- Azonnali mobilos kérdések órája
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy A52 - royal cuvée
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Telekom mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
Hirdetés
-
XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
gp A franchise legújabb részében visszatérhetünk a Sera felszínére egy régi ismerőst irányítva.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
ma A TWS füles képmozaikot, a Watch FE ártippet kapott.
-
Mobilarena
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Neck
veterán
Ezzel együtt, egy akciós árú T300 + akciós T-LCM pedál most ár/érték arányban eléggé bestbuy szerintem. Fana CSL elite nem jobb annyival, amennyivel drágább, a Logitól meg (szerintem) ad élményben annyival többet, amennyiben akciós áron többe kerül.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
FLx
addikt
Amikor jol akciozzak a T300-at, akkor mindenkeppen bestbuy szerintem is, azert eleg nagy a kulonbseg a Logi es kozte, foleg a T-LCM verzioval. Fanatec erdekes kerdes, az alap CSL Elite olyan hatareset dolog, ha az elobb emlitetthez viszonyitjuk. De ha valoban olyan lesz a DD mint mondjak, akkor azert az is nagyon best buy lesz.
-
fatal`
titán
Ellenben ha úgy nézed, hogy a CSL Elite ugyanannyi, mint a TS-PC, akkor mindjárt jó vétel lesz. Ugyanakkor a TM egyáltalán nem rossz és ha valaki már az ökoszisztémán belül van (értsd vett csere kormányokat a T300-hoz), akkor mindenképpen megérheti az is, ha valaki feljebb akar váltani.
A T300 mindenképpen sokkal jobb kormány, mint a G29, felesleges önigazolást keresni (én is benne voltam ebben a cipőben, amikor a G29-et vettem ) . G29 olcsóbb, a váltója sokkal olcsóbb. Én is ezért váltottam arra a DFGT-ről, most meg a T300-ra akciósan.
-
Joshi
titán
válasz iceman007 #40649 üzenetére
Ahogy FLx fórumtárs is írta, kár volt ezt a hosszú hsz-t írnod. Itt nagyon sokan végig próbáltuk az összes ajánlható kormányt, és nem kérdés hogy a sorrend gyengébbtől a legjobbig Logitech->Thrustmaster->Fanatec. Hogy aztán kinek mire van pénze és igénye, az megint egy más kérdés. Arról nem is beszélve, hogy a gyártók nagyon ügyesen beárazzák a terméküket, még akár a konkurenciát figyelembe véve is.
-
Foose
addikt
Sziasztok! Van egy G29 kormányom,ami asszem év elején volt 2 éves. FFB gyengére állítva kamionos játéknál... Viszont ahogy kanyarodok,picit ugrál a kép,mintha v-sync nélkül játszanék. Kicsit érezni a fogaskereket ahogy "darál" amikor fordulok. Lehet vele valamit kezdeni? Elkoptak volna a fogaskerekek?
Lehet ismersz régebbről,Nrg néven :) Mostanában SirDannyL
-
papirzsepi93
tag
És tényleg nagyon bitang ez a t300-as
Egyelőre még nagyon kezdő vagyok és nagyon furcsa volt kormányozni egy játékot, de lassan megszokom. Mivel soha nem próbáltam még hasonlót sem korábban, csak ffb nélküli kormányt, igy nagyon fura volt, hogy rángatott. Csira vagyok még ehhez, de az ffb erősséget is levettem 50%-ra
GRID-del, horizon 4-gyel meg AC-vel próbáltam ki és nagyon nagy élmény, csak még nem vagyok ügyes. A Dirt Rally 2-őt még nem mertem elinditani
Igazából köszönöm a tippet a kormánnyl kapcsolatban.
Tippeket trükköket, hasznos tanácsokat elfogadok. -
Emunem
aktív tag
válasz iceman007 #40649 üzenetére
Lehet benne valami, de a hsz első fele nem az én véleményem (elvétve a zárójeles résztől) az alsó része már igen, de abban kifejezetten hangsúlyoztam, hogy fény évekkel jobb a TM, és nem értek én se egyet minden ponttal, amit ők mondtak (lásd felfogatás TM-nél mintha űrtechnológia lenne neki, sztem meg tök intuitiv..)
Addig jó, hogy itt sokan megjárták ezeket a köröket, de így összefoglalva nem találtam itt pro/kontra véleményt.
Nyílván ez is olyan, hogy pap vagy paplan dolog, ezért is volt a korrekció egy-kettő helyen.Válasz:
Elektronikusan nem rosszabb, mint a t300 -Itt nem tudom hogy mire gondolt a költő az alatt hogy "elektronikusan" - Sztem alap el. alkatrészekre gondolt, de rákédezek még1xdarabos működés megszokás kérdése - Igen de ez egy jó nagy közhely, a világon mindent meg lehet szokni. A "darabos" alatt az FFb lyukat értik középállás környékén?
- azt, hogy érzed kicsit a fogaskerekeket tekerés közben, nem olyan lágy, folytonos.jobb Support (garanciális is) - Osztrákiában? - igen, a hsz közben is többször megjegyeztem, én is itt lakom.
jó pedálok - Jónak jók, de miben jobbak mint egy TM? Max kinézetben. Kopó potméterek? - ezt viszont nem csak ők mondják, sok helyen, töbek között itt is sokan írták, hogy jobb mint a sima RS vagy GT pedálszett...
érzésre minőségibb a bőr miatt. -T150-hezképest tuti, T300-at nem fogdostam még, de nem hiszem, hogy az olyan rossz lenne - A bőr meglléte szerintük teszi azzá, amennyiben low cost TM az ellenfél. De a gumis TM sztem ugyanolyan jó fogású volt. A drága fana, mit jó állapotú vese árán volt teljesen más kategória (valaki emlegette itt )
Méret gombok: Igen, szerintük csak, szerintem meg kényelmesebb, mint verseny közben billel szar@kodni...
Erős kormány ffb vs gyenge - Nem érted, hogy ki az aki végletbe esik - Igen, ők sajnos igen, nekem túl erős ffb-vel mennek, nem csodálkozom hogy ennyi baja volt a kormányuknak. (Fatal írta, hogy neki is "csak" 80% környékén van)
Melegszik: Igen, mondtam, hogy csak dobozből lett kivéve, ebben egyet értünk, hogy ebből a júzer nem jön rá használat közben.
Gyerek apuka: mert olcsó, ha valami tönkre menne rajta a gyümölcslé miatt
Uprage TM vs Logi: Igazad van, a Logi az amolyan ready to play a dobozból koncepció, ezért van az, hogy profi szerszámoknál is nagyon drága minden, és egy dobozba nem zsúfolnak bele annyi minden kiegészítő szerszámot, hanem vedd meg szépen külön mindet, külön dobozzal...
[ Szerkesztve ]
"... hát persze ..."
-
Emunem
aktív tag
Nem akartam senkit meggyőzni, (magamat azt lehet) csak mint mondtam, nem találtam ilyen összesítést, ami egyértelműen összevetné a 2 közel egy szegmenst célzó kormánytípust. A hsz végén ott volt, hogy mivel tudom, h mennyivel jobb a TM, már nem tudok olyan felhőtlenül gondolni a döntésemre, de most ez volt a célszerűbb...
Ettől függetlenül nagyon örülök, hogy sok építő komment gyűlt össze ebben a témában, le is mentem magamnak, ha valakinek hasznos infóra lenne szüksége a 2 kormány kapcsán
PÍSZ.
"... hát persze ..."
-
iceman007
aktív tag
válasz Emunem #40658 üzenetére
A szimulátor nevét még mindig nem látom
Csak még 2 dolog:
Az egyik a pedál. Ezzel komoly személyes tapasztalatom van és nem tudom felfogni, hogy hogy érezheti valaki jobbnak a Logi pedálját. Minimum egy szinten vannak, de TM-nél oda állítod a gumibakot ahova szeretnéd... Na de mind1 is ez legyen az én problémám
A másik téma pedig sokkal fontosabb és közhasznúbb (van egyáltalán ilyen szó? )
Ez pedig az ForceFeedback.
Na már most, az FFB erősséget nem úgy állít az ember, hogy a kezének milyen érzés. Hanem megnézi, hogy van-e FFB clipping. Addig veszi vissza az erőt, amíg a clipping teljesen meg nem szűnik vagy kurvára ritka és minimális. Aztán ha így is arra jut az ember, hogy ez neki túl erős, akkor még vissza vehet belőle, de ez már a részletesség rovására fog menni. Egyébként csak az elején tűnik erősnek, pár hét alatt megszokja az ember.
Belépő szintű kormányok, pedig lehet, hogy 100%-on erősnek tűnnek, de olyankor eléggé durván clippingelnek és emiatt alig fogsz érezni valamit abból ami az aszfalt és a kerék között történik, főleg ha megcsúszik az autó. A komolyabb kormányok felára, kulcsa abban rejlik, hogy úgy tudják leadni a nagy nyomatékot, hogy közben nem clippingel a kormány.
Ha meg túl erős volt a Logitech akkor valószínűleg úgy mennek, hogy folyamatosan clippingel a kormány, a Mario Kartban ez nem biztos, hogy szempont -
FLx
addikt
válasz iceman007 #40660 üzenetére
Sok eve nekem is volt egy Logi kormanyom, ami akkoriban eleg erosnek tunt es alapvetoen semmi gondom nem volt vele. Aztan sok evig nem nagyon jatszottam, tavaly kezdtem ujra a Gran Turismo-val es akkor vettem a Fanatec CSL-t. Elsore olyan erosnek tunt nagyjabol barmilyen beallitason, hogy el nem tudtam kepzelni mit lehet ezzel egyaltalan csinalni. Sokat olvasgattam a forumokat az ajanlott beallitasokrol es mindig ott kotottem ki, hogy tuti velem van a baj, ha masoknak teljesen oke ez az ero, sot inkabb mindenki erosebb beallitasokkal hasznalja. Mert mondom elfogadom, hogy 60 kilo vagyok vasaggyal, de azert heti 5 sulyzos edzes mellett, ahol nem ritka a 20+ kilos kezisulyzo se, ne legyen mar ez ekkora problema.
Szoval kezdtem napi 1 max 2 oras jatekidokkel, kb 50% FF-el es par het utan mar baromi gyengenek tunt. Most 100%-on van a kormany, az ACC-ben 65-75% korul autotol fuggoen es teljesen oke. Sot neha mar gyengenek is erzem, a clipping meter meg teljesen oke, soha nem piros kb. Viszont az autot igy nagyon jol erezni, ha egy picit is mozdul barmilyen iranyba azonnal van visszajelzes. Sokaig nem tudtam honnan tudjak az emberek mit csinal az auto ha nem erezni a gyorsulast, es egy ideig magamnak sem tudtam megmagyarazni miert kezdem erezni az auto mozgasat, aztan rajottem, hogy persze az FFB, csak nem feltetlen tudatosult, hogy honnan jon az informacio.
-
wolf033
senior tag
Régóta szimulátorozok de lehet Én vagyok a tudatlan és csak Én nem tudom mi az a "clipping". AC-ban szoktam látni, hogy néha belenyal a pirosba, de ez miért probléma?F1 18-ban pl. szerintem nincs is ilyen grafikon. Valaki világosítson fel légyszi!
-
adrian360
őstag
válasz wolf033 #40662 üzenetére
Az amikor eléri a jel a 100%-ot. A probléma az vele, hogy lehet hogy az valójában még nem is a maximum, hanem vannak helyzetek ahol még nagyobb ellenállást kellene hogy adjon. Ezáltal eltűnik igazából a részletesség.
A legjobban úgy lehet megérteni, hogy olyan mint amikor túlvezérelt zenét hallgatsz és torz az egész. -
iceman007
aktív tag
Azért nem mentem bele bővebben, mert nehéz megfogalmazni, illetve nekem nehezen megy, érthetően elmagyarázni, de mindjárt megpróbálom. Ha néha belenyal az még simán jó. rFactor 2-t kivéve sztem mindegyik szimulátorban van már ilyen, nem véletlenül.
Na akkor hátha sikerül :D
A clipping jelensége az amikor a játék még kérne erőkifejtést
a kormánytól, de a kormány már nem tud többet mert elérte a max erejét. (Wow lehet hogy mégis sikerült).
Képzeljük el, hogy épp egy kanyar közepén vagy és a clipping értéked vörösen izzik. Érkezel a kigyorsításhoz, de megcsúszik az autó. Na ebből te pont semmit nem fogsz érzékelni, mert amikor elkezd megcsúszni az autó, a játék küldi ki a jelet, hogy hahó adjál le több erőt, mert jelezni kéne a pilótának, hogy baj van. De a kormány nem fog tudni több erőt kifejteni, mert ahogy már említettem maxon van a clipping értéke. Tehát a megcsúszásból semmit nem fogsz érzékelni vagy csak akkor amikor már nem menthető a dolog. Ezért is mondják hogy a kormány nem bírkózógép és nem akkor jó ha a leszakítja a kezed kanyarodás közben. -
wolf033
senior tag
válasz iceman007 #40664 üzenetére
Ok. Ez így már világos. Köszi mindkettőtöknek a felvilágosítást. Amelyik játékban nincs semmi vizuális visszajelzés ott, hogy ellenőrzöd, hogy van e clipping? Dirt Rallyban sem emlékszem ilyen visszajelzésre, meg F1-ben sem. Nem birkózósra van állítva az ffb, de AC-ban mégis néha belenyal a pirosba.
-
mmdms
addikt
válasz iceman007 #40666 üzenetére
Józan paraszti ésszel gondolom ha clippingre gyanakodik az ember, akkor érdemes az oldal és hosszirányú gyorsulást 100% körül hagyni (ki hogy szereti persze) és az összes többit fokozatosan próbálgatva csökkenteni?
Nemrég elállítottam pcars-ba a ffb-et, emellett még rengeteg aútóbeállítást is, előtte konstans 1:44.200 és 1.:44:500 közötti időket értem el watkins glen-en, most 1:45 közepéért is vért izzadok, és ezt se tudom állandóra, sőt, sokszor pördülök, eddig azt hittem ennyire elbaxtam az autót, akkor valszeg ez lesz nálam is.ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
iceman007
aktív tag
Milyen oldal és hosszirányú gyorsulásra gondolsz? Ezek a Project CARSban valami FFB beállítások? Megmondom őszintén abban a jatékban sosem találtam meg azokat az FFB beállításokat amivel akár megközelítené egy Assetto vagy egy RaceRoom FFB-jét. Sok más mellett ezért is hagytam fel vele.
-
mmdms
addikt
válasz iceman007 #40671 üzenetére
Igen, elég sok opció van benne: pölö, de van még egy oldalnyi, ezek a fontosabbak.
Assetto-t szeretném már én is megvenni, kipróbálni milyen, az adatlapomon lévő konfigról múlt héten álltam át am4-re, még kell egy vga a 7850 helyére, így végre tudok majd játszani vele.
RR-ot letöltöttem, de megmondom őszintén annyi mindent kell kézzel beállítani, mire egyáltalán eljutok addig h kipróbáljam, teljesen elvette a kedvem. Ezer éve létezik g27, nemigaz h legalább egy gombkiosztást nem tartalmaz alapba a játék...ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
jilian
addikt
Most, hogy már pár napja nyúzom a CSL Elite WRC kormányt...tetszik, amilyen kis "pinduri".. kezes.
A Rally fekszik neki.
És hát a High Torque Mode -ot nem "bírja annak ellenére azért lehet vele birkózni. A LIN-t kikapcsolom ez is elmegy 8Nm -ig.
De valahogy nem is értem ezt a Torque Mode-ot....minek nekem 10Nm feletti nyomaték amikor úgysem állítja az ember olyan erősre, hogy letépje a kezét?!
Minek is vettem annó DD1-et?
Egy szó mint száz lehet megválok a HUB- omtól.....meg a Momo-tól.....
[ Szerkesztve ]
-
jilian
addikt
Szerintem simán bírná a szerkezet, tényleg nagyon össze van rakva rendesen. (ugye nem a 10+ Nm -ekről beszélünk)
Már fent van a fém QR, és mintha az egyik jutyúbos csávó azt mondta volna, hogy ezzel az adapterrel már nincs limit. Viszont a fana oldalán meg egyértelműen fel van tüntetve, hogy csak "low" Torque...
Ugye mivel lecseréltem fémre, ahol már nem nyomja a kormányon a "pöcköt" (ahogy a társunk is írta) gondolom a fana szoftveresen korlátozza.... -
Neck
veterán
Na közben megérkezett a T-LCM. Nagyon tetszik, masszív cucc, már fel is szereltem, be is kalibráltam az USB kábel segítségével.
Azután letöltöttem a legfrissebb T300 szoftvert a TM oldaláról, feltelepítettem, összedugtam az új pedálhoz kapott RJ12-vel a T300 wheelbase-el, T300-at átkapcsoltam PS3 módba, elindítottam a control panelt. Látja a kormányt, a pedálok reagálnak a felületen.
A firmware résznél írja, hogy a kormányomon FW31 van fent. A TM oldala szerint FW32 kell ahhoz, hogy RJ12-n megfelelően detektálja az új pedálokat. Rányomok a Check for update gombra, erre ez a mocsok kiírja, hogy már a legfrissebb FW van fent. De ha egyszer nem így van, hanem a 31-es van fent??!!
Ilyenkor mi a teendő? Találkozott már valaki ezzel a problémával, esetleg ötlet, mit csináljak?
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
h1mpi
nagyúr
TMX esetén a játékokon belül lehet csak konfigurálni a kormányt vagy esetleg van hozzá valami szoftver? A neten letölthetőt az feltettem. Illetve még az lenne a kérdésem, hogy Ti hogy oldjátok meg azt, hogy a kövön ne csúszkáljon a pedál?
-
jilian
addikt
válasz JulesTS #40687 üzenetére
Akkor tényleg szoftverrel korlátozza a fana, mert lecseréltem QR-re és maradt a Low Trq....
Vagyis feldobja csatlakozásnál hogy akarom - e a nagyobb nyomatékot de nem tudom mivel leokézni, ott van hogy "ok" de mit kell nyomni? Melyik az ok gomb? Vagy gomb kombináció?Vagy ki kellett volna szedni valamit a lukból? Bele se néztem, csak lecseréltem egyből ahogy kicsomagoltam...
[ Szerkesztve ]
-
zsozsa74
senior tag
Azért a jó Fanatec néha meg..szhatná ám a jó anyját! Próbáltam volna lerögzíteni a V3 pedálom 4 ponton, mert eddig csak kettőn volt, de a kemény fék miatt rendesen taposom, szóval el-elmozdul. Csakhogy ahhoz a négy pontos rögzítéshez le kéne szedni a lábtartó, vagy inkább csak saroktartó lemezt, ami 3 telibequrt nagyon dizájnos piros imbuszos csavarral van rögzítve. Kettő mondhatni simán lejött, de a harmadikat olyan szinten húzták bele és természetesen olyan puha fémből van, hogy az imbuszkulcs el is marta a belsejét, ahogy kell. Így már csak kifúrni lehetne, vagy atommal kirobbantani. Az ilyen cuccokat jóhogynem színaranyból csinálják, hogy minél puhábbak legyenek...
Már egyszer a quick release rögzítő pöcs csavar is elmaródott, mert persze az is trágyából készült... Ezek idióták, komolyan mondom. Mondjuk próbáltam tőlük beszerezni, de mondtak valami horror árat a szaros csavarjukra, amit egyébként egy másik rossz cuccból szedtek volna ki, plusz posta. Mondtam, hogy köszi, bekaphatjátok. Azóta Kozmy megajándékozott egy ilyen rögzítővel, de nem használtam. Lusta voltam becsavarozni de valahogy nem is hiányzott, sem nekem, sem a kormánynak.
[ Szerkesztve ]
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
kozmy
őstag
válasz zsozsa74 #40692 üzenetére
Az a baj, hogy azok a csavarok aluból vannak és ha közelről megnézed az inbusz csavar belsejét akkor alig van rajta inbusz felület mert befelé elcsúcsosodik, ráadásul bele vannak ragasztva. Neked nem azért nem jött ki mert meg van tépve hanem azért mert belevan ragasztva. Én úgy tudtam kiszedni hogy hőlégfújóval felmelegítettem a csavart.
Privát üzenetre illik válaszolni :)
-
Géjza
őstag
Nálam külön életet él a T-LCM, nem kormányra van rádugva, hanem USB-n a gépre.
Nálam sem a legfrissebb firmware van fent (31es nekem is), frankón működik 31-gyel is a pedál. Viszont ha te a base-re rádugva akarod használni, akkor kelleni fog (ajánlott) a 32-es fw. Behoz 2 új pedálkezelési módot: egyik a TLCM mód, másik az alap mód (leírás linkelve).
-
Géjza
őstag
válasz fatal` #40697 üzenetére
Ez megtévesztő:
"Your wheel’s Firmware version appears in the top right in the Control Panel’s tabs. Firmware: 32 is the latest version.
!!!With this new firmware, the racing wheel’s base now handles (and detects) differently the type of pedal set connected (via RJ12) to the base. Check out the important note and information here:"Miközben, ahol letöltenéd magát a latest drivert+fw-t, ott belenézve az rn-be valóban az van, amit írsz:
"* T300: new Firmware V32
- Added support for the Formula Wheel Add-On Ferrari SF1000 Edition
- Fixed a compatibility issue on PlayStation®3"Akkor a 31-es is bőven elég a base-re dugott TLCM-hez.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen