Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hachiko95

    aktív tag

    válasz tboldi #264070 üzenetére

    Nem is tudtam, hogy van olyan motor, ami Euro 4 és bowdenes. Teljesen bowdenesnek tűnik, mert volt egy átmeneti időszak is, amikor ugyan a gázpedál bowdenes volt, de csak egy potmétert húzott és ugyanúgy kis motorja volt a pillangónak.
    Euro 1-2 volt főként teljesen bowdenes, Euro 3-nál már a félmegoldás és Euro 4-nél már a teljesen elektromos gázpedál-pillangó volt az általános.
    Azt tudtam, hogy a japánok elég sokáig használták a bowdenes gázpedált.
    Pl. a WRX STI-nél a 2.5-ös Hawkeye volt az első, ami már nem olyan volt. A Honda S2000 AP1 2004-ig bowdenes, AP2 már nem, de EU-ban AP1 volt 2004 után is, szóval ott nem tudom mi történt és azt sem hogy ezeknek milyen besorolásuk van.

    Érdekesség, hogy a régi Spider-ben nem is bowden van, hanem rudazat és a motortér mindkét oldalán lehet gázt adni. Egyik oldalt a karburátoroknál, a másik oldalt direkt erre a célra kialakított kallantyú van.

Új hozzászólás Aktív témák