- iPhone topik
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi Redmi 4X - Mi-ért hagytál el engem?
- Fotók, videók mobillal
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Netfone
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
Hirdetés
-
Négy játékkal is szemez az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5522-es, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít
-
Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
it A SoftBank szerint nehéz a munkája a call centerek dolgozóinak, ezért olyan AI-megoldásokkal segítenének, amelyek az ideges telefonálók hangját egyszerűen átalakítják nyugodt stílusúra.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Qtya123 #29749 üzenetére
Évi 10.000 km-es mászkálással 3 évig benne van ugyanaz az olaj télen, nyáron. 3 télen át ugyanaz az olaj kapja a hidegből adódó minden megterhelő mellékhatást.
Ez azért nem igaz, mert a periódus 30 000km VAGY 1 év. Amelyik hamarabb teljesül. Vannak gyártók, ahol 2 év, de sehol nem engedik 30 000-ig, ha már két éves elmúlt az olaj, akkor sem ha 2000km lesz benne ennyi idő alaltt!
A júzerek is hibásak, de ez a drága márkaszervíz árakból adódik. Mindeki húzza-halassza, amíg csak lehet, mert drága. Persze, hogy az, ha 2x-es áron adják az olajat, meg a szűrőt. Ha nem így lenne, sokan hordanák sűrűbben cserélni. A körmükre kellene koppintani a márkaszervízeknek, és ellenőrizi őket szúrópróba szerűen, nem lenne annyi sunnyogás, nem cserélt szűrő, vagy olaj csak számlán.
Az meg egyenesen gusztustalan, hogy ennyi pénzért lusták levenni az alsó motortakarót, inkább leszívják az olajat a nívón keresztül, persze benne marad 6-deci, amennyivel kevesebb friss megy bele, ez jól össze is mocskolja a friss olajat, de a júzer a teljes töltet 2x-es árát fizeti.
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
válasz Mágus2 #29751 üzenetére
Én nem értem az embereket akik márkaszervizbe viszik olajcserére az autót.
A legfosabb kommersz 10W40-eket rakják bele 5K/liter áron + beteg munkadíjat számolnak fel érte....
Láttam olyan számlát ahol 4l Shell 5W40-re számoltak fel 24e Ft-ot... miközben egy Sustina ennek a fele kb.
Én mindig megveszem magam az anyagokat és elmegyek az olajos emberemhez aki pl. 2 hete 3K-ért lecserélte az olajat + váltóolajat és hagyta kicsöpögni is rendesen + végig láttam hogy mit csinál, valóban azt önti-e bele stb. Ha lenne aknám megcsinálnám magam. (mondjuk váltóolajat azt nem, mert az nagyon macerás, fel kell pumpálni, önteni nem lehet)
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Motion_Blur #29753 üzenetére
A baj a garanciás autókkal van. Nincs választása a tulajnak.
-
#94529552
törölt tag
válasz Mágus2 #29751 üzenetére
Egyes márkaszervizekbe hozott anyagból is lehet szervizeltetni, csak megfelelő minősítése legyen az olajnak, persze ez nem tetszik általában a szerviznek, duzzogva ugyan, de azért megcsinálják.
Szerintem neked sem újdonság, hogy hiába villog az INSP a műszerfalon, a kutyát nem érdekli, tehát ennek alapján nem lehetetlen éppen az alfában is 3 évig ugyanaz az olaj, mint ahogy Qtya123 írta
TaaT, Igen, a márkafüggetlen is csinálhat kötelező szervizt.
[ Szerkesztve ]
-
tomcsi23
veterán
válasz LógaGéza #29746 üzenetére
Simán elviheted egy köztes cserére (akár olcsóbb helyre is), ha zavar. Bár az új autókat vásárlók általában a problémás időszak előtt elpasszolják a taligát, szóval (nekik) mindegy is, hogy mikor van az olaj lecserélve.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Integrale
veterán
válasz SzlobiG #29747 üzenetére
Mik voltak a problemak 2000 tajan? A futomu nem allja meg a helyet, mivel itt is ugyan az igaz, mint amit TaaT irt a VW-re, ha darabonkent csereled az elemeket, akkor mindig szar lesz valami (ez az olcso szar futomu elemekre hatvanyozottan igaz).
2.0 JTS, jogos, belenezel egy Alfa forumba, akkor szidjak rendesen, a TS-ek csak kenyesek, ha megkapja az alap dolgokat, akkor nincs baj veluk.
Dizelek kifejezetten jok.Nem vagyok elfogult fan, ha szar szar. Engem az csesz fel, amikor valakinek meg sosem volt, csak hallotta es szidja, mert szidni kell. Masodsorban elhangzik itt tobb mas marka modelljeinek a hibaja is, ezt ne azt ne, ezt ezzel a motorral abbol az evjeratbol ne es igy tovabb.
Majd hirtelen ugyan olyan problemakkal egy Alfa szar lesz.
A sokszor meltatlan szidalmazas bosszant, nem az alany.
A csaladban es tobb masik rokoni csaladban evek ota olasz autok is szolgalnak (20-25 eve) van amelyikkel szivott a tulaj (Thema 2.0 Turbon meghallt a turbo tobbszor is).
De azt latom, hogy aki nemetet vagy japant hasznal, az is ugyan ennyit "sziv" csak massal.
Haveromnak nincs meg egy eve a 6-od Mazda, de a vetelarat mar rakoltotte. Masik az Octaviara koltott egy raklappal, mindig szar valami, hol az elektronika, hol nem megy rendesen az auto.
Pug 406-tol alig vartak, hogy megszabaduljanak, Ceednel (elos gen) apro elektronikai gondok, ablakfutes, radio, feklampa stb, stabilizatorrud csere tobbszor is.Ezeknel es a tobbi hasonlo mellett sem kellene becsukott szemmel elmenni, csak amig az olasznal mar keresi az ember, hogy mibe kothet bele, hiszen ugyis lesz valami, addig masnal jon egy legyintes.
"Bad reklám is reklám too"
-
Qtya123
őstag
válasz Integrale #29758 üzenetére
"Ezeknel es a tobbi hasonlo mellett sem kellene becsukott szemmel elmenni, csak amig az olasznal mar keresi az ember, hogy mibe kothet bele, hiszen ugyis lesz valami, addig masnal jon egy legyintes."
Ez valóban így van, de vicces mert a fordítottja is igaz. Például én sokszor tapasztaltam, hogy a japó autóknál is azt keresik, hogy mikor romlott el valami, utána meg fültől fülig érő szájjal mondja, hogy ugyeugyeugyeugye, háháhá még akkor is, ha az elromlás egy féktárcsa csere volt. Mikor meg tényleg elromlásról van szó, akkor egyeseknél már azon csodálkozom, hogy nem egyenesen pezsgőt bontanak örömükben. Meg akárki vett ismerősi/családi körben japót, rögtön mantrázták neki, hogy jáááj de drága az alkatrész.
Szóval lényegében fölösleges pro-kontra érveket sorolni, mert tökmindegy mit vesz az ember, úgyis az a vége, hogy ááá hülye vagy, hogy azt vettél.
Mágus2: igen, 30ezer vagy 1 év, de én olyan embert nem nagyon ismerek, aki garancián túl ezt betartja. Sok jár évekig ugyanazzal az olajjal, csak a km-t nézi és hőzöng, mikor elérte a 30ezret, hogy jaj már megint olajcsere, aztán jön az, hogy áá majd viszem, még csak 2-3 ezerrel léptem túl.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Mágus2 #29730 üzenetére
Hajlamosak vagyunk altalanositani, de ez szerintem normalis. Persze nem art ha az ember az elmeje melyen tudja, hogy nem szabad en pl a franciakkal vagyok igy. Egyszerüen nem volt a közelemben olyan francia, ami tetszett volna, vagy ne lett volna folyamatosan elektronikai baja....volt citroen c5, peugeot 307cc, sima 307, 207 ....de van renault megane a csaladban (5-6 evente uj) es minden alkalommal, amikor ki kell probalni, hogy milyen jo, elborzadva szallok ki, hogy inkabb az 1.4 vw polonk.....
Ezek miatt en francia autora pl ra sem neznek sajat magamnak, de masnak sem ajanlanam....ettöl meg nyilvan van olyan evjarat/motor/felszereltseg stb. ami tuti es szerethetö, meg a design is biztosan van akinek bejön, de azert erzelmi alapon is müködik az auto valasztas szvsz es abban nekem a francia = -
tresh
addikt
válasz Declare #29761 üzenetére
Az a baj hogy amit te írsz az érthető hisz neked nincs olyan ami tetszik, megfelelő francia vonalon.Viszont a többség általánosít és ebből lesz az hogy csak a nácivágen meg a japó az isten király. Eddig 4 francia autóm volt most náci van még is azt kell mondjam hogy semmivel se érzem jobbnak vagy kevesebbnek mint a francia autóim. VW benyás motorjaitól pl én falnak megyek 1.8 T alatt az összes egy fostalicska bárki bármit mond,és ez nem általánosítás hanem tény (már ha nem szeretnél forgalmi akadály lenni)
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz Declare #29761 üzenetére
"ettöl meg nyilvan van olyan evjarat/motor/felszereltseg stb. ami tuti es szerethetö, meg a design is biztosan van akinek bejön"
Akkor megis mi alapjan nem ajanlod masnak? Neked nem tetszik, nem jon be, rossz tapasztalatok (pontositok, masok tapasztalatai rosszak, nem a tied), akkor Te ne vegyel. Mas meg eldonti maganak.
"Bad reklám is reklám too"
-
tresh
addikt
válasz MunezXBK #29764 üzenetére
Persze! Kényelem/beltér kialakítás szubjektív kinek mi szerintem is. De csak egy példa: fóka 2 be de akár még a 3 ba is a széria üléssel lemész 150km és leszakad a derekad. Ugyanez egy ocsmányfoshulladék citroen xsara/C4 és úgy szállsz ki hogy még 1500km elmész és nem leszel rokkant. Ez nálam kb ugyanaz a kategória mint a VAG-on belüli VW vs Audi minőség kérdése.
-
Declare
őstag
válasz Integrale #29763 üzenetére
Miert, Te mi alapjan mondod barki masnak, hogy szerinted ez vagy az jo auto? Ha a zsebedben van a bölcsek köve, akkor nem szoltam , de amugy az ember azt tudja leirni/mondani, amit tapasztal/lat/gondol. aztan nyilvan a masik meg eldönti....senkinek a fejehez nem tartok pisztolyt, hogy "ne merj francia autot venni".....
ha valakinek ilyen....khm...specialis az izlese, hajra(#29762) tresh nincs ezzel baj en soha nem ereztem jol magam a francia autokban....volt kenyelmes, meg jol motorizalt, de soha nem volt a "kell" erzes....es vannak dolgok, amitöl kivagyok....pl a bajuszkapcsolokon valo csavargathato kapcsoloktol.....japanok/franciak is csinaljak....hajra....nekem az a kapcsolo, ami a "naci" vagenekben van lilul az ujjbegyed, hogy lenyomdd az indexkart, kattan egyet, hogy lert, külön kapcsolon van a tempomat, vilagitas.....opelben is kivagyok, hogy a tempomat az index karon van. Ekkora baromsagot, hogy az indexkar vegen egyensulyozzam a tempomat kapcsolo gombjait meg sok ilyen aprosag
[ Szerkesztve ]
-
-
-
-
tomiii.
aktív tag
válasz bitpork #29773 üzenetére
Hát nem tudom, most megnéztem 15-20 reanult scenic magyar/külföldi tesztet és mindenhol írták, hogy kényelmes.
(#29774) SzlobiG : Na, nekem pont a 307 volt kicsit keményebb ülésű az átlagnál, én a kényelmet úgy fogalmaznám meg, hogy puha, süppedős. Ezen túl vannak az egyéni vélemények. pl én is jobban szeretem a sport recarokat még utcára is a sierrában, mert nagyon jól tart. No mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
válasz tomiii. #29775 üzenetére
Az első 5 km-en. De annyira puha hogy gyk nincs tartása ami hosszú távon bizony megerőltető nekem. A németek ülései voltak azok amik kielégítő komfortot adtak nekem. Mondjuk állítható gerinctámasz nélkül még ezeket is nehezen viselem
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
roberto211
őstag
válasz MunezXBK #29766 üzenetére
Akkor veled van a baj,nem az ülésekkel.
Mindent hallottam mar franciákról úgy ahogy bármi másról de ekkora baromságot,hogy a francia nem kényelmes...
És nem azért mondom mert franciám van hanem azért mert így tapasztaltam. Valotlan dolgokat azert ne terjessz.
Úgy mar mas lenne h szerintem. Ez a logika meg nálad valami berögződés vagy furcsa dolog h a németen kívül egy auto sem "logikus".. De mindegy.. Valaki igy valaki ugy gondolja ..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Ironizer
tag
Én úgy vettem észre, hogy ez az ülés téma megszokás kérdése is, első pár nap fájt a hátam a camaro-ban, de most már nincs ilyen. Sőt, két hét camaro után először ültem újra a vectrában, és rohadt fura volt, az ülés is, a pedálok pozíciója is, minden (tisztára olyan érzésem volt, mintha egy buszban ülnék ).
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz roberto211 #29778 üzenetére
Van azert francia ami nem kenyelmes pl. ott a renault thalia, hat az szerintem borzalmas Fapad ulesek, szamomra kenyelmetlen ulespozicio. Azzal egyetertek, hogy maga a kijelentes, hogy a francia nem kenyelmes, az bem igaz. Ezt barmilyen nemzetisegu autora rasutni hulyeseg, minden markabol van kenyelmes meg kevesbe kenyelmes auto...
-
nagyúr
válasz roberto211 #29778 üzenetére
A Focus ülése behuppanva jóval kényelmetlenebbnek érződik, mint a Civic-é. Igaz ez megszokás kérdése. Viszont ha sok autóba ülsz, nap mint nap, akkor valami véleményed csak kialakul, hogy minek olyan az ülése, hogy azonnal jó és kényelmes, és melyik az, ahonnan akár 5 perc, akár 1 óra múlva menekülni akarsz...
Nem hurrognám Le Munezt, mégiscsak kereskedésben dolgozik.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Declare
őstag
válasz kalmanchris #29772 üzenetére
Marmint rossz tapasztalat?(#29782) [rvilike] tetszik, hogy vegre ratertel a helyes utra es elengedted az ilyen ford focus ST meg tarsait
(#29780) tboy93 pont nehany sorral feljebb ment ez a beszelgetes, hogy ugye mi az hogy francia auto ilyen meg olyan....vagy nemet auto ilyen meg olyan....francia auto is lehet sz@r, gyenge, erötlen, fapad, komfort nelküli, meg sportos, fullextras is.... a kenyelmes meg nem kenyelmes, meg szep meg nem szep mind szubjektiv....en sem szeretm pl a francia autok süppedös foteljeit.
[ Szerkesztve ]
-
roberto211
őstag
válasz Tsebacsi #29781 üzenetére
Nem hurrogom le,szó sincs ilyenről csak köztudott ,hogy franciák mindenáron inkább kényelemre-komfortra mennek rá inkabb.. Ő kereskedésben dolgozik,nekunk meg ez a 4.francia autónk ... 1-1
Ez a kenyelem szubjektív dolog,de róla tudni kell,hogy inkább a német felé húz ami nem baj mert valakinek ez valakinek az csak ilyeb eltúlzott valamit mondani h grand scenic utan u
"Újra megkellett tanulni járni". No comment Ha azt mondta volna h szerintem akkor nem lett volna semmi baj az allitasaval. Nalam a kenyelem = süppedős fotel.. Masnal meg az h igaz kicsit kemeny de inkabb a tartásra megy rá mint a kenyelemre.. Nemet verdake inkabb ilyen.. Franciake meg suppedos.. De igy mar mindjart mas a kijelentes ugye?Tboy: Így van,thalia az egy fekete bárány de azt nem is sorolnám igazából a kenyelmes franciak koze viszobt az kijelentheto h a franciak nagy szazalekban kenyelmes(ebb)ek kategoria tarsainal ..
Integrale: Nekem arról a vilagitaskapcsolóról amit a nemetek hasznalnak kb ua a velemenyem... Egyik haveromnal ugy csufolom h mosógép kapcsoló mert az jut rola eszembe(termeszetesen vicc ,nem.bantas ) de ezt a logikat en sem ertem meg soha h mi benne a logikus..
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Integrale
veterán
válasz Declare #29785 üzenetére
"francia auto is lehet sz@r, gyenge, erötlen, fapad, komfort nelküli, meg sportos, fullextras is.... a kenyelmes meg nem kenyelmes, meg szep meg nem szep"
A nemetek ezek kozul csak a jokat tudjak.
En pl rosszul vagyok a bal terdnel levo vilagitaskapcsolotol, gyartmanytol fuggetlenul. Irjatok, hogy a nemet logikus, szerintem mindennek lehet mondani, csak logikus nem kulon gombra rakni a kezem ugyetol relative messzire azt, amit nem kene, de ilyen a gyujtas levetelevel is vilagito lampak is.
"Bad reklám is reklám too"
-
brumi1024
veterán
VAG-nál úgy jár a 2 éven felül a plusz 2 év gari, ha márkaszervizbe hordod.
(#29788) Integrale: "En pl rosszul vagyok a bal terdnel levo vilagitaskapcsolotol, gyartmanytol fuggetlenul. Irjatok, hogy a nemet logikus, szerintem mindennek lehet mondani, csak logikus nem kulon gombra rakni a kezem ugyetol relative messzire azt, amit nem kene, de ilyen a gyujtas levetelevel is vilagito lampak is."
Én ott szeretem, nekem a bajuszkapcsolón lévő megoldás nem szimpi. De nem ritka az automata lámpa, olyankor egyszer berakod autóba és többet nem nyúlsz hozzá.
A gyújtás levétele után nem a coming home-ra gondolsz? Mert egy pár éve már nem lehet égvehagyni a tompítottat.
(#29790) EQMontoya: Nem Kia, hogy 7 évet adjanak, de a Honda pl 3-at ad, 100k km-es limittel. Ennél több a 4 és 200k km.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
Hát-hát...
Mondjuk annyiban jó az MPS, hogy van alá tisztességes futómű meg sperr, de utóbbit tényleg kötelezővé kellene tenni 150-200 ló fölötti elsőkerekeseknél. Vezethetetlen takony fos nélküle az összes, különösen a hegyomlásnyi turbós nyomatékkal.
Viszont a fogyasztásod elég brutális lesz (országúton jó esetben csak 10), béna a hangja és nem is különösebben szép szerintem. Nem csúnya, de azért nem egy Alfa.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Declare
őstag
válasz Integrale #29788 üzenetére
Na ebböl latszik mennyire nem vagyunk egyformak soha nem tudom mit kapcsolok fel francia/japan autoknal az ujjbegyeimmel a kormany mögött a forgokapcsolokon matatva....helyzetjelzö/tompitott/ködlampa...
milyen szerencse, hogy ezt meg tudom hagyni nektek,
a csigaevök tamogatoinakes nektek sem kell a kemeny ülesen ülnötök es lathato, forgokapcsoloval vilagitast kapcsolnotok -
Integrale
veterán
válasz brumi1024 #29789 üzenetére
Nem, azt ismerem nincs vele baj.
Nemetekre volt nagyon jellemzo, hogy egve tudtad hagyni a lampat, illetve bimbambolt is, bimbambolas helyett megoldhattak volna, hogy ha a kulcsot kiveszem, akkor lekapcsoljon a lampa.Declare: mi lathatatlan azon a kapcsolon, a jobbakban vikagitanak a piktogramok, masreszt megtanulod.
Forditok egyet a vegen levo gyurun helyzetjelzo, meg egyet, akkor tompitott, meghuzom refi, benyomom a veget kodlampa. Terdnel mennyivel lathatobb?Nagyits ra a bajuszkapcsolora.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
szőröscica
addikt
válasz Declare #29794 üzenetére
Mondjuk szerintem ez a legkevesebb, kb. egyszer kell kipróbálni, hogy a bajuszkapcsolón mi mit kapcsol, vagy hogy a bal oldalon lévő tekerővel hogyan kapcsolható a világítás/ködlámpa. De lehet, hogy csak én vagyok ennyire intelligens, hogy számomra nem okoz kellemetlenséget ez a fajta változatosság.
Ami zavar viszont, az a külön bajuszkapcsolóra pakolt tempomat. A kormányon lévő gombokkal számomra jóval kényelmesebb a kezelése.
-
EQMontoya
veterán
válasz Integrale #29795 üzenetére
Ezt a problémát máig nem sikerült megoldani. 2014-es Mazda3 volt, ami aztán mindent automatikusan kapcsolt (fényszóró, ablaktörlő, anyámtyúkja), de a bekapcsolt olvasólámpa egy hétvége alatt 0-ra merítette az akkut. A zárt autóban. Gratulálok.
És persze arra bimbam sincs.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
-v-
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs