- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Homeworld 3 - Amit a játéktól várhatunk
gp Akik a drágább verziót vették meg, már játszhatnak a teljes változattal.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
etrop01
tag
válasz Hasaggymeg #100994 üzenetére
Köszi, akkor sokat kértek érte.
Az egyszerűség a kifinomultság csúcsa.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Szerintem valahol itt lenne a legalja,ami alá nem kellene menni.
etrop01...azért még várj 1-2 véleményt mielőtt végleg elveted.Mennyit kérnek érte?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
etrop01
tag
-
Molk
tag
Sziasztok!
Szeretném kicserélni a biciklimen (Gepida S3) a freewheel sprocket-et (1 sebességes menetes reacsnit) és a láncot.
Meg tudnátok mondani, hogy amit itt összegyűjtöttem az átlagfelhasználásra elég lesz (vagy sikerült a leggagyibb darabokat megtalálnom)? + A keresgélés végére elbizonytalanodtam, hogy amiket kiválogattam azok kompatibilisek-e a biciklimmel illletve egymással.
ACS Crossfire 16T RHD 1/2X3/32 egy ilyen KMC X1 Silver láncal.
Vagy:
Shimano SF-1200 valami széles KMC láncal. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz etrop01 #101004 üzenetére
Olyan 1350 euró körül lehetett újan,így ha tényleg patent akkor szerintem megérhet max olyan 250e forintot.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
Kompatibilisnek kompatibilis de retek drága, tök felesleges ilyen bringához ilyen drága cuccokat venni.
Az alkatrész neve amúgy (1 sebi) racsni, angolul meg freewheel.
Szóval egy ilyen [link], láncból se kell olyan ami 10 ezerbe fáj, egy sima shimano nexus bőven jó kétezerért (1/8-ost vegyél az az egysebi).
-
etrop01
tag
válasz Hasaggymeg #101006 üzenetére
Én is ezt mondtam neki, 4 hónapja árulja remélem hamar meggondolja magát, mert igaz hogy nem sokat bringázok ilyen időben de a tudat, hogy nincs mivel, az is sz@r.
Az egyszerűség a kifinomultság csúcsa.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Szerintetek mennyire elvetemült ötlet trekking vázba országúti alkatrészeket tenni? Konkrétan a kerékszettre, koskormányra és a fékváltókarokat és a hátsó váltót gondoltam átépíteni. Mivel másfél éve hírdetem az országútimat és a kutya sem jelentkezik érte, gondoltam felhasználnám az alkatrászeit a melóba járós bringámon. Úgy is jobban bejön az országútis kéztartás, viszont a csomagtartó meg jól jön a túrázáshoz, melóba járáshoz.
Az egyetlen dolog amiben nem vagyok biztos, az a fékváltókar V-fék kompatibilitás. Működhet a dolog? Ha jól tudom a V fékes Cyclocross gépeken is így van megoldva.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
csƵ
őstag
válasz Szakbarbár #101010 üzenetére
Most már értem, miért választottad ezt a nick-et.
-
BurgBurg
tag
válasz Szakbarbár #101010 üzenetére
Simán lehet, nyugodtan épitsd át, van erre olyan hogy v fék mini. Simán elhuzza a fékváltókar!
Lényegében a fitness bringák is országuti alapra épülnek. -
Szakbarbár
aktív tag
A név kötelez Sokmindent az eredeti rendeltetési céljától teljesen más helyen is tökéletesen lehet használni.
Mondjuk a "hivatalos" definíció nem ilik rám:
Szakbarbár főnév (1945 után, gúnyos)
Az az egyébként magasabb képzettségű és iskolázottságú személy, aki saját szakjának kérdésein kívül semmi más iránt nem érdeklődik, semmi mással nem foglalkozik.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
smkb
őstag
válasz Szakbarbár #101010 üzenetére
Pár dolgot szem előtt kell tartani amik eltérnek az outi/trekking-mtb vonalon. Pl váltók. Az outi kevesebbet húz, és az iránya sem ugynaz 9 sebességesek felett. Tudtommal a klasszikus outi agy nem 135-ös, mint egy mezei qr trekking-monti hátsóagy, hanem 130. A fékkarok is kevesebbet húznak, mint egy sima egyeneskormányos fékkar, így számolni kell a kisebb fékhatással. A hajtómű q faktora is kisebb, mint a trekkingé, így a láncvonal is változik. Outi hátsóváltók inkább rövidkanalasak, míg a trekking közepes/hosszú, így a trekking sort nem biztos hogy le tudja kezelni. Ugyhogy van buktató rendesen abban, amikor outi alkatrészeket akar az ember trekking/mtb rendszerbe illeszteni, és fordítva.
-
smkb
őstag
válasz jjeahh #100981 üzenetére
Évről évre rövidülnek az xc gépeken is. A 2017 es merida big seven és big nine csúcsmodelljein is 80mm es kormányszár és 720mm es kormány volt (most nekem is ilyen kombináció van a meridán). A fejszög is lement 69 fokra. A lényeg, hogy ha csökkented a kormányszár hosszát akkor növelned kell a kormányhosszt, hogy ne legyen ideges a gép. Ezt így meg is lehet oldani, csak alkatrész kérdése. A probléma inkább az, hogy ahogy csökkented a kormányszár hosszt és növeled a kormányt, bár a lejtőzésnél a gép terepen stabilabb lesz, akkor is ha nem változik a váz geo, és nem csökken a fejszög, de a mászóképesség romlik. Minél hosszabb a kormányszár es rövidebb a kormány, a súlypont megy előre, és jobban lehet mászni, viszont lejtőn hamarabb szaltózol. Valami olyan ökölszabály van, hogy 0.4 x kormányhossznövelés = kormányszárhosszcsökkentés, hogy a korábbi nem ideges kormányzás maradjon.
-
jjeahh
nagyúr
Hm ez érdekes, köszi, minden nap tanulok valamit . Szerintem a következő projekt akkor az lesz, hogy veszek rövidebb stucnit és szélesebb kormányt, + megfejelem az egészet egy egyenes nyeregcsővel (ami nem hajlik hátra fele).
Amúgy ha már tuningolgatás, tudtok olyan oldalt, ahonnan olcsón lehet merev vázakat rendelni?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
SSJmeszes
senior tag
válasz jjeahh #101018 üzenetére
BikeDiscount
Akkor nem egy oldalról beszélünk.) Itt kb csak Kocka van.
Attól függ mi számít drágának 100 ajro, nem annyira vész azért.[ Szerkesztve ]
YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
Szakbarbár
aktív tag
A kerékszett kompatibilis, ezt már teszteltem.
Váltás már trükkösebb mert a trekking 3x7 sebesség és racsnis, az outi 2x8 sebességes és kazettás agyas. A váltó 7 sebességet mindenféle állítgatás nélkül tökéletesen működtetett a 8-as agyon. Ha marad a jelenlegi 12-26-os sor hátul, akkor a hajtóművet kell lecserélnem 50\34-es kompaktra vagy három fokozatú bal fékváltókart kell vennem. A hátsó váltó maximum 28-as lánckereket visz el.
Ha hátra veszek egy 34-11-es sort, akkor elöl maradhat az outi hajtómű, de kell hosszú kanalas hátsó váltót vennem.
Minden a matekon múlik.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
ivana
Ármester
válasz Szakbarbár #101021 üzenetére
Amúgy ha annyi a baja az outinak, hogy nem megy rá csomagtartó akkor csak kontra bilincs kell.
A 7-es meg a 8-as váltó áttétele megegyezik, meg a lánc is. Szóval megfelelő váltókarral a váltónak mindegy a rendszer.
-
.: JuSzT :.
addikt
Sziasztok,
Váltótartó fület szeretnék venni.
Ez a váltótól függ, vagy az adott váztól? Milyen specifikáció alapján válasszak?Egy RD-M592 váltóhoz kellene, és egy Genesis Kansas ASX 28" Crosstrekking vázhoz.
Köszi
Üdv. -
ivana
Ármester
válasz .: JuSzT :. #101023 üzenetére
Váztól függ, a váltó menete szabványos.
-
flash-
veterán
válasz lsebestyen #101031 üzenetére
menet közben szeretném a fordulatszámot nézni igen,
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
IMIIKE1998
őstag
Szerintetek milyen "vastag" gumit érdemes használni, ha azt szeretném, hogy haladós legyen, de ne itt menjen szét a bicikliutakon?(Jobban szeretek ezeken menni, még ha több is a kisebb repedés, mert az autósok nem vigyáznak túlzottan a bringásokra.)
[ Szerkesztve ]
-
benfolds
őstag
válasz IMIIKE1998 #101037 üzenetére
1,5-1,75 szvsz
-
gabro0
őstag
Ez a gumiméret dolog engem is érdekel. Ki mit mond, országútira 23 vagy 25mm? Esetleg vegyesen, mint a Conti GP Attack & Force?
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Úgy emléxem,hogy a tavalyelőtti bringa expón láttam valami tetszetősebb Kenzelt is,ugyanakkor ha egy cég ilyent is gyárt,arról nem is tudom mit mondjak!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Imy
veterán
válasz Hasaggymeg #101043 üzenetére
Igazából arra lennék kíváncsi, hogy mennyire lehetnek tartósak? Én szerintem heti 20-30km-t mennék vele, azaz éves szinten max 1-2000 km-t.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
"Tartósságát" a felszereltség minősége és a felhasználási mód határozza meg.Ma már mindenki tud gyártatni távol keleten egy olyan alumínium vázat mely szinte örök életű,itt a hangsúly inkább a váz geometriáján (pl.kényelmetlen,vagy nehézkesen mozog),pontosságán (pl.alig tudod középre tenni a kereket,vagy szét,esetleg össze kell feszíteni a vázat,hogy betehesd a hátsó kereket) és súlyán van (itt látom 15 kg körül van egy átlagos MTB). Ha rendszeresen akarsz kerékpározni,szerintem válassz másikat,lámpával,sárvédővel és csomagtartóval felszerelt új kerékpárt 100 alatt csak kellemetlen kompromisszumokkal lehet vásárolni.Menetes racsni,jó eséllyel (mert a leírás is olyan mint a kerékpár ) szimpla falú,nem szegecselt felni,steel ( ) hajtómű,mind-mind a "tartósság" ellen szólnak.Ugyanakkor itt jó eséllyel nem a tartóssággal,hanem a kerékpározás minőségével,élményével lesz hamarabb gondod.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz parkr #101041 üzenetére
A 25-ös külső monti felnibe nagyon necces, nem annyira vicces ha 70-nél lefordul vagy 13-as vagy 19-es kell hozzá, de ha befér a 28-as magyar útra jobb az. Vagy a cst-nek van ballonos 25-öse, én olyannal megyek egész jó, csak kicsit nehéz. Én csak túrázni szoktam szóval annyira nem izgat a súly.
-
Imy
veterán
válasz Hasaggymeg #101045 üzenetére
És hogyan tudom meg, hogy később az a kerékpár kényelmes lesz-e?
Köszi a tippet a felnivel kapcsolatban.
-
6030D
Ármester
Olcsó bringákról volt szó, körülnéztem ismét a Deca kínálatában, mi lesz idén a sláger.
A múltkor már láttam, hogy a 340 kezd kikopni, helyette van ST100. 27,5" lett a normál méretekben, szerintem minden ugyan az rajta, csak a vázat "dörtösítették". De mindezt úgy, hogy ha jó a táblázatuk, akkor az L-nek 62 cm felsőcsöve van, 42 cm nyeregcsővel. Lehet bele jó nagy seprűnyelet rakni, hogy kényelmes legyen. Aztán vagy hajlik/törik valami, vagy nem.
25e Ft-tal drágábban ott az 520, amiben már 8 sebi/kazettás agy van, meg tárcsa, ami ha kevés, még mindig olcsón cserélhető (15e Ft) egy hidrós Shimanora.Aztán áll koppan, hogy mik vannak... ez + EZ
Vonatkoztassunk el, érdemes-e venni ennyiért Decás bringát (...nem...), de hogy átütős Rebát (saját lockout-tal) meg, új kis-Eagle-t tesznek a gépükbe, Mavic kerekekkel.
Kár, hogy nincs sehol készleten, csak rendelhető. Megnéztem volna élőben. Már csak a 10,6 kg súly miatt is.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Tufa_
aktív tag
Osram FX70 akksija egy honapig birta es mar nem veszi a toltest.. Birhatta volna meg 1-2 honapig, akkor mar eleg lett volna csak valami villogo..
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen