- Telekom mobilszolgáltatások
- Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy A52 - royal cuvée
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
Hirdetés
-
A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
it Új AI-eszközöket visz az ügyfélszolgálatot ellátó call centereknek a Microsoft.
-
XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
gp A franchise legújabb részében visszatérhetünk a Sera felszínére egy régi ismerőst irányítva.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Danecay
őstag
válasz iceman007 #44550 üzenetére
rFactor 2 +1
Az új UI miatt éppen most próbáltam, és hát az AM2-höz képest is, legyen az bármilyen FFB MOD-al feltuningolva, azért érezhető, hogy az alap beállításokkal is FFB szempontól egy külön liga. Amikor még G29-em volt, még akkor is olyan jelzéseket adott vissza amit az óta csak a szíjas kormányommal érzek, azokat is csak néha, és tette ezt a fogaskerekes áttételen keresztül. -
iceman007
aktív tag
válasz 6absbulldog #44554 üzenetére
Még mindig nem tudom, hogy szerinted, melyik az a szim aminek jó a gumifizikája, tényleg érdekel!
[ Szerkesztve ]
-
6absbulldog
tag
válasz iceman007 #44555 üzenetére
Nincs olyan egyelőre, hogy a legjobb gumifizika. Mindegyik kicsit máshogy képzi le, de ezekben mindenképp jobb a gumifizika, mint az IR-ben (és most szigorúan a gumiról van szó, nem összességében a fizikáról):
AMS2, RR, RF2, ACC (nem sorrendben írtam).
Van olyan, amelyiknél nagyon jól érezni a gumitapadás határát, a másiknál a melegedés és lehűlés van jobban megcsinálva. Az igazi persze ezeknek az összevonásából jönne ki.De személyes preferencia kérdése, van akinek a gumifizika nem olyan fontos. Van, akinek a fékezés érzése fontosabb. De nekem, akinek kímélős vezetési stílusa van, fontos, hogy a gumi fizika a lehető legjobban ki legyen dolgozva. De például a fékezés érzete is jobb az RR AMS2 kombóban (de ez gondolom kormány és setting függő).
Nem vitázni akarok, de az hogy valaki kiemel egyetlen szimet és azt koronázza meg, hogy az a csúcs a fizikában, az mindig téves kijelentés. Egyelőre nincs fizikában csúcs szim.
-
h1mpi
nagyúr
Sziasztok! Tegnap felvetődött az ötlet, hogy lecserélnénk a TMX FFB-t egy Logitech G920-ra, főleg a kuplungos pedálszett és az olcsóbb váltó miatt. A kérdésem az lenne, hogy olvastam valami fék pedál anomáliát, ez mi és még fennáll-e? Illetve PC-n is működik a Logi Driving Force váltó vagy csak XBOX-on?
-
AcCEsS
senior tag
Szerintem is az Rfactor 2-ben a legjobb a vezetési szimuláció, az FFB nagyon jó, persze nem minden autóval okés, de a legtöbbnek a fizikája eléggé élethű. Néhanapján megpróbálom az AMS2-t is, a grafika tényleg csodaszép, az FFB sem rossz, de számomra annyira irreális az autók viselkedése, hogy egy idő után felbaszom magam, és dühöngve kapcsolom ki az egészet. (Ok, béna is vagyok!)
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
Marci112233
őstag
Csak egy kérdés. Maga a kormány jól működik és bevált? Mert ha igen akkor szerintem csak a 3 pedálos szettért nem váltanám le egy G920-ra, hanem vennék hozzá egy T3PM vagy a profibb T-LCM pedálsort. Mindkettőt támogatja a TMX kormány.
[ Szerkesztve ]
Gigabyte B660 Gaming X DDR4, IntelCorei5 13600K/Arctic LF III 360,Kingston 4x8GB DDR4 3200MHz,MSI RTX 3070 Gaming X TRO,Samsung 970EVO Plus 500GB, Samsung 980 1TB SSD,Phanteks Eclipse P600S ,FSP Hydro G 650W
-
iceman007
aktív tag
válasz 6absbulldog #44556 üzenetére
Értem, nekem az a tapasztalatom, hogy semelyik más szim nem adta át úgy a hideg gumi miatti tapadásvesztést mint az iRacing. Volt szerencsém hideg slick gumival hideg pályára kimenni és kísértetiesen hasonlított a 2 dolog egymásra. Amíg be nem melegedett kb korcsolya. Na ezt szerintem semelyik másik nem tudja...
A fékezés érzete pedig egyedül attól függ, hogy milyen pedált használsz és az hogy van beállítva
[ Szerkesztve ]
-
h1mpi
nagyúr
válasz Marci112233 #44559 üzenetére
Köszi! A váltó még ami miatt fontos lenne mert a TMX-hez az egy vagyon... illetve a fiam panaszkodik, hogy az egyik kedvenc játékában nem működik rendesen a gáz-fék, volt driver frissítés és átnéztem a beállításokat, de nem jöttem rá mi lehet a gond.
-
fatal`
titán
Ha PC, akkor a Logi váltóhoz lehet venni USB-s átalakítót, úgy olcsóbb. Persze a TH8 azért egy sokkal jobb váltó.
A Logitechben egy gumi van a fékben, ezért nagyon kell taposni. De lehet kalibrálni, én úgy használtam a G29-et. De nem cserélnék Logitechre, főleg ilyen áron. Majdnem annyiért már T300-at is kapsz.
[ Szerkesztve ]
-
JulesTS
őstag
Ha PC-n szeretnéd használni, akkor Logi váltót vehetsz, csak egy USB-s interfész kell hozzá. Lehet kapni is, de otthon is össze lehet dobni:
https://4utem.blogspot.com/2020/09/logitech-h-valtokar-thrusrmaster.html
A pedálokra, meg ahogy Marci112233 is írta, T3PM, T-LCM, vagy esetleg T3PA is megoldás lehet.
A hibrid hajtású TMX-et nem cserélném fogfaskerekesre...[ Szerkesztve ]
-
szacsee
nagyúr
Ha nem kerget a tatár, akkor pl. alzán szokott lenni felbontott termék 2 év garanciával (TLCM most is van 64 ezer alatt).
Esetleg ha melléfogsz élsz a visszaküldés lehetőségével 14 napon belül (elállási jog) és nézel más alternatívát.
Azért mondom, mert szokott lenni Thrustmaster elég sokszor. Pedál (T3PA/PM) szinte mindig (árát figyelni kell) , váltó is havonta kb egyszer 53-55ezer környékén is. Tudom ez sok, de a logitech váltó 15-től indul és 7 ezer az adapter, ami már 22 + posta ... jelenleg meg 20 a váltó + 7 az adapter.
Thrustmaster igaz hogy drágább, de akkor konzolon használhatod a kormányba dugva is.
Használtan pedig el lehet adni a TM váltót 45-50 között legrosszabb esetben. TM váltón buksz 5-7 ezer ft-ot, kb mint a logitech váltón. Érzésre viszont ég és föld a különbség szerintem + van szeki mód. Pedálnál T3PA jobb a logitechnél, annál visoznt a T3PM a jobb és rangsorban a T-LCM vezet, mivel mérlegcella van benne.
Persze dönts a pénztárcád és az eszedre hallgatva, csak mint opciót vetettem fel, ha nem sürgős a dolog és belefér a keretbe.[ Szerkesztve ]
-
zsozsa74
senior tag
Hú, milyen hitvita indult el itt...
Szerintem az FFB amúgy teljesen szubjektív. (Ezt már mondjuk más is megfogalmazta.) Nem nagyon találkoztam két szimessel akiknek ugyanaz az FFB egy adott játékon belül bejött volna. Plusz még, hogy hogy sikerül beállítanod a kormányodat egy adott szimhez, az sem mindegy. És még persze ezen kívül is sok összetevő van.
Azon csak röhögni tudok, amikor valaki kerekperec leírja, hogy ez vagy az a legjobb és ez tény (főleg, mert ő mondja, meg különben is.) Amúgy minden szim mögé felsorakozik pár valós ismert-kevésbé ismert versenyző, akiknem ez vagy az jön be jobban. Emlékszem, hogy a pCars 1 fejlesztésében egy kiváló DTM versenyző, René Rast is részt vett és nagyon dícsért mindent, aztán, amikor Nicki Thiim, egy másik ismert versenyző és szimes is kipróbálta, nem győzött köpködni és kérdezgette, hogy a "René, de tényleg? Ez komoly?". Sőt arra is emlékszem, mert sajna elég idős vagyok hozzá, a Forza 3-at egy reklámspotban egy akkor aktív Indycar versenyző agyon dícsérte, hogy ennél jobb "szim"még a világon nem volt. Gondolom aztán egész évben ott figyelt rajta az Xbox logó is az overallján. Szóval erről ennyit, hogy mi a legjobb, csak azért mert valós versenyzők vannak mögötte, akár azért mert kedvelik, akár azért, mert megfizetik őket...
De amúgy tök jó, hogy elég sok szim van és lehet választani!
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
Danecay
őstag
T3PA pedált néha ki lehet fogni használtan, de valójában szinte teljesen újonnan, 20-30e Ft-ért itt a Hardveraprón vagy a Jófogáson is, mert sokan kapásból berendelik a T-LCM pedált a újonnan megvásárolt kormányszett mellé, így a T3PA, esetenként a T3PM ha azt adják a kormányhoz, feleslegessé válik, így eladósorba kerül. Én is így vettem a T3PA-mat egy 20-asért.
-
Danecay
őstag
válasz 6absbulldog #44554 üzenetére
Nem tudom, hogy ezt valóban nekem szántad e, de én nem írtam le, sőt még custom FFB-t is linkeltem hozzá a #44541 hozzászólásban
-
6absbulldog
tag
válasz zsozsa74 #44566 üzenetére
Tágabb ismerősi körben ketten vannak, akik régebben versenyeztek valamilyen alsóbb kategóriában (mármint élőben, nem szimmel), egyik az Assetto Corsára (nem az ACC), a másik az AMS1-re esküszik. Tégy igazságot.
Én meg azt tudom, hogy azonos autóval (GT3), azonos pályán szinte bármelyik szimulátorral tudok konstans időket menni kis gyakorlás után. Nyilván az idők kicsit eltérnek a szimek között, (kissé eltérő fizika és pálya modell miatt), de adott szimmel gyorsan tudok konstans lenni. Kivéve IR-t. Ott egyszerűen nem jön az az érzés, ami a többinél igen, hogy na most már érzem az autót, érzem hol vannak a határok, tudok is azon menni. De mint minden, ez is szubjektív.
-
6absbulldog
tag
válasz 6absbulldog #44570 üzenetére
Ezt még érdemes megnézni, az AMS1 egyik fejlesztője beszél erről a témáról. Nem tudja a tutit ő sem, de érdekes, amit mond:
[link] -
iceman007
aktív tag
válasz zsozsa74 #44566 üzenetére
Lehet, hogy kicsit harsány voltam és úgy nézett ki, hogy azt mondom csak az iRacing és azon túl nincs élet. Ezt nem akartam, meg szerintem sem van így. De azt gondolom, hogy összeségében még mindig az iRacingnek a legjobb a fizikája. Saját tapasztalatokkal érveltem és nem azzal, hogy XY reklámozza. De igazából pl. Max Verstappen sosem reklámozta az iRacinget csak egyszerűen leül elé és nyomja. Ez nekem eléggé őszinte és meggyőző is tudna lenni.
Az FFB szerintem is egy szubjektív dolog. Az ember mondjuk használ/kipróbál 5 szimulátort (iRacing, AC, ACC, rF2 és RaceRoom) és mindegyiknél beállítja az FFB-t, hogy ne clippingeljen és nagyjából hasonló érzés legyen. Ez az említett szimekkel egész könnyen megvalósítható. Aztán jön egy AMS 2 vagy Project CARS 2 meg egy Dirt Rally 2 (aszfalt pályák) és bármit csinál az ember nem tudja beállítani sehogy sem, hogy az érzés a közelében legyen a fent említett 5-ösnek...Pedig napokat áldoztam rá és itt a fórumon is úgy látszik nem Én vagyok az egyetlen aki mindent kipróbált. Nos ebben az esetben én rá merem mondani, hogy ezeknek a szimeknek igenis gyenge muzsika az FFB-jük. Beépített FFB clipping meter egyikben sincs és külön autónként sem tudod állítani az erősségét, ami megint azt tükrözi, hogy nem foglalkoztak vele annyit a fejlesztők.
iRacinghez már illik egy szíjas kormány és a loadcelles pedál, meg kb alapkövetelmény a trailbraking miatt. Szerintem ez is egy plusz érv a szimuláció komolysága mellett, hogy belépő szinttel már nehéz jól menni (nem lehetetlen!) és egy kezdő szintnél komolyabb hardware kell hozzá.
-
szacsee
nagyúr
-
zsozsa74
senior tag
válasz iceman007 #44572 üzenetére
Nem értünk egyet. Én pl. rF2-t nem tudtam beállítani értelmesre. Az AMS2-nél meg azt mondanám, hogy default is kiváló, aztán azon felül meg úgy állítod, ahogy akarod. Nyilván az ízlések és pofonok témakörénél járunk.
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
6absbulldog
tag
válasz iceman007 #44572 üzenetére
Max Verstappen Rfactor2-őt is nyomja, pár napja pl egy 24 órás Rfactor 2 versenyen vett részt (alonso most nem ment valami miatt, de Ő is szokott Rfactorozni).
Iracinget pedig persze, hogy használják, hisz online-ban semmi sem ér a nyomába, ezért nem lehet a fizikát összemérni az alapján, hogy melyiket kik használják.[ Szerkesztve ]
-
iceman007
aktív tag
válasz 6absbulldog #44576 üzenetére
Mostmár tényleg áruld el, hogy Te mivel nyomod GT3-ban
-
JulesTS
őstag
válasz iceman007 #44572 üzenetére
Teljesen szubjektív véleményem:
Ezeket én is próbáltam:
iRacing, AC, ACC, RaceRoom, AMS 2, Project CARS 2. egydül az RF2 volt amivel a boxból alig hajtottam ki, mert szétesett a grafika és bosszúból le is töröltem.
Kezdem a leggyengébbel a sort: PC2. Ezt inkább arcade játéknak tartom, de azok közül a szimulátorhoz legközelebb lévő.
AMS2-vel a tartalom miatt keveset játszottam, de az se fogott meg.
Az AC jobban tetszik, de valahogy az se az igazi.
Utána jön az ACC, egész jó az FFB, a fizika is (bár még sose ültem ilyen autókban)
Nálam a Raceroom jött be a legjobban. Lehet, hogy nem a legjobb az FFB, de ennél "érzem" az autót és a fizikája is ennek a legszimpatikusabb (tudom, a felgumizott aszfalt és az eső hiányzik, sok minden más megvan).
A iRacing-ot hova tenném? Igazából valahova az AMS2 környékére. A fizikától és az FFB-től se ájultam el, a D meg a C kategóriákban is vannak hülyék rendesen, az ára meg... és a tulnyomó részt amerikai tartalom se izgat (tudom, az utóbbi időkben európai cuccok is jöttek ki). -
Laby
senior tag
válasz szacsee #44573 üzenetére
SHH Shifter-re váltok vissza én is.
Logitech is volt régen, 2 éve TH8A, utána SHH Shifter, most volt ugye pár napra a Fanatec Shifter. Ezt visszaküldöm, és inkább SHH Shifterre térek vissza.
Ha nem sietős a dolog, akkor szerintem nagyon nagyon megéri ár/érték arányban az SHH.
Fanatec-et sem szidom, minőségi jó termék csak az enyém hibás volt, de nekem személy szerint nem jött be a szekvenciális módja, úgyhogy nálam SHH a befutó. Nem lesz napi használatban, úgyhogy legalább sok pénz sem áll benne.
-
fatal`
titán
Nekem az SHH-val is az a bajom, mint a TH8-cal. A módváltáshoz csavarozgatni kell. Ráadásul a 3D nyomtatás miatt borzasztó bazárian is néz ki.
De tény, hogy legalább olcsó
-
frango13
aktív tag
A CZC Gaming Pegasus milyen lehet? Valakinek van tapasztalata vele? Az ára jó.
:)
-
JulesTS
őstag
válasz camaro79 #44583 üzenetére
Én nem kételkedek. Mint írtam ez a szubjektív véleményem. Év végén jött a levél, hogy ha nem változtatom meg a beállításaimat, akkor automatikusan leszedik a pénzt a számlámról és meghosszabbítják egy évvel az előfizetést. Nem vagyok egy noob, de vagy 20 percig eltartott mire megtaláltam, hogy hogyan lehet kikapcsolni. Szóval a végén még jól fel is húztak...
Az iRacing-et egy túlontúl hype-olt, túlárazott, közepes szimulátornak tartom. Ami pozitív benne, hogy aránylag jó (de korántsem tökéletes) pontozási rendszere van. Amiben kétséget kizáróan az első, az a játékos tábor nagysága. "együnk sz@rt, több milliárd légy nem tévedhet"
AMS 2-t, vagy az első részét előbb előveszem, ott legalább számomra kedves autók vannak (Fusca, Stadium Truck, Fòrmula Truck).
De ez csak a saját véleményem... -
Jacek
veterán
Senki kedvencét megsértve, azért az iRacingot lehúzoknál mindig a vége az de hát ez kurva drága
Arról meg hogy milyen az án véleményem az hogyha majd egy két szimulátornak becézett valami a Nascar Racing 2003 színvonalát eléri akkor jó lesz (kis túlzással) -
Melorin
addikt
Nem teljesen idetartozó kérdés következik
Mitől történik bizonyos autókkal a következő jelenség: kanyar előtt rálépek a fékre, lassulok, lassulok, ráteszem a kanyar ívére a kocsit, szépen fordul az autó de még egy picit sodródik a kanyar külső íve felé ezért még enyhén nyomom a féket, aztán amikor már úgy tűnik minden rendben, leszállok a fékről és akkor... bebicsaklik a kocsi eleje, mintha beakadna az első kerék valamibe és keresztbe állok. (Nem tévesztendő össze a túl nagy/hamari gázadással). Közepesen lassú kombinált jobb-bal-jobb kanyarok közben is elő szokott fordulni. Szóval úgy érzem, hogy a súlypontáthelyezésnél történik ez a jelenség, de miért csak bizonyos kocsiknál és mit lehet tenni ellene? -
iceman007
aktív tag
Utolsó gondolatok a témában a részemről aztán hagyjuk, hogy a kormányokról szóljon a topic .
Le lettem b@szva", hogy csak úgy kijelentem, hogy az iRacing-ben a legjobb a szimuláció. Ezt én megpróbáltam érvekkel alátámasztani és személyes tapasztalatokkal kifejteni, hogy miért gondolom így. Aztán jött mindenki a saját "érveivel", hogy miért egy kalap szar az iRacing:
- rosszabb a gumifizikája (kb ez volt a legerősebb, de konkrét példa itt sem volt)
- sok ember elmondja youtube-on, hogy szar (ez ugyan ez: "együnk sz@rt, több milliárd légy nem tévedhet" csak a másik oldalról...)
- drága
- nem tetszik a kontent ami van hozzáMás dolog, hogy egy játék mennyire élethű és az is más, hogy mekkora élményt ad, és ezek nem feltétlen találkoznak egymással!
-
zsozsa74
senior tag
Minap eszközöltem egy barátom segítségével némi fejlesztést a cockpitemen. Egy wireless Logi K400+ billentyűzetet használok a cockpitben (szerintem sokan mások is), billentyűzet tartóm nem volt, mert egyrészt nem is nagyon fért volna el, másrészt nem is akartam, nem tetszik a dizájn... Szóval mindig hajolgattam ki oldalra, hogy földről felvegyem a billentyűzetet, na ebből mostanra lett elegem. Főleg vr-ban kellemetlen a dolog. Még anno láttam GalaHU barátomnál egy tartóra rögzített hanyattegeret, ami halványan motoszkált az agyamban, de most rájöttem, hogy mindössze ennyi kéne nekem is, hogy billentyűzet nélkül is kezelhessem a dolgokat. (A szimekhez amúgy sem kell nekem billentyűzet, mert van elég funkciógomb a Fana Hubon. ). Tudom, nem egy nagy felfedezés, de nekem eltartott pár évig... Szóval az ötlet megszületett, egy mérnök cimbim meg jött, látott, mért és készített nekem egy teljesen kusztomizálható hanyatt egér tartót, amit a cockpitem váltótartójára rögzíthettem. Az egérnek magának készített 3D nyomtatással egy kis tálcát is, amibe pont beleillik, és így az egeret nem kell odaragasztani. És még a dizájnra is gondolt. Piros-fekete lett a cucc, mint a cockpitem. Eltartott az is jó darabig míg pontosan belőttem, hogy hol a legkényelmesebb az egér pozíciója. Az egyik gombra ráprogramoztam az ESC-et és így már nagyon pöpecül tudom akár vr-ban is használni a szimeket.
Ez lenne maga a tartó, 2 ponton állítható szögekkel és állítható hosszal.
És ilyen felszerelve, belőve.[ Szerkesztve ]
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
AcCEsS
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen