- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Mobil flották
- One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Redmi Note 13 5G - fogyókúra után
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Android szakmai topik
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
ma Középkategóriás telefon és ütésálló tablet is részesült belőle a hétvége előtt.
-
2024 - Íme a 21. héten megjelenő játékok listája
gp Az elkövetkező napokban érkezik végre a Senua's Saga: Hellblade II és az xDefiant.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hachiko95
aktív tag
válasz ArthurShelby #254083 üzenetére
Reklámblokkoló, uBlock Origin?
-
Hachiko95
aktív tag
válasz focvis #259660 üzenetére
E89 Z4 inkább GT-s ahogy írod, első generációs E85 könnyebb, sportosabb autó, bár sperr szerintem ott is csak a Z4M-ben lesz.
Én egy 1985-os Alfa Romeo Spidert [kép] vettem tavaly.
Hátsókerék, sperrdifi, könnyű (1040kg teletankolva), dupla ikerkarburátor, 4 henger 4 pillangószelep, rendes gázreakció, pininfarina dizájn.
Alfa Twin Cam (Busso) motor, 2 liter, 4 henger, 8 szelep, 128 lóerő. 80 fokos szelepszög, félgömb (hemispherical) alakú égéstér, dupla soros lánc, alu blokk és hengerfej.
Az egyik, ha nem a legkarakteresebb 4 hengeres motor, lehet rá tütéket rakni és olyan hörgő szívó hangja lesz, hogy megőrülsz.
Elől-hátul tárcsafék van 2 dugattyús nyergekkel, a váltó 5 sebességes.
Szervókormány nincs, elektromos ablak és klíma nem is volt csak az amerikai verziókban. Az egész autó nagyon nyers, érzed a sebességet, az utat. Már beindítás előtt különleges, utána pedig főleg. A motor járáskutúrája, rezgések, illata mind olyanok, ami egy modern autóban nincs meg. Sportos (nem kicsavart olasz) üléspozició, a pedálok kb. egy vonalban vannak az üléslappal.
Az alkatrészeket az utolsó csavarig 1 helyről meg lehet rendelni jó áron. -
Hachiko95
aktív tag
válasz focvis #259698 üzenetére
Ez volt az első amit élőben megnéztem, úgyhogy nehéz megmondani, hogy milyen állapotot kapsz a külöböző árszinteken. 10.000-35.000€ között mozognak a 2. és 3. generációs spiderek. Szerintem 15-20.000€ között biztos lehet jót kapni, 30-ért a restauráltak mennek.
Ez 3. generációs facelift előtti, tehát a kívánatosabb modell a szép műszerekkel, igazi fa kormánnyal, váltókarral, króm tükörrel, rövid ideig 83-85 között gyártották csak. Elég jó áron, 11.500-ért sikerült elhozni. Egy 75 év körüli bácsié volt az utóbbi 15 évben.
Rozsdamentes, gyári állapotú. Soknak kicserélték a gyári spoilert zender spoilerre és a lökhárítókat is előszeretettel színre fújkálták. Úgyhogy karosszéria munka nem kell, Csíknek a speedzone-nál elég durva mit kell csinálni.
Igazából rendben van az egész kocsi, tető mintha új lenne, ülések nagyon szépek, 20-30000€-ért láttam olyanokat amikben sokkal csúnyábbak voltak. Belsejében nincs hiba, műszerfal nem repedt.
Az egész futóművet újraszilenteztük, mert Mátra-Bükk-Tátra-Alpok a cél vele. Kardán függesztő szilent, csapágy és 1db kereszt kellett még. Az összes (6db) kormány gömbfejet kicseréltük, hogy az is feszes legyen. A gyári rugó és lengécsillapító maradt, ami nem folyik és a porvédő is hibátlan. Tömítések közül szelepfedél, difi, és 1db karburátor tömítés kellett. Egyébként a szilentek között is volt, ami teljesen jónak nézett ki, sokkal különb volt, mint Csík legutóbbi videójában, amiket kiszedtek.
Régi motorsarat letakarítottam, amiből volt rajta rendesen, de alatta nagyon szép a blokk.Féktárcsa, betét, nyereg mintha új lenne. Motortartót, karburátortartót cseréltek.
Gyári alfa kipufogó rendszer van alatta 3 dobbal, katalizátor nincs.
Motornak szép hangja van, nincs tikkelős szelephang, valószinűleg rendszeresen cseréltek olajat, mert a szelepfedél alatt és a láncházban nincs olaj lerakódás.
Minden elektronika működik, az összes világítás, műszerek, rádió. Pár apróság, optikai dolog kell még és megy OT-re.
Összeségében én nem csak dísz OT-s autót akartam, hanem ami mechanikusan top és vezetni jó.A gyári lemezfelnik (5db) a gyári dísztárcsákkal megvannak.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz focvis #259710 üzenetére
Néztem én is a Nissan 350/370Z, BMW Z3, Z4 (E85, E89), Porsche Boxster, Cayman (986, 987), Mazda MX-5, Subaru BRZ/GT86 vonalat. Illetve BMW E36 328i, M3 és E46 M3 volt még képben.
A gázreakció nekem 1. számú priorítás volt, az elektromos gázpedálokon sajnos érzem a szabályzást. Legtöbbnél vagy késleltetés van, vagy túl aggresszív a mappolás. Lenyomásra késleltetve nyitja a pillangót pár tized másodperccel (akár 0.5-1mp is lehet), de utána túl hirtelen a pedál álláshoz képest. Illetve ha a nyitás jó is, de az emelésnél túl sokat simít, és nem lassul úgy az autó egyből motorféken. A mappolást még talán meg is lehetne írni, de a késleltetés ahogy én tudom kiírhatatlan, csak egy külön motorvezérlővel lehet megoldani, amit versenyautókba szoktak rakni.
A legtöbb autóra ha rákeresel(amiben elektromos a gázpedál), az autó nevére és hozzáírod, hogy throttle delay, vagy throttle response lesz ilyen thread a saját fórumjában.
Ferrariknál és Lamborghiniknél is jelen lévő probléma. Utánanéztem olyanoknak is, hogy idővel maga a pillangó kis motorja is lassul, illetve ha több hengersor van és egymáshoz képest lassulnak a pillangók, akkor az ecu nyilván a lassabbhoz fog szabályozni. [link]
Nagyon sok autóban hirtelen le tudod nyomni úgy a gázpedált és felengedni, hogy semmi nem fog történni a késleltetés miatt. A gázfröccs visszaváltásnál így nem valami könnyű és nem is szórakoztató, nincs jutalom.
Pl.: Ugyan a 360-as ferrari az első elektromos gázpedálos ferrari, de mégis jobb mint a 458, valahogy tovább butultak. [link]
A 458 gázpedáljára nagyon sokat panaszkodnak a fórumokon, V8-as középmotors ferrariknál a 348 és a F355 2.7 motorvezérlővel a top gázreakció a bowdenes közül is.Illetve sok fórumon összetévesztik a gázreakciónál a reagálásig eltelt időt a reagálás mértékével. Nekem a reagálásig eltelt idő a legfontosabb a jó szabályozhatóság érdekében.
Legtöbb esetben előkerül a sprintbooster, amitől jobb lesz valamennyivel, de valójában nem oldaja meg a problémát és sosem lesz olyan mint egy bowdenes gázpedál.Ezért sok kiesett.
350Z/370Z elég nehéz, motor rendben van, elektromos gázpedál.
Z4 E89 szintén nehéz, GT-s stílus, N52-vel nem rossz, elektromos gázpedál.
E85-ös Z4 már sportosabb, könnyebb, az nem rossz egy M54-es vagy N52-es motorral, elektromos gázpedál.
Porschék IMS csapágy problémásak és hengerfal karcolósak, viszont a 986 Boxster a kicsi 2.5-os motorral még bowdenes gázpedálos, és direkt olvastam ezzel kapcsolatban, hogy annak van a legjobban szabályozható gázpedálja, különben ugye 987.2 2.9-es motor a biztos, de ott meg azt vettem észre, hogy nincs olyan jó hangja, karaktere mint a 987 2.7-nek.
MX-5 NB bowdenes gázpedálos, jó reakció, könnyű, NC már elektromos gázpedálos.
Subaru BRZ, Toyota GT86-nál minden jó kivéve a "flatspot" középfordulatszám tartományban és a gázpedál , az új GR86-nál flatspot nem jelentős, de elektromos gázpedál probléma megvan [link] .
E46 M3 már szintén elektromos gázpedál és GT-sebb stílus hosszú váltóval.
Próbáltam E36 328i-t és M3-at, az M3 mintha más világ lenne, abban durva a motor. Az utolsó hengerenkénti pillagós bowdenes M3, nyersebb is az E46-nál.
E36 M3 3.0 euro 1-s, a 3.2-es már euro 2., én a 3.0-ás verziót próbáltam.
Ez a E36 M3 lenne amit még szívesen megvennék valamikor.A legújabb autóknál már bejön a drive by wire fék és kormányzás is, az összes elektronikával együtt. A legújabb M3-asban már ilyen a fék, gondolkodás nélkül egy E30-at vagy E36-ot választanék autózni, közlekedni jó az új is.
Én ezekre jutottam a fenti autókkal, hátha segít, vagy tovább bonyolítja a dolgot.----------------------------------------------
Többieknek mind köszönöm! -
Hachiko95
aktív tag
Nem biztos, hogy ezzel kell. Elég alacsonyabb sebességgel is menni, hogy ugyanazt tudja nyújtani érzetre [link] .
Szerintem ez a max. biztonságosan, ami vállalható és ehhez össze kell jönnie egy ilyen tiszta útnak is. [link]
A 60 fps miatt nem sok elmosódás van, ezért a sebesség sem annyira jön át a videón.
Van sport mód, a gyári adaptív lengéscsillapítókat bekeményíti, az elektrohidraulikus kormánymű rásegítését leveszi, a gázreakció aggresszívebb lesz, kevesebbet kell lenyomni, hogy többet adjon, emiatt lehet gázfröccsöt adni normálisan.
225 széles pirelli gumi és 1300kg körül van az autó.Az abszolút top ez lenne: [link] .
Csak a szükséges minimum, de az nagyon magas szinten.#259778 Qru
Igen, az a rengeteg kiegészítő csak rontott a helyzeten, amiket ráraktak a motorokra az évek során, csak azért hogy teljesíteni tudják a károsanyag-kibocsáltási normákat. De a programozás, a motorvezérlő szoftver az, ami eléggé lefojtja. Az elektromos pillangó magában nem lenne probléma, ha jól lenne vezérelve.
Ami érdekes, hogy több turbó dízelt vezettem, aminek jobb a gázreakciója, mint a benzineseknek. Itt csak a gázpedál késletetésre gondolok, nem az azonnali nagy nyomatékra.
Dízeleknél a pillangószelep max. kipufogógáz visszakeverésre van.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
Pont most láttam egy videót arról [link] , nem rossz. Mondja a videóban, hogy szórakoztató vezetni, nagyon erős a motor, de a 991.1 generáció jobban bevont a vezetési élménybe.
Mishának aki a Nordschleife-n szokott körözgetni a 996 GT3 a kedvence, így hogy vezette az összeset.
Én azt vettem észre, hogy minden egyes generációval hátrébb még nyersebb, még közvetlenebb vezetési élményt tud nyújtani az adott autó.
Az új mindig gyorsabb, nagyobb képességű, de elszigeteltebb, tompább belül és így kevésbé különleges. -
Hachiko95
aktív tag
Főként olyanokra gondolok, hogy több hangszigetelés, egyes új sportautókon már rezonancia, frekvencia izolátorok is vannak, pl. az új M240i difijén. Az autónak nincs valós (szép) hangja, hanem a hangszórók játszák a motorhangot, ez szintén igaz pl. a legutóbbi kettő M3-M4 és a többi új M-es BMW modellekre is. Azt hiszem a Porsche még igazi motorhangot csöveken keresztül vezeti be az utastérbe. Módokkal állítod az autó karakterét, de alap karaktere kevésbé van. A drive-by-wire rendszerek (gázpedál, fék és kormányzás) elvették az érzetet, sok esetben az azonnali reakció időt és finom szabályozhatóságot is. Kormánynál már az EPS is eléggé kiszűrte a visszajelzéseket. Plusz a sok elektronika, amit többé-kevésbé lehet érezni.
Talán úgy a legkönnyebb az egészet megfogalmazni, hogy még egy Ferrari is minden nap használható, mondhatni "mindennapi" autó lett mostanra, ami kényelmes, elég kifinomult, hogy azzal menjél a boltba kifliért probléma nélkül.
Nyilván egy normál autóhoz képest most is különleges, de ha egy régit mellé raksz, akkor kiderül, hogy mi minden veszett el főként érzetre. Az újak gyorsabbak, erősebbek, jobban kanyarodnak, jobban fékeznek, kényelmesebbek, csendesebbek belül, papíron gyakorlatilag mindenben jobbak. Mishának van is egy videója erről, hogy annyira jó futóműje van és annyira jó összhangban van a legújabb 992 GT3, hogy már szinte unalmas és a Nordschleife sem kihívás annak az autónak: [link]
Itt meg egy módosított E36 M3, ami lassabb, de mégis szórakoztatóbb, nagyobb kihívás: [link]Én úgy szoktam mondani, hogy az újak jobb autók lettek közlekedni, a régiek pedig jobbak autózni. Főleg közúton normál tempónál a közvetlenség, nyersesség és lejjebb lévő limit miatt.
Szerintem ez még videón is átjön, hogy ezekből sugárzik a mechanikus karakter: [link]
Autózni ezek, európán keresztül utazni és kifliért menni az új 812-es.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Reggie0 #260304 üzenetére
Szerintem régebben minőségibb, felújítható, nem eldobható alkatrészeket gyártottak. Sok esetben fémet használtak a műanyag helyett. Most az extra tudás és technológia miatt sokkal jobbakat tudnának gyártani, csak szerintem a technológia nem arra van használva, hogy jót és tartósat, hanem hogy olcsót, tervezett élettartammal csináljanak. Nyilván a mostani szabályozások jobban megkötik a kezüket, mondjuk ha anyaghasználatról is van szó. Nekem a fényezések sem tetszenek, 20-30 milliós autókon olyan csúnya narancsos fényezések vannak, hogy szégyen. De mondhatni igény sincs már arra, hogy az legyen az irány mint régen, mert ezeket is megveszik. Szóval ahhoz már nem fogunk visszatérni.
Így van, ma már teljesen mások az elvárások. Az elektronika és a kijelzők nagyon fontosak lettek, azok egyből megfogják a tekintetet. A különböző vezetési módok, személyre szabhatóság, biztonsági elektronikák, amik végig fogják a kezüket. Túl erősek lettek már a normál autók sportos változatai, úgyhogy ezek kellenek is. Mostani friss jogosítványos fiatalok valószínűleg 2000 utáni autóval kezdenek, amiben van ABS, ESP, TC, elektromos gázpedál. Nekik még az emlékezetükben sem lesz meg, hogy milyen egy teljesen analóg autó.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz brumi1024 #260332 üzenetére
Persze nincs azzal baj közlekedésnél, de azért nem rossz ha van rendes vezetési tudás és az autó alapvető egyensúlyának megértése mellette. Aktív és passzív biztonsági szempontból egyértelmű a fejlődés. Amiket írtam úgy nézd, hogy én nem a közlekedés oldalról, hanem "enthusiast" oldalról közelítettem meg az egész autózást. Ami szerintem egyre jobban kopik ki, sőt még talán az autó birtoklás is.
-
Hachiko95
aktív tag
Nekem nyáron volt egy olyan helyzet, hogy kb. 50 km/h-val mentem, járdán ott volt egy kutya. Mikor már elég közel voltam úgy döntött, hogy lelép az útra, elkezdtem lassítani, de egyre beljebb sétált, én egyre erősebben nyomtam a féket, már blokkolt az első kerék. Ott tudtam, hogy már nincs ideje elmennie az útról és én nem tudok megállni, mert nem volt elég távolság. Úgyhogy az egyetlen lehetőség az volt, hogy felengedem a fékpedált + nagy kormány mozdulat. Sikerült kikerülni, úgyhogy hozzá sem értem.
Ez egy olyan autó volt amiben semmi nincs, ABS sem, de még ha lett is volna benne, akkor is feljebb kellett volna engedni a féket, mert az erős fékezés visszafogja a hirtelen irányváltás mértékét.
Szerk.: Még az egész előtt ránéztem a visszapillantóra, a közelembe nem volt senki és a szembe sávban sem jött senki, ezért lehetett az egész kitérő mozdulatot megcsinálni.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
Akkorát mozdítottam a kormányon amennyit csak tudtam, sikerült kikerülni, viszont a nagy kormány és a lassú áttétel meglepett, hogy mennyire kis mértékű volt a kitérés. Kormány szervó van, de nem az a nagyon könnyű agyonszervózott fajta.
Még egy érdekes eset van, ami nagyon megmaradt. Épp tanuló voltam forgalomban oktatóval. Az autó Suzuki WagonR, de az lényegtelen. Városon belül mentem, pont kanyarodás és zebra után elég lassan, a forgalom nagy volt. Út szélén álltak autók, a legközelebbi egy puttonyos autó volt. A semmiből, takarásból futva szétnézés nélkül átszaladt egy kisgyerek az úton. Sem én, sem az oktató nem láttuk és nem is tudtunk rá reagálni, kb. 1 másodperc alatt átszaladt a sávon, de ha közelebb vagyok, akkor baj lett volna.
Az oktató nem is mondott semmit, csak a gyerek után nézett miután átszaladt, hogy ezt hogyan gondolta. Mindkét felé viszonylag közel volt egy-egy zebra.Ha jól látom egy Giulietta az 50-es évekből. 50-es és 60-as években nagyon szép elegáns dizájnt rajzoltak finom vonalvezetéssel. Ebben is a Twin Cam motor van, 1.3-as verzióban.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz brumi1024 #260948 üzenetére
Mondjuk sok turbólyukat nem fog eltüntetni egy szívómotornál, de legalább sikerült +250kg-ot rádobni az Aventador súlyára. DCT miatt a váltásoknál sem fog nagyon rásegíteni, de szerintem nem is kéne, mert ha mindent kisimítunk meg kitöltünk, akkor az igazi karakter fog eltűnni.
-
Hachiko95
aktív tag
Szerintem ezek a 6.5 literes szívó motoros szuperautók tapadás korlátoltak alacsony fordulaton. Modern szívómotorok a max. nyomatékuk 70-80%-át tudni szokták 2000-2500-as fordulaton. Ez esetben max. 725 Nm nyomaték van, ami már csak a hátsó tengelyt hajtja.
Igazából ez a trend, hogy most már minden hibrid. Ha igazán nyomod neki csak plusz súly, mert le fog merülni.
A legjobb példa talán erre a Aston Martin Valkyrie, az utcai rendszámos verzióban van KERS rendszer, a pálya verzióban nincs. -
Hachiko95
aktív tag
Nekem az egyik régi autó 2600-nál tudja a max. nyomatékot és szívó benzines, de 4500 felett elfogy. Az új változó szelepvezérléses, változó szívósoros motoroknak az egész fordulatszám tartományban elég magas nyomatékuk van. Viszont ezek a fejlesztések is főként a normák teljesítése miatt lettek behozva, és a kalibrálásuk sok esetben nem teljesítményre, hanem kibocsáltásra vagy üzemanyagtakarékosságra van hangolva.
Szerintem biztos meg tudták volna oldani, ha nagyon akarják a hibrid rendszer nélkül is, de a marketing értéke miatt inkább így döntöttek, hogy látszódjon a "fejlesztés" az Aventador-hoz képest.
Lehet hogy nem engedi lemeríteni, de ha folyamatosan nyomod neki és már merülne le, akkor nem fog rásegíteni és csak plusz súly. Nyilván akkor tölti fel, amikor nem nyomod neki, de kanyarban és féktávon mindig plusz súly. Azért nem értem ezeket, mert utcára nagyon nem kell az a rásegítés ezeknek az őrült erős V6/V8 turbó és nagy szívó V12 motoroknak, versenypályán meg mindig a kisebb súly jó.
Valójában meg csak azért van az egész, hogy a kvótán javítsanak és a specifikációs listában jól nézzen ki és így behúzza a vásárlókat.A Valkyrie-nek úgy van a KERS rendszere, hogy egy versenypályás körön max. 1x szabad megnyomni a gombot. A carwow videóban megnyomta egy körön 6-7x és úgy lemerült a kocsi, hogy utána nem tudták beindítani, rá kellett tölteni. [link]
Ezeket az autókat már leszállították ügyfeleknek.
Érdekesség még, hogy a hibrid rendszer miatt hangosabb lehetett a benzinmotor és hogy álló helyzetből azzal gurítják meg az autót, hogy kíméljék a kuplungot. -
Hachiko95
aktív tag
válasz Snoop-y #261042 üzenetére
Azt hogy azok a V12-es szuperautók annyira erősek, hogy bármelyik pillanatban egy "nagyobb" gázpedál mozdulatra megtörik a tapadást, azonnal megjön a nagy erő, ahogy felpörög a motor és csak kipördülés lesz belőle. Ha meg ESP-vel megyünk, ami visszafogja az erőt, akkor meg nem kell hibrid rásegítés.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz brumi1024 #261050 üzenetére
Nem mennek ezekkel versenypályára, de a fejlesztéseket így adják elő.
Londonban, Dubaiban, stb. fognak gurulgatni és gyorsítgatni 1-es, 2-es fokozatban másoknak mutogatni magukat, vagy egy gyűjtő raktárépületében lesznek 0 km-esen.
Konkrétan itt a Revuelto-nál szerintem ezzel a fejlesztéssel be tudnak húzni Aventador tulajdonosokat, akik csak emiatt lecserélnék, mert ha szimplán a szívó motor maradt volna, sok újat nem tudtak volna felmutatni. Az lesz a legnagyobb húzóerő, hogy ez a legújabb és hogy már 1000 ló+.Már az Aventadort is visszafogta az ESP, és ott "csak" a szívó motor volt a 4 kerékre. Teljesítmény szempontból erre nincs logikus válasz.
-
Hachiko95
aktív tag
Ezt ne is mond, mert ezektől vagyok rosszul, hogy amennyi pénzt elköltöttek a normák teljesítésére. Kukázták meglévő jó konstrukciókat. Amennyi extra kiegészítőt lefejlesztettek és ráraktak a motorokra csak azért, hogy teljesítsék a normákat. Olyan alkatrészeket, amik nem is léteztek addig és csak azért vannak legyártva, fuvarozva, raktározva, hogy a papír számok meglegyenek. A legtöbbször nem is tartósak és ezért kerül többe a modern autók fenntartása és hosszútávon egyáltalán nem gazdaságos.
Persze tudom, hogy ez extra munkahelyeket is adott, és papíron teljesültek a számok, de a környezeten nem segített. Vagy legalábbis én nem értem hogyan, ha van valaki, akinek van logikus magyarázata azt szívesen meghallgatom.Egyébként amikor hazahoztam az Alfa Spidert kíváncsiságból kiszámoltam mennyi a fogyasztás. Ezeknél még nem volt fontos a légellenállás, inkább az hogy szép legyen és ugye vászon tető van. 5 sebességes, de rövid sportos fokozatok, 140-nél 5.-ben már 4000 felett forog, 4400-ra emlékszem. 200 km/h körül van a vége ott forog le az 5. fokozat.
Autóút, autópálya 100-140km/h és ilyen 6.5 literes fogyasztás jött ki, vagy még talán kicsit kevesebb is.
Gondoltam magamban, hogy ezért voltak a fejlesztések, amikor egy 2 literes dupla ikerkarburátoros motor, 4 torokkal, ahol ömlik be a benzin 6.5 liter körül fogyaszt ilyen magas fordulaton. 40 évig volt gyártásban az az Alfa Twin cam motor.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
Ahol még tudják mitől döglik a légy: [link]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz brumi1024 #261230 üzenetére
Tudom, hogy ki lehet írni a bimmercode alkalmazással. De valójában az S55 és S58-nak nincs szép hangja, azért vannak ilyen trükkök. Ha most próbáltad a S65-ös M3-at, azért elég nagy kontraszt lehet. Mert nekem az újakban instant feltűnik a szintetikus hang, a V8-as M3-nak meg az egyik legszebb szívó hangja van már gyárilag is.
A kérdés, hogy egy M3-tól tényleg azt várod, hogy egy seggel 1000km-eket lehessen autózni, vagy az élményt. Valamit-valamiért, olyan nincs, hogy az új mindig jobb, valami mindig be van áldozva. Jelen esetben az élmény oldalról húznak el és az utazóautó oldalra építenek. Nekem ez Motorsport múlttal/névvel összeegyeztethetetlen. Szerintem már az E46 M3 is volt olyan jó utazóautó, hogy azzal se legyen probléma.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz brumi1024 #261244 üzenetére
Karbon airbox-szal nekem az a csúcs hang (E36, E46, E92). Kipufogó hang nélkül meglennék csak azzal a hörgő szívó hanggal.
E46 M3 gyári kipufogó rendszere nem tetszik, de talán csak a hátsó dob a probléma, erős fémes rezonancia hangja van.
Tisztán vezetési élményt nézve nekem E36 M3, abban a kezelőszervek olyanok, amit keresek, azért van ereje és még nem olyan nehéz. Valószínűleg egy E30 M3 még nyersebb élmény, de olyanban még nem ültem. Igazán annak volt motorsport múltja és az messze a legkönnyebb is. -
Hachiko95
aktív tag
válasz brumi1024 #261251 üzenetére
E92 karbon airbox-szal elég bolond: [link] , [link]
Gyári formában nem ilyen nyers, de lehet hallani belül a szívóhangot, kívülről pedig amikor feléd jön nagy gázzal. Ez a szívó motorhang eléggé motorsportos: [link]#261252 Qru
Élmény szempontból én úgy látom, hogy egy új GT3 túl gyors és precízen steril, hogy utcán az elkezdjen működni, GT2-ről nem is beszélve. Ha visszanézzük, hogy honnan indultak ezek az autók, ugye a léghűtéses RS modellektől. Ott kiderül, hogy mennyire éltek azok az autók a kezed, lábad, feneked alatt. [link]
Ezt tisztán autózás szempontból értem és ott is, hogy mennyire van kapcsolat az ember és az autó között. Konkrétan beszélt hozzád az autó, hogy mi történik mozgás közben. -
Hachiko95
aktív tag
Érdekes kalibrálása van a motornak, mintha meg lenne fojtva szoftveresen, pedig úgy látom minden ki van kapcsolva. [link]
Látszik a kijelzőn, hogy 2.-esben 4000-nél lesz meg a rendes turbónyomás, 4.-ben már 3000-nél. Régi M2 1450-től tudta a max. nyomatékot, a Competition 2350-től, ez 2600-tól papír szerint, de ennek ellenére olyan mintha nyomaték korlátozás lenne az alacsony fokozatokban. Ezektől a gázpedál koppintásoktól én rosszul vagyok, úgyhogy gyakorlatilag nem történik semmi. Egy E36 M3 a bowdenes, hengerenkénti pillangós motorjával abban a pillanatban megtesztelte volna a nyakad.Elég jól összefoglalja amiket írogattam eddig, hogy elég elszigetelt, a motor mintha a szomszéd szobában lenne. Kézi váltó, kuplung nem ad visszajelzést, kormány halott. Automatára van hangolva az egész autó. Jobb autó lett közlekedni és talán gyorsabb is, de elsimították az agresszív éleket és így kevésbé vad. Hihetetlen, hogy már az M2 is az 1750kg-os kategóriába tartozik.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz brumi1024 #261487 üzenetére
Szerintem ezeket már automatával kell megvenni, ugyan még itt van tartva opciónak a manuális, de az már nem olyan mint pár generációval régebben. Illetve a jelenség, amit linkeltem a videóban valószínűleg a kevesebb és hosszabb fokozatoknak köszönhető, lehet az automata jobban bírja a nyomatékot.
Közelebb hozták az M3/M4-hez, tengelytávban az előző generációnál nagyobb különbség volt, igaz már a Competition sem volt könnyű, de jelentős a súly növekedés.
A régi sima M2 volt 1500kg körül az N55-ös motorral, igaz hogy az nem M-es motor, de a hangja jobb volt. [link] -
Hachiko95
aktív tag
válasz Integrale #262401 üzenetére
Nekem a C16NZ, ami az őse az említett motornak tartott gáznál és enyhe gyorsításnál csörög alacsony fordulaton 2000-2500 körül. Erős gyorsításnál, padlógázon nem.
Oktándugó van, 91/95 beállítással. 91-re téve ugyanúgy csörög, de még lomha is.
Az előgyújtást jelentősen levéve is csörög, ugye ez még a rotoros elosztófedeles, amit lehet tekergetni.
100-as benzinnel nem csörög, lehet 98-assal sem, de azzal nem próbáltam.
Hengerfejből nem igazán lett levéve, lehet van valami koksz lerakódás a dugattyún és úgy nagyobb a kompresszió.Nagy gázos gyorsításnál a csörgés szerintem tipikusan az, amikor túl nagy előgyújtás van és lejjebb kell/lehet venni, de amikor így tartott gázon csörög, akkor valószínűleg beállíthatatlan.
Több "újabb" autót szoktam hallani, amik csak tartják a sebességet vagy enyhén gyorsítanak és közben csörögnek. Főként kis benzines autók, olyanok amiknek van kopogásérzékelő szenzor és maguknak állítják az előgyújtást.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz tboldi #264070 üzenetére
Nem is tudtam, hogy van olyan motor, ami Euro 4 és bowdenes. Teljesen bowdenesnek tűnik, mert volt egy átmeneti időszak is, amikor ugyan a gázpedál bowdenes volt, de csak egy potmétert húzott és ugyanúgy kis motorja volt a pillangónak.
Euro 1-2 volt főként teljesen bowdenes, Euro 3-nál már a félmegoldás és Euro 4-nél már a teljesen elektromos gázpedál-pillangó volt az általános.
Azt tudtam, hogy a japánok elég sokáig használták a bowdenes gázpedált.
Pl. a WRX STI-nél a 2.5-ös Hawkeye volt az első, ami már nem olyan volt. A Honda S2000 AP1 2004-ig bowdenes, AP2 már nem, de EU-ban AP1 volt 2004 után is, szóval ott nem tudom mi történt és azt sem hogy ezeknek milyen besorolásuk van.Érdekesség, hogy a régi Spider-ben nem is bowden van, hanem rudazat és a motortér mindkét oldalán lehet gázt adni. Egyik oldalt a karburátoroknál, a másik oldalt direkt erre a célra kialakított kallantyú van.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz focvis #264414 üzenetére
Spiderre van két szett kerekem, alun 205/50 R15 Firestone gumikkal, lemezfelnin a gyári méret 185/70 R14 Conti Ecocontact 3 "csúszkálós" gumikkal.
Arra leszek kíváncsi, hogy sok-e a 205 széles gumi, lehet hátra túl nagy tapadást ad.
A kormány érzet mennyire változik meg, keskenyebb gumikkal élénkebb szokott lenni. Viszont mivel /70-es ezért a közvetlenség pedig valószínűleg nem olyan jó.
Eddig csak a 205-össel mentem, azt tudom hogy a parkolás kihívás, főleg a párhuzamos, de a merőleges sem semmi. A jó öreg kenyérszervó, de a lényeg menet közben lesz. -
Hachiko95
aktív tag
válasz focvis #264434 üzenetére
Igen, van benne. Nyomaték is elég jó ahhoz képest, hogy csak egy 8 szelepes (2 liter) és milyen régi motor, 178Nm 4200-nál. Ugye látni kéne a görbét, mert 177 Nm lehetne 2000-nél is már, a max. adatok önmagukban nem sokat mondanak. De ezek a Twin Cam motorok az erős középtartomány nyomatékról híresek. Egy modern hengerenként 4 szelepes szívó motor szokott tudni 100Nm/litert.
Most néztem egy videót és ott mondta aki ezekkel foglalkozik, hogy utcára egy 160 lóerőt ki lehet hozni belőle stabilan (128 a gyári), 180-200 amikor már komolyabban építed versenyre. 200 lóerő felett már kezdődnek a problémák és a költségek is nagyon elszállnak.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz bulikavagyok #265841 üzenetére
Nekem ez a top 3, amiket szinte mindig megnézek:
Harry's garage [link] : Evo magazin alapító, elég különleges autói vannak és nem fél használni őket GT stílusban, nem az a tipikus nyugati autós influenszer.
Tyrrell's Classic Workshop [link] : Különleges autókat restaurálnak, többek között Harry autójait is.
Jethro Bronner [link] : Régi alfás, szerelgetős "chilles" videók. -
Hachiko95
aktív tag
-
Hachiko95
aktív tag
válasz brumi1024 #266476 üzenetére
A gyári tömítőpaszta kerül az olajszivattyú kosarába és elpusztítja magát a motor. Konkrétan szét kell szedni és kitakarítani.
Kemény pályázásnál, nagy hőmérsékletnél úgy fel tud hígulni a 20-as olaj, hogy nem lesz rendes olajnyomás. A kézikönyv is ajánlja a magasabb viszkozitású olajat.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz szőröscica #274972 üzenetére
Valamivel kisebb súrlódás és ennek eredményeképpen alacsonyabb károsanyag kibocsáltás, ami miatt van szinte minden "fejlesztés".
Az nem baj, ha ki kell dobni a motort, le kell gyártani helyette egy újat. Vagy 5x annyi szíjat kell gyártani, csomagolni, raktározni, szállítmányozni egy rendes lánc vagy szíj helyett. -
Hachiko95
aktív tag
-
Hachiko95
aktív tag
800-900 azt be is állítottam, gyári érték 850(+100, -50), elég gyorsan beáll arra az értékre relatív hidegen is. Ugye itt nincs dúsítás és semmilyen hőmérséklet alapú szabályzás (okosság), indítás után kicsit tartani kell a gázpedált és ennyi.
Szerk.: Alapjárati előgyújtás volt úgyhogy 6-8 fok 800-900 fordulaton.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz focvis #277205 üzenetére
Igazából a külsejével nem foglalkoztam(felnin kívül), úgyhogy ilyen is volt, képen nagyjából tiszta.
Összességében pár száz munkaóra és 1 év benne van, de mind saját munka, kivéve a leömlő szemcseszórása és a futóműállítás. Gyakorlatilag újszerű kívül, belül az autó.
Kap egy rendes mosást, finom polír és kész az OT-ra.
OT előtt majd rakhatok fel képet a belsejéről és a motortérről.185/70 R14-es a gyári méret, ez van a képen. A pótkeréken is ugyanez a méret van, de az nagyobb valamivel átmérőre. Michelin MXV gumi van rajta, amivel egy métert nem mentek. A régi stílusú gumiknak sokkal gömbölyűbb a gumi profil széle, az átmenet az oldalfalhoz.
QV-t, a gyári tuning küszöb és lökhárító spoileres változatot, ami csak a facelift-ből volt szerelték 195/60 R15-tel.
Új hozzászólás Aktív témák
- OSRAM Ultra Life P21/5W 12V Extra Lifetime hosszú élettartamú autó izzó / jelzőizzó BAY15d - 10db !
- Újszerű, Minőségi Steelcase Tárgyalószék, Konferenciaszék, Karfás Szék
- Új Tork 55 10 00 Tekercses Kéztörlő Adagoló Harmadáron
- Beltéri Fa Ajtó Kétszárnyú, Egyszárnyú Tokkal, Kilncsel, Kulcsal
- Használt Fiókos Irodai Konténer, Szerszámos Fém szekrény Harmadáron
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest