- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Telekom mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy A52 - royal cuvée
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
ph Tajpeji kiruccanásunk hetén többek között notebookok, monitorok, NAS, szimulátor-kiegészítő és kompakt hűtő igyekszik árnyékot találni.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
it Az 1,7 billió dollárt kezelő norvég állami vagyonalap jelezte: nem szavazzák meg Elon Musk 56 milliárd dolláros juttatási csomagját a Teslánál.
-
Mobilarena
A topikban minden törvénytelen módszer megvitatása tilos!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dethroner
veterán
válasz dethroner #11578 üzenetére
Sikerült megszerezni a kérdéses októberi fizetési papírt. Szóval a kérdésem az lenne, hogy ha 127500 a bruttó alapbér, ezen adatok alapján meg lehet-e állapítani, hogy az október 23-ai munkaszüneti napra kapott-e bért?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
nagyúr
válasz dethroner #11601 üzenetére
Milyen munkarendben dolgozik? Mi volt az eredeti beosztása, az változott-e? A hónap mely napjain volt beosztva eredetileg és mely napjain rendkívüli munkavégzés elrendelésével? Van KSz az adott cégnél? Van munkaidőkeret? Ha van, milyen?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
dethroner
veterán
hétfőtől péntekig, napi 8 órás munkarend, 3 műszakban. Szeptember végén kezdett, ez az október volt az első teljes hónap, így beosztása nem változott. Minden munkanap dolgozott. Nem volt rendkívüli munkavégzés. Munkaidőkeret nincs. Kollektív szerződés sincs.
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
nagyúr
válasz dethroner #11603 üzenetére
KSz a Kollektív Szerződés rövidítése, bár közvetítőcégnél nem szokott lenni.Az általad leírt esetben nem jár neki külön pénz a fizetett ünnepnapra, a normál havi fizetését kell kapnia, ahogy mindenki másnak is normál munkarendben, havibéres alkalmazás esetén, mivel a hónapra eső munkaszüneti napokra (hétvégék és ünnepnapok) mentesült a munkavégzés alól. Októberben 21 munkanap volt, 9 hétvégi nap, plusz 23-a, így szerepel a bérpapírján is, tehát az így szerintem rendben van.A tv-i hivatkozást itt találod: Mt. 149. § (2), a lényege:
"Havi bérrel díjazott munkavállalók esetén a távolléti díj meghatározott időszakra járó összegét az általános munkarend szerinti munkaidő alapján számított egy órára járó bér alapulvételével kell kiszámolni. E szabály előnye, hogy a munkavállaló távolléti díja hónapról hónapra nem ingadozik számottevően a munkanapok számától függően, míg a korábban alkalmazott fix osztószámos rendszer alkalmazása során ez gyakori volt. Az Mt. 149. § (2) bekezdése lehetővé teszi, hogy a távolléti díj alapbér- és pótlékátalány-részének teljesítését külön számítások nélkül, az alapbér kifizetésével teljesítse a munkáltató. Fontos, hogy a munkáltató e könnyítés alkalmazása esetén se feledkezzen meg az irányadó időszakban kifizetett bérpótlékok alapján járó távolléti díj rész kifizetéséről."[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
dethroner
veterán
Tehát nem számít hogy nincs feltüntetve hogy volt az adott hónapban fizetett ünnep, gyakorlatilag az ő esetében ugyanannyi a bére akárhány munkanap van az adott hónapban, akár van fizetett ünnep, akár nincs, a bér mindig ugyanannyi? Jól értem?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
nagyúr
válasz dethroner #11605 üzenetére
Igen, függetlenül a munkanapok, ünnepnapok, szabadságnapok számától, a fix havi bére ugyanannyi lesz. Ezen csak a pótlékok, prémium, rendkívüli munkavégzés, betegállományban töltött napok száma alapján lehet változás. Ez minden normál ötnapozó, havi béres munkavállaló esetében így van.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
gergo5991
őstag
sziasztok megint en lennek, lenne egy olyan kerdesem hogy a szerozdesemben es amugy is semmilyen dolgot nem irtam ala a munkahelyemen amiben engedelyt adnek arra, hogy munka kozben levideozzanak, es az szerepeljen vagy egy online feluleten vagy magaban a TV-ben. Pontosan nem tudom mit kameraztak, de ugy velem a hatterben benne lehettem, ez mondhatni egy ceges rendezveny volt es elofordulhat, sot biztos vagyok benne hogy rakta leszek a felvetelen. ilyenkor mi a teendo hova fordulhatok ?
-
őstag
válasz gergo5991 #11607 üzenetére
jól értem hogy nem adtál engedélyt arra hogy rólad felvételt készítsenek de ezt talán megtették és ez esetleg meg nem nevezett helyen talán megjelenhet?
mégis mi a fas@om a kérdésed?
mivel akarnál hova fordulni?
mivel sértette meg kicsoda és mikor és hol milyen jogodat??????cryptot minden termékemért elfogadom
-
bubi92
őstag
sziasztok!
édesanyámék vásároltak egy mosógépet ami elromlott. a forgalmazó 4 év garanciát vállalt rá, viszont a gyártó csak 2-öt.
anyám szept 14.én bement az üzletbe és jelezte ezt. nem kapott semmiféle jegyzőkönyvet.
hat nap alatt sikerült eljutni odáig, hogy légyszi küldjük már be megint lefényképezve a garijegyet, mert ők elfelejtették. még aznap megkapták.
anyám szept 22.-én azért csak rájuk írt, hogy mi a bré van. okt11.-én sikerült írniuk egy mailt, hogy az üzlet épp a gyártóval próbálja megvitatni a problémát.
nagy ugrás az időben
okt 24.-én én írtam nekik, hivatkozva az 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 4 és 5 paragrafusára.
megint eltelt egy hét mindenféle válasz nélkül.
gondoltam, akkor felhívom őket. egy röpke 30 perc várakozás után sikerült beszélgetnem egy ügyfélszolgálatos lánnyal, aki csak annyit tudott mondani, hogy a háttérosztálynál van a téma, a héten írnak választ.
azóta eltelt most egy hét. semmi válasz.tehát: 2 hónapja nem mosnak anyámék, mert a bolt szarakodik.
milyen lépést tudok tenni, aminek tényleges jogi következménye van?
(#11611) Saint_ igen. bocsi ez lemaradt. két és fél éves a stuff.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz bubi92 #11614 üzenetére
Ez ok, de ez a Whirpool Premium programos + két év? Mert ott a gyári 2 év jótállással egyezik meg, viszont neked kell regisztrálnod.
Jogilag, kb. annyit tudsz tenni sztem, hogy az eladónak, a forgalmazónak, és ha ismert, akkor a szerviznek írsz egy tértis levél, hogy amennyiben x időn belül nem javítják/cserélik a terméket, akkor elállsz. Ez mondjuk az elvesztegetett időt, és a 2 hónap mosatlanságot nem fogja kompenzálni.
Fordulhatsz még a fogyvédelemhez, írhatsz az adott cégek panaszkezelésére is.
Sajnos nem egyedi a problémád, ha rákeresel a Whirpool javítási határidőkre, akkor sokan panaszkodnak erre.
No money, no honey.
-
Egon
nagyúr
Folyt. köv.
Megpróbáltam kikérni azt a szerződést a T-től, amit valaki a nevemben, az adataimmal visszaélve kötött. Mivel ezt a tényt jeleztem a T-nek, nem hajlandóak kiadni a szerződést. Az alábbi levelet kaptam tőlük (adatok általam anonimizálva):Tisztelt X.Y!
Bejelentésével kapcsolatban miszerint nem kötött társaságunkkal szerződést az alábbiakról tájékoztatjuk.
Miután a MT XXXXXXXXX azonosítón nyilvántartott szerződéssel kapcoslatban hamis vásárlásra irányuló jelzését megtette, az Ön által vitatott szerződés dokumentumait nem áll módunkban meküldeni az Ön részére.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy MT XXXXXXXXX azonosítón nyilvántartott tartozása összegét a Z. Zrt. részére engedményeztük. Ebből kifolyólag társaságunk már nem jogosult ügyében eljárni. A jövőben további felvilágosításért a fent nevezett céghez szíveskedjék fordulni.Következik a behajtó cég elérhetősége, dátum aláírás.
Kérdésem a következő: tehetnek ilyet, hogy nem adják ki a nevemben kötött szerződés másolatát? Kérjem esetleg az Infotv-re hivatkozva, hogy tájékoztassanak a személyes adataim kezeléséről (gondolom ennek keretében nem kötelesek a szerződést kiadni)? Vagy hagyjam a fenébe az egészet, és irány a rendőrség?
A behajtó cég szerint nincs náluk a szerződés, azt a T nem adta át nekik.
[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
válasz astorre19 #11617 üzenetére
Egyenlegközlő kimutatást kaptak csak a T-től. Ugyanakkor a kérdéseimre nem válaszoltál.
Ügyvédhez nem mennék, mert az fizetős. A feljelentést megtettem online, várom a rendőrség válaszát.
Egyébiránt úgy fogok majd nyilatkozni, hogy a későbbiek folyamán (amennyiben sikeres lesz a nyomozás) polgári peres eljárásban kártérítést fogok követelni az elkövetőtől, a személyes adataimmal való visszaélés következtében (Ptk. sérelemdíj)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
FordFair
tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. (A "Garancia kérdés, fogyasztóvédelem" topicba írtam, de itt is feltenném a kérdésemet.)
Két napja vettem egy HDD-t az Oázisnál (WD red 8TB). A HDD egy nejlonba volt csomagolva (ESD bag).
Tegnap bekapcsoltam az ugyancsak két napja vásárolt NAS-sal együtt, a NAS hibásnak jelölte, hibás szektorokat jelzett.
Ma visszavittem a boltba, ahol először kívülről nézték át: az eladó talált rajta egy kis sérülést a csatlakozó sarkánál. Szerintük leeshetett.
Majd megvizsgálták, valóban rossz, hibás szektorokkal.A sérülésre hivatkozással feltételesen vették át, "továbbküldik", majd értesítenek az eredményről.
Ami biztos, hogy nálam nem sérülhetett meg, nem esett le. (A vásárlást követő fél órán belül mentem autóval a következő boltba, ahol a HDD-t beszereltem az ott vásárolt NAS-ba, azt pedig vissza a dobozába. Ráadásul ma is a NAS-ban vittem vissza hozzájuk, nehogy sérüljön.)
Hogyan tudom bizonyítani, hogy nem nálam sérült meg/ esett le, ha egyáltalán külső fizikai sérülés történt. Sehogy?
Az Oázisban nem bontottam ki a nejlonból, úgy ahogy volt átvettem, elvittem.
Mit kellett volna csinálnom a vásárláskor? Kibontani, megvizsgálni, körbefényképezni? Bár ha kibontom, akkor ezt a "sérülést" akkor sem vettem volna észre.Mit tudok csinálni? Ha azt mondják, hogy ez a HDD leesett, akkor így buktam 80 rugót?
Ha belegondolok, a boltba szállításkor, illetve a boltban is sérülhetett, vagy már előtte (a nagykernél?) is, főleg, hogy csak egy zacskóban tárolják. A boltban is zacskóban voltak egymásra téve...Csatolok 1-2 képet, amit ma a boltban csináltam a HDD-ről.
Nagyon elkeserítő ez az egész. Nem elég, hogy nem tudom a HDD-t/NAS-t használni + rohangálok vissza a termékkel, még gyakorlatilag meggyanúsítanak, hogy ledobtam a HDD-t + még hazudok is...
[ Szerkesztve ]
-
Met
nagyúr
válasz FordFair #11620 üzenetére
Bizonyítani nem tudod hogy nem nálad esett le, ahogy ők sem hogy nálad.
Jegyzőkönyv nem készült arról hogy milyen állapotban vetted át.Inkább menj át valami hdd-s topicba hogy keletkezhet-e sérülés attól ha kikapcsolt állapotban leesik a földre.
Mert ha működés közben megrázzod akkor az olvasó fejek hozzá verődhetnek a lemezekhez.Ha visszautasítják a garanciát akkor én mindenképpen felvenném a kapcsolatot a WD-al.
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
Mándor
csendes tag
válasz FordFair #11620 üzenetére
Miként lehet érvényt szerezni a javíttatás, csere vagy vételár-visszatérítés jogának?
A kétéves szavatossági idő akkor veszi kezdetét, amikor Ön átveszi az árut.
-Egyes uniós országokban a fogyasztónak a hiba felfedezésétől számítva 2 hónapon belül értesítenie kell az eladót, különben elveszíti a szavatosságra vonatkozó jogát.
-Ha az átvétel óta legfeljebb 6 hónap telt el, elég, ha Ön bemutatja a kereskedőnek, hogy a termék hibás vagy nem úgy néz ki, illetve nem úgy működik, ahogyan azt megvételre kínálták.
-6 hónapon túl a legtöbb uniós országban a vevőnek bizonyítania kell, hogy a termék már az átvétel pillanatában hibás volt, például rámutatva arra, hogy a hiba a termék gyártásához használt anyagok rossz minőségéből adódott.Neked csak 6 hónap után kell bizonyítanod,hogy nem nálad sérült meg a termék.
"Beating chest and drum, beating tired bones again. Age-old battle mine, weapon out and belly in."
-
Mándor
csendes tag
válasz mike1334 #11623 üzenetére
Igaz.De előtte ott van,hogy hibás vagy nem úgy néz ki.Ebben az esetben a nem úgy néz ki nagy valószínűséggel összefügg a hibával.Minden lehetőséget meg kell ragadni az önvédelemre.A boltban egymáson voltak a vinyók 'zacskóban'+A boltos megállapítja,hogy leeshetett.Micsoda véletlen...
Eleve nem kellett volna átvenni...
"Beating chest and drum, beating tired bones again. Age-old battle mine, weapon out and belly in."
-
mike1334
veterán
válasz Mándor #11624 üzenetére
A nem úgy néz ki nem ezt jelenti. Hanem, hogy mondjuk ott volt a kitett mintadarab, raböksz, hogy olyat kérsz, erre más van a dobozban. Ha fizikai sérülés okozta a hibát nem sok mindent tehetsz. Tudom nehéz megoldani, de ki kell próbálni. Amúgy lenne 3 munkanapja a vételtől arra, higy ne javítást, hanem cserét kérjen, ha hibás a termék. De itt vélhetően külső hatás okozta a hibát, erre nem terjed ki. Gondolj bele...veszel egy vázát...majd visszaviszel egy marék cserepet, hogy hát csere lesz...sarkított példa, de érted...
...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
Brekk
addikt
válasz FordFair #11620 üzenetére
Azért azt érdemes lenne tudni, hogy mi mindent megteszük a csere megoldásáért, hasonló esetben 10ből 9X kiverekedtem már a cserét, miközben ezt a HDD-t a városban a kiskerek 90%ban át se vették volna. Tehát nálunk nem csak a "majd lesz vele valami" garancia folyik, hanem én addig veszekszem ilyen esetekben ameddig nem sikerül megoldani. Egyébként úgy néz ki már sínen van a dolog.
A mi helyzetünk sem könnyebb, szeretnénk ha mindenki elégedeten távozna, de tény, hogy a HDD sérülten érkezett. Sosem fog kiderülni hol sérült meg, és szerintem senki nem gyanúsított meg semmivel.És ha már itt tartunk, mindenki nézze át a HDD-t amit vesz, hogy a sarkai rendben vannak-e mikor megveszi. Jobb megoldás nincs sajnos.
http://www.oaziscomputer.hu - Professzionális monitorok szakértőktől.
-
Top cat
őstag
Arra még nem gondoltatok, hogy ha vesz valaki valamilyen (különösen ilyen nagy értékű) eszközt ott előtte kibontani és megnézni nincs e rajta külső sérülés?
Azt én egy életre megtanultam ha veszek valamit személyesen, ott helyben megnézem.
Saját rossz tapasztalat:
Havernak kellett összerakni pár éve egy komplett Inteles gépet.
Egy helyben vettünk meg mindent. Az alaplap amit kinéztem nem volt és ott kellet eldönteni mi lesz helyette.
Kinéztem egy típust volt belőle két darab. Srác leveszi az egyiket belenézünk a dobozba.
Az antisztatikus zacskón keresztül megnéztem, elég a felszereltsége jó lesz.
Azt megjegyeztem, hogy nincs az alaplap alatt szivacs. " Ó ez már régen nem divat" volt a válasz.Otthon kinyitom a foglalatot és jött a meglepi
Szanaszét kócolva a foglalat tüskéiA csávó aki adta elég arrogáns volt. Biztos nem náluk sérült meg...
Végül szerencsére a főnökasszony rendes volt és kicserélte. Azt mondta, hogy majd ő a nagykerrel elintézi.
Érdekes módon a másik alatt ott volt a szivacs, ami már régen nem divat -
Brekk
addikt
válasz Top cat #11629 üzenetére
Hogyne gondolnánk rá, de lehetetlenség mindent egyesével átnézegetni, ráadásul rengetegen ragaszkodnak hozzá hogy bontatlanul vigyék el a dolgokat. Sajnos ez van, előfordul.
Inkább azt mondom, amit te is, hogy mindenki bárhol is vásárol nézze meg amit vesz, mi is minden ilyen kérésnek eleget teszünk. Sokan pl. messziről jönnek valamiért, ott is előnyös ha akár be is kapcsolják a terméket elvitel előtt. TErmészetesen nem egy alaplapra gondolok, hanem pl. monitorra.http://www.oaziscomputer.hu - Professzionális monitorok szakértőktől.
-
FordFair
tag
Köszi a választ mindenkinek!
A fő probléma, hogy senki nem tudja, hogy hol keletkezett a sérülés, a gyárban, a nagykerben, a kiskerben, vagy pl. valamelyik szállítás közben, bezacskózva ezt nem is lehet megállapítani szerintem.
(#11628) Brekk
Köszi a választ Neked is, és a pozitív hozzáállást.Így utólag, valóban ki kellett volna bontanom, de őszintén, az fel sem merült bennem, hogy kívülről látható fizikai sérülés lehet rajta. Mivel, ha nincs és nem jó a HDD, akkor nyilván gond nélkül cserélhető. Amúgy sem sűrűn veszek HDD-t, legutóbb 5 éve vettem...
Az eladó sem mondta, hogy bontsam ki, de ez nyilván nem számít.
Másrészről, ha ki is bontom és átnézem, én nem vettem volna észre ezt a sérülést. Ezek szerint, ha legközelebb veszek HDD-t, akkor bontsam ki és fotózzam körbe? + a legjobb lenne vinni egy laptopot + egy külső házat ott helyben letesztelni?Persze értem azt is, hogy a vevő valóban földhöz vághatja vétel után a HDD-t és ez nem lehet a bolt hibája...
Mondjuk azt sem értem, hogy miért csak egy zacskóba csomagolják a gyártók ezeket, 80eFt szerintem senkinek sem kis pénz.
Igaz az is, hogy "senki nem gyanúsított meg semmivel", valójában viszont így néz ki a dolog, tekintve, hogy azt sem mondtátok, hogy lehet, hogy már sérülten adtátok át a HDD-t. Persze, ezt is megértem.
Mondjuk, úgy általában viszont az eladók is átnézhetnék az eladott terméket legalább olyan alapossággal eladáskor, mint amilyen alapossággal átnézik garanciális visszavételkor...
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
A külföldi rendelős topicokban időnként előkerül egy érdekes kérdés. Aszerint bizonyos termékek vám
vizsgálatánál valamilyen jogvédő irodát kérnek fel, hogy ellenőrizzék a termék eredetiségét.
Ha hamisnak nyílvánítják, akkor a jogvédők ügyvédje direktben megkeresi a megrendelőt fenyegető levéllel, amelyben arra próbálja rávenni, hogy a jogi védelmére kérje fel a jogvédők ügyvédjét, aki teljhatalommal kiszolgálja a jogvédő iroda igényeit. Ezért pedig egy magasabb összegek akar kérni tőle.Konkrét eset dokumentumokkal: [link]
Nekem úgy tűnik, hogy ez erősen visszaélés jellegű dolog:
- a navos szakértő a megbízással együtt kapott személyes adatokat (miért is kellett ez a szakértéshez)
- a személyes adatokat felhasználva megkeresi közvetlenül a megrendelőt, hogy képviselné őt
- a megrendelő képviseletét a másik ügyfele javára látná el és félrevezető információkkal próbál ügyvédi díjat, kártérítési díjat követelni. Lényegében korlátlan jogot akar kapni a megrendelő érdekei képviseletére, amit a másik ügyfele (márkatulajdonos) előnyére és saját gazdagodására használna. Egyáltalán hogy képviselheti mindkét oldalt?Külön érdekesség, hogy a posta törvény szerint kiadásig a feladó tulajdona a küldemény (2012. évi CLIX. tv. 41.§ 5 bek.t). Viszont ezzel kétes gyakorlattal bárkinek a címére lehet rendelni kétes eredetű termékeket, mert úgy a címzettet fogják fenyegetni, büntetni.
Mi a véleményetek? Nekem úgy tűnik, hogy a nav hanyagul kezeli a személyes adatoakat. Az ügyvédi iroda jogásza pedig visszaél az így megkapott személyes adatokkal és megpróbálja megtéveszteni a megrendelőt.
Emlékeztet a német pornós zsaroló ügyvédes esetekre. [link], [link]szerk: a küldöldi rendelős topik aktuális ilyen témájú beszélgetése például ma [link]
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz mike1334 #11633 üzenetére
köszi, megtaláltam [link]
Viszont egyik kérdésemre sem tartalmaz választ az akkori beszélgetés. Csak a letagadás, kibújás lehetőségeit feszegették. Azt nem, hogy eleve visszaélés-e, etikátlanság-e, összeférhetetlenség-e amit az ügyvéd művel. A személyes adatok harmadik fél számára való kiadását nem is említve.btw, ez tűnik a legfrisebb releváns leírásnak [pdf]
"3013/2016. útmutató a szellemi tulajdonjogok védelmében bevezetendő vámhatósági intézkedésekről"[ Szerkesztve ]
-
mike1334
veterán
válasz azbest #11634 üzenetére
Így működik a rendszer, szvsz a jogtulajdonos megbízott egy ügyvedi irodat, hogy képviselje, ahhoz kellenek adatok, hogy meg tudja tenni a jogi lépéseket nem? Amúgy, ha jól rémlik Nav honlapján van róla anyag.
...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
azbest
félisten
válasz mike1334 #11635 üzenetére
Nemrég beszerkesztettem még egy linket, ami nagyon jól összefoglalja a nav gyakorlatát. Az a legfrisebb [3013/2016. útmutató].
hopp előbb rosszul linkeltem, nem a weblapos link volt... buta chromeos pdf megnyitásA leíársból úgy tűnik, hogy a jogvédőt azért keresik meg, hogy véleményezze meg, valóban jogsértő e a termék. S ha jogsértőnek tartja, akkor hozzájárul-e a megsemmisítéséhez. Ha ő vagy a megrendelő nem járul hozzá a megsemmisítéshez, akkor jön az, hogy jogi lépéseket indítványozhat és a nav bizonyítékként tárolja tovább.
Abból ki is bukik, hogy miért tolják a címzett (nyilatkozattevő) arcába az előre megfogalmazott válaszlevelet. Alapesetben a tárolás és megsemmisítés költsége a jogosultat (jogvédőket) terheli, akkor is, ha kiderül, hogy valójában nem jogsértő a termék. A jogvédők által adott nyilatkozat viszont tartalmazza azt, hogy a címzett magára vállalja a költségeket.
Az is kiderül, hogy a vámhatóság saját raktáráért nem kell fizetni, a jogvédő maga is megsemmisítheti, de ha a navot bízza meg ezzel, akkor ki kell fizetnie azt.De az 5ös pont is érdekes lehet, mert nem kereskedelmi esetben nem kell eljárniuk. Bár itt mivel nem poggyászról van szó, lehet nem számít.
Valószíműleg azért akar a jogvédő 5 napon belül választ, mert nekik is 10 napon belül kell jelezniük, hogy mit lépnek. Ha 5 napon belül feljogosítjuk őket arra, hogy kifizetjük helyettük a költségeket és még munkadíjat is adunk, akkor persze, hogy lépnek az ügyben, megéri. Ha a nav-nak nyilatkozunk, de nem vállaljuk magunkra a költségeket (kihagyjuk azt), akkor alapból nekik költséget okoz (doksi 70-76os pont), hogyha beleállnak az esetbe. Akkor legfeljebb bírósági úton tudnának megtérítést kérni, ami elég fura, tekintve, hogy sem tulajdonosa sem birtokosa nem lett a címzett a küldeménynek.
(#11637) mike1334
ha tippelnem kellene, akkor egy 5 ezer forintos kacatba beleállni nem éri meg nekik. Kivéve, ha a címzett nyilatkozik, hogy ő fizeti az eljárást (balek). Főleg, hogy úgy tűnik a címzetten nem is tudják behajtani. Szóval, így talán az a legolcsóbb nekik, ha jogosultként nem nyilatkoznak a nav felé semmit, s akkor vagy továbbdobja a nav, hogy nem is történt semmi, kézbesíthető, vagy megsemmisíti a címzett nyilatkozat a alapján (de azt ki fizeti ki akkor... a jogvédő? )De mindenki a maga döntéseinek felelőse.
[ Szerkesztve ]
-
BornToBePuli
aktív tag
Vagy csak az "adóseriff"-nek kell szólni.
Read only felhasználó
-
do3om
addikt
Hi
Olyan témában kérnék segítséget hogy a szomszédban lévő kutya egy "kicsit" sokat ugat. Ha rájön elkezdi este 7-kor és reggel 5-is nyomja!! Nem hiszem hogy ez normális, szerintem enyhén zavarodott az állat. Nekünk is van 2 de azok szépen alszanak ha hallanak valamit ugatnak vagy 10 percig majd amikor úgy ítélik hogy már nincs mit akkor abbahagyják. Na ez a gyagyás kutya nem ilyen, áll egy helyben vagy körbe futkározva ugat megállás nélkül mint amikor valakit van ott, tehát nem csak jelez hanem teljesen zavarodott.
Na ezt így több mint 1 év után meguntam és ma szeretném megtenni a megfelelő lépéseket ebben kérnék segítséget. Természetesen lett szólva szépen is de értelmetlen.
Mire tudok hivatkozni, amivel valamit elérhetek?
Mindenképp szeretnék feljelentést tenni, rengetegszer szóltam, van másik házuk ahol laknak de ezt itt az üresben tartják hogy az agyunkra menjen. A közbiztonság egyáltalán nem indokolja hogy itt tartsák! Eszébe sincs elvinni hogy ott basztassa őket.
Akinek van tapasztalata vagy tanácsa kérném ossza meg, milyen jogom van ez ellen az állapot ellen fellépni.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
do3om
addikt
válasz philoxenia #11642 üzenetére
Már annyiszor szóltam nekik hogy túl gyanús lenne.
Ma a hivatalba vittem be egy panaszlevelet és szóltam hogy amennyiben nem érnek el semmit akkor a következő a jegyzőhöz megy. Nem túl vicces 4 műszakban úgy dolgozni hogy az a rohadék egész este ugat. Várom hogy vége legyen az éjszakás műszakbak és este alhassak megint 2 hétig erre ez a dög nem hagy. Viszont nappal tudok aludni az éjszakás után mert ő is akkor alszik bent a melegbe, aztán kirakják frissen kipihenten hogy egész este ugasson.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
etejedu
őstag
Üdv!
Ha egy termék meghibásodik majd kicserélik arra meddig él a garancia?
A cég üzletpolitikáját ismerem:
"...a csereként adott hardverre a garancia eredeti időtartama lejártáig vagy harminc (30) napig vállal garanciát (attól függően, hogy melyik időtartam a hosszabb),..."Viszont ezt nem tudom:
"...kivéve, ha a vonatkozó helyi jogszabályok ennél hosszabb garanciális idő vállalását kötik ki."Ennek hol lehet utána nézni?
[ Szerkesztve ]
-
do3om
addikt
válasz philoxenia #11644 üzenetére
Ja, nem. Akkor nem arra gondoltál hogy a kutyamennyországba ugasson tovább?
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
aktív tag
válasz etejedu #11645 üzenetére
Polgári törvénykönyv: 6:163. § [A kellékszavatossági igény elévülése]
(5) A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.No money, no honey.
-
gergo5991
őstag
Sziasztok, garanciáztatni szerettem volna egy terméket amit weboldalon keresztül rendeltem, de a felhasználási feltételekben leirták hogy csak saját felelőségre rendeljek, és hogy bármi féle kártérités vagy felelosségvonás alól a weboldal mentesiti magát. Az érdekelne hogy ezt mennyire lehet megtenni hogy a weboldal lemond minden jogáról ami a felelősségvonásra és ugy kb az egész oldal üzemeltetésére vonatkozik.
Ennyi erővel árulhatok én is tegyük fel mérgezett kaját, és ha valakinek baja származik belőle én mentesitve vagyok a feleloség alól mert leirtam hogy nem vállalok feleloséget érte?
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Spórolós topik
- XGS24 - Bitang jól néz ki a most bejelentett Clair Obscur: Expedition 33
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Fűnyíró topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen