok nézni és tanulni tőle. Bár itt már az is benne játszik, hogy a TC-nak milyen emberekre van pénze műsort forgatni velük és hát nem magas színvonalra.[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
Ez a pilóta megvolt? [link] Mondjuk nem tudom mivel vették fel a videót, mert a minősége kb. ufó felvétel szintű. Viszont nem semmi, hogy sikerült így kinullázni egy egyenes úton.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
szezso15
addikt
Sziasztok!
Tudjátok esetleg, hogy megoldható-e és ha igen, akkor hol, hogy kétsoros rendszámot csináltassak? Amerikai első lökhárító fog felkerülni az autómra (1-es Focus), amin elég bután mutatna az egysoros hazai tábla.
Keresgéltem, de nem sok infót találtam sajnos a témában.
Köszi előre is!*Hajrá Loki!* i15+
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #189365 üzenetére
Volt olyan, hogy bevettem a kanyart és ott állt az út közepén a Muflon a Mátrában. Na akkor kb lejött rólam a keresztvíz. Szerencsére meg tudtam állni időben. Mondjuk a Jazz-el voltam amivel ha akarnék se tudnák gyorsan menni felfelé.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz focvis #189372 üzenetére
Igen, ott kerékpárost akart előzni egy kövér gázzal, aztán elrepült. Ez ráadásul egy korábbi generációs mustang, ennél még tényleg szar volt a hátsó futómű. Az emberek sajnos azt hiszik, hogy ezek az autók is olyanok, mint amit előtte vezettek, mehet a padló, max egy kicsit csikorog, meg kapar. Csak ez hátul hajt, plusz ötezer körüli köbcenti már nem kérdez, főleg az Amerikai V8asok, alulról is tud nyomatékot beleadni. Illetve én azt tapasztaltam, hogy elég sokat enged normál módban is a gyári elektronika, nincs az, hogy egyből elveszi a gázt, ha megcsúszik a fara.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz stickermajom #189361 üzenetére
Nekünk volt már úgy gtk-s autónk, hogy a semmi közepén ugrott fel az útra az őz. Az út magasabban futott, mint a szántóföld, nem látszódott a vad, amíg nem ugrott, pedig sehol nem volt egy darab fa sem. Egy vadkár baromi bosszantó tud lenni, de azt azért nem felejtsük el, hogy ők voltak ott előbb, nem lehet a teljes életterüket megszüntetni, bekeríteni az autósok miatt. Ahol nagy sebességgel mehetsz, ott van rendes védelem - autópálya -, ahol meg van vadveszély, ott van kint tábla, más kérdés, hogy senki nem lassít ezeknél.
Taksony mellett is évente pár alkalommal futok bele őzekbe, az út melletti erdő és a másik oldali szántóföld között ingáznak, arrafelé pont ezért nem is tolom neki soha.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
zeus_2k14
senior tag
Üdv. Segítseget kérnék. Eladtam a kocsim, hogy és hol tudom online bejelenteni? Mi erre a megoldás és hogy működik?
Lehet rossz topicba írtam.
Gergő ( telefonról írtam, elnézést)
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz #89309696 #189363 üzenetére
Azt anno el is mondta, hogy ő nem tud díszesen, cicomázva beszélni, ő a való életből vett mintákról, a sok évnyi helyszínelői tapasztalatról tud csak beszélni. Egyszerű, de nem gondolnám, hogy ne mondana hiteles dolgokat. Egyébként megint volt egy ferdítés, mert az a 30 százalékos gyorshajtási arány az nem az abszolút gyorshajtási arány. Az ha jól rémlik csak töredéke, a döntő többsége az relatív gyorshajtás.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
MC Pite
veterán
Esztergom és Tát között egy évben két halálos baleset is történt - egy erősen bedrogozott faszi feltekeredett a fára, meg egy apuka is elaludt a volánnál. Ú baszki, erre már kell valami intézkedés, rakjunk ki hetvenes táblákat.
Amiknél egyesek 55-re fékeznek, hirtelen. Olyan helyen, ami simán, kényelmesen kilencevenes.Járok a Tátrában, Alpokban, vezettem angliában is... Hogy a fenébe van, hogy ott keskeny az út, kanyargós, tényleg vannak hegyek, tényleg van hó - mégis kevesebb a baleset és jobban haladnak, mint nálunk?
Ezzel szemben a megyében (K-E) tudok egy csomó helyet, ahol nincs, vagy nem rendesen van kitáblázva tényleg veszélyes hely/kanyar (bukkanóval), vagy kivételesen olyan sebességlimit van, amivel én se veszem be a kanyart (pedig másfélszeresével 99%ban mehetünk). Plusz a felmart csodák , ami nagyon tud csúszni, és ezt sem jelzik.Kicsit olyan érzésem van, mint melóban, úgy csináljuk meg a gépet, hogyha az ember 3-4 dolgot is benézett, és még egy ötödik ellenőrzést is elcsalt, akkor is fogjuk meg a hibás szerelési folyamatot. Mindent nem lehet agyonellenőrizni/szabályozni/korlátozni, mert élhetetlen lesz!
De olyan útszakaszon mint ami a videóban is van, én nem tudom mi kellene még. És akkor mi kellene egy szerpentinre?Oktatni alap hibákat/ jó és rossz reakciókat jogsiszerzésnél, neeem, azt véletlenül sem érdemesebb, csak rossz kormányfogást, meg hülyeséget nyomin a balesetmegelőzős videókban, hogy 'finoman kell ellenkormányozni' ha előz az autó hátulja.
Plusz az autósok miatt nem lehet mindent átalakítani, alkalmazkodnunk kell bizonyos mértékig az erdőhöz, útviszonyokhoz.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Snoop-y
veterán
válasz CactuS #189374 üzenetére
Valoszinu ugy tortent ahogy irod. Plusz regebbi autoknal nem volt meg ilyen szofisztikalt elektronika ami be tud avatkozni. Az SX200 (315 LE) is elegge eletveszelyes volt. Gyakorlatilag 20 fok alatt nem volt tul sok tapadas parszor atusztam vele 2 savot keresztben ha nagy gazzal manovereztem. Itt meg mintha vizes is lenne egy picit.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
ngaba
aktív tag
válasz MC Pite #189380 üzenetére
Engem az érdekelne, hogy a technika fejlődésével csökken-e a balesetek száma (arányaiban). Biztos van valami statisztika, csak lusta vagyok megkeresni.
Mert valahogy szinte mindig az emberi tényező okozza a baleseteket. Jobb a technika => Gyorsabban mennek az autók => Nem 80-nál, hanem 110-nél csúszik ki.
Van tolatóradar => Tolassunk bátran. Hopp nem vette észre az ablakmagasságban platóról kilógó vascsövet. Stb.
Tehát azt akarom mondani, hogy a technikát úgyis kihasználjuk a "határig", onnan meg jön az emberi tényező.
Az ESP és hasonlók viszont gondolom jó pár vasárnapi autóst megmentettek egyszeri hibánál. (Illetve ugye nemcsak a balesetek száma számít. A jobb utasvédelem miatt lehet, hogy kisebbek a személyi károk. Esetleg a halálos baleseteket emiatt külön meg lehetne nézni.)
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz ngaba #189383 üzenetére
Most hirtelen ezt és ezt találtam.
A baj az, hogy az idő előremenetelével növekedett az autók száma is, így a balesetek abszolút számának növekedése sem feltétlen jelenti azt, hogy relatív több baleset is lett.Ok, én meg nem tudtam értően olvasni.Mondjuk még így is egy jelentősebb csökkenés látható 2008-2009 környékén.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz BigBlackDog #189384 üzenetére
Azért írtam, hogy arányaiban.
Szerk.: Szerintem ez teljesen jó, javuló tendencia.
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz BigBlackDog #189384 üzenetére
Meg az, hogy az ember elhiszi, hogy az új, biztonságosabb autó mindentől megvédi.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
stickermajom
addikt
válasz CactuS #189375 üzenetére
Nem is arról beszélek, hogy dózerolják le a Mecseket, de amíg akár egy ember életét is meg lehet ezzel menteni, igenis legyen bukótér legalább a forgalmas utak mellett. Egy szimpla balesetnél is sokkal nagyobb bajt tud okozni, ha fákkal teli területre esel.
Ismerősömék is kettőt forogtak Vitarával a kukoricásban mert elaludt a sofőr, megúszták mind az öten ilyen-olyan törésekkel, illetve egy belső vérzéssel. Fák esetén valószínűleg nem szállnak ki mindannyian.A vadveszély táblát meg inkább hagyjuk, semmi másra nem való, csak a vadásztársaság felmentésére. Helyenként már az autópályán is kinnvan. Igazából kirakhatnák az országhatárra is..
-
stickermajom
addikt
válasz BigBlackDog #189384 üzenetére
2008-2009 környékén valószínűleg a válság és a visszavett autók miatt volt csökkenés. Mint ahogy a tavalyi évben is a covid miatt.
-
Reggie0
félisten
Nem tudjatok, hogy ablakra valo foliaval le lehet foliazni a fenyszorot is?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #189399 üzenetére
Elvileg csak dedikált fényszóró fólia szabályos, gyakorlatilag meg ami nem csökkenti a kibocsátott fényt az ok.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Deadlock - Kiszivárgott néhány kép a Valve Overwatch klónjából
- Fűnyíró topik
- Autós topik
- További aktív témák...
- OSRAM Ultra Life P21/5W 12V Extra Lifetime hosszú élettartamú autó izzó / jelzőizzó BAY15d - 10db !
- Újszerű, Minőségi Steelcase Tárgyalószék, Konferenciaszék, Karfás Szék
- Új Tork 55 10 00 Tekercses Kéztörlő Adagoló Harmadáron
- Beltéri Fa Ajtó Kétszárnyú, Egyszárnyú Tokkal, Kilncsel, Kulcsal
- Használt Fiókos Irodai Konténer, Szerszámos Fém szekrény Harmadáron
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs