Hirdetés
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Frissítve! Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A show késő este kezdődik, de utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowfax
addikt
válasz Integra #9199 üzenetére
Mi lett volna, ha a Thinkpad totyikos kérdéseidre én is ezt válaszolom? Simán beírhattam volna, hogy olvass vissza, erről már volt szó.
Az itteni hszek között meg igen kevés az értelmes, felnőtt érv. Csak a siránkozás megy, hogy jajajaj, már megint a kisembert szopatják, bezzeg, bezzeg az a MÁSIK állat... -
pH érték
aktív tag
válasz DeadMeat #9198 üzenetére
A tv2 naplójában arról volt szó, hogy nem büntetnek csak 65 felett.
"Lakott területen belül, ugye, 50 km/óra a maximum. 30 százalékos túllépéstől bírságolnak, ami 65 km/órát jelent. A bírság 30 ezernél kezdődik, majd 60, 80, 100 és 150 százalékos túllépésnél ugrik a tarifa, a felső határ 300 ezer forint. Számoljunk egy kicsit. Ha 20-as tábla van kint, akkor már 26 km-óránál 30 ezer a bírság, 51 km/óra felett pedig 300 ezer."
[ Szerkesztve ]
-
Skót
aktív tag
egy kis érdekesség: Számolgassatok!
[ Szerkesztve ]
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
-
-
Skót
aktív tag
válasz pH érték #9204 üzenetére
ott van két link az egyik ez: [link] hátha ez segít.
De várj, nem teljesen értem.
50-nél nagyobb sebességkorlátozás átlépése?
Vagyis azt kérded, hogy mi van ha városban 60 van engedve és te 70-el mész?
A táblázat alapján megtudható, hogy 0-50km/h-ig, 50-100km/h-ig, meg 100km/h feletti sebességeknél a túllépés mértékétől függően, hogyan és mi jár.Teh ezek alapján a fenti példát véve, hogy 60-as táblánál 70-el mész --> 16,67%-os túllépés de mivel az 50-100-ig kategóriában van ahol 20%-ot engednek ezért (elméletileg) nincs bünti
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
-
Skót
aktív tag
válasz pH érték #9207 üzenetére
Láttál olyan leírást aminél úgy volt kategorizálva, hogy lakter, lakter kívül, autópálya?
Ha ez amit találtam valóban az épp hatályos szabályozás akkor teljesen tiszta, sebesség "zónákra" osztották a büntetés határát.
Ha autópályán ki van téve a 90km/h akkor a második oszlop szerint megy a büntetés, ha 110km/h akkor a 3. szerint (20% -10% tűrés)Shadowfax: noigen az még kicsit pontosabb táblázat is mint ez, nem kell számolni oda is van írva hogy mettől meddig km/h-ban
[ Szerkesztve ]
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
-
Skót
aktív tag
vagy erre gondol: [link]
Shadowfax ezt linkelte visszább.
Itt tényleg az van, hogy 100km/h felett (PL!!! Autópálya) és a második oszlopnál már az van hogy 10% a 80-as táblánál 88 és azért büntetnek... ez teljesen ellentmond a másiknak amit linkeltem (meg magának is)
Mert azt mondja 100km/h felett (!!) 10% de a 80km/h hogy lenne már 100 felett?[ Szerkesztve ]
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
-
Integra
titán
válasz Shadowfax #9201 üzenetére
ááááá
mert 1000x lett leírva
hát ja, ha lenne ignore gomb és a topic csengettyűs sipkásait kilehetne szűrni, máris ott lenne a sok használható válasz
a lehúzással semmire se mennek.
az a baj, hogy a valós változásokhoz keményen kéne dolgozniuk, kimenni és tudatosan célirányosan ellenőrizni és irányítani és büntetni, beragadt kereszteződések, tilos parkolás, nincsen index etc... és jó hangosan bejelenteni ezeket rendszeresen hogy kit és hogy és mennyire bírságoltak.
kikell vinni 30 rendőrt a nyugatiba és egész nap mindenkit büntetni aki beragad..
és aztán tévében mondani, hogy kérem ma ennyi embert büntettünk ennyire mert bent ragadt, mert azt hitte hogy ő még átfér. hát így járt.
pillanatokon belül megtanulnák az emberek.
aztán ha megint elkezdenek elszemtelenedni, megint kimenni, jót büntetni..
az x márkás villamos sínen parkoló jeepekkel meg különösen példát kellene statuálni, nonsense hogy 15+ millás autókra nem vonatkoznak szabályok..
és megint csak bejelenteni hogy őt kérem 2kilóra megvágtuk mert egy kerület forgalmát akadályozta 1 órán át. és a fényképet is bemutatni.
de az hogy 2-3 traffi bemér egymás után, egy olyan szakaszon ahol sem iskola, sem rendelő se semmi nicnsen, ez minden csak nem morál és közlekedés változtató működés...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Skót
aktív tag
Értem én, hogy sebességcsökkentés miatt van kint és okkal, csak szerintem nem következetes.
Ottvan oldalt, hogy 100km/h felett (!!!) 10-20% - 30k erre a 80-as táblánál is 10%-tól már 30k és erről kérdeztem, hogy akkor erre gondolt-e PHérték kolléga és, hogy ennek így nincs értelme (sztem) a 80km/h akkor vagy az 50-100km/h közé eső részbe tartozik, vagy akkor legyen úgy hogy lakter-lakter kív-autópálya.De sztem az kicsit furcsa, hogy akkor lakott területen kívül 80-as táblánál lehet menni 20%-al többet azaz 96km/h-át de autópályán meg már csak 88km/h-át...
Erről a táblázatról mondom: [link] alsó sor %-os oszlop teteje és a 80-as táblánál oszlop.
Remélem sikerült átadni amire gondolok.
mod: a táblázat többi része ahogy nézem illeszkedik ahhoz hogy 0-50 --> 30% 50-100-->20% 100+ -->10% csak az a "100+-os résznél 80-as tábla" rész nem passzol a logikába (ha csak én nem értem akkor meg valaki sötétítsen fel hogy miért is meg hogyan van az ott)
[ Szerkesztve ]
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
-
I_Am
veterán
Persze, hogy értelek. De pályán nem csak "tábla" korlátozhat, hanem mondjuk ha dugó alakul ki akármi miatt, akkor elektronikus "tábla" is. Lehet ez tartozik abba a részbe.
Vagy M3 Bp-i szakasz, amikor 100, aztán 80-as táblát kapsz.[ Szerkesztve ]
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
Shadowfax
addikt
válasz Integra #9215 üzenetére
Egyetértek a javaslataiddal. Egy óriási gond van: nincs elég rendőr ehhez. Közlekedési rendőr meg pláne. Valami miatt nem egy túl vonzó pálya ma Magyarországon.
Az, hogy a traffizás mennyire fog bevállni, még pár hónap kell. Ha javulnak a baleseti statisztikák, akkor már volt értelme. (A gyorshajtás okozza a halálos közúti balesetek legnagyobb %-át.)
A következő lépés pedig az, amiket felsoroltál. Nyugaton is így kezdték a hatvanas években, talán mi is megérjük azt, hogy normálisan lehet majd közlekedni útjainkon. -
Skót
aktív tag
Aham, akkor ez a kivétel ami erősíti a szabályt
mod: pH érték --> pontosan, nem a szigor hiányából hanem a sok sötét fejből ered a közlekedési morál züllése.
[ Szerkesztve ]
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
-
Integra
titán
válasz Shadowfax #9220 üzenetére
pont a rendőrhiány miatt kell látványosan médiát felhasználva odacsapni, de úgy, hogy az valóban értelmes legyen, olyan amit az emberek meglátnak a híradóban és azt mondják, hogy na végre valami olyat tesznek amire aztán valóban szükség van.
meg sok ilyen apró dolog ami nem feltétlen a legnagyobb megoldás, de a morálon talán javítana....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
zsid
senior tag
Az e két 80as oszlop elég érdekes szerintem ( inkább hülyeség ).
Autópályán haladó tehergépkocsi/autóbusz -ra engedélyezett sebesség 80km/h. Ha a delikves 90nel megy , mint általában, akkor az egyik szerint nincs bünti, a másik szerint 30 000. Akkor ilyenkor melyik a mérvadó? ( bár nemértem mit keres a 100+ sorban egy 80as, még akkor is ha autópálya... )
<tRucKdriFteR>
-
Skót
aktív tag
válasz Shadowfax #9223 üzenetére
Lehet ez is, bár ha megnézed idehaza is sok ember van aki szabályosan autózik, nem kellett eddig se túl nagy ráható erő, hogy betartsa a korlátozásokat.
Lehet kint több ilyen volt/van mint kishazánkban, ezért mondom, hogy a sötétség a fejekből jön és amiatt közlekedünk úgy ahogy, és nem azért mert nem elég szigorúak a szabályok.
zsid: igen énis ezért tettem fel a kérdést hogy miért van az hogy a 100km/h feletti büntetésekhez hozzávették a 80-as táblát...
Ezért lenne jó tudni, hogy akkor hogyan is csoportosítják az engedélyezett túllépést/ bírságokat.
Amúgy meg volt rá feljebb válasz, hogy miért lehet valószínüleg[ Szerkesztve ]
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
-
zsid
senior tag
Ha a #9218ra gondolsz, akkor olvasok is. A korm. rendeletet nem olvastam el, de számomra az érthetetlen, hogy egy 80km/h-s sebességkorlátozást miért büntetnek másképp közúton, mint autópályán. Értelmetlennek tartom, még akkor is ha a korm. rendelet külön részt szán arra, hogy autópályán a 80km/h korlátozás túllépésének büntetése, a 100 fölöttiekkel megegyező módon történjen.
<tRucKdriFteR>
-
parandroid
nagyúr
válasz pH érték #9222 üzenetére
Nem a szabályokat kell szigorítani, hanem a büntetéseket. És most pontosan ez történt.
Ha jól megnézed, a szabályok még enyhültek is: eddig 10% sebességtúllépés felett alapból büntettek, most 50-es korlátozásnál akár 30%-os túllépést is megúszhatsz.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
pH érték
aktív tag
válasz parandroid #9229 üzenetére
Ja elírtam.
-
Shadowfax
addikt
válasz feel good #9231 üzenetére
Tenyleg ilyen nehez ezt felfogni?...
ez meg jön és benyögi,
Nem vagyok "ez".
Még szerencse, hogy a topikban mindenki más érti, miről beszélek. -
Skót
aktív tag
válasz Shadowfax #9234 üzenetére
Csak bántja az igazságérzetét, ennek próbál meg hangot adni.
Kicsit sztem mindannyiunkat zavar, hogy egy ekkora suttyó száguldozik és alig valami büntetéssel megússza (tettéhez képset).
Dehát akkor másképp büntettek, ez van, majd máskor jobban megszívja.[ Szerkesztve ]
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
-
nagyúr
válasz Shadowfax #9237 üzenetére
az ilyenek bűnhödjenek csak, persze.
de engem egy kicsit azért frusztrál ez az új táblázat, pláne ismerve, hogy mennyi 60-as, és 40-es tábla van kint feleslegesen.
Ui. amúgy vannak olyan szabályok, amiket úgyse tart be senki.
ilyen pl. a stop-táblánál való kötelező megállás. Elvileg meg kell állnia a keréknek, akkor is, ha nem jön senki. Senki nem tartja be. 6 büntetőpont.
vasúti átkelő.
a három keresztes táblától a túloldalon lévő három keresztes tábláig tart a vasútátkelő területe. Ez olyan 200 méteres hossz. Lakott területen belül 30, azon kívül 40 a megengedett sebesség. Hányan tartják be? Senki. 6 büntetőpont.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
Shadowfax
addikt
válasz Integra #9224 üzenetére
Igen, a médiának ebben nagy szerepe lenne. Szerencsére van 1-2 műsor, ahol ilyen témákat is felvetnek.
Mint pl. a TV2 Naplójában: a mecseki száguldozó motoros, a rokkantparkolót jogtalanul használók, a gyalogátkelőhely járdáján félórát várakozó gyalogosok, akiket senki sem enged át, stb.
De sokkal több műsor kellene erről, meg társadalmi párbeszéd, mert ez így nem nagyon mehet tovább. -
Shadowfax
addikt
-
Integra
titán
válasz Shadowfax #9239 üzenetére
az a baj, hogy a végén egymást fogjuk feljelentgetni, ha túl közösségi portálra fog épülni ez az egész
ez sajnos elkerülhetetlen....
a nyílvánosság ereje hatalmas, nap mint nap látjuk, de a visszájára is elsülhet
ami durva az az, hogy noha lemennek ezek a papp gergely riportok de semmi se változik, nem látnám hogy olyan riport van, hogy a rendőrök ott állnak a papp geri mellett és a tv2 felvételei alapján, mint bizonyító erejű felvételek eljárást indítanának a szabálytalankodók ellen...
itt kéne kezdeni...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Cs.Orsolya
aktív tag
válasz Shadowfax #9240 üzenetére
Ki szólított?
Itt egy kis csemegézni való, ha még valaki nem tudná.
Kaptam:"Automata traffipaxokat szereltek az alábbiakban felsorolt helyeken lévő közlekedési jelzőlámpákba Budapest területén. Az alábbi lista tuti, mivel a felszerelő cégtől jött:
a Róbert Károly krt-on a Róbert Károly krt. és a Reitter Ferenc utca sarok után következő első lámpasor
Ferenc krt. - Üllői út sarok
Rákóczi tér, József krt. (Nyugati felé)
Attila utca - Alagút sarok
Hegyalja út - Jagelló út sarok
Fehérvári úti piacnál
Budafoki út
Margit krt. - Bimbó utca sarok
Moszkva tér
Kőbányai út (Egészségháznál)
Kőbányai út - Könyves Kálmán krt.
Szentendrei út felüljáró + minden lámpasor
Csillaghegyi elágazásig
Flórián tértől a Tímár utca irányában három lámpasor
Szamuely utca - Petofi híd felhajtónálAz automata traffipax lényege, hogy piros lámpánál lefotózza a tilos jelzésen áthaladó járművet, zöld jelzésnél pedig a kereszteződésen (mért szakaszon ) az áthaladási sebességet.
A sebességmérő műszer három fotót készít és rögzít a kereszteződésben."
"Aki a meséket megtalálja, az élet forrásából iszik."
-
Integra
titán
válasz Cs.Orsolya #9242 üzenetére
jjjjaaaaaaaajjjjjjjjjj....
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
brd
nagyúr
válasz Shadowfax #9220 üzenetére
Szinte mindenhol elfelejtik megemlíteni, mert nyilván médiaértéke van, ha lehagyják a szót (de sok szellemileg sötétre még így sem lehet hatni, pedig egyszerűbb 1 szót megérteni, mint kettőt, de hát mit várunk egy olyan országban, ahol sokan képesek úgy bekapcsolni az övet, hogy az ember háta mögött és nem őt védve helyezkedik el, csak, hogy ne sípoljon), de valójában a relatív gyorshajtás okozza, okozhatja a baleseteket, nem önmagában a gyorshajtás. Aprónak tűnő, ám lényeges különbség, mely még akkor is így van, ha sokan nem képesek megérteni a különbséget (nem rád gondolok).
Pl. a Hortobágyon, a 3 km egyenes, tök üres (jó minőségű) úton, az úttól balra-jobbra 100-200 méterre sehol senki, és szemből sem jönnek, a 150 km/h sem lesz veszélyes, viszont a körúton a 40 is lehet az, a járdához közel... pedig az első esetben komolyan vétenék a szabályok ellen, a második esetben meg nem. Csak, hogy a szélsőségeket említsem.Én félek amúgy attól, hogy ezzel a szabályzással 2 baj lesz megint: ismét valaki ismerősei járnak jól, és megint nem azokat fogják elkapni/büntetni nagyrészt, akik a balhét csinálják. De a statisztika jó lesz, lehet mellett döngetni majd az illetékeseknek, csak éppen mégjobban rohad majd belül.
The only real valuable thing is intuition.
-
Fori23
őstag
válasz parandroid #9184 üzenetére
Ezek AVH-s ivadékok, és semmit sem tesznek önzetlenül
A törvény azt is tartalmazza, hiába van bizonyíték arra, hogy ki vezetett (menetlevél, igazolás két tanu aláírásával stb.), ha az nem AKAR vagy TUD fizetni, akkor az üzembentartón hajtják be Ez viszont alkotmányellenes, ezt támadták meg többen (fuvarozók, jogászok..)
Mert ez az egész a pénzről szól! Biztosítják a leendő magántrafis haverokat a biztos bevételről-> lásd. első mondat"mert ugye ritkán lát az ember egy futó gépben lángoló vinyót"-wnix
-
Integra
titán
válasz Cs.Orsolya #9245 üzenetére
te kis hoaxqueen
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Cs.Orsolya
aktív tag
válasz Integra #9247 üzenetére
A páciens megnyugtatásáért mindent!
Akár még igaz is lehet amúgy... Nem mintha engem érintetene a dolog. Gyalog a maximális közlekedési sebességem 6km/óra. Ha futok néha elérem a 10-et is. Majd csak nem kapcsolnak le gyorshajtásért."Aki a meséket megtalálja, az élet forrásából iszik."
-
adalbert1
veterán
Rég tanultam már a kresszt, ezért kérdeznék tőletek valamit.
Az oké, hogy a kereszteződés feloldja az előzőleg kitett sebességkorlátozó táblát, de ez vonatkozik akármilyen putri kis földútra is?
Tehát megy a főút, 60-as tábla, mondjuk 300 m-re van egy földút szerű leágazás.
Vagy ugyanez, csak egy betonút, de csak 1 tanyához vezet.Szerk.: még egy hülye kérdés:
Ha van kint egy 50-es tábla, de az egész forgalom 70-nel megy, akkor az a fontosabb, hogy ne akadályozzam a forgalmat, vagy hogy betartsam a sebességkorlátozást?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs