- Netfone
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Yettel topik
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Látóhatáron a drágább HMD készülékek
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
ph Az AMD új, Ryzen AI 300 sorozatára épül a most bemutatott, 16 hüvelykes, rendkívül vékony noteszgép.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Rövid előzetesen a Star Wars Outlaws PC-s kiadása
gp Az NVIDIA-nak köszönhetően nyúlfarknyi videót kaptunk a játékból.
Új hozzászólás Aktív témák
-
feel good
aktív tag
Lehet, hogy én nem ültem még eléggé durva benzinesben, de a dízelekből a legkisebb új turbós is odabaszós, a három literesek meg anyám borogass mekkorát mennek.
dízel=nyugodt erő
nincs három visszaváltás, nincs dráma, nincs ordító szétforgó motor, csak szép csöndben belenyom az ülésbe. egy hegyi szerpentinre jó egy benzines sportmotor, de mindennapi használatban ezek a kis dízelek nagyon jókaki meg egy autónál a lóerőt nézi, ne merje férfinak nevezni magát
a lóerő azt mutatja meg, hogy egy adott ponton milyen erős a motor. a lényeg a görbe, mert nem fix fordulaton megy a motor sose..[ Szerkesztve ]
-
erdoke
titán
válasz Integra #8825 üzenetére
Az 1-es Focus 5-ös és a 2-es Focus 6-os váltója jó. Nem tökéletes, de nincs lényeges különbség az Accord váltójához képest. Az 1-es fóka ötös váltója 4-ből 3-ba tudott recsegni, és néha picit akadós volt a hátramanet, kellett neki egy új tövig kuplungolás. Ilyen apró gondjai az Accord váltójának is vannak. Az asszony 307-ese már más kategória, de még elfogadható. Ami elfogadhatatlan, az az F Astra váltója.
A legjobb aláírás a héten
-
erdoke
titán
válasz Integra #8845 üzenetére
A dízeles autónak is van optimális fordulatszám-tartománya, meg a benzinesnek is. Sőt, mindkettőn belül komoly eltérések akadnak. Pl. van olyan dízel, ami mocskosul húz 1500 rpm-től 4500-ig, és van olyan benzines, amivel csak 4500 és 6500 között lehet normálisan autózni (lásd dragonfx ).
Más. Ma autóztam kb. 250 km-t (80 % M3), és tényleg mintha óvatosabbak lennének az emberek. Persze most is volt egy-két ökörállat, akik különféle szartalicskákkal őrült módjára hajtottak. Én simán 100 ezres tartományban büntetném azt is, aki az amerikai, BMW-nek álcázott álterepjárójában végig a belső sávban halad, miközben a külsőben kilométereken keresztül nincs senki, és az útburkolat minősége sem rosszabb.
A legjobb aláírás a héten
-
Latissimus Dorsi
senior tag
Itt Borsodban nagyon a szívükre vették az emberek az objektív felelősség programot. Talán túlságosani is. Ma 37-esen 10-ből 1 nem tartotta ben a 90-t sőtt 3-an még annyival sem mentek, ilyen tempót kényelmesen tudó autóikkal. Egy szlovák daewoo száguldozott csupán, lehet arra nem reklámozzák
Majd elmúlik a varázs...
[ Szerkesztve ]
MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?
-
divot
veterán
válasz parandroid #8831 üzenetére
Ha van 90 lovas Panda, az tényleg zúzós lehet - én még a 70-esről tudtam, az meg ugye nem egy nagy szám.
-
biker
nagyúr
ez az egész obj.fel. annyira túl van pörögve...
árulja már el valaki, mi a büdös ....csáért kell most lassabban menni?
- nem változott a sebességhatár
- nem változott a büntetési ráta.jaaaa, hogy így lehet lemérni, hányan akarták "nem tudni" ki vezetett?
érdekes, céges autóm van, akármikor lehet tudni, ki vezette, és ugyanannyival megyek, mint eddig.
eddig is én fizettem, ezután is, mi változott???Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
DeadMeat
veterán
Semmi nem valtozott,csak fosnak az emberek.HOgy mitol?Passz... a sebesseg korlatozast betartjak,de a jobbratats,vagy indexhasznalat,esetleg elsobbsegadas az nincs.
Más:
I love kreszMar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
parandroid
nagyúr
Igazából nem a ló számít ezeknél, hanem az alacsony fordulaton magas nyomaték. Azt a 100HP-t gondolom úgyis csak valahol 5000RPM-en tudja a Panda100 is. Illetve most nézem, hogy 6000-en. Hányszor húzattad ki 6000-ig?
A dízel-benzin háború végére: magam nem vennék dízel autót, mert jelen piaci helyzetben és az én autófutásommal (évi kb 15e km a saját autómmal) nagyon nem éri meg. Ugyanígy nem vennék turbós benzinest sem, pedig biztos mocskosul jól megy az új Astrákba kérhető 1,6-os Twinport turbómotor majd' 2M felárért. Személy szerint nem éreztem még kevésnek az 1,6-os szívó benzines motort (az enyémben még ez is csak 105 ló, az újakban már 115) az 1200kg-os autómban, nekem ez bőven elég a dinamikus vezetéshez, és a megengedett legnagyobb sebességek (+10%) eléréséhez, és még relatíve takarékos is ilyen tempóban. Ha meg állatkodni akarnék, vennék egy öreg béemvét (E30 rulez).
A megbízhatóságra és a takarékosságra viszont annyiban kitérnék, hogy nyilván nem véletlen, hogy nagyobb cégek (mint például a munkahelyem a néhány százas Combo 1,7 és Corsa 1,3 flottával) már nagyon régóta csak dízel autókat vesznek, és határozottan jók a szervíztapasztalatok (200-250e-ig, vagy 4 évig hajtják őket, ezt általában kb egyszerre is érik el), valamint 4 és 6 liter közötti fogyasztásokat produkálnak a kollégák használattólfüggően.
Másrészről pedig én szeretek dízelt vezetni: nagyon alacsony fordulaton elkezd húzni, és ezért csak a végsebességet kell beáldoznia (ami így is 160 fölött van valamivel még a kisebbik motornak is). Viszont 140-nél még mindig csak 3500-at forog, ami a komfortnak és a fogyasztásnak is jót tesz.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
divot
veterán
válasz parandroid #8869 üzenetére
6000-ig?
7000-ig. Amikor csak tehettem, ebben az autóban ez a lényeg, meg a gokart fíling, hogy idióta módra lehet száguldozni a kanyarokban. -
_seth_
veterán
És az mit jelent? 90-el kanyarban?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
parandroid
nagyúr
válasz feel good #8867 üzenetére
Ezt a hozzászólást nem értem...
Nem kell 100-zal menni 60-as táblánál. Bár ahogy írod, eddig sem tetted. Akkor meg hol a gond? Azért egy 60-as korlátozó táblált nem olyan nehéz észrevenni, meg szerencsére nem is olyan gyakoriak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
divot
veterán
válasz DeadMeat #8872 üzenetére
Mert 7000-nél szabályoz le.
De nem lehet rendesen leírni az érzést: nem versenyautó, nem sportkocsi, egyszerűen csak felnőtt gokart, aki belelül, egy perc múlva mosolyog, és össze-vissza bohóckodik.
Kipróbálta a konzervatív, negyvenes sógorom, aki dízelre esküszik: most először mondta, hogy ez kéne neki. Aztán fél óra múlva visszajött, hogy nem-e mehetne-e még egy kört...
Beült a hatvanas apósom, vigyorogva szállt ki, mert hogy ilyet még nem próbált soha.
A feleségem, akinek 3000-nél ér véget a fordulatszámvilág, úgy ment be a kanyarokba, hogy az elején gázt adott. Mondtam is neki, hogy ilyet még soha nem csinált, és nem hitte el, hogy ezt ú műveli.
-
_seth_
veterán
Milyen autó is volt ez? Panda?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
feel good
aktív tag
válasz parandroid #8873 üzenetére
Nem kell százzal menni hatvanas táblánál? Hát testvérem.. Ha nem felejtem el, csinálok egy képet csak neked. A puszta közepén az úton szépen kint van a 60, csak tudnám miért?
Kétoldalt termőföld, sehol egy ház, semmi. És ilyen elég sok van.
Tök üres hat-nyolc kilométeres egyenes utakon mennyivel mennél? -
parandroid
nagyúr
válasz feel good #8880 üzenetére
"És ilyen elég sok van."
Szerencsére annyira sok azért nincs. Bár az is tény, hogy az indokolatlan korlátozásokból, ha valóban indokolatlanok, már egy is sok.
Tudok én is ilyet mondani: Balatonszentgyörgyről a 76-os úton az M7 felé vezető emelkedő felfelé két sávos, a külső természetesen merő nyomvályú volt a kamionok miatt. Ide került ki 60-as tábla az emelkedő felső harmadánál található kanyar elé. Az persze senkit nem érdekelt, hogy ez a korlátozás a belső, jó állapotban lévő sávra is érvényes. Azóta új burkolatot kapott az úttest, a tábla még mindig kint van. A kanyar íve elég nagy, de személyautóval 100-as tempóban kényelmesen abszolválható, egy 80-as korlátozás elég lenne, vagy egyáltalán semmi, ha már éles kanyar háromszögtábla sincs kint.
Az más kérdés, hogy a másik irányból, lejtőn lefelé csak egy sáv van, és ugyanez a kanyar már nem vehető be 100-zal az íve miatt, de ott nincs semmilyen korlátozó tábla, csak a csíkos kanyarjelző fekvő téglalap az út mellett, pedig az a neccesebb...
És mégis: inkább óvatosan, lelassítva közelítem meg a kanyart dombon fölfelé is, mondjuk nem 60-nal, de 70 és 80 között...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Rover623
félisten
válasz parandroid #8869 üzenetére
Másrészről pedig én szeretek dízelt vezetni: nagyon alacsony fordulaton elkezd húzni, és ezért csak a végsebességet kell beáldoznia (ami így is 160 fölött van valamivel még a kisebbik motornak is). Viszont 140-nél még mindig csak 3500-at forog, ami a komfortnak és a fogyasztásnak is jót tesz.
Az már jónak számít?
Az én szottyadt benzinesem csak 3200-at forog 140-nél...ráadásul negyedikben, mert nincs több gang...primus inter pares
-
_seth_
veterán
válasz Rover623 #8885 üzenetére
Az én benzinesem 3500-at forog 140-nél, 160-nál 4000, 200-nál 5000... igaz ötödikben. 7000-ig kihúzatni sem lehe mert 6500-nál tilt az elektronika, ugyan 140-160-al is lehet gond nélkül kanyarodni vele de gokart érzés nincs benne, fene tudja... én nem is gokartot vettem hanem autót
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
erdoke
titán
válasz parandroid #8869 üzenetére
"Ha meg állatkodni akarnék, vennék egy öreg béemvét (E30 rulez)."
Jájj, ilyet itt nem szabad mondani, mert dragonfx vérszemet kap.
service => szerviz
A legjobb aláírás a héten
-
parandroid
nagyúr
válasz Rover623 #8885 üzenetére
A Kimi Raikönnennek meg 3000-es fordulatnál már kétszáz fölött megy az autója.
Ja, kérem, kis lökettérfogatú motorokról beszélgettünk mi itten, meg csoffadt ötfokozatú váltókról...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Rover623
félisten
válasz parandroid #8888 üzenetére
Ja, kérem, kis lökettérfogatú motorokról beszélgettünk mi itten, meg csoffadt ötfokozatú váltókról...
Hát igen...beszélgetni azt lehet...de használni?
A "kisköbcentis" dízeleknél pont azok az előnyök vesznek el, ami miatt amúgy érdemes lenne öngyújtós motrot venni...
1. Amíg nem dolgozik a turbó, addig szívómoci...még az új kétlityós dízelek is haloványak alul...hát még az 1.2-1.4 körüliek...
2. Ahogy a példád is mutatja, már legális autópályatempónál is többet forog a motor, mint egy abszolúte nem kihegyezett (2L/136LE) benzines motor egy nem túl modern váltóval. (Én Pesten, normál üzemben ritkán hajtom 2000 fölé)
3. S nem utolsó sorban: ma már nálunk sem köbcenti alapján kell fizetni az éves sarcot...[ Szerkesztve ]
primus inter pares
-
erdoke
titán
válasz Rover623 #8885 üzenetére
Váltótól függ, de volt olyan dízelem, ami 3000-nél már 180-nal szaladt... Általában a 140 olyan 2400 rpm-hez tartozik hatodikban, ha 2 liter körüli CR dízeleket nézünk.
Mindenesetre átlagos vagy kissé erősebb motoroknál autópályán kifejezetten előnyös a hatodik. A nagyon szokványos 1.6 benzin + kompakt párosítás a maga ötös váltójával pont 140-ig kellemes, fölötte (általában 4000-4200 fölött) nagyon elkezdenek ordítani ezek a motorok.[ Szerkesztve ]
A legjobb aláírás a héten
-
pH érték
aktív tag
Mit szóltok ahhoz, hogy jövőre a mopedekre is kell rendszámot venni?
-
_seth_
veterán
válasz pH érték #8893 üzenetére
Nem a rendszám váltja meg a világot hanem a hozzáállás
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
biker
nagyúr
válasz pH érték #8893 üzenetére
amíg a robogók legnígyobb előnye, hogy bármilyen kis úton meg tudnak lógni, és mikor letörik a tükrödet a dugóban, akkor nem kapja el őket senki, addig nem érdekel, mibe kerül a tulajoknak.
tudom, kb 10%-uk nem ilyen, és őket hátrányosan érinti, de őkat csak sajnálni tudom érte, hogy a 90% ilyen tréElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Szplöttyy
senior tag
Sziasztok!
Erre sokmindent nem tudok mondani,kívánok nekik jó egészséget
[link]Mod:Annyit mégis hozzátennék,hogy tényleg nagyon ügyes volt,ahogy egy békésen közlekedő BMW-t sikerült megelőzni
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
-
Bubu79
addikt
válasz Szplöttyy #8897 üzenetére
Sirály - 170+ lakott területen belül...
És aztán hirtelen kiugrott eléjük egy kivilágítatlan lámpaoszlop... - szerencsés esetben... Szerencsétlenben meg egy gyerek...
Büszkék lehetnek magukra a srácok...
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
Új hozzászólás Aktív témák
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- Energiaital topic
- Netfone
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- ZUK Z2 - Kicsi a bors, de erős!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Politika
- Gyúrósok ide!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Dell Precision 3571 15.6" FHD IPS i7-12800H T600 32GB DDR5 1TB NVMe SSD gar
- Latitude 5540 15.6" FHD IPS i7-1370P MX550 32GB DDR5 512GB NVMe SSD gar
- Predator TRITON NVIDIA RTX 2060 6gb i7-10750H 16gb ram 1tb ssd Display 240HZ
- Xiaomi Redmi Note 10S 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi 11T 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen